Transport Naval - parte a proiectului de transport intermodal.
#401
Postat 30 mai 2016 - 18:53
#402
Postat 30 mai 2016 - 19:45
#403
Postat 31 mai 2016 - 18:49
Am fost in jur de 40 de persoane abia adunate in vreo 10-15 minute de asteptare. Am impresia ca lumea este si usor dezinteresata sau chiar neinformata asupra programului care conform afisului pus in geamul chioscului este intre 15:30 si 20:30. Iar daca presa scrie despre toate porcariile, iata ca pana acum n-am citit nicaieri despre acest program...de navigare.
Navigarea se face in felul urmator; o tura in aval pana putin dincolo de golfuletul SALVO urmata de o tura in amonte (nu stiu pana unde ca n-am fost; poate pana la uzina sau mai putin...) si asta pentru a nu se face manevre de intoarcere (si timp pierdut) in zona Florei.
Pilotul cu care am mers a prins (deja) experienta (fiind navigator si pe Dunare, lucru pe care l-am inteles din discutia cu o persoana). Manevra de intoarcere din zona IMAIA a fost una rapida si precisa. Cam la fel a fost si o simulare de oprire si stationare la debarcaderul de la Podul Traian (viitor Maria!)...
Singurul lucru ce-i pot imputa pilotului este faptul ca fiind deosebit de omenos cu calatorii, i-a lasat pe acestia sa umble pe puntea din fata lui iar unor parinti iresponsabili le-a permis sa-si lase copii pe punte care punte are balustrada cu "ochiuri" deosebit de mari pentru niste copii de 6-7 ani care in cazul unei dezechilibrari pot ajunge foarte usor in apa si sub barca. Si asta in timp ce parintii lor erau in salon urmarind face-book-ul...
Si ca sa fiu cinic, as spune ca n-ar fi nici un bai daca ... nu s-ar lasa cu anchete asupra personalului navigator, asupra RATT-ului, poate asupra constructorului, asupra comisiei de receptie. Si poate s-ar si interzice navigatia abia inceputa pana nu s-ar monta si niste plase de tantari din sarma otelita pe balustrada puntii...astfel incat sa nu cada nici vreo musca in apa...
Deci, cel mai tare mi-e teama de asemenea accidente/incidente facute de niste (calatori) iresponsabili cu consecinte urate asupra altora...
Dar am ramas si eu uimit de viteza de croaziera, de usurinta cu care se demareaza si respectiv "franeaza"...Nu se simte nici o diferenta in turatia motorului cand "barca" merge la vale sau urca la deal...Pe de alta parte doar pe portiuni scurte ne-am putut deplasa cu o viteza satisfacatoare deoarece in restul timpului ne-am intalnit cu toti caiacistii din Timisoara, parca dinadins au iesit cu totii la antrenamente, iar in alti ani ii vedeam din an in Pasti. Iar la asemenea "intalniri" pilotul reducea drastic viteza pentru a nu face valuri prea mari...
Trebuie sa mentionez aici si faptul ca aceste hidrobuze, caci asta sunt de facto, sunt deosebit de spatioase, ai senzatia de mult spatiu liber chiar daca inauntru sunt si 50 de persoane...
Concluziile mele sunt urmatoarele:
-sunt foarte bine venite
-folosite la navigatia de agrement si in scop turistic au sanse scazute atat timp cat pe maluri nu avem imagini placute sau unde ar fi ceva de vazut, imaginea este obturata in mod grosolan cu vegetatie total neingrijita, de gunoaie, de mizerie, de ruine...
-transportul in comun ar functiona insa si aici avem o problema majora si anume, toate marile cartiere (de blocuri) cu locuinte sunt situate departe de canalul Bega si astfel numarul potentialilor calatori pentru un nivel satisfacator ramane scazut. Cand zic marile cartiere rezidentiale am in vedere Calea Sagului, Calea Girocului, zona Soarelui chiar, Calea Aradului, Calea Lipovei, zona Circumvalatiunii, ori toate acestea se afla la distanta apreciabila fata de Bega. Si asta pentru ca de-a lungul Begai s-a dezvoltat la un moment dat mai toata industria orasului si mai putin cartierele de locuinte...
De-acum incolo, multe depind de faptul cum vor reusi autoritatile sa dezvolte si sa atraga populatia spre acest mod de transport in comun iar cum miscarile autoritatilor sunt extrem de stangace, nu ma astept la (mari) minuni...
Pana si lungimea debarcaderelor plutitoare recent montate da de gandit. Se pare ca persoana care s-a ocupat de proiectarea lor habar nu are ce avea de facut. Ele trebuiau sa fie considerabil mai lungi astfel incat hidrobuzul sa se propteasca cu "botul" in debarcader ca apoi prin manevre sa se apropie si cu "coada" de debarcader. Acest lucru este imposibil de realizat acum pentru ca "botul" sta in "aer", neproptit de nimic, si atunci pilotul neavand un reazem fix, se chinuie ca sa aduca ambarcatiunea in pozitia paralela cu debarcaderul...Este vorba de cunostinte elementare legate de acostare in acest mod pe care proiectantul debarcaderelor plutitoare (pontoanelor) nu le are (avea)!...
Am impresia ca va urma o modificare constructiva a pontoanelor. Din aceste motive, 3 dintre ele nici n-au fost inca montate (la Dragalina, Vulturilor si Modos)...
PS N-am fost curios sa vad WC-ul! Acesta trebuie folosit doar de echipaj si in cazul unor croaziere cu grupuri organizate pe distante si timpi mai lungi si nu in cazul transportului in comun, respectiv de catre calatorii transportului in comun...Pe acelasi principiu ar trebui sa avem WC-uri si in tramvaie, firobuze si autobuze ori dupa cum vedem, ele nu exista...
LE Trebuia neaparat sa subliniez si eu stabilitatea pe apa in timpul deplasarii...Daca in postarile mele anterioare invocam necesitatea barelor de sustinere, iata, am ajuns la concluzia ca nu sunt neaparat necesare pentru ca stabilitatea este atat de mare incat poti umbla ca pe uscat. Balansul este nesemnificativ...
Iata si doua filmulete realizate astazi...
#405
Postat 31 mai 2016 - 20:41


#406
Postat 31 mai 2016 - 21:02
#407
Postat 31 mai 2016 - 21:06
E foarte corect ce spui, adica ca potentialul turistic nu e nu stiu ce. La asta as adauga ca si cel de transport public va fi la fel de mic si de ce: se vor monta turnicheti in toate statiile, cu validare la urcare si la coborare. Numarul de calatori ce pot trece prin acestia e de circa 15/min in conditii ideale, adica daca toti sunt foarte vioi si sprinteni. In plus, se va adauga timpul de acostare, legare, deschiderea usilor, etc, deci zic eu cam 3-4 minute cel putin, in fiecare statie. Poate nu vor fi calatori in unele statii si daca nimeni nu doreste sa coboare, s-ar putea merge mai departe, dar asta inseamna sa nu se respecte graficul. Sa zicem ca se opreste in 5 statii din 9 si ca dureaza 4 minute pentru fiecare (conform graficelor deja realizate), deci avem 20 de minute care se adauga la traseu. Per total, ar parcurge o semitura in aprox. o ora (zic eu), ceea ce e foarte mult, mai mult decat ai face cu tramvaiul 2 pe acelasi traseu. (Sarmisegetuza - Dambovita)
Conform graficelor actuale (desigur ca acestea vor mai suferii modificari) avem alocate 35 de minute de la Flora la Sarmisegetuza.
Astea sunt doar speculatii, deci asteptam sa vedem ce si cum.
#410
Postat 31 mai 2016 - 23:00


#413
Postat 01 iunie 2016 - 00:46
Cred ca din tot ce avem, sunt cele mai simple, si cele mai potrivite pentru scopul pe care il au.
Si asta este strict parerea mea, formata dupa cele vazute prin Europa in ultimii ani.
#414
Postat 01 iunie 2016 - 04:47
#416
Postat 01 iunie 2016 - 08:06
Wegmann, la 01 iunie 2016 - 04:47, a spus:
Pai, fiecare statie are copertina, chiosc de bilete si statie velo. Te ploua doar pana traversezi spre ponton.
dan.s & Cristi
Ma bucur ca va place. Totusi, as fi vrut ca macar sigla RATT sa fie asa cum e ea, adica galbena sau daca se dorea neaparat sa fie alba, sa fi folosit varianta simplificata.
#419
Postat 01 iunie 2016 - 10:56
ioio_viola, la 01 iunie 2016 - 09:57, a spus:
Nici vorba! Abureli de ziaristi de opozitie.

#420
Postat 01 iunie 2016 - 18:59
Lăsând totuși la o parte greșeala, am remarcat o tirada vădită, a presei naționale, împotriva Timișoarei, în contradicție cu promovarea excesivă a Clujului. Sunt tactici asumate de cei din presă și comandate de interese pe care, e drept, nu le cunsosc dar de care sunt sigur. Spun asta, pentru că există și în Cluj scandaluri pe tema tăierii copacilor/lărgirea străzilor/asfaltul prost etc. care însa nu răzbesc în presă decât marginal. Spre exemplu acum două-trei săpt. s-au tait vreo 20 de castani din Piața "Avram Iancu" iar reprezentanți ai ONG-urilor ecologiste au venit cu lumânări și mesaje funerare la trunchiurile cioprâțite. Nimic din toate astea nu a fost publicat/dezbătut în media românească dar când s-a întamplat același lucru în Timișoara vuia toată țara, de la Iași la Constanța și de la Suceava la Giurgiu. Exemple de genul mai consc destule.
Aceasta postare a fost editata de alex_19: 01 iunie 2016 - 19:02