Transport Naval - parte a proiectului de transport intermodal.
#361
Postat 21 mai 2016 - 19:08
Sincer, si daca erau cele mai atragatoare ambarcatiuni nu imi pasa, atata timp cat ele fac parte din ceata care acopera acest "proiect". Astfel, ca si daca aratau mai bine problema tot ramanea, nu ma incalzeste cu nimica daca stiu ca aratau mai bine dar erau risipa da bani, pentru ca pana acuma, parerea mea este ca sunt umpic cam multe pentru cata lume va circula cu ele.
#362
Postat 21 mai 2016 - 19:50
#363
Postat 21 mai 2016 - 20:06
Gygyman6, la 21 mai 2016 - 19:08, a spus:
Sincer, si daca erau cele mai atragatoare ambarcatiuni nu imi pasa, atata timp cat ele fac parte din ceata care acopera acest "proiect". Astfel, ca si daca aratau mai bine problema tot ramanea, nu ma incalzeste cu nimica daca stiu ca aratau mai bine dar erau risipa da bani, pentru ca pana acuma, parerea mea este ca sunt umpic cam multe pentru cata lume va circula cu ele.
Acest proiect s-a materializat ca si contributie a administratiei locale pentru fondurile cheltuite la reabilitatea malurilor. Problema s=a tratat matematic...cat trebuie sa fie contributia bugetului local...si cat putem incarca factura pentru un vapor construit (cu parandaratul de rigoare)..dar cu grija la limitele de decontare. Clar Bruxelles nu deconta daca o barcuta gonflabila era facturata la pret de Titanic..chiar daca unii au luat in calcul si aceasta varianta. Asadar nu e neaparat necesar...decat pentru decontare. Asa cum pistele serpuite de biciclete platite de UE aveau nevoie si de biciclete...daaa...si s-a bagat pe capul celor din RATT si acest sistem...asa ne-am ales si cu vaporasele barcute. Insusi primarul spunea ca vor fi folosite turistic prima oara...asadar actiune bifata..ture ocazionale..ele exista fizic deci am respectat contractul de finantare..ca inca 2 ani nu merge ecluza si ar trebui sa fie amfibii sa treaca peste malul de pe fundul apei...alta discutie. Ca nu a fost gandire inteleapta in aceasta afacere e evident. Cheltui bani pentru reabilitare canal dar nu repari ecluza. In cei 2 ani promisi..posibil 6-8 ani la cum merge treaba aici pana reparam nodul hidrotehnic Sanmihai putem sa o luam de la capat cu decolmatarea canalului Bega..evenual cu o noua licitatie care sa modifice malurile canalului in oras vertical si nu oblic.. Ma DOARE si ma REVOLTA indiferenta si lipsa dorintei de a face ceva CUM TREBUIE pana la capat. De asta Germania este la nivelul care e...si noi suntem unde suntem. UE are mereu aceasta problema de a aproba "forma fara fond" vrea sa transplanteze artificial FORMELE civilizatiei ei fara continutul care le sustine. Concret plateste milioane de euro eligibili pentru piste de biciclete pentru ca la ei asta e ultima problema de care se ocupa in prezent..dar nu sunt eligibile proiectele de refacere a infrastructurii de baza....Ca la noi sunt deja experti...nu in accesarea ci in "sifonarea" fondurilor " e clar. Pista de biciclete e cel mai nou exemplu. UE a platit pista pentru LUNGIMEA ei. O minte smechera a gandit sa o faca valurita si cu viraje din 2 in 2 metri ca doar se plateste la km...si uite asa mai decontam cateva sute de mii de euro castigati din curbe...daca ne pricepem la ceva ne pricepem la pacalirea sistemului...si la furaciuni din bani publici. Cine stie cate vile s-au ridicat din "virgula" avand in vedere ca betonul deja crapa si vegetatia iese la suprafata prin el in multe locuri...
#364
Postat 21 mai 2016 - 20:40
Andy, la 21 mai 2016 - 19:50, a spus:
Si asta e una dintre porbleme. Noi sistemul de transport de baza, nu il avem cum trebuie, cum putem concepe (nici nu vobresc de materializa) alte prostii. Si da e o prostie ce e acuma, pentru ca nu ma voi multumii niciodata cu ideea ca "e bine si asa numai sa fie", si asta in contextul in care noi rezerve la alte mijloace nu avem. Dupa mine daca e sa descriu problema din oras in termeni mai simplii: e ca si cum tu nu ai servici, esti plin de datorii, te cauta bancile dar tu faci un imprumut sa mergi sa te distrezi, ca doar asa e frumos nu?
Asta e adevarul nu ne place sa muncim, dar ne place sa avem, daca tragem tare mai mult de o luna gata, e un capat de lume, vrem ceva din nimica dar nu ne uitam ca nu avem din ce. Daca ar fi macar un sfert din tara asta ca si Ilie Moromete cred ca... cred ca ar fi mai bine chiar de maine, chit e duminica.
Imi pare rau ca nu ma pot bucura, chiar imi pare interesant ideea, dar fara explicatii, fara publicitate pentru aceasta investitie, de parca ar fi ceva de ascuns, imi pare a ceva dubios care pe viitor se va dovedii o liabilitate.
#365
Postat 22 mai 2016 - 09:05
Florin.B RATT, la 21 mai 2016 - 09:24, a spus:
Este evident ca, cuvantul vaporetto are legatura sau provine din vapor iar substantivul vapor este atribuit la origini unui corp plutitor (pe apa) prevazut cu motor cu aburi (=vapori de apa). Ulterior prin inlocuirea motoarelor cu aburi, numele de vapoare atribuit acestor "corpuri plutitoare" a ramas neschimbat fiind incetatenit deja...si asta chiar daca nu mai erau echipate cu motoare cu aburi...
Termenul de vaporas este un diminutiv al termenului vapor. Nu-mi dau seama cum stau lucrurile in cazul termenului italian de vaporetto pentru ca nu sunt vorbitor de italiana...dar (doar) banuiesc ca la fel...
In cazul nostru nu avem de-a face cu vaporase sau vaporetto pentru ca ambarcatiunile noastre sunt construite pe doua corpuri plutitoare cu o punte comuna. Asadar, este vorba de catamarane si nu de vaporase...Iar forma constructiva si aspectul catamaranelor noastre sunt de autobuz si mai deloc de vaporas in sensul traditional...
Incerc doar sa explic niste lucruri pur teoretice...
Din partea mea le puteti numi mineraliere sau petroliere trans-oceanice, sau pescadoare, nu ma deranjeaza....
Vaporetto-urile din Venetia chiar sunt niste vaporase fiind construite pe un singur corp plutitor si avand aspectul traditional de vapoare.
Deci nu pot fi deacord ca ale noastre se pot numi vaporetto pentru ca transporta si ele persoane ca prin alte parti...
Multi se vor intreba ce fel de vaporetto sunt astea (ma refer la ale noastre) si ce forma ciudata au?...Pe cand daca sunt denumite hidrobuze, suntem mai aproape de realitate...

#366
Postat 22 mai 2016 - 09:19

#367
Postat 22 mai 2016 - 12:23
Florin.B RATT, la 22 mai 2016 - 09:19, a spus:

Strict legat de proiectarea carenei (partii inferioare) a navelor a fost inspirata alegerea variantei catamaran datorita faptului ca partea scufundata este mai mica decat in cazul vaselor cu o singura coca..si noi avand vesnica problema a colmatarii canalului faciliteaza utilizarea lui... in plus fiind un canal fara valuri catamaranul este multumitor de stabil...pe ape agitate yacht urile cu coca model catamaran desi fiind scufundate putin in apa castiga viteza au mari sanse sa fie puse "cu carma in sus" de un val..
off topic si funny...cu denumirea barcutelor noastre suntem in situatia de mai jos...cititi si zambiti..

De cati forumisti este nevoie pentru a se schimba/inlocui un bec?
-1 pentru a schimba becul
-1 pentru a posta si anunta ca becul a fost schimbat
-14 pentru a impartasi experiente similare si a arata noi modalitati de schimbare a becului
-7 pentru a avertiza asupra pericolelor ce apar la schimbarea becurilor
-27 pentru a corecta greseli gramaticale aparute in posturile despre schimbarea becurilor
-53 pentru a lua la misto pe cei ce au corectat greselile gramaticale
-2 profesionisti in domeniu care sa atraga atentia ca termenul corect este "lampa"
-15 care sa pretinda ca au lucrat in domeniu si termenul "bec" este la fel de corect
-109 care spun ca forumul nu este despre becuri si discutia trebuie mutata pe un forum despre becuri
-111 care sustin ca atata timp cat toti folosim becuri, discutia este utila pe forum
-306 pentru a discuta care sunt cele mai bune metode de a schimba becuri, care sunt cele mai bune, de unde se pot cumpara si cat costa
-27 pentru a posta linkuri catre siteuri unde pot fi vazute diverse modele de becuri
-14 pentru a spune ca linkurile nu sunt corecte si a posta pe cele corecte
-33 pentru a cita tot ce s-a postat pana in momentu respectiv si a raspunde "si eu"
-6 pentru a atrage atentia sa se foloseasca functia "cautare"
-12 pentru a posta ca ei renunta definitiv la forum din cauza divergentelor aparute pe marginea subiectului
-143 pentru a spune "cauta intai pe google si daca nu gasesti nimic despre becuri atunci intreaba pe forum"
-16 posturi unde doi membri poarta o discutie total paralela cu subiectul
-24 posturi in care li se atrage atentia sa foloseasca mesajele private sau e-mailul
-1 moderator care sa avertizeze ca daca nu se inceteaza cu mesajele aiurea va inchide topicul
-1 membru nou al forumului care raspunde la 6 luni dupa ultimul post si totul o ia de la inceput...
#369
Postat 27 mai 2016 - 15:05
#370
Postat 27 mai 2016 - 15:32
Sursa: Opinia Timisoarei
#371
Postat 27 mai 2016 - 22:06
Citeaza
...si doua poze de azi:


#372
Postat 28 mai 2016 - 15:27
Enervant, din punctul meu de vedere, a fost primarul care trebuia si de aceasta data sa se afle la bord...
Ca o prima constatare, aceste ambarcatiuni chiar au viteza si in amonte, in sensul ca abia l-am ajuns si depasit din urma cu bicicleta, avand in vedere ca erau si pietoni pe traseu care trebuiau ocoliti...
Iata si un filmulet realizat astazi, din mersul bicicletei...
#375
Postat 28 mai 2016 - 18:49
Aceasta postare a fost editata de Adian: 28 mai 2016 - 18:50
#377
Postat 28 mai 2016 - 19:49
Adian, la 28 mai 2016 - 18:49, a spus:
Nu. Graficul va fi de asa fel incat sa nu fie cazul.
Chagall, la 28 mai 2016 - 18:33, a spus:

ISU, SALVO si o drona...

#379
Postat 28 mai 2016 - 22:33
Nu. Graficul va fi de asa fel incat sa nu fie cazul.
ca si linia 5 in Ronat

@ Florin: ai vazut filmul "Valkyrie"? puteai fi un fel de Stauffenberg (if you know what i mean

#380
Postat 28 mai 2016 - 23:46

Ce vedeti in clipul lui Mile ca se retrage cam pe la minutul 10, nu e periscop, ci e mana mea tinand telefonul cu care filmam.
