STP Timișoara Forum: Transport Naval - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (57 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Transport Naval - parte a proiectului de transport intermodal.

#181 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2371
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 26 februarie 2016 - 21:18

Vezi postareaDoppler, la 26 februarie 2016 - 20:51, a spus:

Asta am vrut sa sugerez si eu, eram copil cind am trecut Dunarea cu bacul spre mare (anii '70) si imi aduc aminte clar cum toaleta era o simpla gaura deasupra apei... :rad_masa:

Cum o sa fie aduse la Timisoara? Cu camionul?

Mai mult ca sigur ca da cu o platformă și cap tractor. Din păcate pe apă ar fi imposibil de adus...deși ar fi frumos
0

#182 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 februarie 2016 - 22:08

Vezi postareaDoppler, la 26 februarie 2016 - 20:51, a spus:

Cum o sa fie aduse la Timisoara? Cu camionul?

Ar mai fi varianta CFR, dar nu cred ca permite gabaritul.
0

#183 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 26 februarie 2016 - 22:37

Ma gindeam la transport naval pe Dunare pina la Severin, Orsova sau chiar Bazias de unde sa fie incarcata pe o remorca. In poze vaporetoul pare ca depaseste remorca standard cu vreo 1.5 - 2 metri pe fiecare parte.
0

#184 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 26 februarie 2016 - 23:44

Hihi! Cu asta poate?Imagine postata (E Mil Mi-12, un prototip sovietic)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: mil12.jpg

2

#185 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 februarie 2016 - 00:10

Vezi postareaDoppler, la 26 februarie 2016 - 22:37, a spus:

... vaporetoul pare ca depaseste remorca standard cu vreo 1.5 - 2 metri pe fiecare parte.

Are putin peste 5 m latime si cam 17 lungime.
0

#186 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 27 februarie 2016 - 09:40

Imagine postata Asa mare este vaporul ? Acestea-s dimensiunile apartamentului meu de 2 camere. In poze parea cu mult mai mic.
0

#187 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 februarie 2016 - 11:11

Pai, se vede clar in poze ca sunt doua randuri a cate 3 scaune, plus un culoar destul de lat intre acestea. Daca un scaun are cam 60 de centimetri latime... Fa tu calculele :)
Dimensiunile le-am luat de pe pagina fabricantului si sunt pentru modelul de la Bucuresti, cel care e identic cu al nostru, doar ca are cabina supra-inaltata.
0

#188 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 27 februarie 2016 - 11:34

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 27 februarie 2016 - 00:10, a spus:

Are putin peste 5 m latime si cam 17 lungime.




Sunt date dimensiunile celor pentru Timisoara si sunt postate cu cateva pagini in urma... :Facepalm_emote_gif:


4,9 m latime; 12,7-12,9 m lungime (am scris doua dimensiuni pentru ca asa le-am gasit in doua locuri diferite, dar este clar ca sunt sub 13 m)...


Intr-adevar se pot aduce pe apa pana la Orsova si apoi pe trailere pana la Timisoara...

Dar si pe calea apei se pot incarca pe barje, cate doua-trei, si nu cu propriile motoare nerodate...In mod cert se va aplica varianta cea mai ieftina...

In cazul in care vin pe uscat, va fi nevoie de participarea echipajelor de insotire de la Politia Rutiera ca ante-mergator si post-mergator, va fi necesara oprirea circulatiei pe anumite tronsoane...Toate acestea costa in final niste sume de bani...

In varianta Orsova-Timisoara, traseul terestru ar fi mult mai scurt...
0

#189 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 februarie 2016 - 12:15

Mile, chiar tu scriai in postarea #126 ca "Bucur" (vasul de agrement al bucurestenilor) are 17,3 metri si eu zic ca e aceasi platforma, (poate cu un metru mai scurt cupeul) doar ca are cabina supra-inaltata. Un Conecto C are 12 metri.
SPAT face si un catamaran de 10,5 metri, care arata asa:

Imagine atasata: hidrobuz-catamaran-hc321_858.jpg

Daca tu zici ca al nostru e doar cu un metru jumate' mai lung...

Oricum, cand se scrie "lungimea maxima", e clar ca e inclusa si puntea de la prora, deci mai putem scadea un metru si daca scadem si postul de conducere, probabil cupeul are 13-14 metri. O sa-l masuram cand ajunge. :D
Oricum, dezbatem degeaba, lungimea nefiind o problema in cazul transportului rutier, adica nu ar conta ca are 13 metri sau 17 (doar s-au adus Armoniile pe trailer), in cazul acesta contand mult latimea, care suntem cu toti de acord ca e de 5 metri.
0

#190 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 27 februarie 2016 - 13:12

Vorbele lui Robu preluate de presa inca din octombrie...si postate pe prima pagina a cestui topic...


Citeaza

Sunt prevăzute cu o punte deschisă şi un salon de pasageri, au 12,7 metri lungime, 4,9 metri lătime, înălţime de construcţie 1,05 metri”, a afirmat Robu.



Apoi am cautat pe pagina celor de la Spat yard sa vad daca exista un model cu asemenea dimensiuni si l-am gasit ca cel mai apropiat model din mai multe puncte de vedere pe cel de 17 m care in catalogul lor are pretul de 265 000 €...M-a frapat ideea ca al nostru costa 275 000 €, deci si mai mic, si mai urat, si mai scump!...


Personal nu m-am referit niciodata si nici n-am abordat problema lungimii salonului ci doar a intregii ambarcatiuni...Cel putin asa inteleg eu ca inseamna "lungime"...


In mod cert s-a ales lungimea de 13 m pentru a putea intoarce oriunde pe Bega, inclusiv pe portiunea dintre Podul Mihai Viteazul si Uzina Electrica (Turbine), unde Bega este mai ingusta...
0

#191 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 februarie 2016 - 13:53

Cum spuneam, ne refeream la transport si aici vorbim de latime, care in cazul unei autostrazi nu ar fi chiar o problema, dar in cazul unor drumuri nationale, chiar e o problema.
Dupa cum zice legea 43 din '75, "c) intre 6 si 7 m la drumurile nationale cu 2 benzi de circulatie" si nu vad cum ar trece in paralel un trailer avand incarcat vaporasul si un autocamion (TIR). Nu stiu pe CF care este latimea maxima admisa, a incarcaturii. :intrebare:

Langa Uzina Electrica e un golf unde se poate intoarce lejer, in schimb nu stiu cum o vor face dupa podul Modos, ca acolo e ultima statie. :eusa_think:
0

#192 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 27 februarie 2016 - 14:11

Pai am postat nu de mult niste poze cu noul golfulet creat recent imediat dupa ultima statie. Deci este loc...

Deasemenea stiu ca la turbine este loc insa se pot ivi situatii de urgenta cand ar fi nevoit sa intoarca intre pod si turbine si atunci este clar ca lungimea lui va trebui sa fie mai mica sau cel mult egala (!?) cu latimea canalului...


Dar sub acest aspect, daca vaporasele vor intoarce la Turbine, de ce nu s-a creat o statie si acolo?...Cine locuieste in zona turbinelor se va uita cum ii trece vaporasul sub nas iar el/ea va trebui sa mearga pe jos pana la podul Mihai Viteazul sa prinda alt vaporas...

Aceasta intrebare a fost pusa de mai multe persoane...
Ce rost are sa mearga pana la turbine (unde cu manevre de intoarcere ar pierde vreo 15 minute cumulat) cand nu are statie acolo, statie care ar fi binevenita avand in vedere ca exista acolo o pasarela pe care ar putea veni/pleca pasageri de pe ambele maluri?....
1

#193 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 februarie 2016 - 14:12

Asta habar nu am... :(
0

#194 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 27 februarie 2016 - 14:15

Stiu ca n-ai de unde sa sti insa cred ca asa ar fi logic sa fie...Nu?... :D
0

#195 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 februarie 2016 - 18:16

Asa pare, dar ce e logic la proiectul asta? :eusa_think:
1

#196 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 februarie 2016 - 19:00

Vezi postareamile, la 27 februarie 2016 - 14:11, a spus:

Dar sub acest aspect, daca vaporasele vor intoarce la Turbine, de ce nu s-a creat o statie si acolo?


Parca ca este un ponton plutitor intre pasarela pietonala de langa turbina si pod, dar nu sunt sigur. Am sa trag o fuga sa fac o poza, sper ca nu m-a insala memoria, eu ma plimb cand am timp liber peacolo si cred ca era ceva ultima data.

LE: acuma am bagat de seama si eu ca sunt 2 :rad_masa: , si ca nu au balustrade metalice.

Imagine atasata: P_20160227_192445_LL1.jpg

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 27 februarie 2016 - 19:56

0

#197 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 27 februarie 2016 - 19:09

Nu unul, ci sunt chiar doua, dar, din pacate, sunt destinate relaxarii, desii nu prea inteleg de ce le-au dotat cu stalpi de prindere a vapoarelor.
Fix sub pasarela de la uzina este un vechi debarcader din ciment, la fel la aspect ca cel de la Badea Cartan. Acesta se poate transforma destul de usor intr-un debarcader ca toate celelalte, trebuie doar turnate scari si refacute placile de beton de deasupra, care sunt inclinate.
0

#198 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 februarie 2016 - 19:52

Statii oficiale sunt doar acolo unde sunt si chioscuri de bilete si statii velo, dar cica s-ar mai putea opri si in punctele belvedere. (nu am inteles cum, din moment ce e transport public si nu de agrement, dar vom vedea)
1

#199 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 28 februarie 2016 - 10:30

Citeaza

Fix sub pasarela de la uzina este un vechi debarcader din ciment, la fel la aspect ca cel de la Badea Cartan. Acesta se poate transforma destul de usor intr-un debarcader ca toate celelalte, trebuie doar turnate scari si refacute placile de beton de deasupra, care sunt inclinate.


Iata cheul respectiv impreuna cu pasarela (despre care am scris si eu inca din 2010), fotografiat inainte de "reabilitarea" malurilor, si care se poate transforma in statie regulata sau in statie-debarcader pentru grupuri organizate si care pot opri aici si pot vizita eventualul muzeu al turbinelor si al stavilarelor + parcul "stonehenge" care daca va fi reabilitat si intretinut, desi este nou, poate prezenta un interes minimal turistic...Spun ca trebuie reabilitat deoarece la ultima mea vizita in zona de acum 2-3 ani, grupurile sanitare au fost devastate iar fantana arteziana nu functiona desi afara erau vreo 35 grade...S-ar putea pierde in acel parc si in muzeu minim 1-2 ore de catre turisti...


Imagine atasata: Bulevardul Verde 096.jpg
0

#200 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 28 februarie 2016 - 20:10

Si iata o stire aparuta azi care nu spune nimic nou ci doar faptul ca se apropie livrarea, respectiv transportul primului vaporas catre Timisoara.


Citeaza

Primul vaporas a fost platit. Se pregateste transportul spre Timisoara

De Roxana Deaconescu la 28. februarie 2016 10:53


Vaporașele Timișoarei sunt aproape gata să facă valuri pe Bega. Cel puțin prima ambarcațiune, pentru care se pregătește transportul la Timișoara. Primarul Nicolae Robu caută nume pentru vaporetto.

Potrivit edilului-șef, primul vaporaș a fost plătit deja de municipalitate. Firma din Galați care construiește cele șapte ambarcațiuni pentru Timișoara pune la punct acum toate detaliile pentru a transporta hidrobuzele în orașul de pe Bega.

„Primul vaporaș este și plătit. Ei vor să-l trimită, am înțeles că va veni în perioada aceasta. Ele sunt albe, rămân albe. Momentan căutăm nume, nu mai avem timp să facem un sondaj. Eu le-am spus celor de la RATT să se pregătească, cei din Galați au spus că ei vor să trimită primul vaporaș cât mai curând și pe celelalte două la fel, pentru că și cel de-al treilea este aproape gata, este în fază foarte avansată. Ei așteaptă o oportunitate de transport cât mai convenabilă, ar vrea, pe cât posibil, mașina care îl aduce să meargă înapoi încărcată, pentru că altfel trebuie să plătească și drumul înapoi. Fiecare încearcă să facă economii”, a explicat Robu pentru Tion.ro.



Tion
0

Arata acest topic


  • (57 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi