Lucrari de proasta calitate
#1
Postat 20 august 2008 - 19:25
Timişoara - Reprezentanţii primăriei au refuzat să semneze recepţia lucrărilor de reabilitare a liniei cale de tramvai de pe bulevardul Liviu Rebreanu. Asta, după ce au găsit mai multe nereguli pe tronsonul de la Calea Şagului la bucla AEM. Aceeaşi poveste şi la partea de carosabil de pe Rebreanu, iar circul este departe de a se fi încheiat.
Cum arată o lucrare… nouă, după reabilitarea infrastructurii de transport în comun cu tramvaiul? „Sunt lucrări nefinalizate şi de o calitate necorespunzătoare. Pe unele porţiuni, masticul bituminos este desprins de şină, asfaltul este fisurat, pe platformă şi în canalul şinei este nisip, balast şi criblură, spaţiul dintre borduri este colmatat cu mixtură asfaltică şi nu se scurge apa de pe platformă, sunt denivelări, lipsesc documentaţii”, a declarat, marţi, primarul Gheorghe Ciuhandu. Constructorul, firma Martin Rose, care lucrează cu diverşi subcontractanţi, a primit termen până în 30 noiembrie 2008 ca să rezolve problemele. Vorbim despre o investiţie de 17,6 milioane de lei.
Disconfort pentru Confort?
Tot pe bulevardul Liviu Rebreanu, o altă lucrare de modernizare, la partea de infrastructură rutieră, carosabil, reţele şi trotuare, în valoare de 18 milioane de lei… aceleaşi constatări sumbre. „Lucrarea trebuia finalizată în 15 iunie, dar nu am avut ce recepţiona. La partea de carosabil, constructorul, firma Confort, trebuie să remedieze mai multe deficienţe. Sunt lucrări calitativ prost executate la asfalt şi trotuare, iar conform clauzelor contractuale se aplică penalizări pe fiecare zi de întârziere, din 15 iunie”, spune Ciuhandu.
În timp ce reprezentanţii municipalităţii vorbesc de penalizări de aproximativ… 18.000 de lei pe zi, patronul SC Confort, Georgică Cornu, se declară surprins de nemulţumirile edililor: „Nu intrăm în nicio penalizare, pentru că ei trebuia să vină la recepţie la partea de carosabil acum o lună, când i-am chemat, există documente care arată acest lucru. De ce n-au venit când au fost gata lucrările? Cât despre partea de linie cale, şinele nu le-am făcut noi! Au fost trei subcontractanţi, noi ne-am ocupat de betoane, canalizare… Probabil cei din primărie vor să-şi justifice cumva activitatea”, declară Cornu."
Sursa: tion.ro
#2
Postat 23 august 2008 - 17:23
#3
Postat 23 august 2008 - 18:20
Aceasta postare a fost editata de Chagall: 23 august 2008 - 18:48
#4
Postat 25 august 2008 - 09:32
#5
Postat 25 august 2008 - 19:22
Antreprenorii care s-au obisnuit sa faca lucrari de doi bani cred ca pot fi adusi pe calea cea buna doar receptionand lucrarile si platind doar atunci cand acestea sunt gata cu adevarat. Mai mult decat atat, este obligatorie urmarirea comportarii lucrarilor in termenul de garantie si obligarea executantului la remedierea eventualelor deteriorari pe cheltuiala lui, cat mai repede cu putinta.
Si chiar daca bitumul ar fi fost impus (ceea ce in conditiile legale legate de achizitii nu stiu daca ar fi cu putinta) si antreprenorul s-a angajat sa faca cu un bitum prost un drum pe care sa circule tir-uri cu 10 tone pe osie, atunci n-are decat acest antreprenor diletant sa repare pe cheltuiala lui drumul pana la adanci batraneti.
#6
Postat 09 octombrie 2008 - 11:26
Claudiu, la Aug 25 2008, 20:22, a spus:
atentie!drumul nu se va repara pana la adanci batraneti, se va repara doar in perioada in care se afla in garantie, probabil pt drumuri municipale, 2-3 ani.
discutiile legat de proasta calitate sunt n*n, situatia ramane aceiasi, nu e sufiecient sa dai din gura, trebuie sa iei atitudine.cum? nime` nu stie
#7
Postat 26 octombrie 2008 - 11:47
La ce face referinta domnul primar, reprezinta sub 2% din lucrare dar, INTRADEVAR ESTE CE SE VEDE )
Reprezentantii primariei ar trebui intrebati daca isi mai aduc aminte de scrisorile primite prin care li se cerea oprirea circulatiei tirurilor si a basculelor pe linia de tramvai.
PERSONAL ASTEPT UN PROCES INTERNATIONA DESCHIS DE RATTSAU PRIMARIE
Atunci vom vedea cine MINTE, dar sunt sigur ca receptiile se vor face.
Multumesc si astept sa fiu atacat )
#8
Postat 27 octombrie 2008 - 06:55
Asta e o scuza jalnica pentru o greseala de proiectare.
Orice drum are o capacitate portanta, iar daca acesta face parte din traseul unui drum european, e clar ca aceasta capacitate portanta trebuie sa fie mare, suficienta pentru tiruri si basculante. Iar daca linia de tramvai este in carosabil (nu este separata de restul drumului), si zona liniei de tramvai trebuie sa asigure aceeasi capacitate portanta.
Asa ca daca proiectantul si constructorul au facut linia de tramvai pentru 3,5 tone, n-au decat sa o refaca, pe cheltuiala lor, daca vor sa le fie receptionata lucrarea.
#10
Postat 27 octombrie 2008 - 18:26
#12
Postat 28 octombrie 2008 - 00:35
#13
Postat 28 octombrie 2008 - 09:14
Am dat cateva exemple concrete in pozele de mai sus, pentru ca pe respectivele trasee circula ambulante si masini de interventii si se pot intampla accidente. Lucrarile sunt inca in garantie si este obligatia constructorului sa remedieze respectivele defecte.
#14
Postat 29 octombrie 2008 - 08:06
in caietul de sarcini s-a precizat ca pe linia de tramvai nu vor circula decat salvarea, politia si pompierii.
pentru o circulatie civilizata pe linia de tramvai nu au ce cauta altte mijloace auto.
trebuie sa stim ce vrem: o circulati a tramvaieelor buna sau o cuirculatie auto buna:))
pot sa-ti raspund si la alte neclaritati
salve
#15
Postat 29 octombrie 2008 - 19:15
dubi, la Oct 29 2008, 08:06, a spus:
De fapt vorbesc dupa ce vad, despre unele lucrari care n-au fost facute asa cum ar fi trebuit. (Aici pot sa va dau foarte multe exemple concrete cu locatii exacte pozate).
dubi, la Oct 29 2008, 08:06, a spus:
pentru o circulatie civilizata pe linia de tramvai nu au ce cauta altte mijloace auto.
Caietul de sarcini pentru care trasee mai exact? Ca daca o luam asa, pe strada 1 Decembrie, pe linia de tramvai dinspre Balcescu pana la Banatim circula atat tramvaie cat si autovehicole. Pe strada Gh. Doja pe langa salvare, politie, pompieri si masini de interventie ale RATT au acces si riveranii. Sau pe strazile Gheorghe Adam si Andrei Saguna pe linia de tramvai circula tiruri de mare tonaj, de fapt pe str. Gheorghe Adam trece tot traficul greu dinspre Arad spre Lugoj si invers.
Ganditi-va ce nenorocire s-ar putea intampla de exemplu pe linia lui 9, sau undeva pe linia lui 8 dinspre Banatim spre str Cluj (traseu pe care am dat cele mai multe exemple concrete prin poze, cu grilaje, respectiv capace de canal lipsa), unde o ambulanta cu pacient la bord, care se deplaseaza cu 60-80km/h sa nimereasca o gura de canal fara capac.
dubi, la Oct 29 2008, 08:06, a spus:
Daca e s-o luam asa, sunt sigur ca toti ne dorim o circulatie a tramvaielor separata de carosabilul auto, acolo unde geometria strazilor ne-o permite, si guri de canal la acelasi nivel cu asfaltul, mai ales pe portiuni unde circula atat tramvaie cat si masini.
Iar acolo unde se semnaleaza defecte datorate lucrarilor de proasta calitate din vina constructorului, sa fie remediate cat mai rapid pe cheltuiala firmei care a executat lucrarea respectiva atata timp cat mai este in garantie.
dubi, la Oct 29 2008, 08:06, a spus:
salve
Nu stiu cat de in masura sunteti sa ne dati detalii din caietele de sarcini intocmite pe baza carora s-au facut licitatiile, respectiv s-au executat lucrarile, dar desigur, orice informatie, orice amanunt, este de mare ajutor si de nepretuit pentru noi, pasionatii de mijloace de transport in comun.
#16
Postat 29 octombrie 2008 - 20:55
#20
Postat 05 noiembrie 2008 - 23:37
În general, pentru a nu se distruge tot asfaltul, se prefera ca, la apariţia fisurilor, să se decoperteze stratul de uzură şi să se toarne altul (altfel riscând a se distruge toate straturile, nu doar cel de uzură). Problema e, însă, că asemenea ,,plombe" nu o să reziste prea mult (vor apărea gropi la îmbinarea asfaltului vechi cu cel nou).