STP Timișoara Forum: Lucrari de proasta calitate - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (4 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Lucrari de proasta calitate

#1 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29759
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 20 august 2008 - 19:25

"Lucrări de zeci de milioane în bătaie de joc la Timişoara
Timişoara - Reprezentanţii primăriei au refuzat să semneze recepţia lucrărilor de reabilitare a liniei cale de tramvai de pe bulevardul Liviu Rebreanu. Asta, după ce au găsit mai multe nereguli pe tronsonul de la Calea Şagului la bucla AEM. Aceeaşi poveste şi la partea de carosabil de pe Rebreanu, iar circul este departe de a se fi încheiat.

Cum arată o lucrare… nouă, după reabilitarea infrastructurii de transport în comun cu tramvaiul? „Sunt lucrări nefinalizate şi de o calitate necorespunzătoare. Pe unele porţiuni, masticul bituminos este desprins de şină, asfaltul este fisurat, pe platformă şi în canalul şinei este nisip, balast şi criblură, spaţiul dintre borduri este colmatat cu mixtură asfaltică şi nu se scurge apa de pe platformă, sunt denivelări, lipsesc documentaţii”, a declarat, marţi, primarul Gheorghe Ciuhandu. Constructorul, firma Martin Rose, care lucrează cu diverşi subcontractanţi, a primit termen până în 30 noiembrie 2008 ca să rezolve problemele. Vorbim despre o investiţie de 17,6 milioane de lei.

Disconfort pentru Confort?

Tot pe bulevardul Liviu Rebreanu, o altă lucrare de modernizare, la partea de infrastructură rutieră, carosabil, reţele şi trotuare, în valoare de 18 milioane de lei… aceleaşi constatări sumbre. „Lucrarea trebuia finalizată în 15 iunie, dar nu am avut ce recepţiona. La partea de carosabil, constructorul, firma Confort, trebuie să remedieze mai multe deficienţe. Sunt lucrări calitativ prost executate la asfalt şi trotuare, iar conform clauzelor contractuale se aplică penalizări pe fiecare zi de întârziere, din 15 iunie”, spune Ciuhandu.
În timp ce reprezentanţii municipalităţii vorbesc de penalizări de aproximativ… 18.000 de lei pe zi, patronul SC Confort, Georgică Cornu, se declară surprins de nemulţumirile edililor: „Nu intrăm în nicio penalizare, pentru că ei trebuia să vină la recepţie la partea de carosabil acum o lună, când i-am chemat, există documente care arată acest lucru. De ce n-au venit când au fost gata lucrările? Cât despre partea de linie cale, şinele nu le-am făcut noi! Au fost trei subcontractanţi, noi ne-am ocupat de betoane, canalizare… Probabil cei din primărie vor să-şi justifice cumva activitatea”, declară Cornu."

Sursa: tion.ro
0

#2 Useril este offline   AMD 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 14 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:TM
  • Interese:fan AMD,PC-uri, masini...

Postat 23 august 2008 - 17:23

asa, la prima vedere (nu sunt specialist), pareau ok lucrarile alea :jos:
0

#3 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 23 august 2008 - 18:20

De exemplu pe Bvd. L. Rebreanu, intersectia cu Girocului, asfatul de pe carosabilul auto (cum mergi spre Spitalul Judetean) este cu denivelari (asfaltul s-a deformat din cauza caldurii) si asta doar dupa cateva luni de la turnarea asfaltului.

Aceasta postare a fost editata de Chagall: 23 august 2008 - 18:48

0

#4 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3886
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 25 august 2008 - 09:32

Din păcate, la anumite lucrări, chiar în caietul de sarcini a fost specificat ce fel de bitum să fie folosit - şi nu a fost ales cel mai bun, ba chiar dimpotrivă.
0

#5 Useril este offline   Claudiu 

  • RATT staff
  • PipPipPip
  • Grup: RATT Staff
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 19 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:electronica

Postat 25 august 2008 - 19:22

Din pacate, la toate lucrarile de modernizare a liniei de tranvai se vede de la o posta neprofesionalismul, bataia de joc si spiritul lui "las' ca merge si asa"
Antreprenorii care s-au obisnuit sa faca lucrari de doi bani cred ca pot fi adusi pe calea cea buna doar receptionand lucrarile si platind doar atunci cand acestea sunt gata cu adevarat. Mai mult decat atat, este obligatorie urmarirea comportarii lucrarilor in termenul de garantie si obligarea executantului la remedierea eventualelor deteriorari pe cheltuiala lui, cat mai repede cu putinta.
Si chiar daca bitumul ar fi fost impus (ceea ce in conditiile legale legate de achizitii nu stiu daca ar fi cu putinta) si antreprenorul s-a angajat sa faca cu un bitum prost un drum pe care sa circule tir-uri cu 10 tone pe osie, atunci n-are decat acest antreprenor diletant sa repare pe cheltuiala lui drumul pana la adanci batraneti.
0

#6 Useril este offline   george88tm 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 22 septembrie 08

Postat 09 octombrie 2008 - 11:26

Vezi postareaClaudiu, la Aug 25 2008, 20:22, a spus:

sa repare pe cheltuiala lui drumul pana la adanci batraneti.


atentie!drumul nu se va repara pana la adanci batraneti, se va repara doar in perioada in care se afla in garantie, probabil pt drumuri municipale, 2-3 ani.
discutiile legat de proasta calitate sunt n*n, situatia ramane aceiasi, nu e sufiecient sa dai din gura, trebuie sa iei atitudine.cum? nime` nu stie
0

#7 Useril este offline   dubi 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 25 octombrie 08

Postat 26 octombrie 2008 - 11:47

"Pe unele porţiuni, masticul bituminos este desprins de şină, asfaltul este fisurat, pe platformă şi în canalul şinei este nisip, balast şi criblură, spaţiul dintre borduri este colmatat cu mixtură asfaltică şi nu se scurge apa de pe platformă, sunt denivelări, lipsesc documentaţii”, a declarat, marţi, primarul Gheorghe Ciuhandu"

La ce face referinta domnul primar, reprezinta sub 2% din lucrare dar, INTRADEVAR ESTE CE SE VEDE :coolspeak:)
Reprezentantii primariei ar trebui intrebati daca isi mai aduc aminte de scrisorile primite prin care li se cerea oprirea circulatiei tirurilor si a basculelor pe linia de tramvai.
PERSONAL ASTEPT UN PROCES INTERNATIONA DESCHIS DE RATTSAU PRIMARIE
Atunci vom vedea cine MINTE, dar sunt sigur ca receptiile se vor face.
Multumesc si astept sa fiu atacat :lol:)
0

#8 Useril este offline   Claudiu 

  • RATT staff
  • PipPipPip
  • Grup: RATT Staff
  • Postari: 126
  • Inregistrat: 19 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:electronica

Postat 27 octombrie 2008 - 06:55

Pentru ce sa se opreasca circulatia tirurilor si basculantelor?
Asta e o scuza jalnica pentru o greseala de proiectare.
Orice drum are o capacitate portanta, iar daca acesta face parte din traseul unui drum european, e clar ca aceasta capacitate portanta trebuie sa fie mare, suficienta pentru tiruri si basculante. Iar daca linia de tramvai este in carosabil (nu este separata de restul drumului), si zona liniei de tramvai trebuie sa asigure aceeasi capacitate portanta.
Asa ca daca proiectantul si constructorul au facut linia de tramvai pentru 3,5 tone, n-au decat sa o refaca, pe cheltuiala lor, daca vor sa le fie receptionata lucrarea.
0

#9 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 27 octombrie 2008 - 18:14

Daca tot veni vorba de lucrari de proasta calitate, iata cateva exemple concrete...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC_0154.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0240.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0251.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0252.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0256.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0281.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0282.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0389.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0390.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0504.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0508.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0511.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0512.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0513.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0514.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0515.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0518.JPG

0

#10 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 27 octombrie 2008 - 18:26

Totusi sincer ,nu cred ca acele capace de canal si grilaje lipsa sunt din vina muncitorilor! Sunt furate si duse la fiare vechi! :coolspeak:
0

#11 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 27 octombrie 2008 - 18:27

Trebuiau montate in asa fel incat sa nu poata fi furate.
0

#12 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 28 octombrie 2008 - 00:35

Capacele care să nu poată fi furate nu s-au inventat încă :() Singura soluţie ar fi fost sudarea lor, dar mă îndoiesc că la fiecare desfundare ar fi venit nea' Ilie cu autogenul să taie şi apoi cu aparatul de sudură să sudeze la loc.
0

#13 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 28 octombrie 2008 - 09:14

Grilajele trebuiau fixate cu suruburi, iar capacele de canal sa fie cu deschidere in lateral prinse in armatura care sa nu poata fi furate (exact ca cel din poza de mai jos).
Am dat cateva exemple concrete in pozele de mai sus, pentru ca pe respectivele trasee circula ambulante si masini de interventii si se pot intampla accidente. Lucrarile sunt inca in garantie si este obligatia constructorului sa remedieze respectivele defecte.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC_0172.JPG

0

#14 Useril este offline   dubi 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 8
  • Inregistrat: 25 octombrie 08

Postat 29 octombrie 2008 - 08:06

cu regret iti transmit ca vorbesti dupa ureche.
in caietul de sarcini s-a precizat ca pe linia de tramvai nu vor circula decat salvarea, politia si pompierii.
pentru o circulatie civilizata pe linia de tramvai nu au ce cauta altte mijloace auto.
trebuie sa stim ce vrem: o circulati a tramvaieelor buna sau o cuirculatie auto buna:))
pot sa-ti raspund si la alte neclaritati :unsure:
salve
0

#15 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 29 octombrie 2008 - 19:15

Vezi postareadubi, la Oct 29 2008, 08:06, a spus:

cu regret iti transmit ca vorbesti dupa ureche.


De fapt vorbesc dupa ce vad, despre unele lucrari care n-au fost facute asa cum ar fi trebuit. (Aici pot sa va dau foarte multe exemple concrete cu locatii exacte pozate).

Vezi postareadubi, la Oct 29 2008, 08:06, a spus:

in caietul de sarcini s-a precizat ca pe linia de tramvai nu vor circula decat salvarea, politia si pompierii.
pentru o circulatie civilizata pe linia de tramvai nu au ce cauta altte mijloace auto.


Caietul de sarcini pentru care trasee mai exact? Ca daca o luam asa, pe strada 1 Decembrie, pe linia de tramvai dinspre Balcescu pana la Banatim circula atat tramvaie cat si autovehicole. Pe strada Gh. Doja pe langa salvare, politie, pompieri si masini de interventie ale RATT au acces si riveranii. Sau pe strazile Gheorghe Adam si Andrei Saguna pe linia de tramvai circula tiruri de mare tonaj, de fapt pe str. Gheorghe Adam trece tot traficul greu dinspre Arad spre Lugoj si invers.

Ganditi-va ce nenorocire s-ar putea intampla de exemplu pe linia lui 9, sau undeva pe linia lui 8 dinspre Banatim spre str Cluj (traseu pe care am dat cele mai multe exemple concrete prin poze, cu grilaje, respectiv capace de canal lipsa), unde o ambulanta cu pacient la bord, care se deplaseaza cu 60-80km/h sa nimereasca o gura de canal fara capac.

Vezi postareadubi, la Oct 29 2008, 08:06, a spus:

trebuie sa stim ce vrem: o circulati a tramvaieelor buna sau o cuirculatie auto buna

Daca e s-o luam asa, sunt sigur ca toti ne dorim o circulatie a tramvaielor separata de carosabilul auto, acolo unde geometria strazilor ne-o permite, si guri de canal la acelasi nivel cu asfaltul, mai ales pe portiuni unde circula atat tramvaie cat si masini.

Iar acolo unde se semnaleaza defecte datorate lucrarilor de proasta calitate din vina constructorului, sa fie remediate cat mai rapid pe cheltuiala firmei care a executat lucrarea respectiva atata timp cat mai este in garantie.

Vezi postareadubi, la Oct 29 2008, 08:06, a spus:

pot sa-ti raspund si la alte neclaritati :unsure:
salve


Nu stiu cat de in masura sunteti sa ne dati detalii din caietele de sarcini intocmite pe baza carora s-au facut licitatiile, respectiv s-au executat lucrarile, dar desigur, orice informatie, orice amanunt, este de mare ajutor si de nepretuit pentru noi, pasionatii de mijloace de transport in comun.
0

#16 Useril este offline   AMD 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 303
  • Inregistrat: 14 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:TM
  • Interese:fan AMD,PC-uri, masini...

Postat 29 octombrie 2008 - 20:55

in mod sigur pe dorobantilor s-au trezit mai tarziu ca nu rezista camioanelor. panourile care-i obliga sa foloseasca banda I au fost montate cu mult mai tarziu. :unsure:
0

#17 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 02 noiembrie 2008 - 16:30

Un nou pachet de poze, majoritatea sunt de pe Bvd Liviu Rebreanu.

Partea 1

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC_0049_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0050_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0056_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0057_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0059_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0060_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0080_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0094_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0098_resize.JPG

0

#18 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10283
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 02 noiembrie 2008 - 16:32

Partea 2

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC_0099_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0100_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0111_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0113_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0114_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0116_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0133_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0138_resize.JPG
  • Imagine atasata: DSC_0157_resize.JPG

0

#19 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1513
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 05 noiembrie 2008 - 00:15

In mai multe zone de pe Liviu Rebreanu (intre judetean si statia Drubeta) am vazut ca se manca din asfalt si se pune la loc :huh: nu inteleg de face? si carei motivu ca asfaltu arata bine si nui crapat. Parerea mea este ca nau ce face cu bani si strica munca care so facut.Imagine atasata: DSC_0094_resize.JPG
0

#20 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 05 noiembrie 2008 - 23:37

Alea sunt ,,plombe" puse in locurile unde s-au depistat fisuri...
În general, pentru a nu se distruge tot asfaltul, se prefera ca, la apariţia fisurilor, să se decoperteze stratul de uzură şi să se toarne altul (altfel riscând a se distruge toate straturile, nu doar cel de uzură). Problema e, însă, că asemenea ,,plombe" nu o să reziste prea mult (vor apărea gropi la îmbinarea asfaltului vechi cu cel nou).
0

Arata acest topic


  • (4 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi