Validatorul
#141
Postat 16 martie 2009 - 18:28
#142
Postat 16 martie 2009 - 18:29
#143
Postat 17 martie 2009 - 14:41

#144
Postat 18 martie 2009 - 20:37



Ii una cu 'APROPIATI CARDUL DE SOFER', care intreaba ce sa faca daca este in vagon...


http://www.agenda.ro/news/news/16966/cardu...t-e-inutil.html
"Cardul RATT e inutil?!
Dupa ce astepti in statie ceva minute bune dupa troleibuz, in sfarsit acesta vine si urci. Constiincios, scoti din portofel abonamentul tip card si te apropii de validator pentru a-l inregistra. Prima incercare nu este cu noroc si nici cea de-a doua, mesajul primit fiind acelasi: „Abonament expirat“. iti iei inima in dinti si mai incerci inca odata, dar rezultatul este acelasi.
Deja incepi sa te impacientezi si sa te rusinezi pentru ca alti calatori de uita la tine cu o privire dispretuitoare. iti cauti un loc si la prima statie cobori cu o mie de intrebari in cap. Te uiti nedumerit la cardul pe care vanzatoarea ti l-a reincarcat cu acea ocazie si la chitanta care dovedeste ca ai facut aceasta plata. Primul drum il faci direct la chioscul la care cu o zi inainte ai platit 60,8 lei pentru un abonament general pe 30 de zile.
Ii relatezi doamnei de la chiosc care este problema ta si ii arati cardul si abonamentul, in asteptarea unei rezolvari. Raspunsul te ia insa prin surprindere: „Fiti linistit, abonamentul este reincarcat. Numai ca unele aparate nu il recunosc!“. „si daca vin controlorii cu un aparat identic?“, vine replica ta parata imediat de vanzatoare: „Le aratati chitanta!“. Atunci de ce mai vinde RATT carduri?"
agenda.ro
Aceasta postare a fost editata de Florin.B RATT: 18 martie 2009 - 22:25
#145
Postat 18 martie 2009 - 20:45
Citeaza
timisorenii - Validam maria ta !
Asta este prea tare


Citeaza
De unde sa fiu sigur ca smecherii nu pun un cititor de carduri bancare in aparatul de la ratt si apoi nu imi cloneaza cardul bancar ?
Alta treaba: politia sau oricine (un patron) poate cere RATT ului sa identifice o persoana pe unde a calatorit luna trecuta si de cate ori.
Pana acuma am avut abonamente pe hartie, si era foarte corect totul, daca venea controlul ii aratam, iar daca nu - nu avea nimeni treaba mea - adica la ce ora m-am urcat si pe ce mijloc de transport ...
Eu cred ca sunt incalcate drepturile omului, dreptul la libertate si la viata privata !
Interesante prosti mai zice si asta.

#146
Postat 18 martie 2009 - 21:22


#147
Postat 18 martie 2009 - 22:18

Problema expusa acolo ("card expirat") se va rezolva (asa s-a promis) odata cu varianta 2.8 de soft.
#148
Postat 02 aprilie 2009 - 21:41

#149
Postat 02 aprilie 2009 - 21:43

#150
Postat 03 aprilie 2009 - 21:06
#151
Postat 03 aprilie 2009 - 21:10

Deci daca cobori, trebuie sa cobori pe la mijloc sau in spate, si daca urci, prin fata, in cazul acesta era mai bine in fata...
#152
Postat 03 aprilie 2009 - 21:27


#153
Postat 03 aprilie 2009 - 21:27

#154
Postat 03 aprilie 2009 - 21:36
#155
Postat 03 aprilie 2009 - 21:37
#156
Postat 03 aprilie 2009 - 21:39
#157
Postat 24 ianuarie 2010 - 20:24
La un an de la implementare, in sistemul automat de taxare e loc si de mai bine,
In ultimul an, transportul local a fost subiectul mai multor inovatii, cu care, de voie-de nevoie, calatorul timisorean s-a obisnuit deja. Abonamente pe card, tabele de afisaj electronic cu orarul mijloacelor de transport si, mai nou, portofelul electronic (incarcarea numarului de calatorii pe card) au fost puse pe rand in practica de RATT.
Totul a inceput exact acum un an, atunci cand, in ianuarie 2009, a fost implementat noul sistem. Este ticketing-ul tichia de margaritar ce lipsea calatorului timisorean? Este o necesitate, un lux sau un semn de civilizatie? La 12 luni distanta descoperim ca, potrivit obiceiului, raspunsul e undeva la mijloc.
In primul rand, cui serveste ticketing-ul? „Atat noua, institutiei RATT, cat si calatorului. Aceasta a si fost ideea implementarii lui”, ne incredinteaza Cosmin Bradu, referent in cadrul Biroului de Presa al regiei de transport local. Indiscutabil, investitia care a costat peste 4 milioane de euro isi are utilitatea sa. Proiectul care cuprinde Sistemul Automat de Taxare (Skayo) si Sistemul de Monitorizare a Vehiculelor (SVM) permite celor de la RATT sa evalueze intr-o masura mai apropiata de realitate traficul de calatori, rentabilitatea unor linii, gradul de incarcare, traseele unde se impune suplimentarea numarului de tramvaie, autobuze, troleibuze, si asa mai departe.
Cat de rentabil din punct de vedere financiar este insa ticketing-ul, pentru ca nu e gluma sa recuperezi o atare investitie? „La nivelul regiei de transport s-a făcut o analiză economică din care reiese că investiţia va fi amortizată în cinci ani, iar durata de viaţă a acestor aparate este de zece ani. Asta înseamnă că cinci ani vom merge pe profit. De asemenea, odată cu introducerea sistemului de ticketing, s-a constatat că există posibilitatea obţinerii unei economii la energia electrică de 7% până la 10%”, spunea, chiar inainte ca sistemul sa devina operational, fostul si, se pare, actualul director general Ioan Goia.
Ce foloase aduce ticketing-ul calatorilor? Aici lucrurile sunt clare. Cel putin in opinia celor de la RATT: cresterea gradului de confort prin utilizarea cardului de calatorie, informarea calatorilor in timp real cu date din trafic, vehicule si orare de sosiri in statii si, nu in ultimul rand, sentimentul ca utilizeaza un transport in comun adus la standarde de civilizatie care-l pun pe picior de egalitate cu cele din Occident.
Ce confort asigura insa decizia de a lasa pe mijloacele de transport in comun un singur validator la care poate fi validat atat biletul tiparit, cat si cardul de calatorie, silindu-te astfel sa strabati in inghesuiala orelor de varf un intreg vagon, e greu de ghicit.
Cum ne putem pune la curent cu orarul sosirilor, atata timp cat tabelele electronice nu exista decat intr-o mica parte a statiilor, ramane deasemenea un mister. Ce sa mai spunem despre cazurile in care, asteptand un tramvai anuntat peste x minute, constatam ca timpul de asteptare afisat s-a marit substantial pentru ca, intre timp, s-a hotarat retragerea trenului in depou.
Ce-i drept, nici in marile orase din Occident, unde functionează de mai multi ani, sistemul n-a fost perfect inca de la inceput. La noi, deocamdata doar Timisoara si Bucurestiul il folosesc, cei din Capitala lovindu-se in primele luni de aceleasi probleme ca si calatorii de pe Bega: validatoare nefunctionale, afisaje indicand aiurea etc.
„Am remediat multe din dificultatile inerente unui sistem nou, spune Cosmin Bradu. Cea mai mare problema pe care am avut-o a fost soft-ul validatoarelor dar, pana la urma, lucrurile s-au remediat”. Cat despre afisaje, montarea lor va continua, afirma reprezentantul RATT, urmand sa fie instalate in total 150 de astfel de tabele.
Cosmin Bradu tine sa-I linisteasca si pe cei care vad in faptul ca exista un singur validator dual per vagon un semn ca biletele de hartie vor disparea curand. „Nu se pune problema disparitiei totale a biletelor de hartie pentru ca trebuie ne gandim si la persoanele care nu sunt din oras si nu au carduri. Pentru acestea este nevoie sa avem titluri de calatorie si in forma traditionala”.
Rezumand, trebuie sa mai avem un bob zabava cu sistemul de ticketing, si sa ne folosim abonamentele, portofelele electronice sau ce alte idei vor mai avea cei de la RATT, cu automultumirea ca utilizam un transport in comun adus, se pare, la un grad de civilizatie european.
agenda.ro
Un nou articol din agenda

#158
Postat 24 ianuarie 2010 - 21:26