STP Timișoara Forum: Stiri despre transportul in comun din Timisoara - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (142 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • Ultima »

Stiri despre transportul in comun din Timisoara

#941 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 30 ianuarie 2012 - 15:36

Graffiti-urile au schimbat aspectul învechit al tramvaielor timişorene

Citeaza

În ultimul an, tramvaiele din Timişoara au devenit locul în care graferii îşi exprimă viziunea artistică. Campania Regiei Autonome de Transport Timişoara de a aplica o pată de culoare pe tramvaiele îmbătrânite ale oraşului prin graffiti a încurajat mai mulţi artişti urbani să deseneze pe utilejele regiei fără acordul acesteia.


Citeaza

Se pare că grafferii din Timişoara urmează codul etic al profesei lor şi nu practică arta străzii în cadru organizat ci cât mai underground şi mai extrem. Ei văd o provocare în acţiunea de a pătrunde nevăzuţi în depul de tramvaie şi să se exprime în voie fără ca nimeni să îi cenzureze.

0

#942 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 30 ianuarie 2012 - 15:51

Eu as atrage atentia asupra ultimului paragraf:

Citeaza

„Mişcarea graffiti este un mod de exprimare prin care noi arătăm că existăm şi ne spunem părerea anti-sistem într-un mod cromatic şi subliminal. Nu suntem infractori dar nu nici nu cerem acreditare să ne exprimăm, dacă am face-o mesajul nostru şi-ar pierde din sens", a declarat un grafer timişorean care îşi practică pasiunea doar underground.



Adica jurnalistii stau de vorba cu un astfel de om, si nu il dau "in gat" cum ar venii, sau nu inteleg ideea. Faci un articol despre vandalism, in care iei interviu de la un vandal. Adica le faci reclama? Ii sprijini? Sau cum?
0

#943 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 30 ianuarie 2012 - 17:28

"Artistii" intre ei nu se dau in gat. :)

P.S. Daca vor sa se exprime liber impotriva sistemului, sa mearga in piata Operei sau in Unirii si sa strige acolo impotriva regimului. Pot sa care cu ei si niste bannere realizate artistic. :rad_masa:
0

#944 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 30 ianuarie 2012 - 17:46

Sau, să picteze clădirea primăriei, cea care şi-a dat acceptul pt executarea unei o pată de culoare pe tramvaiele îmbătrânite.

Aceasta postare a fost editata de emilut: 30 ianuarie 2012 - 17:46

0

#945 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2373
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 30 ianuarie 2012 - 19:21

Aceasta forma de "exprimare" a lor contra sistemului este de fapt o bataie de joc la adresa bunurilor pe care le folosim (si le platim) fiecare dintre noi..cei care nu suntem "parti" sau "factori de decizie" ai sistemului. Din contra..prin aceste acte de vandalism incurajeaza si sporesc profiturile celor din conducerea sistemului (le ofera motivatia pentru nesfarsite lucrari "cu dedicatie" de revopsire..de reparare...). De multe ori mi-am pus intrebarea de ce nu se stopeaza furtul capacelor de fonta de la gurile de canal..si explicatia e banal de simpla...regia de apa le inlocuieste la un pret ..nesimtit de mare. Am banuiala ca voit lasa sa fie furate...ca sa aiba.."activitate"..si comisioane .
0

#946 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 31 ianuarie 2012 - 13:20

Citeaza

CEI CARE NU AU REUŞIT ÎN LUNA IANUARIE SĂ-ŞI REÎNCARCE CARDUL RATT VOR PUTEA SĂ FACĂ ACEASTA ÎN LUNA FEBRUARIE. DIN 01.02 REACTIVAREA CARDURILOR DE TRANSPORT PENTRU 2012 SE FACE TOT LA CELE PATRU GHIŞEE DE PE STRADA INTRAREA DOINEI, NR. 2.
PROGRAMUL ESTE DE LUNI PÂNĂ VINERI ÎNTRE 8.00 ŞI 20.00. ÎN LUNA FEBRUARIE NU SE ACORDA ABONAMENTE ÎN FUNCŢIE DE ORDINE ALFABETICĂ.

0

#947 Useril este offline   caddy 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 121
  • Inregistrat: 08 decembrie 10

Postat 31 ianuarie 2012 - 17:12

http://www.tion.ro/r...latoria/1049433
este adevarat? :rofl:
cam nasol daca e asa ...
0

#948 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 31 ianuarie 2012 - 18:40

Nu e nasol de loc. Biletul va costa in continuare tot atat si mai ramane si varianta portofelului electronic. Daca cineva totusi urca fara bilet si vede/recunoaste controlorii care au urcat si ei ;) , sau isi da seama ca pur si simplu nu mai are nici un bilet in buzunar :rofl: , mai are o sansa sa intre in legalitate. :017:
0

#949 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 31 ianuarie 2012 - 20:47

Poti sa iei biletul de 5 lei si de la controlori?... :rofl: ...

Aceasta postare a fost editata de mile: 31 ianuarie 2012 - 20:47

0

#950 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 31 ianuarie 2012 - 20:59

La ei e "putin" mai scump... :rofl:
0

#951 Useril este offline   dawin45 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 34
  • Inregistrat: 30 mai 10

Postat 31 ianuarie 2012 - 21:15

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 31 ianuarie 2012 - 18:40, a spus:

Nu e nasol de loc. Biletul va costa in continuare tot atat si mai ramane si varianta portofelului electronic. Daca cineva totusi urca fara bilet si vede/recunoaste controlorii care au urcat si ei ;) , sau isi da seama ca pur si simplu nu mai are nici un bilet in buzunar :rofl: , mai are o sansa sa intre in legalitate. :017:

o intrebare,si nu s-a renuntat cumva la biletele cu 2 calatorii? sau mi se pare mie in acest articol?
http://stirileprotv....in-autobuz.html
0

#952 Useril este offline   Andy 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 2521
  • Inregistrat: 29 iunie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:zona metropolitană
  • Interese:Timișoara și zona metropolitană

Postat 31 ianuarie 2012 - 21:18

Citeaza

[...]Timişorenii care nu apucă să-şi cumpere bilet de la chioşc cu 2 lei călătoria vor plăti 5 lei dacă vor să-l achiziționeze din tramvai, autobuz sau troleibuz.[...]

Din autobuz și troleibuz poți lua bilet de la șofer fiind cabina parțial deschisă, dar din tramvai cum îți iei bilet dacă(,) cabina este închisă ?
0

#953 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 31 ianuarie 2012 - 21:55

Probabil se va gasi o solutie si in cazul tramvaielor cu cabina inchisa. La biletele cu doua calatorii inca nu s-a renuntat. E doar o propunere a consilierilor. Mai asteptam sa vedem cand si daca se pune in aplicare.
0

#954 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 31 ianuarie 2012 - 22:33

Nu ar fi o idee buna sa organizati un sondaj, spre exemplu pe forum, daca doresc calatorii sa se elimine biletele pe hartie sau nu?

Iar cu 2-3 zile inainte de punerea in discutie a propunerii acesteia in sedinta de CL un reprezentant al RATT sa le trimita consilierilor rezultatele. Ca sa nu aiba cumva acesti domni impresii ... neinformate ... despre vointa calatorilor :rofl:
0

#955 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 31 ianuarie 2012 - 23:05

Nu cred ca numarul membrilor care ar raspunde sondajului e seminificativ.
0

#956 Useril este offline   Andy 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 2521
  • Inregistrat: 29 iunie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:zona metropolitană
  • Interese:Timișoara și zona metropolitană

Postat 31 ianuarie 2012 - 23:14

Nimeni nu ar fii de acord să se elimine biletele de hârtie; dacă ajungi în stație odată cu mtc-ul și îți dai seama că nu ai bilet, poți să fugi până la chioșc și să îți iei unul. Dacă se vor elimina vor rămâne doar 2 variante de a achiziționa bilete/legitimații de călătorie: fie de la șofer/vatman, fie pe card(abonament sau portofel), caz în care nu va fi prea "roz" situația pentru că nu se pot procura de la toate chioșcurile.
0

#957 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 01 februarie 2012 - 00:38

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 31 ianuarie 2012 - 23:05, a spus:

Nu cred ca numarul membrilor care ar raspunde sondajului e seminificativ.

De la 50 în sus devine relevant dacă răspunsul este preponderent "nu". Nu pentru toţi călătorii, e drept - însă pentru un număr suficient de mare cât să ridice întrebări.

Ideal ar fi ca un ziar să facă un astfel de sondaj, ei având expunere ceva mai mare decât forumul ..

Vezi postareaAndy, la 31 ianuarie 2012 - 23:14, a spus:

Nimeni nu ar fii de acord să se elimine biletele de hârtie; dacă ajungi în stație odată cu mtc-ul și îți dai seama că nu ai bilet, poți să fugi până la chioșc și să îți iei unul. Dacă se vor elimina vor rămâne doar 2 variante de a achiziționa bilete/legitimații de călătorie: fie de la șofer/vatman, fie pe card(abonament sau portofel), caz în care nu va fi prea "roz" situația pentru că nu se pot procura de la toate chioșcurile.

Cam asta presupun şi eu, însă .. ar folosi date concrete.
0

#958 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 01 februarie 2012 - 04:17

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 20 ianuarie 2012 - 13:51, a spus:

Da, e probabil un bilet la supra-pret. Am auzit de asa ceva in Bucuresti (poate ne confirma colegii de forum de acolo)

Nu se vând asemenea bilete, cel puţin nu oficial. Pe preorăşeneşti se mai dădeau neoficial câte 1 - 1,5 RON în trecut, dar obiceiul a cam dispărut decând cu Mercedesurile cu camere video şi cu desfiinţarea majorităţii preorăşeneştilor.

Citeaza

Dupa ora 24 RATT nu prea mai are vehicule pe traseu, deci ce rost ar avea ca vanzatoarea sa stea in chiosc toata noaptea? Ar fi suficient doar sa se prelungeasca orarul.

Să stea măcar până trece ultimul vehicul. În plus, sâmbătă şi duminică NU POŢI CUMPĂRA ABONAMENT DE O ZI, ceea ce este ilogic, scandalos şi batjocoritor la adresa celor care vor să viziteze oraşul. Doar în Craiova am mai întâlnit asemenea situaţie jenantă.

[quote name='"Andy"]Din autobuz și troleibuz poți lua bilet de la șofer fiind cabina parțial deschisă' date=' dar din tramvai cum îți iei bilet dacă(,) cabina este închisă ? [/quote']
Dacă acţiunea s-ar petrece la Craiova, la minus 10 grade C, şoferul/vatmanul ar deschide uşa foarte liniştit, ţi-ar lua banii, ţi-ar da biletul şi ţi-ar mai zice şi ,,călătorie plăcută", după care i-ar da blană ca să recupereze întârziere. Probabil aşa vor face şi cei din Timişoara. Diferenţa e că la Craiova e, după cums crie pe site, 2,5 RON un bilet în vehicul şi 2 RON la chioşc (deşi am impresia că, pentru simplificare, biletele vândute de şofer costă acum tot 2 RON). Şi şoferii dau totdeauna bilet, nu ciupesc din rest, dar au şi un anumit grad de libertate (adică unele cabine de autobuz arată ca pomul de iarnă, mulţi îşi plimbă familia în cabină), de nu găseşti 2 autobuze la fel în toată autobaza. Da' nu i-am văzut să se plângă de autobuze (din care 40 Dac 112 UDM), faţă de ăia din Bucureşti care se tot plângeau că-i trage curentul, da' nu punea niciunul ceva burete izolator la geam/uşă.
0

#959 Useril este offline   Ciulea0 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 142
  • Inregistrat: 10 octombrie 10

Postat 01 februarie 2012 - 10:31

Eu imi sustin ideea unor tonomate de bilete (aparate ieftine, nu cu tot felul de gadget-uri) care ar rezolva problema cumpararii unui bilet seara dupa ora 7, sau duninica. Sa gaseasca primaria niste bani (sa nu mai fure atata) si sa achizitioneze, dar la edilii nostri, 'mai bine isi taie nasul decat sa fie cinstiti". ;)
0

#960 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2373
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 01 februarie 2012 - 14:34

Un comentariu interesant aparut pe unul din site-urile online ale ziarelor timisorene pe care imi permit sa il aduc in atentie:

Se intampla acum multi ani, pe vremea cand salariul era ca si acum, vreo 700-800 de lei.
Ma urcam in tramvaiul 5, care venea la un interval de 10 minute, ma asezam pe banca, un cetatean imbracat in uniforma, cu chipiu asezat smechereste oe p ureche si cu o geanta de piele atarnata de umar venea la mine, ii dadeam 25 de bani si imi dadea un bilet.
Mai spre centru exista o mica cusca langa usa de urcare in tramvai unde era o doamna taxatoare careia ii dadeai banii si iti dadea un bilet pe care-l gaurea cu un cleste special (toata viata mi-am dorit un astfel de cleste). Tot 25 de bani sau, daca luai un bilet pentru 2 linii “schimb la…” 50 de bani.
Vara, pe liniile periferice (tramvaiul 4, 5, 7), cand nu era aglomeratie era chiar placut sa calatoresti: vagoanele aveau cate o platforma exterioara la capete pe care puteai sa iesi sa mai tragi o tigare.
Un abonament lunar costa 10 lei pentru 2 linii si un “super abonament” valabil pentru tot ce insemna transport in comun (tramvai, troleibuz, autobuz) costa 30 de lei/luna.
Acesta din urma era un carnetel frumos, cu coperta imbracata in panza si cu tiparitura aurie. Avea si poza posesorului.
Macazele functionau destul de simplu, exista un sistem electromecanic de comanda al acestora, inainte de un macaz daca vatmanul punea controlierul “pe 0″ si atunci macazul se schimba, daca nu, tramvaiul mergea inainte.
Singura situatie in care se folosea cheia de macaz era cand Nea’ Tudoran mergea cu Muky-ul albastru dintr-o parte in alta a orasului.
Seara tramvaiele parcau in depoul de pe Leontin Salajan sau in depoul Dambovita, unde Roji si cu inca doua fate le luau in primire si le spalau cat de cat, atat pe afara cat si in interior, cu apa amestecata cu soda.
Pana spalau ele niste baieti din tura de noapte mai trageau de bare sa vada daca se misca si daca da mai strangeau cate un surub, verificau becurile de la faruri si stopuri, chestii din astea.
In depoul din Leontin Saljan mai erau si cateva de masini de interventie, in care cate o echipa juca cruce si astepta pe pozitii, astfel ca in cazul in care se rupea vreun fir, se defecta un macaz sau deraia un tramvai sa poata interveni cat se poate de repede.
INtre timp aparuse sistemul “automat” de taxare, in troleibuze.
Bagai un ban de 25 intr-o cutie rotunda, trageai de o maneta, banul cadea in interiorul cutiei si iti luai un bilet de pe un mosor aflat langa acea cutie.
Daca bagai un leu recuperai restul de la urmatoarele 3 persoane care isi cumparau bilet si care, in loc sa bage banul in cutie ti-l dadeau tie.
Apoi au aparut “biletele colorate”, cu bilet albastru (care costa tot 25 de bani) mergeai, de exemplu, de la Primaria Veche pana in Maria, foloseai un bilet negru, din Maria pana in Balcescu iti trebuia un bilet albastru, urma rosu si verde.
Smecheria era ca biletul nu mai costa 25 de bani o tura completa ci putea sa te coste si 1 leu, in functie de distanta parcursa.
Nebunia asta nu a tinut mult pentru ca cineva a considerat ca e prea complicat si biletele au ajuns la pretul unic de 1.25 lei, indiferent de distanta.
Odata cu transformarea ITT-ului in ITCVTT (sunt curios cati mai stiu ce insemna asta) a aparut sistemul de bilete “cu cifru”, biletul avea o matrice de 3×3 patratele iar compostorul gaurea aceste bilete dupa o combinatie diferita de la un compostor la altul.
Ulterior, dupa revolutie, odata cu primele tramvaie second-hand aduse din Germania de fostul viceprimar Cici Olteanu, au aparut compostoarele care “stampilau” biletul cu data si ora, carduri etc.
Cel mai inteligent sistem de taxare pe care l-am vazut la tramvaiele timisorene era un aparat in care bagai banul si el iti dadea biletul cu data si ora imprimate in relief (biletul semana cu cele de tren).
Din pacate, din cate stiu eu, acest dispozitiv a ramas la stadiul de prototip, eu l-am vazut cand am vizitat o mica expozitie de compostoare pe care o aveau tramvaiele la un moment dat.
Au trecut peste 40 de ani de la inceputul acestei povestiri.
O multime de oameni si-au chinuit creierii pentru a inventa o metoda inteligenta si infailibila de taxare.
Si in sfarsit, dupa atatea cautari, s-a gasit solutia cea mai moderna: ne putem cumpara biletul din tramvai, de la un taxator.
Din pacate, intre timp pretul acestuia a crescut de 20 de ori, tramvaiele vin la intervale mult mai lungi iar pentru a schimba macazul vatmanul coboara din tramvai si il schimba cu cheia de macaz.
In schimb am citit undeva ca in curtea tramvaielor a aparut o biserica !
Ma intreb totusi, cei care conduc Intreprinderea de transport si cei care ii tin acolo mai au o urma cat de mica de luciditate sau ar trebui imbracati cu totii in camasa de forta si dusi la casa de nebuni
0

Arata acest topic


  • (142 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 46
  • 47
  • 48
  • 49
  • 50
  • Ultima »

2 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 1 utilizatori anonimi