STP Timișoara Forum: Stiri despre transportul in comun din Timisoara - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (142 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Ultima »

Stiri despre transportul in comun din Timisoara

#341 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 iulie 2010 - 22:52

Vezi postareadAImon, la 29 iunie 2010 - 09:59, a spus:

Stai să intre dl. Mile Imagine postata



Cand a venit dl. Goia in urma cu un an - doi la carma RATT-ului, scriam undeva pe forum ca obiectivul sau este sa reduca transportul electric (asa auzisem pe la vecini). Se pare ca isi indeplineste obiectivul mai repede decat se astepta el insusi fiind ajutat din plin de CRIZAntema. Din 11 linii de tramvai existente atunci, mai avem 8 sau 7.5, ca nici nu stiu cum sa mai calculez. A inceput intai cu tramvaiele (cu linia 3 m-a atacat direct si personal) pentru ca reprezinta segmentul cel mai greu de desfiintat, urmeaza firobuzele, linia 13 fiind o strutocamila, adica avem fire dar mergem cu autobuzul de atata amar de vreme, aici contribuind si primaria prin nerefacerea optima a carosabilului pe Closca sau o fi doar un pretext pentru a nu reintroduce firobuzele. Deasemenea, nerealizarea nici pana in ziua de azi a "buclei" de pe Lidia (o distanta de cca 280 - 300 m) intre 15, 19 si 16 ma face sa cred ca nici nu se va realiza vreodata, eventual se va desfiinta ori 15 ori 19 pe "perioada vacantei", probabil din 15 iulie incepand, cu anunt in 14 iulie.
Aceasta este varianta in care cred 60 %, iar 40 % cred ca dl. Goia vrea sa faca totusi ordine la RATT chiar daca aceasta ordonare a lucrurilor este uneori dureroasa si greu de inteles in anumite momente. Nu stiu daca va reusi, nu stiu daca nu i se vor pune piedici, ramane de vazut...iar scumpirea biletelor era necesara...
Ii acord acesti 40 % credit in urma anunturilor de restructurare a Ratt cu conditia sa se si infatuiasca cele enuntate iar reducerile sa fie pe criterii obiective si nu subiective, cei disciplinati, "profesionisti" si harnici sa ramana, "comentatorii" sa plece, ...simplu...
0

#342 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 04 iulie 2010 - 22:57

Vezi postareamile, la 04 iulie 2010 - 22:52, a spus:

[...] cei disciplinati, "profesionisti" si harnici sa ramana, "comentatorii" sa plece, ...simplu...

Chiar sunt curios sa vad care va fi criteriul de selectie al celor ce urmeaza sa fie disponibilizati.
0

#343 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 04 iulie 2010 - 23:43

Vezi postareamile, la 04 iulie 2010 - 22:52, a spus:

Cand a venit dl. Goia in urma cu un an - doi la carma RATT-ului, scriam undeva pe forum ca obiectivul sau este sa reduca transportul electric


Nici nui de mirare de ce a castigat sefia si a doua orara, doar Primaria are nevoie de "omul lor" la Regie nu de cineva capabil sa conduca si sa dezvolte. Am citit un articol despre cand s-a tinut acel concurs pentru alegerea directorului, au fost 3 candidati printre care si Goia, dar ceilalti 2 mi se pareau mult mai potriviti pentru conducere, nu stiu probabil functiile lor anterioare ii clasau mai bine. Si veni vorba in urma cu ceva timp despre directorul adjunc, si ca el a avut firma de transport si ca asta il va ajuta, pai firma o fi avuto de transport marfa si oricum nu a avuto ca era el pasionat de camioane ci pentru a face bani, si oricum nu inteleg cum poate fi un om si senator si sa aiba si firma, ma rog probabil nu am fost eu atent la orele de educatie civica sau am invatat minciuni.
0

#344 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 05 iulie 2010 - 21:27

De ce s-ar face selectie dupa postul ocupat anterior? Sunt multi oameni cu capacitati laudabile, insa care sunt la inceput de drum. Inseamna sa-i dam din start la o parte, fara nici macar sa analizam de ce sunt in stare? :)

La liniile 15 si 19 chiar m-am gandit si eu zilele trecute, parca au prea mult in comun ca sa "renteze" ambele... :)

Apropo de parti comune: linia 6 este identica cu linia 4, la retur (bineinteles, de la Banatim). Nu se va pune in viitorul apropiat probleme rentabilitatii? Toata lumea e obisnuita sa vina cu 4-le, care, in ritmul actual, este capabil sa preia toti calatorii de pe acest traseu de retur, nemaifiind nevoie de un alt tramvai. Daca mai punem si faptul ca linia 6 circula prost, o sa aflam in viitorul apropiat ca linia 6 va merge Torontalului-Banatim si retur, pe acelasi traseu (o bucla a la P-ta Romanilor la Banatim? :beer2: ). Poate gandesc eu prea departe, dar presimt ca exista mereu o posibilitate in orasul nostru... ;)
0

#345 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 05 iulie 2010 - 22:41

Vezi postareaNDY, la 05 iulie 2010 - 21:27, a spus:

De ce s-ar face selectie dupa postul ocupat anterior? Sunt multi oameni cu capacitati laudabile, insa care sunt la inceput de drum. Inseamna sa-i dam din start la o parte, fara nici macar sa analizam de ce sunt in stare? :)



Bine fie, poate am vorbit eu cam devreme, vedem noi in septembrie ce se intampla. Eu unul nu prea am incredere in cei veniti din politica, aste e nu eu am fost acela care le-am scazut nivelul de incredere.
0

#346 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 15 iulie 2010 - 21:13

Autobuzul 33, tramvaiul 2 si cursa de Ghiroda sunt singurele linii profitabile din Timisoara

RATT pune baza fie pe liniile scurte, sub 10 kilometri, cu cheltuiala mica, fie pe traseele lungi, cu multi calatori. 71 de mii de calatori se inghesuie lunar in „33” facand din linia de autobuz ce uneste centrul orasului de cartierul Steaua unul din putinele trasee cu adevarat profitabile pentru Regia locala de transport. Rentabilitatea este adusa, desigur, de banii incasati corespunzator unui numar cat mai mare de calatori transportati, si o cheltuiala de operare cat mai mica, iar in cazul autobuzului de Calea Sagului, veniturile depasesc costurile.

Fara a fi un caz izolat, nu e ceva de care te lovesti la tot pasul cand vorbesti de transportul urban. Doar linia tramvaiului 2 si cursa de Ghiroda pot fi trecute la „plus”, celelalte trasee inregistrand pierderi mai mici sau mai mari.

In general RATT pune miza fie pe linii scurte, de sub 10 kilometri, poate fara un trafic record, dar la care si consumul e mic, fie pe liniile foarte lungi, in care banii adusi de biletele si abonamentele validate de calatori acopera in mare masura costurile.

„Tramvaiul 4 si Expresul 1 au un indice de rentabilitate de peste 80% – arata Biroul de Presa al RATT. Pierderile sunt asadar mici, iar numarul de calatori substantial”.

De altfel, tramvaiul 4 este cel mai „populat”, in luna mai, de exemplu, pe acest traseu fiind inregistrati 177.120 de calatori. La troleibuze, conduc detasat liniile 11 si 16, ambele cu aproximativ 36.000 de pasageri.

Cu toate acestea, 14 si 15 iau fata in ceea ce priveste rentabilitatea troleibuzelor, in timp ce linia 40 se alatura lui 33 si Expresului 1 la categoria autobuze.
Sursa:agenda.ro
0

#347 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 15 iulie 2010 - 21:37

Vezi postareaViktor, la 15 iulie 2010 - 21:13, a spus:

La troleibuze, conduc detasat liniile 11 si 16, ambele cu aproximativ 36.000 de pasageri.

Cu toate acestea, 14 si 15 iau fata in ceea ce priveste rentabilitatea troleibuzelor


:whistle: Se jongleaza cu locul I...
0

#348 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 iulie 2010 - 22:48

11/16 sunt primele ca numar de pasageri, dar 15/16 sunt primele dpdv al rentabilitatii. Exprimare deficitara.
0

#349 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 15 iulie 2010 - 23:28

Da, ati inteles bine, liniile 2, 33 si cursa de Ghiroda sunt singurele linii care nu vor suferi modificari. Cel putin deocamdata.

Restul vor fi restructurate, din cauza rentabilitatii scazute. Pregatiti-va sa vedeti linia 1 inlocuita de autobuze, linia 19 de biciclete, si poate M-ul de Remetea de tractoare. Astfel costurile de intretinere vor fi mai mici iar profitul mai mare. Doar e verde sa mergem pe biciclete, nu? :whistle:

Lasand gluma la o parte...Sper ca articolul de fata nu va fi un motiv pentru alte schimbari de trasee. Daca linia 2 e mai rentabila decat linia 4...cel din urma e plin aproape tot timpul, pe cand 2-ul, mai ales in vacanta, il vad aproape gol. Anyway. Este absolut logic ca linii precum 33, 40, 16, 2, 4 sunt populate, din simplul fapt ca sunt singurele linii (aproape) care fac legatura intre cartierele periferice mari (Sagului, Lipovei, Soarelui, Dambovita si Torontalului/Circumvalatiunii) si centru.

In orice caz, pot baga mana in foc ca aceste statistici se apropie vag de realitate. Cu atatia blatisti, lenesi/nestiutori care nu valideaza, adevarul este undeva mult, mult mai departe.
0

#350 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 15 iulie 2010 - 23:52

Vezi postareadAImon, la 15 iulie 2010 - 22:48, a spus:

11/16 sunt primele ca numar de pasageri, dar 15/16 sunt primele dpdv al rentabilitatii. Exprimare deficitara.


Pai, rentabilitatea nu este datorata de numar mare al pasagerilor?
0

#351 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 iulie 2010 - 06:41

Nu, este data de numarul mare al calatorilor care valideaza. :whistle:
0

#352 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 16 iulie 2010 - 15:19

Si totusi...
Cand noua ne-au fost prezentate aceste date, la intalnire se vorbea de niste date secretee, si nu stiu ce... Si cum au ajuns atunci la presa? :whistle:
0

#353 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 16 iulie 2010 - 16:43

Nu era linia 4 cea mai profitabila?
0

#354 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 16 iulie 2010 - 18:04

Intrebare: "Cursa de Ghiroda" e metropolitanul sau 28? Ca si ala mere la Ghiroda.
0

#355 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 iulie 2010 - 18:07

Vezi postareacseh_17, la 16 iulie 2010 - 15:19, a spus:

Cand noua ne-au fost prezentate aceste date, la intalnire se vorbea de niste date secretee, si nu stiu ce...


Nu era nimic secret. Trebuia doar acordul conducerii pentru a fi facute publice. E clar ca acum au fost facute publice prin intermediul biroului specializat, deci cu acordul conducerii. :whistle:

Vezi postareadAImon, la 16 iulie 2010 - 16:43, a spus:

Nu era linia 4 cea mai profitabila?


Ba da (la tramvaie). Asa reiese si din articol. Pe locul doi, la sfarsitul anului trecut, era linia 2 (tot la tramvaie)
0

#356 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 16 iulie 2010 - 20:20

Ghiroda este metropolitan, M30. Desi treaba se poate interpreta, deoarece 28 trece cu bine e tabal care delimiteaza Timisoara de Ghiroda...
0

#357 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 16 iulie 2010 - 22:45

Timisoreni pasionati de lectura au citit in „sauna” din tramvaiul 4

În jur de 20 de tineri din Timisoara, care doresc să promoveze lectura în spaţii neconvenţionale şi să „corupă” şi alţi „neiniţiaţi” în tainele literaturii, s-au întâlnit vineri seara în Piaţa Libertăţii, cu plase pline de cărţi, pregătiţi de o plimbare cu tramvaiul 4. Tinerii s-au îmbarcat entuziaşti, însă au dat piept cu un mare inconvenient: căldura sufocantă.


Deşi ediţia a doua a „Lecturilor urbane” de la Timişoara s-a petrecut pe înserate, după ora 18, în tramvaiul 4 era o căldură înăbuşitoare. Cu toate acestea, tinerii au citit în linişte, au discutat cu călătorii care şi-au arătat interesul şi le-au dăruit cărţi şi semne de carte. Condiţia pentru a primi o carte? Ca atunci când o termină să o dăruiască, la rândul lor, mai departe. Unii dintre călători au primit cărţile cu zâmbetul pe buze, ba chiar au cerut detalii despre campanie, în timp ce alţii au fost puţintel reticenţi şi au declarat sus şi tare că nu sunt pasionaţi de lectură. Tinerii au urcat în tramvai în Piaţa Libertăţii şi au făcut o tură completă, până pe Calea Buziaşului, iar mai apoi până pe Calea Lipovei.

„Am ales tramvaiul 4 pentru că are cel mai lung traseu. Acţiunea are ca scop promovarea lecturii în medii neconvenţionale, cum ar fi parcurile, pieţele publice şi mijloacele de transport în comun”, spune Cristina Puţan, unul dintre organizatorii de „Lecturi urbane” de la Timişoara. Prima întâlnire între pasionaţii de lectură a avut loc la sfârşitul lunii mai, când câţiva zeci de tineri au citit în aer liber, în Piaţa Unirii.
Sursa:tion.ro
0

#358 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 16 iulie 2010 - 23:44

Viktor, vina pt supliciul îndurat de cei 20 de voluntari, le aparţine în exclusivitate. Ei ştiau că tramvaiele nu sunt dotate cu aer condiţionat. Sau, nu ştiau?
De asemenea, trebuiau să cunoască faptul că într-o incintă împrejmuită cu sticlă, acţiunea soarelui este mai pregnantă la orele de dinaintea înserării. E vorba de unghiul de refracţie al razelor solare. Mai degrabă, la orele prânzului, atunci când lumina cade perpendicular pe acoperiş, temperatura în interior este mai ponderată. Cu cât soarele se lasă înspre asfinţit, cu atat unghiul de refracţie al razelor sale prin sticlă este mai mic, iar căldura poate pătrunde mai eficient în incinta respectivă. Vorbim aici de fizica elementară, ce naiba! Cine e de vină că domnişoarele studente nu au habar de ea?
0

#359 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 16 iulie 2010 - 23:51

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 16 iulie 2010 - 06:41, a spus:

Nu, este data de numarul mare al calatorilor care valideaza. :so pe iei:

Doamne, ce concept greşit!
0

#360 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30201
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 iulie 2010 - 00:06

Cum adica? Pai rentabilitatea nu inseamna bilete si abonamente cumparate si validate? (acoperind astfel costurile)
Daca nu e asa, spune-mi ce intelegi prin linie rentabila?
0

Arata acest topic


  • (142 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • Ultima »

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi