400 de oameni pusi pe liber la RATT din toamna
Cum se pune RATT pe roate? Pe doua cai, anunta directorul Ioan Goia. Pe de o parte vrem să scumpim biletele, pentru a incuraja calatoriile cu abonamentul, pe de alta, personalul se va reduce din toamna cu 400 de angajati.
Pentru cele peste 270 de persoane ramase din primavara in somaj tehnic, situatia se va prelungi pana pe 15 septembrie. Dupa aceasta data regia de transport local isi va diminua cheltuielile salariale eliminand de pe statul de plata 400 de angajati. Numarul reprezinta practic mai mult de un sfert din totalul personalului.
Dupa ce masura va fi aprobata, se va transmite notificarea catre AJOFM, Inspectia Muncii si sindicate iar dupa cele 60 de zile impuse de lege, se vor emite deciziile de concediere.
„Vom respecta intocmai contractul de munca, ce prevede atribuirea unor salarii compensatorii celor disponibilizati. In functie de vechimea angajatilor si de negocierile cu sindicatul, oamenii vor primi intre 5 si 9 salarii compensatorii, dimensionate la salariul mediu pe regie, adica 1800 de lei” a anuntat luni directorul RATT, Ioan Goia.
O parte din cei concediati vor avea totusi posibilitatea sa ramana in regie. Deficitul de personal de bord impune organizarea de cursuri de calificare ca vatmani sau soferi de troleibuze si autobuze insa „daca pana acum la acestea se puteau inscrie oricine, vrem ca cei disponibilizati sa aiba prioritate. Vor putea astfel ramane in cadrul RATT aproape 100 de persoane care in toamna ar fi ramas fara serviciu” a precizat Ioan Goia.
Activitatea de mentenanta va fi principala furnizoare de someri.
„Raportul dintre personalul de bord si cel de mentenanta este exagerat la Timisoara. Daca in vest acest raport ajunge sa fie chiar subunitar, la noi pentru fiecare conducator de tramvai sau troleibuz exista trei persoane cu mentenanta” a afirmat Ioan Goia.
Directorul RATT a facut deja cunoscut ca numarul de controlori va fi mult redus, munca de verificare urmand sa fie externalizata.
„Din cei 85 de controlori pe care-I avem acum vor ramane 20. Controalele le vor efectua practic cei de la Politia Comunitara, oamenii nostri acordandu-le un sprijin mai degraba tehnic” a mai spus conducatorul regiei.
Nu sunt singurele masuri pe care le-a anuntat directorul RATT, in vederea eficientizarii activitatii, reducerea cheltuielilor urmand a fi completata si de cresterea veniturilor.
„Vrem sa descurajam calatoriile cu biletul, in favoarea abonamentelor. Principalele fraude se fac la bilete, care pot fi sau nu perforate, in timp ce abonamentul este oricum deja platit. Vom scumpi asadar biletele. In plus, intentionam sa introducem pentru categoriile care beneficiau de subventii – pensionari, fosti deportati, veterani de razboi etc – un tarif social, care va fi probabil de 50 de lei. Mizam pe faptul ca propunerea va primi acordul Consiliului Local, dat fiind faptul ca este vorba de diminuarea subventiei. Oricum, am constatat ca aceste persoane, al caror numar ajunge aproape de 40 de mii, nu efectuau decat aproximativ jumatate din calatoriile la care ar fi avut dreptul” a mai afirmat Ioan Goia.
Daca aceste masuri vor fi aprobate, conducerea RATT intentioneaza sa mentina noul pret la bilete si abonamente pana anul viitor, Regia sperand ca, dupa plata salariilor compensatorii pentru cei concediati, sa se reuseasca o economie de circa 2 milioane de euro pe an.
Sursa:
agenda.ro
Inca o veste foarte proasta.
Se pare ca RATT merge din rau in mai rau.