STP Timișoara Forum: Stiri despre transportul in comun din Timisoara - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (143 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143

Stiri despre transportul in comun din Timisoara

#2821 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30237
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 01 august 2025 - 17:29

Citeaza

Vă anunțăm că, începând cu data de 2 august 2025, liniile de tramvai 1, 2, 8 și 9 vor reveni pe traseele lor obișnuite, odată cu finalizarea lucrărilor de modernizare realizate la intersecția bulevardelor Regele Carol I și General Ion Dragalina.

Deși lucrările au fost inițial programate până în data de 18 august, acestea au fost finalizate mai devreme decât estimarea inițială, fapt care permite reluarea circulației în condiții normale cu două săptămâni înainte de termen.

Intervenția realizată reprezintă cea mai complexă lucrare asupra infrastructurii de tramvai din ultimii ani, la acest nivel. Au fost înlocuite două macazuri, realizate două încrucișări majore și montate direct pe amplasamentul din intersecție, iar întreaga cale de rulare din zonă a fost complet reînnoită, în condițiile în care șina avea o vechime de 30 de ani.

Întreaga lucrare – de la concepție până la execuție și montaj – a fost realizată în regie proprie de către STPT, prin implicarea directă a specialiștilor societății. Proiectarea și implementarea au fost asigurate de colegii din cadrul Formației Linie-Cale, Formației Macazuri și Formației Confecții Metalice.

Odată cu revenirea la traseele normale ale tramvaielor, linia temporară de microbuz 2B își încetează definitiv activitatea, întrucât nu mai este necesară.

4

#2822 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 02 august 2025 - 06:10

Am o intrebare: am observant ca de o perioada atat pe traseul liniei 14 cat si pe traseul liniei M14 sunt alocate autobuze in loc de firobuze..Stie cineva cauza ? Sunt prea putine firobuze disponibile? sau sunt probleme cu reteaua de alimentare electrica in zona Lipovei?
0

#2823 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30237
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 02 august 2025 - 11:48

Din cate stiu e ceva temporar, pe perioada vacantei scolare. Reteaua de contact e alimentata din substatii noi (Amurgului si Dumbravita), deci nu cred sa fie vreo problema de alimentare.
1

#2824 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30237
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 august 2025 - 09:12

Abia vorbisem de liniile 14 si M14 si iata ca deja au revenit troleibuzele sa le deserveasca. Cred ca cineva ne citeste... :) Graficele le voi incarca chiar acum, dar sunt cele vechi, nimic nou.
Am reusit sa aflu totusi care a fost cauza si cica ar fi trebuit Aquatim sa inceapa o lucrare acolo, dar s-a amanat.
1

#2825 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 05 august 2025 - 09:32

am apreciat eficienta colegilor dumneavoastra care se ocupa de aplicatia Tranzy...cand ati postat stirea ca revin firobuzele pe linia 14 si m14 imediat si in aplicatia Tranzy au disparut cele doua linii de la rubrica autobuze si au fost relocate la firobuze..Cred ca persoana care se ocupa de Tranzy e filogerman la pagina cu autobuze a denumit-o "bus"..ceea ce adevarat inseamna autobuz dar in limba germana..si fun fact la firobuze le-a "botezat" direct troleu....nici troleibuz nici firobuz...poate spatiul alocat era prea mic si nu incapeau multe caractere.. :popcorn:
0

#2826 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30237
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 august 2025 - 13:04

De Tranzy se ocupa chiar ei, noi doar monitorizam aplicatia si solicitam rezolvarea problemelor ce apar.
1

#2827 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3476
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 10 august 2025 - 09:27

Primăria Timișoara vrea să cumpere un autobuz electric și două stații de încărcare

Citeaza

Primăria Timișoara a lansat o licitație publică în vederea cumpărării unui autobuz electric și a două stații de încărcare


Mai precis, cu bani europeni, Primăria Timișoara vrea să achiziționeze un autobuz electric, o stație de încărcare rapidă și o stație de încărcare lentă, în cadrul proiectului „Achiziția de vehicule nepoluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în zona Timișoara”, runda 1.

Autobuzul electric va avea 18 metri, va fi nou și nefolosit, cu acţionare complet electrică, cu o capacitate de minim 130 persoane din care minim 44 pe scaune, plus șoferul. De asemenea, vehiculul va fi de tip articulat, cu planşeu jos (podea integral coborâtă), facilităţi pentru accesul nelimitat al persoanelor cu mobilitate redusă (rampă-kneeling), fără etaj, caroserie CE, destinat transportului urban de călători.

„Comunele Dudeștii Noi și Becicherecu Mic sunt în directă legătură cu municipiul Timișoara prin relațiile economice, sociale și de navetism care se stabilesc între acestea. Este evident astfel, la nivelul localităților din primul inel peri-urban, din vecinătatea imediată a centrului polarizator, fenomenul de peri-urbanizare și expansiune a municipiului. Traseul M44 care deservește municipiul Timișoara și comunele Dudeștii Noi și Becicherecu Mic circulă doar în zilele lucrătoare și are acum un grafic de 7 curse. Având în vedere necesitatea extinderii mobilității urbane la nivelul zonei metropolitane Timișoara, Municipiul Timișoara împreună cu Comunele Dudeștii Noi și Becicherecu Mic au creat un parteneriat pentru dotarea cursei M44 cu un autobuz nepoluant de 18 m”, scrie în caietul de sarcini.

Valoarea totală estimată a contractului se ridică la 3,4 milioane de lei, fără TVA. Termenul limită pentru primirea ofertelor este data de 11 septembrie, la ora 15.00. Proiectul are finanțare asigurată prin PNRR.


1

#2828 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3476
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 14 august 2025 - 07:19

Vom avea tramvaie noi care vor circula pe liniile 7 și 9. A fost lansata o licitație de peste 130 de milioane de lei

Citeaza

Primăria Timișoara a lansat o nouă licitație pentru tramvaie moderne, ceva mai scurte, care să poată circula și pe liniile 7 și 9. Pune la bătaie aproape 27 de milioane de euro, peste două treimi fiind asigurate din finanțarea prin Programul Regional Vest 2021 – 2027


Primăria Municipiului Timișoara lansează licitația pentru achiziția a 10 tramvaie noi, cu lungimea între 18 și 25 de metri, adică ceva mai mici decât cele produse de Bozankaya, care să poată circula și pe liniile 7 și 9. Acestea trebuie să aibă o capacitate de cel puțin 150 de călători.

„În ultimii ani, am modernizat flota de transport public a Timișoarei cu 90 de vehicule noi – toate achiziționate cu bani europeni. În plus, avem deja în livrare 33 de troleibuze moderne și suntem în licitație pentru încă 30 de autobuze electrice noi. Este o transformare fără precedent pentru mobilitatea din oraș. Iar rezultatele le vedem: jumătate din timișoreni folosesc și transportul public în deplasările lor zilnice în oraș. Acum adăugăm aceste 10 tramvaie de ultimă generație, care vor face transportul public mai atractiv și mai confortabil. Aceste tramvaie vor circula pe traseele din oraș care nu au încă tramvaie moderne, cum e linia 7 și 9”, spune primarul Dominic Fritz.

Noile tramvaie vor fi echipate cu tehnologii de ultimă generație: tracțiune electrică, frânare regenerativă, climatizare, sisteme de informare în timp real, Wi-Fi, supraveghere video și accesibilitate sporită. Acestea vor funcționa pe principiul „zero emisii de CO₂”.

Valoarea estimată a contractului de achiziție este de 113,8 milioane de lei, fără TVA, adică aproximativ 137,7 milioane de lei cu TVA inclus. Finanțarea europeană obținută de primărie prin PR Vest asigură 99,4 milioane de euro din valoarea totală. Ofertele sunt așteptate până pe 18 septembrie.

Tot prin PR Vest 2021 – 2027, există finanțare și pentru încă 10 troleibuze și 20 de autobuze. În iulie au fost lansate și licitația pentru troleibuze și licitația pentru autobuze.


0

#2829 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 15 august 2025 - 13:54

Primăria Timișoara pune la bătaie 8 milioane de euro pentru un nou sistem de plată a transportului public

Primăria Timișoara a lansat joi, 14 august, licitația pentru mult-discutatul nou sistem de e-ticketing în transportul public. Pune la bătaie peste 8 milioane de euro, cu TVA pentru realizarea acestuia, bani care provin din PNRR. Sistemul va trebui livrat în termen de un an și jumătate.

Licitația pentru „sistem de e-ticketing necesar pentru îmbunătățirea transportului public de călători în zona metropolitană Timișoara” a fost publicată pe sistemul electronic de achiziții publice (SEAP) joi, 14 august. Are o valoare estimată de 34,9 milioane de lei, fără TVA – adică 42,2 milioane de lei sau 8,3 milioane de euro, cu TVA. Ofertele sunt așteptate până pe 23 septembrie.

Teoretic, durata contractului va fi de 18 luni, aceasta incluzând atât partea de hardware, cea de software – cu sistemul de taxare propriu-zis, platforma de monitorizare și integrarea sistemelor cu cele existente – și trainingul angajaților. Ulterior, va fi oferită și o garanție de cinci ani.

Partea hardware trebuie să fie gata înainte de vara anului viitor
Caietul de sarcini prevede mai multe cerințe tehnice, dar și termene de livrare. Pentru partea de hardware, de exemplu, este prevăzută data de 31 mai 2026, termen stabilit prin contractul de finanțare prin PNRR. Dacă nu este respectat, se pierde finanțarea, iar firma va trebui să plătească despăgubiri.

Sistemul trebuie proiectat pentru cel puțin 500.000 de carduri, 200 de milioane de călătorii pe an, 307 vehicule, 45 de linii de transport local, 22 de linii de transport metropolitan, una de transport naval și trei puncte de vânzare a cardurilor.

Altfel, sistemul va trebui să fie conectat cu contul de pe portalul unic al primăriei, să ofere și posibilitatea de validare offline. Caietul de sarcini vorbește inclusiv despre conținutul audio-video proiectat pe ecranele din mijloacele de transport în comun.

Actualul „Sistem Automat de colectare a tarifelor” este bazat pe carduri contactless și este operațional din 2009, cu mici modernizări și alte opțiuni de plată adăugate de-a lungul timpului. Noul sistem ar trebui să respecte mai multe cerințe moderne. În caietul de sarcini, în descrierea investiției, sunt trecute acestea:

Să aibă o soluție cloud disponibilă cel puțin într-un cloud public;
Să aibă o infrastructura de date și procesare care trebuie să corespundă unui sistem complet, securizat, disponibil 24/7 cu arhitectura datelor și serviciilor într-un cloud public și, într-un centru de date local, precum și un plan de recuperare în caz de dezastre. Acest plan de dezastre să fie criptat, operabil la comandă, să fie testabil la livrare și într-un context real cel puțin odată la 6 luni;
Să folosească ultimele tehnologii în domeniul de taxare, monitorizare a flotei, distribuire de conținut audio-video pe ecrane și soluții antifraudă
Să folosească tehnologii care să expună datele prin API-urile dintre componente. Orice COTS va avea datele expuse printr-un API deschis, iar datele sunt proprietatea autorității contractante;
Să ofere o platforma web publică pentru administrarea conturilor ABT și planning;
Să furnizeze serviciile oferite pentru cetățeni ca parte integrantă în platforma de portal unic cont.primariatm.ro, care este proprietatea autorității contractante;
Să ofere integrare cu portalul Primăriei Timișoara, (cont.primariatm.ro) cu autentificare de tip single-sign-on (SSO) unde cont.primariatm.ro este sursă funcționalității de autentificare;
Să ofere o opțiune de aplicație mobilă pentru cetățeni (utilizatorul final) pentru administrarea conturilor ABT, planificarea călătoriilor și validarea călătoriei;
Să ofere opțiuni facile (implementată cu/pe telefonul mobil de tip smart, cu camera și sistem de plata cu NFC) pentru validarea călătoriilor de către controlori;
Să permită interconectări și extragere de date securizat cu alte platforme ale autorității contractante;
Să ofere integrare cu platforma europeană SynchroniCity
Să ofere integrare cu platforma FIWARE. FIWARE este o platformă open-source care facilitează dezvoltarea de aplicații inteligente pentru diverse domenii, inclusiv orașele inteligente. Această oferă un set de componente reutilizabile, cunoscute sub numele de Generic Enablers (GEs), care permit colectarea, gestionarea și analiză datelor în timp real;
Să permită accesarea individuală din backoffice a tuturor echipamentelor din sistem pentru scopuri de diagnoză sau upgrade firmware
Să respecte și să prezinte în Formularul de Propunere Tehnică solicitările Autorității Pentru Digitalizarea României: Mecanisme de autentificare utilizatori și administratori conform Zero – Trust Security Model; Testare whitebox a componentelor dezvoltate; Implementare mecanisme de API Rate Limiting; Să corespundă specificațiilor WCAG



sursa: www.tion.ro
2

#2830 Useril este offline   IlieB 

  • Membru Senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 832
  • Inregistrat: 06 iulie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Masini, Excursii, Istorie

Postat 15 august 2025 - 20:01

Finally, odata si API noul (daca se implementeza) vor putea fi mai multe integrari usoare si ptr alte app-uri sau maps. Doamne ajuta
1

#2831 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 16 august 2025 - 08:36

STPT caută asigurător Casco pentru autobuzele electrice Karsan

Societatea de Transport Public Timișoara a lansat, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), procedura simplificată pentru achiziția de servicii de asigurare de tip CASCO destinate autobuzelor electrice Karsan din flota noastră.

Procedura este disponibilă online, cu numărul SCN1166636/13.08.2025, iar termenul limită pentru depunerea ofertelor este 25 august 2025, ora 15 00 .
Prin această achiziție, urmărim să asigurăm protecția completă a autobuzelor electrice Karsan, parte din angajamentul nostru de a oferi călătorilor un transport public sigur, modern și sustenabil.
Invităm toate companiile de asigurări interesate să participe la procedură și să contribuie la siguranța și protejarea vehiculelor noastre, care deservesc zilnic comunitatea timișoreană și zona metropolitan.
Detalii complete despre procedură sunt disponibile pe platforma SEAP.

sursa: www.banatulazi.ro

O decizie binevenita la cat de haotic se desfasoara traficul rutier in oras. Am inteles ca mai demult se avea in vedere asigurare CASCO si pentru parcul de tramvaie Bozankaya dar costurile cu prima de asigurare ar fi foarte ridicate ...probabil avand in vedere si istoricul de accidente dese cu aceste tramvaie noi unde si pretul pieselor si manoperei sunt pe masura...si cred ca in fiecare luna cel putin unul din ele e implicat in cate un accident rutier...
0

#2832 Useril este offline   fleetwood 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 145
  • Inregistrat: 04 iulie 19

Postat 16 august 2025 - 12:23

Vezi postareaBogdanTm, la 15 august 2025 - 13:54, a spus:

Primăria Timișoara pune la bătaie 8 milioane de euro pentru un nou sistem de plată a transportului public

Primăria Timișoara a lansat joi, 14 august, licitația pentru mult-discutatul nou sistem de e-ticketing în transportul public. Pune la bătaie peste 8 milioane de euro, cu TVA pentru realizarea acestuia, bani care provin din PNRR. Sistemul va trebui livrat în termen de un an și jumătate.

[...]

sursa: www.tion.ro


Parcă îmi vine greață, chiar să vărs... 8 milioane de euro pentru fițe. Să fim serioși! Cine dorește să folosească MTC-uri are suficiente modalități de plată, în prezent. Inclusiv neplata, că n-am prins mai mult de trei- patru controale în ultimul an (nu circul ocazional, am abonament). Chiar crede cineva că numărul de cotețari e în creștere doar pentru că, simpaticii de ei, se gândeau că e mai bine să urce în coteț decât să riște să nu aibă cum plăti în tramvai?!! În loc de porcăria asta, primăria putea oferi transport gratuit în multe zile ale anului în paralel cu interdicții de circulație cu cotețul personal pe anumite artere. 8 milioane de euro pentru nimeni?! Fraudă educațională, antiverde, anti orice principiu de bun simț în urbea cetate - a noastră dragă - Timișoara.
0

#2833 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 16 august 2025 - 18:34

Poate domnul Florin sa ne ajute cu aceasta informatie..nu mai tin minte exact suma dar nici sistemul utilizat actual de ticketing care din 2008 cu bune si cu rele cat de cat functioneaza nu a fost chiar ieftin..plus cheltuieli cu modernizarea si update urile pentru el care a aparut in timp.
Strict theoretic, daca urmarim incasari de 100 % pentru orice calatorie putem introduce taxatori fizici la urcarea in fiecare vehicul insotiti eventual de cate un politest local sau jandarm si atunci am rezolvat si partea cu calatorii fraudulosi si cea cu vandalizarea lipsa de igiena si furturile din mtc -uri...
Gandirea multora e ca statul "trebuie" sa dea ca are de unde gratis la toti de preferinta..se vede si la CFR unde cand s-au facut razii de control bilete pe bune coborau in mijlocul campului trei sferturi din calatorii navetisti care nu mergeau decat cu "nasul" si apoi cand din lipsa de incasari se anula linia deodata aparea petitie de la 1000 de oameni ca nu au cu ce ajunge la munca la oras...

Stiu ca educatia se face in timp..si obiceiurile proaste se corecteaza greu..dar daca e comportament de lumea a treia aplicam metode de lumea a treia si aia e....toti vor wi fi low floor prize in tramvaie si clima si caldura dar se stramba ca e 5 lei un bilet pentru o ora de transport..bine ca 40 de lei o shaworma li se pare firesc sa cheltuie...sau si mai scump daca e comanda Glovo Wolt etc...
2

#2834 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30237
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 16 august 2025 - 19:29

Suma vehiculata in cazul primului sistem de ticketing, adica cel din 2008, era de 5 milioane de euro. Sincer nu stiu daca si cu cat s-a depasit aceasta suma.
Da, adevarul e ca transportul e inca foarte ieftin la noi in tara, comparativ cu orice alta tara din EU prin care am mai fost. Cu doua luni in urma voiam sa iau bilete de autobuz ale companiei Autotrolej din Rijeka (Croatia), noi voind sa mergem din Opatija pana in Rijeka, adica aveam nevoie de bilete dus-intors pentru 3 zone. Pretul unui astfel de bilet este de 4,25 euro dar e totusi un fel de metropolitan (sunt 12 km).
Un bilet dus-intors doar pentru zona urbana este 2,52 euro si totusi Rijeka nu e de marimea Timisoarei. Daca la noi un bilet urban este 1 euro si sa zicem ca e ok, cele pentru metropolitan sunt foarte ieftine la 1 euro/ora. :(
1

#2835 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 583
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 16 august 2025 - 21:59

^
Scuzați off-topicul, dar dacă tot suntem la subiectul costului biletelor:

Între timp, în inima Balcanilor, la Sofia, am plătit pentru un bilet valabil o zi calendaristică, pentru metrou, tramvai, troleibuz, autobuz, suma de 4 Leva, aproximativ 2 euro și câțiva cenți. Biletul ce era 24h valabil de la ora cumpărării era ceva mai scump, 6 Leva, adică 3 euro și ceva.
Aveau și bilete unice, dar cel de zi era cel mai avantajos.

MTC-urile erau chiar ok întreținute, la tramvaie mai aveau destule Tatre rablagite, dar în rest, toate cu care am umblat aveau aer condiționat, chiar și metrourile rusești.

https://www.metrosofia.com/en/tickets
0

#2836 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2393
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 17 august 2025 - 08:46

Cu scuze din partea mea pentru off-topic acum am studiat pretul legitimatiilor de calatorie de o zi in Bucuresti..Se pare ca o legitimatie de o zi pe toate liniile de suprafata costa 8 lei iar daca se Doreste pe langa liniile de suprafata si calatorii nelimitate cu metroul timp de 24 de ore costa 14 lei.. Mi se pare mica suma avand in vedere cat de extinsa este reteaua de transport public din Bucuresti..si acolo datorita distantelor mari chiar nu poti merge la plimbare pe jos decat daca vrei sa faci turism..in rest fara mtc uri nu rezolvi nimic...

Pe de alta parte ma gandesc ca fiind polul economic nr 1 al Romaniei unde se aduna cele mai mari sume din impozitele firmelor, si cota defalcata de TVA care revine primariei Bucuresti este foarte insemnata si isi permit sa subventioneze foarte mult fata de costul real transportul public..iar la metrou ce sa mai vorbim ca din subbentia prin ministerul transportului scoate toata tara bani din buzunar ca sa mearga metroul din Bucuresti (sunt curios daca schema de finantare se va aplica si la Cluj - ca sa avem doua sisteme de metrou de subventionat din bugetul national -) ..
pun aici link catre pagina regiei de transport Bucuresti unde sunt detaliate preturi bilete si abonamente
https://www.stb.ro/tarife

La nivel local eu unul sunt multumit ca se vede imbunatatirea in parcul de mtc uri...si tramvaie noi Bozankaya, si autobuzele electrice Karsan..si acum si troleibuze noi care urmeaza sa fie livrate incepand din acest an.. Chiar si pe termen lung am avut noroc de decizii destul de intelepte...de aproape 20 de ani firobuzele Skoda au rezistat cu eroism..ca si autobuzele Mercedes atat cele scurte cat si cele articulate...
Biletul de transport in comun este un cost al vietii intr-un oras mai mare..proportional cu nivelul de salarii nu il vad ca pe o suma exagerata...daca merg o singura data cu taxi din Circumvalatiunii pana la Metro in calea Sagului dau 40 de lei sau 50 lejer functie de trafic...cu mtc 5 lei ora sau 20 de lei legitimatie de o zi si ma pot plimba in voie :coolspeak:
3

#2837 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30237
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 august 2025 - 12:14

Auzisem la TV ca se scumpeste calatoria la STB, deci nu va mai fi 5 lei biletul mixt. Iata ce scrie Libertatea:

Citeaza

Transportul în comun din București se scumpește iar. Astfel, biletul pentru transportul integrat metrou + tramvai/autobuz/troleibuz se va majora după jumătate de an, la fel și abonamentele STB + metrou, potrivit proiectului anunțat marți, 29 iulie, de Ministerul Transporturilor. Concret, prețul unei călătorii metrou + STB va crește de la 5 la 7 lei, adică scumpirea va fi de 40% (indice 1,4). Totodată, un abonament anual metrou + STB va crește de la 1.200 de lei la 1.410 lei, adică scumpirea va fi de 17,5% (indice 1,17).


0

#2838 Useril este offline   Sorin 

  • Membru activ
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 149
  • Inregistrat: 03 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Temporal Mechanics

Postat 17 august 2025 - 18:11

Daca mai e cineva de aici care isi aduce aminte de mine, stiu si faptul ca, (virgula) cunosc destul de multe despre actualul sistem de ticketing. Dar acest post nu este despre ceea ce stiu ci despre recomandări. Recomand metoclopramid sau emetix.
0

#2839 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1107
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 04 septembrie 2025 - 23:09

https://www.tion.ro/...ia-m35-2136255/

Asadar saptamana viitoare nu vor circula tramvaie spre Mehala. Ok, lucrari la linia de tren, aia e, nu putem controla tot. Insa cine a venit cu ideea stralucita de a modifica rutele in halul asta?

Linia 7 din Maria va merge la Gara de Est. Putin cam indepartat, dar e o conexiune buna spre centru, sa zicem ca e ok

Linia 5 va merge din 700 la Gara de Nord. Adica va avea 100% acelasi traseu cu linia 1. De ce? Care e scopul? Nu mai bine o anulau cu totul, eventual suplimentau cateva vagoane pe 1?

Linia 4 va merge din 700 in Dambovita. Sincer nu prea vad care e scopul sa fie dusa pana acolo, putea intoarce si la gara, ca era mai aproape

Insa cel mai logic ar fi fost linia 5 suspendata, iar liniile 4 si 7 "combinate", adica linia 7 cu modificarea actuala, in loc de Gara de Est, din Traian sa mearga la AEM. Ar scuti timp util in incercarile de "a duce catre o bucla" (si linia 4 pe portiunea 700 - Dambovita face traseu suplimentar degeaba, si linia 7 pe 700 - Gara de Est la fel). Stiu ca pe linia 7 nu pot circula Bozankaya, dar avand o singura linie in loc de 3, ar fi putut avea o frecventa exceptionala, chiar si cu vagoane mici
0

#2840 Userul este online   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30237
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 septembrie 2025 - 11:06

:up_arow:
Nu stiu daca in articol au corectat, dar eu am primit o erata si am modificat anuntul de pe site. Iata ce cuprindea erata:

Citeaza

Pentru preluarea fluxului de călători din zonele afectate, vor fi introduse două linii suplimentare:

Linia 5A

Traseu tur: Calea Bogdăneștilor (Taborului) – bulevardul Circumvalațiunii – strada Gheorghe Lazăr – strada Gheorghe Dima – strada Paris – bulevardul Republicii – strada Sfântul Ioan (Spitalul Militar);

Traseu retur: strada Sfântul Ioan (Spitalul Militar) – strada Gheorghe Dima – strada Gheorghe Lazăr – bulevardul Circumvalațiunii – Calea Bogdăneștilor (Taborului).

Linia 4B

Traseu tur: Sens giratoriu strada Grigore Alexandrescu – Calea Torontalului – bulevardul Cetății – strada Gheorghe Lazăr – strada Gheorghe Dima – strada Paris – bulevardul Republicii – strada Sfântul Ioan (Spitalul Militar);

Traseu retur: strada Sfântul Ioan (Spitalul Militar) – strada Gheorghe Dima – strada Gheorghe Lazăr – bulevardul Cetății – Calea Torontalului – sens giratoriu strada Grigore Alexandrescu.


De luni, linia 15 va fi deservita de autobuze (din nou). Vor fi si grafice noi pe site cand le primesc.
1

Arata acest topic


  • (143 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi