Stiri despre transportul in comun din Timisoara
#181
Postat 27 martie 2010 - 19:41
Joi, 25 03 2010, 10:40
Scene demne de povestit nepotilor noaptea trecuta in buricul targului, in fata Prefecturii Timis. Chiar langa sinele de tramvai, 4 muncitori se invarteau in jurul unui cazan in care ardea zdravan focul.
Oamenii indesau lemne printr-o usita metalica, iar deasupra, intr-un soi de cazan mai micut, erau puse bucati de smoala la topit. Apoi, cu ajutorul unui cancioc, lucratorii turnau smoala de-a lungul sinelor de tramvai pentru a umple santurile dintre linii si platforma de beton. Avand in vedere capacitatea canciocului si lungimea sinelor, operatiunea poate fi comparata fara nicio problema cu asa zisa "munca de chinez batran".
Tehnologia este foarte bine pusa la punct si sarcinile impartite ca la carte. Pana cand se topea smoala, unul dintre muncitori, inarmat cu o perie, matura santurile. Apoi, cu ajutorul unui aspirator se indeparta si ultimul fir de praf. Un al doilea lucrator turna o solutie "de priza" si abia dupa aceea isi facea loc smoala. Care era varsata cu grija din cancioc.
Imediat ce era golit, canciocul lua din nou drumul cazanului in care duduiau lemnele si era "reincarcat". Muncitorii, angajati la o firma contractata de RATT, aveau grija ca focul sa fie intetit in permanenta cu lemne si cartoane. Odata ce o portiune de linie era consolidata, cazanul era tarait cu grija cativa metri mai incolo, era facut iar focul si operatiunea se relua.
Lucratorii au explicat simplu ca, desi rudimentara, metoda este eficienta si...cea mai ieftina. " Trebuie sa strangem cureaua ca-s vremuri grele...gazul ar fi fost mult mai scump. Asa...mergem pe lemne si ne facem treaba cu cazanul. Si metoda e una ecologica suta la suta".
Putinii trecatori aflati pe strada noaptea trecuta s-au oprit pe rand sa vada ce se intampla si s-au amuzat teribil de "actiunea cazanul", dar cu totii au spus "bine ca se face si asa".
http://www.agenda.ro...c-de-lemne.html
Sursa: agenda.ro
Macar daca cazanul era pus pe roti, se putea deplasa mai usor dintr-un loc in altul, insa asa mi-e teama ca s-a distrus si asfaltul de la caldura focului...parca ne-am intors in urma cu 50 de ani...
#183
Postat 27 martie 2010 - 20:21
Tramvaiul la periferie opreşte între mărăcini
Timişorenii care locuiesc la Pădurea Verde nu au refugii şi niciodată nu ştiu cât au de aşteptat un mijloc de transport. Cu toate că Regia Autonomă de Transport promitea că de sistemul de ticketing şi de afişajul electronic va beneficia toată lumea sunt zone în care investiţiile au fost abandonate.
Cu toate că autorităţile locale consideră noul sistem de ticketing drept una dintre inovaţiile necesare mijloacelor de transport în comun, nu toţi timişorenii se pot bucura la fel de mult de investiţia de patru milioane de euro realizată de municipalitate prin Consiliul Local. Pe lângă discuţiile conform cărora cu aceşti bani s-ar fi putut realiza investiţii mai bune în infrastructura Regiei Autonome de Transport din Timişoara, există călători care încă aşteaptă să beneficieze de condiţii occidentale.
Majoritatea timişorenilor care locuiesc în micul cartier de lângă Pădurea Verde se bazează pe mijloacele de transport în comun. Marea lor problemă este că staţiile din zonă nu au refugii, astfel că dacă plouă sau ninge, bate vântul sau temperaturile atrag atenţionarea de cod galben, toţi călătorii stau în aşteptarea tramvaielor fără să ştie când vor sosi acestea. „Nu comentez de ce pun cei de la RATT atât de puţine tramvaie pe linia 1, 2 şi 5 sau cum de ele vin atât de rar, însă e inuman să nu avem şi noi un refugiu. Cei de la RATT au tot promis că vor monta şi aici un sistem de afişaj, dar până acum nu s-au ţinut de cuvânt”, spune Valeria Dobre, în vârstă de 25 de ani.
Montarea unor noi refugii ar intra în atribuţia Primăriei Municipiului Timişoara, doar că instituţia este implicată într-un proces cu o firmă de publicitate, care acuză edilii că au lăsat altă firmă să monteze gratuit acele refugii, în schimbul scutirii de la plata de impozite. „RATT continuă montarea unor noi sisteme de afişaj, dar acestea nu vor fi montate în fiecare staţie, ci doar în cele centrale sau care deservesc un număr mare de călători”, a spus Cosmin Bradu, purtător de cuvânt al instituţiei. Cel mai probabil, întreg sistemul va fi perfect funcţional până la finalul anului, asta dacă nu apar alte probleme.
#184
Postat 27 martie 2010 - 21:03
titlul: "Ruinele epocii de aur"
#185
Postat 27 martie 2010 - 21:14

#187
Postat 28 martie 2010 - 03:37
mile, la 27 martie 2010 - 19:41, a spus:
Joi, 25 03 2010, 10:40
Scene demne de povestit nepotilor noaptea trecuta in buricul targului, in fata Prefecturii Timis. Chiar langa sinele de tramvai, 4 muncitori se invarteau in jurul unui cazan in care ardea zdravan focul.
Oamenii indesau lemne printr-o usita metalica, iar deasupra, intr-un soi de cazan mai micut, erau puse bucati de smoala la topit. Apoi, cu ajutorul unui cancioc, lucratorii turnau smoala de-a lungul sinelor de tramvai pentru a umple santurile dintre linii si platforma de beton. Avand in vedere capacitatea canciocului si lungimea sinelor, operatiunea poate fi comparata fara nicio problema cu asa zisa "munca de chinez batran".
Tehnologia este foarte bine pusa la punct si sarcinile impartite ca la carte. Pana cand se topea smoala, unul dintre muncitori, inarmat cu o perie, matura santurile. Apoi, cu ajutorul unui aspirator se indeparta si ultimul fir de praf. Un al doilea lucrator turna o solutie "de priza" si abia dupa aceea isi facea loc smoala. Care era varsata cu grija din cancioc.
Imediat ce era golit, canciocul lua din nou drumul cazanului in care duduiau lemnele si era "reincarcat". Muncitorii, angajati la o firma contractata de RATT, aveau grija ca focul sa fie intetit in permanenta cu lemne si cartoane. Odata ce o portiune de linie era consolidata, cazanul era tarait cu grija cativa metri mai incolo, era facut iar focul si operatiunea se relua.
Lucratorii au explicat simplu ca, desi rudimentara, metoda este eficienta si...cea mai ieftina. " Trebuie sa strangem cureaua ca-s vremuri grele...gazul ar fi fost mult mai scump. Asa...mergem pe lemne si ne facem treaba cu cazanul. Si metoda e una ecologica suta la suta".
Putinii trecatori aflati pe strada noaptea trecuta s-au oprit pe rand sa vada ce se intampla si s-au amuzat teribil de "actiunea cazanul", dar cu totii au spus "bine ca se face si asa".
http://www.agenda.ro...c-de-lemne.html
Sursa: agenda.ro
Macar daca cazanul era pus pe roti, se putea deplasa mai usor dintr-un loc in altul, insa asa mi-e teama ca s-a distrus si asfaltul de la caldura focului...parca ne-am intors in urma cu 50 de ani...
Domnule mile, prin intermediul dvs mă adresez nevinovaţilor(?) reporteri ai 'agendei'. Ca majoritatea jurnaliştilor din ţara noastră, aceştia aleargă după senzaţional fără a-şi da seama că ating în nenumărate rânduri penibilul. "Smoala" de care fac ei vorbire, este de fapt un 'mastic', o soluţie elastică, hidrotermă, menită să asigure etanşeitatea îmbinărilor dintre şinele de tramvai, şi patul de beton. Singura modalitate de aplicare, este cea 'la cald'. Dacă domnia voastră, dimpreună cu reporterii 'dăştepţi' puteţi breveta o metodă de aducere a temperaturii "smoalei" la parametrii optimi, folosind alt fel de cuptoare mobile decât cele cu flacără, vă aşteptăm cu deosebit interes iniţiativele. Prin intermediul postului de televiziune Discovery Channel, am aflat că până şi americanii şi japonezii, folosesc aceaşi tehnică.
Sărbători Fericite!
#188
Postat 28 martie 2010 - 09:42
#189
Postat 28 martie 2010 - 10:59
emilut, la 28 martie 2010 - 03:37, a spus:
Sărbători Fericite!
Mai citeste odata ce-am scris ca poate a doua oara vei intelege mai corect, insa in graba ta de a te lega de postarile mele, citesti pe sarite si astfel nu intelegi ce citesti...
Odata ce o portiune de linie era consolidata, cazanul era tarait cu grija cativa metri mai incolo, era facut iar focul si operatiunea se relua.
La aceasta fraza din articol am sustinut ca era bine daca acel cazan era pus pe roti pentru a se muta mai usor, sa nu se chinuie muncitorii. Am si vazut candva astfel de cazane puse pe o platforma cu roti iar pe de alta parte fiind la nivelul asfaltului exista si riscul ca acesta sa fie deteriorat din cauza temperaturii ridicate si aceste lucruri le-am spus intr-o singura fraza. N-am pomenit nimic ca focul trebuie facut cu lemne sau nu, ca e smoala, nu e smoala, etc....
De aici si pana la cuptoare mobile fara flacara, brevete, americani si japonezi, etc., e cale lunga...
...rezulta clar o rautate pornita cine stie din ce frustrari....
Nu inteleg de ce ti-e asa de greu sa ma ignori cum te-am ignorat si eu in 5-6 cazuri precedente...in care mai tot citat...
#190
Postat 28 martie 2010 - 14:34
#191
Postat 28 martie 2010 - 15:04
Reportajul cuprinde, printre altele, declaratii ale unor angajati din atelierele RATT despre cum era atunci si cum e acum, scurte interviuri cu fostul director al Fabricii de Tramvaie cu privire la dezvoltarea prototipului tramvaiului Timis 2, pornind de la necesitatea asigurarii unei capacitati marite de transport fata de modelele existente mai demult, declaratii ale actualului director al RATT, dl. Goia, despre necesitatea achizitionarii de tramvaie noi. Dansul spune la un moment dat si ca, in opinia sa, cu modernizari, tramvaiele Timis 2 ar fi putut sa ramana mai multi ani in exploatare.
(For any case, DVD-ul cu reportajul este la colegul cseh_17).
Aceasta postare a fost editata de garcon: 28 martie 2010 - 15:09
#192
Postat 31 martie 2010 - 15:32
mile, la 28 martie 2010 - 10:59, a spus:
Odata ce o portiune de linie era consolidata, cazanul era tarait cu grija cativa metri mai incolo, era facut iar focul si operatiunea se relua.
La aceasta fraza din articol am sustinut ca era bine daca acel cazan era pus pe roti pentru a se muta mai usor, sa nu se chinuie muncitorii. Am si vazut candva astfel de cazane puse pe o platforma cu roti iar pe de alta parte fiind la nivelul asfaltului exista si riscul ca acesta sa fie deteriorat din cauza temperaturii ridicate si aceste lucruri le-am spus intr-o singura fraza. N-am pomenit nimic ca focul trebuie facut cu lemne sau nu, ca e smoala, nu e smoala, etc....
De aici si pana la cuptoare mobile fara flacara, brevete, americani si japonezi, etc., e cale lunga...
...rezulta clar o rautate pornita cine stie din ce frustrari....
Nu inteleg de ce ti-e asa de greu sa ma ignori cum te-am ignorat si eu in 5-6 cazuri precedente...in care mai tot citat...
Domnule mile, postarea mea avea ca obiect nivelul de ignoranţă al reporterului de la "agenda", şi nicidecum poziţia dvs relativ la subiect.
Conform dorinţei dvs, promit - nu să vă ignor, pt că nu-mi stă în caracter să plasez în derizoriu părerile unei persoane pe care o apreciez - ci să ocolesc disputele cu domnia voastră.
Toate bune, şi Sărbători Fericite!
#193
Postat 31 martie 2010 - 18:18
Bogdan14, la 27 martie 2010 - 20:21, a spus:
Să privim realitatea...
Având în vedere că se vandalizează panouri în centrul oraşului... la Pădurea Verde aş fi curios dacă după o zi ar mai exista nu panoul, ci stâlpul cu totul...
#194
Postat 02 aprilie 2010 - 20:31
Timişorenii vor exersa mersul pe jos în nopatea de Înviere, pentru că niciun mijloc de transport în comun al municipalităţii nu va circula.
Ca să facă economii, conducerea Regiei Autonome de Transport Timişoara a decis să rupă tradiţia prin care, anual, de Paşte, asigura transportul în comun cu tramvaie, troleibuze şi autobuze.
Anul acesta toate vehiculele rămân în garaje, peste noapte.
Potrivit reprezentanţilor RATT, necesarul de transport în noaptea Învierii nu justifica prelungirea programului. Mijloacele de transport în comun ale regiei vor circula după program normal, începând de duminică dimineaţa.
http://www.evz.ro/de...uze-891130.html
#195
Postat 02 aprilie 2010 - 21:20

Oricum, "rusine" pentru aceasta decizie, acusi nu mai circula in weekend tramvaiele pentru ca nu se merita. Iar apoi, tramvaiele vor circula intre 6-10 dimineata, se vor retrage, iar apoi vor mai iesi pentru o tura de la 13-17.
Foarte multa lume merge la Biserica de Inviere, nu inteleg de ce nu mai pot lasa macar 1-2 tramvaie pe fiecare linie, sau macar pe cele care trec prin centru, inca cateva ore dupa programul normal de retragere...

Aceasta postare a fost editata de NDY: 02 aprilie 2010 - 21:20
#196
Postat 02 aprilie 2010 - 21:48
#197
Postat 02 aprilie 2010 - 22:15
Daca e sa o luam asa, nu mai circula tramvaie deloc pentru ca exista riscul ca aurolacul boschetarilor sa se scurga in mtc-uri, sa se infiltreze in mecanismul usilor si sa blocheze usile, rezultand in imposibilitatea calatorilor de a mai iesi din mtc-uri si sufocarea acestora din lipsa de oxigen. OK, glumeam, sa nu o luati ca pe o ofensa la adresa dvs

Cat despre Biserica...mie unul imi place in centru, pentru ca "simti" ca este Invierea, este multa lume si alta atmosfera decat cea din bisericile de cartier...

#198
Postat 02 aprilie 2010 - 22:15
Am citit undeva ca totusi ele vor circula pana la ra 2.30
#199
Postat 02 aprilie 2010 - 23:03
NDY, la 02 aprilie 2010 - 21:20, a spus:

Oricum, "rusine" pentru aceasta decizie, acusi nu mai circula in weekend tramvaiele pentru ca nu se merita. Iar apoi, tramvaiele vor circula intre 6-10 dimineata, se vor retrage, iar apoi vor mai iesi pentru o tura de la 13-17.
Foarte multa lume merge la Biserica de Inviere, nu inteleg de ce nu mai pot lasa macar 1-2 tramvaie pe fiecare linie, sau macar pe cele care trec prin centru, inca cateva ore dupa programul normal de retragere...

Oameni buni! Să vă povestesc cum mi-am petrecut noaptea de înviere anul trecut. După ce am lucrat toată după amiaza pe linia 33, am rămas în traseu (conform planificării) pt a efectua şi cele 6 ture prevăzute în graficul special destinat transportului de noapte.
- La prima tură am reuşit să ajung în faţa Catedralei, fără probleme.
- La cea de a doua, la semaforul de la podul Traian, poliţia m-a obligat să virez la dreapta, pe splaiul Tudor Vladimirescu. Am cotit-o apoi pe str Braşov şi am ajuns cu chiu cu vai, strecurându-mă la milimetru printre maşinile parcate pe ambele părţi ale drumului, în staţia din piaţa Mocioni.
- La următoarele ture am fost nevoit să întorc autobuzul la intersecţia cu str Brâncoveanu, deoarece cât se vedea cu ochii până spre piaţa Maria, tot carosabilul era invadat de oamenii care luau parte la slujba de înviere.
- Abia la ultima tură am reuşit să străpung mulţimea şi să ajung din nou în faţa Catedralei.
Domnule NDY, dacă aţi fi avut inspiraţia să vă orientaţi în teren, v-aţi fi dat seama că niciun mtc nu putea să răzbată în centrul oraşului. Şi asta, nu doar din motive de aglomeraţie, ci şi din cauză că poliţia a interzis cu desăvârşire accesul oricărui vehicul în acel sector.
Era să uit! Am avut nenumărate divergenţe cu călătorii care insistau să urce în autobuz cu lumânările aprinse. Am fost nevoit să trag pe dreapta, să opresc motorul şi să le pun în vedere că refuz să îi transport în atare condiţii. Cei mai recalcitranţi s-au dovedit a fi .......femeile. Unele au preferat să coboare din autobuz, luând-o la pas, cu lumânările aprinse, în mână.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 02 aprilie 2010 - 23:12
#200
Postat 02 aprilie 2010 - 23:14
NDY, la 02 aprilie 2010 - 22:15, a spus:
Cat despre Biserica...mie unul imi place in centru, pentru ca "simti" ca este Invierea, este multa lume si alta atmosfera decat cea din bisericile de cartier...

La Inviere nu se merge ca la Festivalul berii sau al vinului sau ca la un meci de fotbal...multa lume...distractie, etc...Invierea este cu totul altceva (smerenie in primul rand)...
Iar despre "serviciul social"...ma refeream la foarte multe gratuitati oferite unor largi categorii de calatori in scop politic (astfel de masuri aduc voturi iar acum se vad rezultatele)...iar validarile care s-ar face in noaptea Invierii cred ca ar fi aproape nule...dar poate se merita sa se faca o "proba" (avand in vedere sistemul de ticketing) si s-ar fi aflat exact cate validari s-au facut, asta ca sa se stie daca in anii viitori sa se puna mtc-uri la dispozitie in noaptea Invierii sau nu...