Stiri despre transportul in comun din Timisoara
#1481
Postat 12 aprilie 2013 - 21:05
#1482
Postat 12 aprilie 2013 - 23:13
#1483
Postat 23 aprilie 2013 - 22:31
Camere de SUPRAVEGHERE în autobuze, troleibuze şi tramvaie
Autorităţile vor să instaleze camere de supraveghere în toate autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele din ţară. Măsura este inclusă în planul privind siguranţa călătorilor în transportul public, pregătit de Ministerul Transporturilor. O altă prevedere îi obligă pe transportatorii privaţi să înlocuiască microbuzele cu autocare.
Camera video nu este singura schimbare dorită. Pasagerii ar putea ajunge mai repede la destinaţie dacă va fi introdusă banda cu semafor prioritar.
În toate mijloacele de transport în comun ar urma să existe camere de supraveghere. În plus, autobuzele şi troleibuzele ar urma să aibă o bandă dedicată cu semafor prioritar.
Ca urmare a numărului mare de accidente grave în care au fost implicate microbuze, se urmăreşte şi înlocuirea treptată a acestora.
Mai mult decât atât, până în 2020, transportatorii privaţi vor fi obligaţi să înlocuiască microbuzele cu autobuze sau autocare pentru un plus de siguranţă şi confort.
Până când microbuzele vor dispărea cu totul, vor trebui dotate, obligatoriu, cu limitatoare de viteză şi centuri de siguranţă.
Sursarealitatea.net
#1484
Postat 24 aprilie 2013 - 00:24
#1485
Postat 25 aprilie 2013 - 11:13
Viktor, la 23 aprilie 2013 - 22:31, a spus:
[...]În plus, autobuzele şi troleibuzele ar urma să aibă o bandă dedicată cu semafor prioritar. [...]
Sursa: realitatea.net
De tramvaie de ce nu zice nimic? De ce să nu aibă şi ele semafor prioritar ?
#1486
Postat 29 aprilie 2013 - 21:51
Citeaza
În această perioadă rămâne neschimbat orarul de circulaţie al Expresului 4 barat, care asigură legătura dintre Aeroportul Traian Vuia şi Gara de Nord.
Toate punctele de vânzare bilete şi abonamente ale RATT sunt închise în data de 1 şi 6 mai. În zilele de 2 şi 3 mai chioşcurile RATT au program obişnuit, de la 6.00 la 21.30.
#1487
Postat 08 mai 2013 - 17:20
Nu doar unii călători creează probleme în mijloacele de transport în comun din Timişoara, ci şi unii dintre şoferi sau vatmani. Este şi cazul unei vătmăniţe care a fost observată zilele trecute în timp ce… fuma în tramvai în timpul programului de lucru. Vedeţi ce riscă angajata RATT!
Reprezentanţii Poliţiei Locale spun că femeia se va alege cu o amendă în baza Hotărârii de Consiliu Local 371 din 2007 privind constatarea şi sancţionarea contravenţiilor, dar va răspunde pentru fapta sa şi la locul de muncă.
„Polițiștii locali au observat că vatmanul unui tramvai care circula pe linia 1 dinspre Piața Traian spre Hotel Continental fuma în cabină, deși în mijlocul de transport se aflau călători. Datele referitoare la persoana în cauză vor fi transmise reprezentanților Regiei Autonome de Transport pentru a fi identificată urmând a se lua măsurile legale, această faptă fiind interzisă conform HCL 371/2007”, a arătat purtătoarea de cuvânt a Poliției Locale Timișoara, Daniela Seracin. Amenda pentru astfel de fapte este de 500 de lei, a precizat reprezentanta instituţiei.
Reprezentanţii Regiei Autonome de Transport Timişoara (RATT) spun că nu tolerează astfel de comportamente, iar vătmăniţa respectivă s-ar putea alege cu salariul diminuat.
„Va fi sancţionată conform contractului colectiv de muncă, sancţiunea poate fi de ordin pecuniar, ceea ce înseamnă că i se va scădea din salariu, depinde dacă angajatul este recidivist sau nu, se poate ajunge chiar la schimbarea încadrării, să nu mai îndeplinească funcţia pe care o ocupă în prezent. Noi avem un ordin intern prin care şoferilor şi vatmanilor li se interzice să fumeze în timpul curselor. Conducerea RATT nu tolerează un astfel de comportament. Când călătorii ne semnalează astfel de lucruri se fac verificări şi dacă faptele se confirmă cei în cauză suportă consecinţele. Am mai avut sesizări din partea unor călători. Nu sunt foarte dese sesizările, dar sunt binevenite. Nu tolerăm să se fumeze în mijloacele de transport în comun”, dă asigurări purtătorul de cuvânt al RATT, Cosmin Bradu.
sursa tion.ro
#1488
Postat 08 mai 2013 - 18:54
2 la mana: Articolul e groaznic. ( ca sa nu folosesc alti termeni neacademici)



#1489
Postat 09 mai 2013 - 13:03

#1490
Postat 09 mai 2013 - 20:48
Tot mai putini calatori circula an de an cu mijloacele de transport in comun din Timisoara, fie ca vorbim despre timisoreni, fie ca vorbim despre turisti.
Statisticile RATT arata ca numarul calatorilor care s-au urcat intr-un tramvai sau autobuz ori in mai multe a scazut la jumatate in ultimii 3 ani. Totodata, a scazut si numarul calatoriilor facute de mijloacele de transport in comun ale RATT.
Daca in anul 2010 erau numarate 141.505.000 de calatorii, in 2011 au fost 101.945.000, iar in 2012 au fost 75.789.000 de calatorii. In 2013 sunt estimate putin mai multe decat anul trecut: 85 de milioane, insa aceasta este doar o estimare facuta de specialistii RATT.
In ceea ce priveste numarul calatorilor transportati de mijloacele de transport in comun, in 2010, cei de la RATT au numarat 140.615.000 de calatori, in 2011 au numarat 100.736.000 de calatori, iar in 2012 au numarat 74.448.000 de calatori. Pentru anul 2013 sunt estimati aproape 84 de milioane de calatori. Aici sunt numarati toti cei care urca in mijloacele de transport in comun si valideaza, fie ca sunt aceeasi si circula cu mai multe tramvaie, autobuze ori troleibuze in fiecare zi, fie ca au gratuitate sau nu. Cei mai multi au validat cu abonamente.
RATT are in parcul auto 258 de mijloace de transport in comun, din care 93 de tramvaie, cu 2 mai putine decat in anul 2010, 50 de troleibuze si 113 autobuze. In ceea ce priveste investitiile, in 2010 au fost investiti 8,4 milioane de lei, in 2011 aproape 10 milioane de lei, iar in 2012 circa 3,8 milioane de lei, majoritatea banilor fiind rambursari de credite. Conducerea RATT ar vrea sa investeasca si anul acesta 14 milioane de lei.
Cat despre numarul angajatilor, si acesta a scazut de la an la an. Daca in 2010 RATT avea 1.436 de angajati, in 2011 au fost 1.076, iar in 2012 avea 919 angajati. Conducerea regiei vrea sa mai dea afara oameni si anul acesta, urmand ca RATT sa aiba doar 910 angajati in 2013.
“In estimarea indicatorilor fizici au fost luate in considerare cantitatile realizate pe anii 2010 si 2011, realizatul anului 2012, precum si pe baza datelor din primele 3 luni ale anului 2013. S-a estimat o crestere a numarului de kilometri parcursi, datorita obiectivelor Municipiului Timisoara privind dezvoltarea retelei de transport si cresterea frecventei transportului in comun”, se arata in nota de fundamentare pentru aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli al RATT pentru anul 2013, semnata de directorul regiei, Ioan Goia.
Veniturile regiei pe anul 2013 sunt “prognozate la nivelul de 74.118.000 lei”, cu o crestere de 11% fata de 2012. Cheltuielile totale programate in anul 2013 sunt de aproape 73 de milioane de lei, iar profitul estimat de specialistii RATT este de minimum 1,1 milioane de lei. Proiectul de buget va intra in atentia consilierilor locali la urmatoarea sedinta ordinara.
sursa: opiniatimisoarei.ro
#1491
Postat 09 mai 2013 - 21:11

#1492
Postat 09 mai 2013 - 21:52
Iata unul cocludent, dupa parerea mea. Tot ce-am scris multi dintre noi pe acest forum in cativa ani de zile este sintetizat in cateva fraze. Important ar fi ca cei de sus din RATT sa-si insuseasca criticile si ori sa ia masuri ori sa faca loc altora mai hotarati, altfel se duce naibii totul...
Citeaza
9 mai 2013 la 19:15
Pai cum sa circule lumea cu vechiturile de tramvaie care sunt extrem de murdare si se zdruncina din toate incheieturile? Autobuzele sunt mai OK, desi de cand a venit caldura, dintr-o data nu mai functioneaza aerul conditionat (consuma si ala motorina). Pretul biletelor este mult prea mare pentru conditiile oferite.Plus ca 75% din calatori sunt elevi/studenti/pensionari care nu platesc abonamente sau bilete.La cat costa gigacaloria, unii fac baie numai o data pe luna.Sistem de vanzare a biletelor ca la Timisoara nu mai exista nicaieri in Romania.Se intampla foarte des ca biletele sa se “termine” la ora 10 dimineata sau sa nu ai de unde cumpara un bilet dupa ora 8 seara. Cum ati vrea sa circule turistii in conditiile astea? Cei care sunt la conducerea RATT ar trebui pur si simplu ingropati si poate ar fi cazul sa avem un management privat care sa cunoasca conceptul de calitate si sa aibe niste target-uri clare. Nu si le indeplinesc, zboara dupa ce isi fac auto-critica!Dar, ma rog, noi vorbim/scriem, noi auzim…Dl. Robu nu circula cu mijloacele RATT si probabil nici nu stie ca este un RATT in Timisoara. Controlorii au toti fetze de delicventi, habar nu au sa vorbeasca limba romana si multi au probleme cu igiena personala.Nimeni nu a auzit de uniforme, legitimatii cu holograma/securizate, camasa, pantaloni lungi si mai ales de cuvantul “va rog”. Si inca una: mi se pare super sa vezi soferii de autobuz cu camasa descheiata si burta paroasa, transpirata si bronzata la vedere sau minunatele vatmanite care vorbesc la telefonul mobil in timp ce cara in spate 100 de oameni. Traiasca Europa!
Mi se pare interesant ca desi s-au achizitionat 55 + 30 + 50 mtc-uri noi, numarul calatorilor mereu a scazut in ultimii ani. Trebuie studiat acest fenomen, gasite cauzele si luate masuri de indreptare a situatiei. Altfel va creste numarul somerilor de la RATT si transportul in comun din Timisoara se va tot reduce in continuare. Nu acesta trebuie sa fie viitorul RATT-ului...
PS Ingrosarea din citat imi apartine!...
Aceasta postare a fost editata de mile: 09 mai 2013 - 22:00
#1493
Postat 09 mai 2013 - 23:02
Culmea e ca unu' din asta care spune ca biletul e scump, merge dupa aceea si isi ia un pachet de tigari cu 12 lei si bea o bere cu 5 lei, dar alea nu sunt scumpe, doar transportul ar trebui sa fie gratuit...

#1494
Postat 09 mai 2013 - 23:08
Citez: "plus ca 75% din calatori sunt elevi/studenti/pensionari care nu platesc abonamente sau bilete", e normal nu? Adica daca 75% din calatori merg moka, eu de ce sa platesc 3 lei? well... fu**
#1495
Postat 09 mai 2013 - 23:17
Raoul94, la 09 mai 2013 - 23:08, a spus:
Exact asta e ideea generala, din pacate.

Etapele firesti prin care ar trebui sa trecem ar fi: salariu ca in EU, impozite/taxe/preturi ca in EU, servicii/conditii ca in EU, exact in ordinea asta, dar noi am vrea, desigur, sa trecem exact la ultima etapa.

#1496
Postat 10 mai 2013 - 07:22
#1497
Postat 10 mai 2013 - 08:11

#1499
Postat 10 mai 2013 - 12:43
#1500
Postat 10 mai 2013 - 13:09
Citeaza