Stiri despre transportul in comun din Timisoara
#1201
Postat 16 noiembrie 2012 - 01:30
Deci revin la ce am spus deja : e simplă propagandă electorală. Au dat nişte bani cei de la guvern, şi acum se împăunează în presă cu chestia asta cât pot ei de mult (pedalând pe sentimentul că "Timişoara e mereu nedreptăţită" al localnicilor"). Pe bune dacă are sens să săpăm mai adânc de atât în rahatul ăsta numit şi articol.
#1202
Postat 16 noiembrie 2012 - 09:27
Gygyman6, la 16 noiembrie 2012 - 00:35, a spus:



Cum crezi ca ai putea deveni rentabil daca transporti pe toata lumea pe gratis, primaria dandu-ti banii cand poate sau... deloc? E, venind acesti bani pe care ii datora primaria, probabil s-a observat ca de fapt pierderile nu erau atat de mari (n-am spus ca suntem deja pe profit) pe cat se vehicula in presa.
#1203
Postat 16 noiembrie 2012 - 10:21
Daca maine guvernul ar decide ca toti pensionarii sa aiba curent electric gratis nu ar insemna ca ENEL ajunge falimentara...cine acorda pomana e indicat sa o si plateasca. Din pacate nu e platita din buzunarul lor, ci din al nostru al tuturor...
P.S. (off topic)..dupa aceiasi "logica" toti cetatenii subventionam transportul cu metroul in Bucuresti...bani care vin de la Ministerul Transporturilor....deci buget national...desi cei care nu locuiesc in capitala ajung poate odata la cativa ani sa faca o calatorie cu metroul...si atunci nu mi se pare defel corect sa subventionam transportul local al celor care locuiesc in acel oras. Ori sa plateasca la nivelul costului lui real ori sa renunte la el.....
Aceasta postare a fost editata de BogdanTm: 16 noiembrie 2012 - 10:26
#1204
Postat 16 noiembrie 2012 - 14:52
Citeaza
TIMISOARA. In plina campanie electorala, promisiunile curg garla la Timisoara. Primarul Nicolae Robu vrea sa ii lase sa circule gratis cu RATT pe toti pensionarii, elevii de scoala generala, liceenii si studentii, incepand din 1 decembrie.
Dupa ce s-a laudat ca a scapat, deocamdata, RATT de la faliment, cu bani de la Guvern cu care a acoperit o parte din datoria Primariei Timisoara catre RATT, primarul taie si subventiile pe care le da regiei pentru gratuitatile pensionarilor si elevilor. Va da, in schimb, o suma “pausala” Regiei Autonome de Transport in Comun, in schimbul gratuitatilor pentru o parte din timisoreni.
Zeci de mii de timisoreni vor circula astfel, de la 1 decembrie, fara sa scoata un ban din buzunar, cu mijloacele de transport in comun.
Momentan, in Timisoara beneficiaza de gratuitati pe RATT 40.000 de pensionari si alte cateva zeci de mii de elevi de gimnaziu si studenti. Acestora li se vor adauga acum cateva mii de liceeni.
“Vom introduce un nou sistem de asigurare a gratuitatilor pe mijloacele de transport in comun pentru toti elevii, inclusiv pentru liceeni, pentru toti studentii si pentru toti pensionarii cu o birocratie simplificata la maximum. Primaria va semna contract cu RATT, prin care RATT se angajeaza sa asigure aceste gratuitati contra unei sume pausale care va fi negociata saptamana viitoare”, a anuntat vineri primarul.
In luna mai a acestui an cand a fost respinsa o asemenea propunere de acordare de noi gratuitati pe RATT, fostul primar Gheorghe Ciuhandu sustinea ca, pentru a le putea acoperi, ar fi necesara suma de 10,7 milioane de lei, adica aproape 2,4 milioane de euro. “Acesti bani nu exista. Nu vad de ce sa facem un efort de 10,7 milioane de lei pentru care nu suntem pregatiti, in conditiile in care Ministerul Educatiei, care ar trebui sa se ocupe de aceasta parte, nu face nimic”, a explicat primarul de atunci al Timisoarei, Gheorghe Ciuhandu.
“Avem 40.000 de pensionari care beneficiaza de gratuitate pe mijloacele de transport in comun. Elevii din Timisoara au gratuitate, dar nu toti isi ridica cardurile. Toti elevii si toti pensionarii au gratuitate in momentul de fata, liceeni nu beneficiaza insa. Orice pensionar are gratuitate, dar ei, la fel ca si celelalte categorii sociale, trebuie sa vina sa-si ridice acel card oferit gratuit de catre RATT, sa se stie exact cuantumul banilor pe care ii primim de la Primarie. Noi ne coordonam activitatea in functie de regulile impuse de catre Primaria Timisoara si Consiliul Local“, ne-a declarat Cosmin Bradu, purtator de cuvant RATT.
Drept urmare, sistemul de pana acum nu va mai functiona, adica nu se va mai face decont punctual pe calatorie sau pe abonamente lunare. “Pur si simplu, toate aceste categorii de cetateni vor putea circula gratuit, trebuind sa aiba asupra lor un card securizat care le atesta statutul si buletinul de identitate pentru a se garanta ca acel card este in posesia titularului”, a completat Robu.
Cine “plateste” totusi pentru aceste gratuitati?
Edilul nu s-a decis inca daca Consiliul Local va suporta costurile sau o va face Regia Autonoma de Transport in Comun.
“Odata emis un card pentru un pensionar, acesta va fi valabil pe tot parcursul vietii. Daca reusim sa il bagam in Consiliul Local urmator, implementam de la 1 decembrie. Studentilor li se vor elibera carduri si universitatile nu vor mai avea de platit angajati care sa gestioneze aceasta problema. E spectaculos, nu? E o abordare liberala, nu e intortocheata”, a conchis Robu.
Toate acestea sunt doar niste promisiuni, deocamdata. Pentru ca gratuitatile sa fie valabile asa cum le doreste primarul, consilierii locali vor trebui sa fie si ei de acord. Ramane de vazut ce se va intampla in urmatoarea sedinta a Consiliului Local.
Sursa:OpiniaTM
#1205
Postat 16 noiembrie 2012 - 15:42



#1206
Postat 16 noiembrie 2012 - 16:33
Cum adica RATT? Adica tu ca Primarie acorzi reduceri, si RATT sa le plateasca? Hai ca asta e deja nesimtire!
#1207
Postat 16 noiembrie 2012 - 16:45
Florin.B RATT, la 16 noiembrie 2012 - 09:27, a spus:


Domnu' Florin am inteles

Colegul dAImon a spus mult mai bine ce vroiam eu sa subliniez.
Viktor, la 16 noiembrie 2012 - 14:52, a spus:
Pai de ce credeti voi ca taman acuma Primaria si-a platit datoriile catre RATT? ca sa faca loc altor datorii, si pe langa asta dezastrul va fi si mai mare daca USL pierde alegerile si se destrama, atunci va fi fiecare pentru el si sa vezi atunci dezordine in CL, cum se vor intepa unii pe altii cand e vorba de aprobarea de proiecte.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 16 noiembrie 2012 - 16:50
#1208
Postat 16 noiembrie 2012 - 17:07
Scris de B.A.M. - Primăria Timişoara are posibilitatea să acceseze un credit pentru achiziţionarea a zece tramvaie noi şi pentru a repara un număr încă neprecizat din cele vechi, după ce Guvernul a alocat, în ultimele luni, 120 de milioane de lei pentru acoperirea datoriilor RATT şi Colterm. Primarul Timişoarei, Nicolae Robu, a declarat că licitaţia pentru achiziţionarea noilor tramvaie va avea loc anul viitor
Primăria poate să ia credit pentru tramvaie, acum, cu sumele venite de la guvern pentru plata datoriilor. Atunci când RATT, Colterm erau în acele situaţii, discuţia despre achiziţia de tramvaie era caducă. Vom lua zece tramvaie noi şi vom reabilita, făcându-le ca noi, un alt număr de tramvaie. Pentru achiziţia de tramvaie noi caietul de sarcini este într-o fază avansată”, a declarat Nicolae Robu.
În urmă cu două luni, primarul Nicolae Robu a vizitat unul dintre cele mai mari târguri dedicate transportului în comun, care a avut loc la Berlin. La întoarcere el a spus că Timişoara trebuie să se mulţumească cu tramvaie care vor costa circa 1,7 milioane de lei bucata.
http://www.tion.ro/p...aie-noi/1205187
Cica de la anu tramvaie noi vom avea... si din ce bani? cei 30 mil euro care trebuie dati restanta la ratt din ei se cumpara?...
Aceasta postare a fost editata de Vali: 16 noiembrie 2012 - 17:08
#1209
Postat 16 noiembrie 2012 - 18:05
#1210
Postat 16 noiembrie 2012 - 18:47
#1211
Postat 16 noiembrie 2012 - 18:57
#1212
Postat 16 noiembrie 2012 - 19:08
#1213
Postat 16 noiembrie 2012 - 20:12
#1214
Postat 16 noiembrie 2012 - 22:01
Altfel, Robu îşi dă cu stângul în dreptul când spune "suma pauşală se va negocia". Primăria are cuţitul în mînă la faza asta, RATT ce opţiuni are în afară de a se supune? Dacă primăria propune suma X, insuficientă, ce leverage, ce poziţie de negociere are RATT ca să refuze ? Nici una.
#1215
Postat 17 noiembrie 2012 - 00:02
#1216
Postat 17 noiembrie 2012 - 06:22
La "targ" trebuia sa mearga cineva de la RATT, ce se pricepe. Sau, mai bine, sa mearga pana la Cluj Napoca, ori Szeged, pt. a vedea tramvaiele PESA...
Troleibuze noi cu retea veche; tramvaie vechi cu infrastructura noua (cata e). Noroc cu autobuzele noi!?
P.S.: cu tramvaiul de Mosnita Noua ce se mai aude? Care mai e stadiul proiectului? De troleibuzele pt. Ghiroda si Dumbravita nici nu mai intreb, ca m-am saturat de atatea amanari, (re)dezbateri publice, etc.
Aceasta postare a fost editata de Silviu Sintea: 17 noiembrie 2012 - 12:46
#1217
Postat 17 noiembrie 2012 - 08:23
Cât despre proiectele grandioase lansate către public cu mare tam tam, ele nu sunt altceva decât poveşti de adormit votanţii, fără vreo acoperire reală în bugete. Să fim serioşi. Dacă Robu nu va face rost de parale europene, precum Ciuhandu, nu vedem noi măreţele realizări promise, nici cu lupa.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 17 noiembrie 2012 - 08:27
#1218
Postat 14 decembrie 2012 - 16:17
După aproape o săptămână de la prima ninsoare, primarul Nicolae Robu a anunţat că i-a cerut demisia directorului RATT, Ioan Goia, pentru modul în care a gestionat deszăpezirea în staţiile mijloacelor de transport în comun din Timişoara, precum şi pentru faptul că a aprobat concediile mai multor şoferi şi vatmani tocmai în această perioadă, când numărul mijloacelor de transport în comun ar fi trebuit suplimentat.
Primarul Nicolae Robu a declarat că pe lângă demisia directorului RATT, pe biroul său ar trebui să ajungă şi demisia directorului tehnic al regiei, pe care îl consideră în egală măsură vinovat pentru problemele din ultima săptămână.
„I-am transmis dlui Goia acum jumătate de oră că sunt extrem de nemulţumit de modul în care acţionează RATT, că nemulţumirile mele au crescut de la o zi la alta şi, drept urmare, îi cer să îşi depună demisia şi să îi transmită această solicitare şi directorului tehnic. Văd în toate staţiile mijloacelor de tansport în comun oameni foarte mulţi aşteptând, ceea ce înseamnă că mijloacele în transport în comun nu au frecvenţa adaptată nevoilor cetăţenilor şi, pe de altă parte, văd staţiile mijloacelor de transport în comun înconjurate de mormanele de zăpadă create prin intervenţia utilajelor”, a declarat Robu.
Primarul Timişoarei a spus că este extrem de nemulţumit că Goia nu a putut suplimenta numărul mijloacelor de transport în comun, iar călătorii au fost nevoiţi să aştepte zeci de minute în staţii, deoarece unii şoferi şi vatmani au plecat în concediu de odihnă.
Pe de altă parte, lui Robu nu i se pare normal ca angajaţii RATT să deszăpezească exclusiv staţiile mijloacelor de transport în comun, dar să nu realizeze şi o cărare pentru călători, aceştia fiind nevoiţi să escaladeze mormanele de zăpadă rămase în urma operaţiunilor de deszăpezire.
În cazul în care Goia nu îşi va prezenta demisia, Robu a declarat că va cere Consiliului de Administraţie al RATT să îl demită. După schimbarea structurii de conducere, primarul Timişoarei ar dori ca RATT să aibă management privat, în sensul alegerii unei firme, prin licitaţie, care să asigure managementul regiei.
Sursa:TION
Ok. Deci cred ca toata intriga se afla in ultima fraza. Privat. Cat despre directorul tehnic, cine este el?
#1219
Postat 14 decembrie 2012 - 16:45
Ce mai vad eu este urmatorul lucru, se apropie termenul scadent la cele 6 luni in care ne promitea marea cu sarea, printre acele primisiuni se enumera si reducerea timpilor de asteptare in statie, astfel ca dupa aceste 6 luni si promisiuni neinplinite se vor gasii tot felul de tapi ispasitori care sa plateasca cu functia pentru ca Robu e incompetent si s-a ocupat de cu totul alte lucruri.
Cel mai recent exemplu de inlocuire cu "management privat" o reperezinta propunerea domnului Nils Sneker la o functie de director la CFR, cam asta se va intampla si la RATT, iar aceasta fiind doar o regie locala nu se va mediatiza nimic in acest caz astfel ca punerea in functie se va concretiza.
Repet sunt deacord cu inlaturarea lui Goia, dar in tot acest timp se va petrece si o nedreptate, sa nu mai zic ca Goia mai mult ca sigur va fi pus pe alta functie doar e membru de partid.
#1220
Postat 14 decembrie 2012 - 16:53