STP Timișoara Forum: Stiri despre transportul in comun din Timisoara - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (142 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • Ultima »

Stiri despre transportul in comun din Timisoara

#1001 Useril este offline   Relatii Publice RATT 

  • Relatii Publice
  • PipPipPip
  • Grup: RATT Staff
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 02 iunie 10
  • Sexul:nespecificat

Postat 07 februarie 2012 - 09:42

Bună dimineaţa,

Câteva nuanţări despre aparatele de bilete. Urmează să fie achiziţionate pe parcursul acestui an aparate de bilete care vor fi montate în mijloacele de transport în comun. Nu vatmanii sau şoferii vor vinde bilete în mijlocul de transport în comun. Se vor introduce banii în aparat şi biletul va ieşi gata compostat.
Biletele cu 5 lei sunt o alternativă pentru cei care nu au portofel electronic, nu au abonament şi nu şi-au cumpărat un bilet de la chioşc. Dorim să încurajăm achiziţionarea abonamentelor pentru fidelizarea călătorilor.
Biletele cu două călătorii vor fi desfiinţate ca politică tarifară începând cu 1 martie a.c. Acestea se vor vinde până la epuizarea stocului. Rămân în vânzare biletele cu o călătorie şi legitimaţii de o zi. Preţul unei legitimaţii de o zi este de 10 lei.
Costul unui aparat de bilete se va amortiza în timp. La 50 de bilete vândute într-un mijloc de transport pe zi pentru un aparat de 7000 de euro amortizarea se poate realiza într-un an cel mult (mai sunt şi lunile de vară, mai sunt vacanţe).
Urcarea şi coborârea pe uşi diferite are ca intenţie fluidizarea traficului în mtc şi ne-ar ajuta dacă găsim o variantă potrivită pentru specificul publicului călător timişorean.
Ca şi exemplu am văzut că funcţionează modelul acesta în autobuze articulate din Danemarca, oraş cam de mărimea Timişoarei (Aarhus). Acolo aparatul de bilete este în spate amplasat. În timp ce unii coboară pe uşile 1, 2 şi 3, alţii urcă prin spate şi îşi iau biletul după ce autobuzul s-a pus în mişcare. Nu era aglomeraţia din mijloacele din Timişoara, se stătea în picioare la orele de vârf, cu spaţii rezonabile între călători.
0

#1002 Useril este offline   George1000 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 21 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Braila

Postat 07 februarie 2012 - 14:48

YUPII! Sper ca mi se va implini aceasta dorinta. Apropo, dar sa nu uitati ca acele automate sa poata vinde pe langa bilete si legitimatii de o zi. Pentru cine doreste. Bilete o calatorie si legitimatii o zi. Cam asta sa vanda si e de ajuns.
___________________________________________________

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 05 februarie 2012 - 00:38, a spus:

Nu e asa greu. S-ar putea aloca un numar limitat de calatorii, din care sa se scada la fiecare validare. (de exemplu: doua calatorii/zi)


in Bucuresti exista aceasta limitare deja. 62 calatorii/luna gratuite. Daca depasesti, platesti!
___________________________________________________
Am si eu cateva intrebari:

1. Dupa ce se va amortiza costul acestor automate, pretul din ele va deveni egal cu pretul de la chiosc?
2. Ce ne facem cu vandalii care vor pune ochii pe ele? Eu as propune o solutie destul de usoara care am vazut-o la mine in Braila. Desi e drept nu la cel de bilete ci la cele de cafea, dar sunt sigur ca se poate implementa si la cele de bilete. Automatul sa fie inchis intr-o cusca cu gratii de fier, si singurele orificii libere, cele unde bagi banul si unde scoti biletul. Astfel nu ar mai avea cum sa fie vandalizate.
0

#1003 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 388
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 07 februarie 2012 - 17:51

Vezi postareaGeorge1000, la 07 februarie 2012 - 15:04, a spus:

Am si eu cateva intrebari:

1. Dupa ce se va amortiza costul acestor automate, pretul din ele va deveni egal cu pretul de la chiosc?
2. Ce ne facem cu vandalii care vor pune ochii pe ele? Eu as propune o solutie destul de usoara care am vazut-o la mine in Braila. Desi e drept nu la cel de bilete ci la cele de cafea, dar sunt sigur ca se poate implementa si la cele de bilete. Automatul sa fie inchis intr-o cusca cu gratii de fier, si singurele orificii libere, cele unde bagi banul si unde scoti biletul. Astfel nu ar mai avea cum sa fie vandalizate.


1. Ce are amortizarea cu prețul biletelor?
2. Vandalizarea va fi ceva natural daca amplaseaza aparatele la usa din spate. Cum naiba sunt toate proiectate pe dos aicea? Nu e clar că urcarea și cumpărarea biletului trebuie să fie în față? Astfel nici vandalizăriole nu vor fi așa tentante. Bine, varianta cu gratiile ar fi ridicolă. Nici chiar ca la Brăila...
0

#1004 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 07 februarie 2012 - 18:29

Treaba cu aparatele amplasate la uşa din spate se practică în Danemarca. Parcă aşa e scris mai sus. Plasarea lor la uşa 1 este păguboasă dpdv al fluenţei călătorilor în mct. Cel mai indicat ar fi să fie montate la una din uşile intermediare, călătorii putându-se mai apoi deplasa în două direcţii (spre partea din faţă, sau spre cea din spate), nu doar într-una singură.
0

#1005 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 februarie 2012 - 19:01

Vezi postareaGeorge1000, la 07 februarie 2012 - 15:04, a spus:

Am si eu cateva intrebari:

1. Dupa ce se va amortiza costul acestor automate, pretul din ele va deveni egal cu pretul de la chiosc?
2. Ce ne facem cu vandalii care vor pune ochii pe ele?

1. pretul biletului nu are nimic de a face cu amortizarea automatului. Platesti mai mult deoarece ai urcat in vehicul fara bilet.
2. automatele sunt destul de rezistente la vandalism si fiind in vehicul speram sa reziste (daca au rezistat cat de cat validatoarele actuale).

Vezi postareaaristotelro, la 07 februarie 2012 - 17:51, a spus:

Nu e clar că urcarea și cumpărarea biletului trebuie să fie în față? Astfel nici vandalizăriole nu vor fi așa tentante.

N-a spus nimeni ca va fi in spate. Silvia dadea doar un exemplu. Parerea mea e ca nici in remorca nu vor fi, ci doar in primul vagon. Se va sti acest lucru si cine nu are bilet va urca in primul vagon. (Aceasta nu e o informatie oficiala (nu avem inca detalii), e doar parerea mea)
0

#1006 Useril este offline   George1000 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 21 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Braila

Postat 07 februarie 2012 - 19:49

Da, dar de ce 5 lei si nu 3 lei?
0

#1007 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 februarie 2012 - 20:07

Ca sa nu incurajezi prea tare aceasta metoda de procurare a biletului. Pretul normal ramane in cazul cumpararii de la chiosc.
0

#1008 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 07 februarie 2012 - 21:27

A fost aprobat bugetul Timisoarei pe 2012. Cum imparte Primaria Timisoara 1 miliard de lei, cel mai mare buget din ultimii ani!

Citeaza

RATT “inghite” si anul acesta o gramada de bani din bugetul local. Desi conducerea regiei a cerut 42 de milioane de lei, in buget sunt prevazute 25 de milioane, restul sumei urmand sa fie alocata la rectificarea din vara. Pentru un sistem integrat de eficientizare a incasarilor si cheltuielilor la RATT, consilierii locali au alocat 100.000 de lei, alti 600.000 de lei fiind dati pentru studii si proiecte tehnice pentru extinderea retelei de troleibuz la Ghiroda si Dumbravita, dar si a liniei de tramvai la Mosnita. Cu un amendament propus de consilierul local Radu Toanca, Regia Autonoma de Transport in Comun mai primeste cateva zeci de mii de lei pentru reabilitarea liniei de tramvai de pe strada Stefan cel Mare din Piata Traian. In total, capitolul Transporturi are prevazuta suma de 15 milioane de lei.


Troleibuz Ghiroda si Dumbravita oarecum ok , inca la faza de proiect .
Linia de Tramvai la Mosnita cea mai mare aberatie din ultimii ani ( nu suntem in stare sa intretinem niste macaze ).
Reabilitarea pe str. Stefan Cel Mare ( este doar portiunea de la Cimitir > Traian ) nu mai degraba trebuia reabilitata Calea Stan Vidghin ? Sau aici e o confuzie de nume de strazii la cei din Primarie / Regie etc. ??
0

#1009 Useril este offline   Relatii Publice RATT 

  • Relatii Publice
  • PipPipPip
  • Grup: RATT Staff
  • Postari: 119
  • Inregistrat: 02 iunie 10
  • Sexul:nespecificat

Postat 08 februarie 2012 - 13:27

Mulţumim pentru impresii/idei/sugesti, ne sunt utile şi intenţionăm să ţinem cont de ele.
După cum s-a văzut sunt destule aspect de luat în considerare, mai ales că avem un profil al călătorului RATT şi o dinamică a accesului în mijlocul de transport în comun. Primim în continuare comentariile dvs pe subiectul aparatelor de bilete în mtc-urile din Timişoara.
0

#1010 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 08 februarie 2012 - 15:30

Din pacate tin sa cred ca discuti in loc sa se axeze pe tema automatelor, se axeaza pe acel pret de 5lei, datorita imposibilitatii de a se uita si in stanga si in dreapta a unor membri ,care nu inteleg logica acelui pret...

Eu zic sa privim si avantejele si dezavantajele acelui 5 lei.
0

#1011 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 februarie 2012 - 20:48

Poate ca e mai bine sa apara automatele odata cu tramvaiele noi?! atunci ne asiguram ca sunt si bine integrate in interiorul acestora si nu vor ramane in plus asa cum se intampla acum cu validatoarele de pe anumite remorci. La ce aglomeratie e acum la orele de varf si daca ai vrea sa iei bilet de la automat tot nu ai avea cum sa il iei din cauza aglomeratiei.
Desigur la noi e mereu pe dos, prima data se taxeaza utilizatorul, iar mai apoi se aduc conditile la standarde care sa justifice taxa.
0

#1012 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 februarie 2012 - 21:38

Gygy, automatul impreuna cu biletul la supra-pret, nu vrea sa ofere conditii, facilitati, loc pe scaune, sau mai stiu eu ce avantaje in schimbul unui pret mai mare. Pur si simplu e varianta intermediara intre a cumpara bilet/abonament din timp si a "face blatul" riscand o amenda piparata.
0

#1013 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 februarie 2012 - 22:06

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 08 februarie 2012 - 21:38, a spus:

Gygy, automatul impreuna cu biletul la supra-pret, nu vrea sa ofere conditii, facilitati, loc pe scaune, sau mai stiu eu ce avantaje in schimbul unui pret mai mare. Pur si simplu e varianta intermediara intre a cumpara bilet/abonament din timp si a "face blatul" riscand o amenda piparata.


Asta am inteles pentru ca am urmarit subiectul de la inceput. Chiar si daca e asa ,5 lei doar ca sa nu iau amenda pentru ca nu am luat bilet ca sa circul cu un tramvai congelat tot nu mi se pare rezonabil sa nu mai spun corect. Eu sunt pentru implementarea unor tehnici care sa aduca bani regiei si sa se descurajeze calatoria fala a platii, dar daca nu se creaza conditii optime inainte, nu vom avea rezultatele asteptate.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 08 februarie 2012 - 23:54

0

#1014 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 09 februarie 2012 - 14:22

Asta nu cred ca este o problema. Montam noile automate mai intai pe troleibuze, si pe G-uri. Eu dupa capul meu nici macar pe C-uri nu as pune...
0

#1015 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 09 februarie 2012 - 18:39

Chiar am discutat azi cu un coleg si ideea era cam asa: daca se vor pune automate doar pe cateva vehicule, intotdeauna vor exista blatisti care sa se justifice cu o fraza de genul: "pai eu am urcat fara bilet fiind sigur ca pot lua unul de la automatul din vehicul". Parerea mea e ca echiparea partiala a vehiculelor cu aceste automate e doar o solutie de compromis, nu una care sa rezolve problema cu adevarat. Repet: e doar parerea mea.
0

#1016 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 09 februarie 2012 - 19:30

Eu NU am spus ca automatele sa fie doar in tramvaiele noi, am spus ca acestea sa le aiba deja din fabricatie, nu cred ca ar costa o avare sa trimitem aparatele la fabrica si sa le monteze cei deacolo calumea fara sa se observe. Pe cele vechi e evident ca se vor monta separat, dar nu am spus ca acestea sa fie scutite de aparate. Ma gandesc ca 15 tramvaie noi vor inlocuii vreo 20 vechi deci ce ramane, ar putea avea caldura, scaune curate, garnituri noi la usi si toate barele de sustinere.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 09 februarie 2012 - 20:24

0

#1017 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 09 februarie 2012 - 20:05

E foarte dificil de trimis aparatele la fabricant, (sau poate am avut aceasta problema doar din cauza ca Turcia nu e in EU) si cred ca nu se va proceda asa, dar e posibil sa faca fabrica cablarea si sa proiecteze sistemul de prindere, urmand sa se monteze la noi. Asa s-a procedat si in cazul autobuzelor articulate.
0

#1018 Useril este offline   George1000 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 673
  • Inregistrat: 21 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Braila

Postat 10 februarie 2012 - 02:58

Da ce discutati de Turcia? A-ti uitat de vecinii vostri Aradeni? De ce sa le trimteti in Turcia cand puteti trimite in Arad? De ce sa cumparam tramvaie de la Turci cu preturi de transport de import mai mari decat pretul tramvaielor? Cand putem cumpara tramvaie noi facute la Arad?
0

#1019 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2373
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 10 februarie 2012 - 07:25

Vezi postareaGeorge1000, la 10 februarie 2012 - 02:58, a spus:

Da ce discutati de Turcia? A-ti uitat de vecinii vostri Aradeni? De ce sa le trimteti in Turcia cand puteti trimite in Arad? De ce sa cumparam tramvaie de la Turci cu preturi de transport de import mai mari decat pretul tramvaielor? Cand putem cumpara tramvaie noi facute la Arad?

Licitatia va decide cine va fi furnizorul. Ieri seara l-am auzit pe primar intr-un interviu la un post local de televiziune spunand ca e la finalul negocierilor de finantare (suma vehiculata fiind 50 milioane euro) dupa care urmeaza aprobarea caietelor de licitatie. Evident ca e o posibilitate sa fie castigatoare firma din Arad, dar din cate am inteles la ei se vor asambla doar modelele de tramvai cu ecartament ingust (1000 mm)..cele cu ecartament normal (1435 mm) urmand a fi livrate de sectia din Bucuresti. Deja ne-am apropriat ca si distanta fata de Istambul...
Oricum e inca la stadiu de vis...si daca se va aproba, nu se va contesta licitatia....tot mai dureaza 2 ani pana se vor construi efectiv vehiculele..
0

#1020 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 februarie 2012 - 11:56

George, era vorba de un caz concret: cel al autobuzelor Conecto G asamblate in Turcia si cumparate de RATT. Nici nu se pune problema de a lua tramvaie din Turcia, acestia nefiind in UE.
Am dorit initial sa trimitem validatoare pentru a fi montate pe bare in fabrica din Turcia, dar era considerat export (se platea vama, accize, TVA, etc.) si nu se justifica acest lucru.
Nici de la Arad nu se pune problema sa luam, decat daca vor castiga licitatia (ceace nu prea cred)
0

Arata acest topic


  • (142 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • Ultima »

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi