Stiri despre transportul in comun din Timisoara
#1001
Postat 07 februarie 2012 - 09:42
Câteva nuanţări despre aparatele de bilete. Urmează să fie achiziţionate pe parcursul acestui an aparate de bilete care vor fi montate în mijloacele de transport în comun. Nu vatmanii sau şoferii vor vinde bilete în mijlocul de transport în comun. Se vor introduce banii în aparat şi biletul va ieşi gata compostat.
Biletele cu 5 lei sunt o alternativă pentru cei care nu au portofel electronic, nu au abonament şi nu şi-au cumpărat un bilet de la chioşc. Dorim să încurajăm achiziţionarea abonamentelor pentru fidelizarea călătorilor.
Biletele cu două călătorii vor fi desfiinţate ca politică tarifară începând cu 1 martie a.c. Acestea se vor vinde până la epuizarea stocului. Rămân în vânzare biletele cu o călătorie şi legitimaţii de o zi. Preţul unei legitimaţii de o zi este de 10 lei.
Costul unui aparat de bilete se va amortiza în timp. La 50 de bilete vândute într-un mijloc de transport pe zi pentru un aparat de 7000 de euro amortizarea se poate realiza într-un an cel mult (mai sunt şi lunile de vară, mai sunt vacanţe).
Urcarea şi coborârea pe uşi diferite are ca intenţie fluidizarea traficului în mtc şi ne-ar ajuta dacă găsim o variantă potrivită pentru specificul publicului călător timişorean.
Ca şi exemplu am văzut că funcţionează modelul acesta în autobuze articulate din Danemarca, oraş cam de mărimea Timişoarei (Aarhus). Acolo aparatul de bilete este în spate amplasat. În timp ce unii coboară pe uşile 1, 2 şi 3, alţii urcă prin spate şi îşi iau biletul după ce autobuzul s-a pus în mişcare. Nu era aglomeraţia din mijloacele din Timişoara, se stătea în picioare la orele de vârf, cu spaţii rezonabile între călători.
#1002
Postat 07 februarie 2012 - 14:48
___________________________________________________
Florin.B RATT, la 05 februarie 2012 - 00:38, a spus:
in Bucuresti exista aceasta limitare deja. 62 calatorii/luna gratuite. Daca depasesti, platesti!
___________________________________________________
Am si eu cateva intrebari:
1. Dupa ce se va amortiza costul acestor automate, pretul din ele va deveni egal cu pretul de la chiosc?
2. Ce ne facem cu vandalii care vor pune ochii pe ele? Eu as propune o solutie destul de usoara care am vazut-o la mine in Braila. Desi e drept nu la cel de bilete ci la cele de cafea, dar sunt sigur ca se poate implementa si la cele de bilete. Automatul sa fie inchis intr-o cusca cu gratii de fier, si singurele orificii libere, cele unde bagi banul si unde scoti biletul. Astfel nu ar mai avea cum sa fie vandalizate.
#1003
Postat 07 februarie 2012 - 17:51
George1000, la 07 februarie 2012 - 15:04, a spus:
1. Dupa ce se va amortiza costul acestor automate, pretul din ele va deveni egal cu pretul de la chiosc?
2. Ce ne facem cu vandalii care vor pune ochii pe ele? Eu as propune o solutie destul de usoara care am vazut-o la mine in Braila. Desi e drept nu la cel de bilete ci la cele de cafea, dar sunt sigur ca se poate implementa si la cele de bilete. Automatul sa fie inchis intr-o cusca cu gratii de fier, si singurele orificii libere, cele unde bagi banul si unde scoti biletul. Astfel nu ar mai avea cum sa fie vandalizate.
1. Ce are amortizarea cu prețul biletelor?
2. Vandalizarea va fi ceva natural daca amplaseaza aparatele la usa din spate. Cum naiba sunt toate proiectate pe dos aicea? Nu e clar că urcarea și cumpărarea biletului trebuie să fie în față? Astfel nici vandalizăriole nu vor fi așa tentante. Bine, varianta cu gratiile ar fi ridicolă. Nici chiar ca la Brăila...
#1004
Postat 07 februarie 2012 - 18:29
#1005
Postat 07 februarie 2012 - 19:01
George1000, la 07 februarie 2012 - 15:04, a spus:
1. Dupa ce se va amortiza costul acestor automate, pretul din ele va deveni egal cu pretul de la chiosc?
2. Ce ne facem cu vandalii care vor pune ochii pe ele?
1. pretul biletului nu are nimic de a face cu amortizarea automatului. Platesti mai mult deoarece ai urcat in vehicul fara bilet.
2. automatele sunt destul de rezistente la vandalism si fiind in vehicul speram sa reziste (daca au rezistat cat de cat validatoarele actuale).
aristotelro, la 07 februarie 2012 - 17:51, a spus:
N-a spus nimeni ca va fi in spate. Silvia dadea doar un exemplu. Parerea mea e ca nici in remorca nu vor fi, ci doar in primul vagon. Se va sti acest lucru si cine nu are bilet va urca in primul vagon. (Aceasta nu e o informatie oficiala (nu avem inca detalii), e doar parerea mea)
#1007
Postat 07 februarie 2012 - 20:07
#1008
Postat 07 februarie 2012 - 21:27
Citeaza
Troleibuz Ghiroda si Dumbravita oarecum ok , inca la faza de proiect .
Linia de Tramvai la Mosnita cea mai mare aberatie din ultimii ani ( nu suntem in stare sa intretinem niste macaze ).
Reabilitarea pe str. Stefan Cel Mare ( este doar portiunea de la Cimitir > Traian ) nu mai degraba trebuia reabilitata Calea Stan Vidghin ? Sau aici e o confuzie de nume de strazii la cei din Primarie / Regie etc. ??
#1009
Postat 08 februarie 2012 - 13:27
După cum s-a văzut sunt destule aspect de luat în considerare, mai ales că avem un profil al călătorului RATT şi o dinamică a accesului în mijlocul de transport în comun. Primim în continuare comentariile dvs pe subiectul aparatelor de bilete în mtc-urile din Timişoara.
#1010
Postat 08 februarie 2012 - 15:30
Eu zic sa privim si avantejele si dezavantajele acelui 5 lei.
#1011
Postat 08 februarie 2012 - 20:48
Desigur la noi e mereu pe dos, prima data se taxeaza utilizatorul, iar mai apoi se aduc conditile la standarde care sa justifice taxa.
#1012
Postat 08 februarie 2012 - 21:38
#1013
Postat 08 februarie 2012 - 22:06
Florin.B RATT, la 08 februarie 2012 - 21:38, a spus:
Asta am inteles pentru ca am urmarit subiectul de la inceput. Chiar si daca e asa ,5 lei doar ca sa nu iau amenda pentru ca nu am luat bilet ca sa circul cu un tramvai congelat tot nu mi se pare rezonabil sa nu mai spun corect. Eu sunt pentru implementarea unor tehnici care sa aduca bani regiei si sa se descurajeze calatoria fala a platii, dar daca nu se creaza conditii optime inainte, nu vom avea rezultatele asteptate.
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 08 februarie 2012 - 23:54
#1014
Postat 09 februarie 2012 - 14:22
#1015
Postat 09 februarie 2012 - 18:39
#1016
Postat 09 februarie 2012 - 19:30
Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 09 februarie 2012 - 20:24
#1017
Postat 09 februarie 2012 - 20:05
#1018
Postat 10 februarie 2012 - 02:58
#1019
Postat 10 februarie 2012 - 07:25
George1000, la 10 februarie 2012 - 02:58, a spus:
Licitatia va decide cine va fi furnizorul. Ieri seara l-am auzit pe primar intr-un interviu la un post local de televiziune spunand ca e la finalul negocierilor de finantare (suma vehiculata fiind 50 milioane euro) dupa care urmeaza aprobarea caietelor de licitatie. Evident ca e o posibilitate sa fie castigatoare firma din Arad, dar din cate am inteles la ei se vor asambla doar modelele de tramvai cu ecartament ingust (1000 mm)..cele cu ecartament normal (1435 mm) urmand a fi livrate de sectia din Bucuresti. Deja ne-am apropriat ca si distanta fata de Istambul...
Oricum e inca la stadiu de vis...si daca se va aproba, nu se va contesta licitatia....tot mai dureaza 2 ani pana se vor construi efectiv vehiculele..
#1020
Postat 10 februarie 2012 - 11:56
Am dorit initial sa trimitem validatoare pentru a fi montate pe bare in fabrica din Turcia, dar era considerat export (se platea vama, accize, TVA, etc.) si nu se justifica acest lucru.
Nici de la Arad nu se pune problema sa luam, decat daca vor castiga licitatia (ceace nu prea cred)