STP Timișoara Forum: Autobuze electrice - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (19 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Autobuze electrice - Descriere, date tehnice, pareri ale celor care au calatorit cu ele Evaluare topic: -----

#281 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 10 ianuarie 2015 - 15:34

Sunt schimbabile sau stau la incarcat cateva ore (cu autobuz cu tot), perioada in care autobuzul este indisponibilizat?...

Deocamdata nu mi se pare ca varianta cu autobuze electrice este una deosebit de desteapta...Doar ca s-a mutat poluarea in alta parte daca vorbim de centrale electrice pe carbuni, pacura, etc.,...

De vreun an de zile lucrez pe un electrostivuitor. Pe langa destule avantaje prezinta si cateva dezavantaje...
Acest electro-stivuitor lucreaza in 3 ture si ca atare are doua acumulatoare de 900 kg/fiecare. Unul pe el iar celalalt la incarcat. Incarcarea full dureaza 61/2 pana 7 ore iar o baterie incarcata (ma) tine aprox 9-10 ore vara si cam 7 ore iarna deoarece, fiind ziua scurta si frig se folosesc farurile si sistemul de incalzire interioara (este cu cabina)... Schimbarea bateriei se face cu un alt utilaj si operatiunea dureaza intre 5 minute si 10 minute. La un anumit interval de timp (una-doua saptamani), celule trebuie umplute cu apa distilata, operatiune care ia si ea ceva timp...

Toate astea se petrec in aceeasi curte, deci fara deplasare la garaj aflat la o distanta apreciabila...

Din aceste motive (si nu numai) sunt oarecum rezervat (deocamdata) in ceea ce priveste succesul autobuzelor electrice. Cei care au bani (de aruncat), le vor achizitiona, ceilalti vor mai astepta. Parcul auto in cazul autobuzelor electrice va trebui sa fie supra-dimensionat pentru a functiona corespunzator...
2

#282 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 ianuarie 2015 - 18:45

Abia incepem sa vorbim despre automobile electrice cat de cat fezabile (Tesla) - pana tehnologia va fi fezabila pentru parcuri intregi de autobuze, vor mai trece niste ani.
0

#283 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 10 ianuarie 2015 - 19:36

Pe de alta parte mi s-ar rupe inima sa vad cum dispar firobuzele cu "coarnele" lor...
3

#284 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 ianuarie 2015 - 19:50

Mile, daca vorbim de mutarea poluarii in alta parte, asta e valabil si in cazul tramvaielor sau a troleibuzelor. Sloganul cu emisie zero e pur si simplu o gluma, una proasta. Practic autobuzul electric e un troleibuz fara "coarne". :) Ca sunt si dezavantaje, asta e clar.
0

#285 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 10 ianuarie 2015 - 20:16

Citeaza

Practic autobuzul electric e un troleibuz fara "coarne".



Banuiesc ca nu circula cu un motor diesel ca si firobuzele noastre cand au coarnele date jos... :naughty1:


Eu as zice ca este mai degraba un autobuz echipat cu acumulatori...
In cazul autobuzelor electrice imaginea este mult mai asemanatoare cu autobuzele clasice decat cu firobuze fara coarne, chit ca circula cu curent ca si firobuzele....

Tocmai acele coarne (trolee) si firele paralele imi vor lipsi (si sufleteste) in cazul in care vor disparea din oras...

Prin absurd, daca vom ramane ultimul oras din lume cu linii de firobuze, am deveni un veritabil punct de atractie (cel putin) pentru fanii acestora...
2

#286 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 ianuarie 2015 - 20:36

Vezi postareamile, la 10 ianuarie 2015 - 20:16, a spus:

Prin absurd, daca vom ramane ultimul oras din lume cu linii de firobuze, am deveni un veritabil punct de atractie (cel putin) pentru fanii acestora...


Prin abusrd, dar mai probabil pentru noi sa fim printre primii care am da firobuzele si tramvaiele pe autobuze electrice. Daca la fel de absurd de sapatana viitoare autobuzul electric ar devenii veritabil si mult mai autonom, garantez ca Timisoara ar fii printre primii clienti si asta ar marca inceputul sfrasitului si pentru tramvaie si pentru firobuze. Nu ne dam seama dar suntem un teren propice in momentul de fata pentru asa ceva, mai ales la tramvaie, care nu mai cara atat de mult ca inainte si evident sunt vechi, un "atuu" pentru o eventuala campanie de achizitie a unor autobuze electrice. Evident ca nu s-ar intampla asa ceva inttr-o zii, dar e deajuns sa avem niste autobuze electrice in circulatie care sa inlocuiesca din cele vechi, si sa vezi atunci discutii cand infrastructura la tramvaie va trebuii reparata.
1

#287 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10598
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 10 ianuarie 2015 - 20:37

Nu conteaza (atit de mult) ca fumul de carbuni cauzeaza ploi acide dar nu e fum Euro 4/5/6 din petrol rusesc sau arabesc, important (evident) este pretul de exploatare.

Problema autonomiei se poate rezolva simplu prin schimbarea RAPIDA a unui BLOC de acumulatori la capat de line, din cind in cind si nu transportul acumulatorilor pentru o zi de munca si incarcarea lor pe autobuz noaptea. Ce poate sa fie atit de greu sa montezi blocul de acumulatori pe un cadru care sa fie schimbat cu "o macara" in citeva minute?
0

#288 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 10 ianuarie 2015 - 20:54

La capatul tuturor liniilor sa fie cate o statie de incarcare sau doar la unele mai importante?...
Apoi acest lucru presupune personal de manevra si supraveghere, presupune utilaje in fiecare statie de incarcare si schimbare a bateriilor, gen stivuitor (si nu macara) de 5 To poate minim, care vor sta (unde?) in strada, presupune teren achizitionat pentru ceva hala in care sa stea acumulatorii la incarcat durata de incarcare a acestora fiind cam de 8 ore...

Mai mare beleaua decat ocaua...
0

#289 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 10 ianuarie 2015 - 21:28

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 10 ianuarie 2015 - 19:50, a spus:

Mile, daca vorbim de mutarea poluarii in alta parte, asta e valabil si in cazul tramvaielor sau a troleibuzelor. Sloganul cu emisie zero e pur si simplu o gluma, una proasta. Practic autobuzul electric e un troleibuz fara "coarne". :) Ca sunt si dezavantaje, asta e clar.


DB isi face reclama cu surle si trabite de vre-un an de zile, ca 100% din energia electrica folosita de trenuri, vine din surse regenerabile (sau cum le zice): eoliana, solara, si hidrocetrale. Deci teoretic... :eusa_think:
0

#290 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 10 ianuarie 2015 - 21:33

Vezi postareamile, la 10 ianuarie 2015 - 20:54, a spus:

La capatul tuturor liniilor sa fie cate o statie de incarcare sau doar la unele mai importante?...
Apoi acest lucru presupune personal de manevra si supraveghere, presupune utilaje in fiecare statie de incarcare si schimbare a bateriilor, gen stivuitor (si nu macara) de 5 To poate minim, care vor sta (unde?) in strada, presupune teren achizitionat pentru ceva hala in care sa stea acumulatorii la incarcat durata de incarcare a acestora fiind cam de 8 ore...

Mai mare beleaua decat ocaua...



De ce trebuie sa reinventam noi intodeauna apa calda?? Deja exista solutii!


Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Aaaa, ca aceste solutii se pot aplica DOAR in tarile civilizate, unde se stationeaza la capat de linie?? :Facepalm_emote_gif:
0

#291 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 ianuarie 2015 - 21:50

Vezi postareamile, la 10 ianuarie 2015 - 20:16, a spus:

Eu as zice ca este mai degraba un autobuz echipat cu acumulatori...

Orice autobuz este echipat cu acumulatori... mai multi sau mai putini. :D
Cred ca troleibuz fara trolee e mult mai corect. De fapt, BYD-ul avea un convertizor care facea din 600V DC (exact ce avem in linia de contact), curent alternativ trifazat, absolut identic ca pe Skode. Deci, practic era un troleibuz, fara trolee, locul retelei de contact luandu-l bateria de acumulatoare.

Vezi postareacseh_17, la 10 ianuarie 2015 - 21:28, a spus:

... eoliana, solara, si hidrocetrale. Deci teoretic... :eusa_think:

... si "putin" nucleara, care chiar daca nu polueaza, provoaca deseuri greu de depozitat in siguranta.
Da, in teorie stam perfect, pacat ca practica ne omoara.
0

#292 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10598
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 11 ianuarie 2015 - 00:46

:up_arow: In acest mod proiectarea a fost simplificata.

Un posibil viitor o sa aduca supercondensatoarele (supercapacitor) care o sa reduca timpul de reincarcare.

Supercapacitor

Citeaza

Imagine postata

Supercapacitors are used to power the Paris T3 tram line on sections without catenary overhead wires and to recover energy during braking.

0

#293 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 ianuarie 2015 - 10:36

Am vazut deja un Citaro cu supercapacitor, cel prezentat la noi in curte cu ceva timp in urma. E o solutie de foarta scurta durata, la curent* mare, capacitorul (condensatorul) se descarca rapid, deci nu trebuie privit ca un nou model de baterie, fiind foarte departe de asa ceva. De asemenea, orice condensator se descarca in timp, chiar fara niciun consumator si vorbim de timpi mult mai scurti decat in cazul bateriilor.

*curent=intensitatea curentului intrun circuit. (nu vorbim de tensiune)
0

#294 Useril este offline   Raoul94 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2401
  • Inregistrat: 15 mai 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 ianuarie 2015 - 23:35

Evopro Modulos, autobuzul unguresc din plastic

Citeaza

Autobuzele Modulos, 25 ce se află deja în producție, sunt cu 2 până la 4 tone mai ușoare față de autobuzele metalice și au pereții mai subțiri astfel câștigându-se spațiu în plus pentru confortul pasagerilor. Cu o singură încărcare autobuzul Modulos (varianta full electrică) poate funcționa până la 130 de km fiind perfect pentru funcționarea în oraș (emisii 0) dar devenind o problemă pentru liniile suburbane care deservesc distanțe mult mai mari – cei de la Modulos s-au gândit și la asta, astfel existând o versiune hibridă (motor diesel + motor electric) despre care din păcate încă nu avem informații.


Imagine postata

Pentru articol complet, click pe mine.
2

#295 Useril este offline   Rico D. 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 238
  • Inregistrat: 17 octombrie 12
  • Sexul:masculin

Postat 11 februarie 2015 - 11:51

Cautam altceva si am gasit altceva, cam asa e cu internetul :

De luna viitoare, în București vor circula autobuze electrice

Începând cu luna martie, bucureștenii vor putea circula prin oraș cu autobuze electrice. Ce-i drept, doar pentru două luni, momentan. Primăria Capitalei va primi gratuit de la o companie chineză spre testare două astfel de vehicule electrice. Autobuzele electrice se încarcă pe timpul nopții și au o autonomie de aproximativ 250 de kilometri. Costul unui asemenea autobuz este de aproximativ 400.000 euro. Autobuzele sunt ecologice, iar combustibilul costă mult mai puțin.
linku aici : http://www.b365.ro/d...ice_224766.html

Poate e tot autobuzul ce a fost la noi la Timisoara.

Aceasta postare a fost editata de Rico D.: 11 februarie 2015 - 11:56

0

#296 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 februarie 2015 - 20:50

Si la noi au fost doua, dar ne-au lasat in teste doar unul. Probabil sunt aceleasi autobuze.
0

#297 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10598
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 15 martie 2015 - 15:53

Citeaza

...

"Autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia. Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore şi o autonomie energetică de 250 de kilometri", conform comunicatului de presă al RATB.

Autobuzul va fi pus în circulaţie pe linia 104, pe traseul "Cora Pantelimon" – "Piaţa Operei" şi va fi testat timp de două săptămâni, "pentru a vedea modul cum se comportă în condiţiile de trafic din Capitală".

...

Imagine postata



gindul
2

#298 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 martie 2015 - 18:24

Iar gresesc bucurestenii cu un autobuz fara clima... Parca au mai dat rateu cu 1000 de autobuze fara clima.
3

#299 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10598
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 15 martie 2015 - 22:40

Ar fi trebuit sa il testeze in iulie - august. :Facepalm_emote_gif:
0

#300 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 15 martie 2015 - 23:35

Exact! Chiar unul cu clima ar trebui testat atunci, cand s-ar vedea cu adevarat cata autonomie are, nu acum cand incalzirea merge in mare parte cu agentul de racire al motorului electric si a convertizorului. ;)
2

Arata acest topic


  • (19 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi