Autobuze electrice - Descriere, date tehnice, pareri ale celor care au calatorit cu ele
#281
Postat 10 ianuarie 2015 - 15:34
Deocamdata nu mi se pare ca varianta cu autobuze electrice este una deosebit de desteapta...Doar ca s-a mutat poluarea in alta parte daca vorbim de centrale electrice pe carbuni, pacura, etc.,...
De vreun an de zile lucrez pe un electrostivuitor. Pe langa destule avantaje prezinta si cateva dezavantaje...
Acest electro-stivuitor lucreaza in 3 ture si ca atare are doua acumulatoare de 900 kg/fiecare. Unul pe el iar celalalt la incarcat. Incarcarea full dureaza 61/2 pana 7 ore iar o baterie incarcata (ma) tine aprox 9-10 ore vara si cam 7 ore iarna deoarece, fiind ziua scurta si frig se folosesc farurile si sistemul de incalzire interioara (este cu cabina)... Schimbarea bateriei se face cu un alt utilaj si operatiunea dureaza intre 5 minute si 10 minute. La un anumit interval de timp (una-doua saptamani), celule trebuie umplute cu apa distilata, operatiune care ia si ea ceva timp...
Toate astea se petrec in aceeasi curte, deci fara deplasare la garaj aflat la o distanta apreciabila...
Din aceste motive (si nu numai) sunt oarecum rezervat (deocamdata) in ceea ce priveste succesul autobuzelor electrice. Cei care au bani (de aruncat), le vor achizitiona, ceilalti vor mai astepta. Parcul auto in cazul autobuzelor electrice va trebui sa fie supra-dimensionat pentru a functiona corespunzator...
#282
Postat 10 ianuarie 2015 - 18:45
#283
Postat 10 ianuarie 2015 - 19:36
#284
Postat 10 ianuarie 2015 - 19:50

#285
Postat 10 ianuarie 2015 - 20:16
Citeaza
Banuiesc ca nu circula cu un motor diesel ca si firobuzele noastre cand au coarnele date jos...

Eu as zice ca este mai degraba un autobuz echipat cu acumulatori...
In cazul autobuzelor electrice imaginea este mult mai asemanatoare cu autobuzele clasice decat cu firobuze fara coarne, chit ca circula cu curent ca si firobuzele....
Tocmai acele coarne (trolee) si firele paralele imi vor lipsi (si sufleteste) in cazul in care vor disparea din oras...
Prin absurd, daca vom ramane ultimul oras din lume cu linii de firobuze, am deveni un veritabil punct de atractie (cel putin) pentru fanii acestora...
#286
Postat 10 ianuarie 2015 - 20:36
mile, la 10 ianuarie 2015 - 20:16, a spus:
Prin abusrd, dar mai probabil pentru noi sa fim printre primii care am da firobuzele si tramvaiele pe autobuze electrice. Daca la fel de absurd de sapatana viitoare autobuzul electric ar devenii veritabil si mult mai autonom, garantez ca Timisoara ar fii printre primii clienti si asta ar marca inceputul sfrasitului si pentru tramvaie si pentru firobuze. Nu ne dam seama dar suntem un teren propice in momentul de fata pentru asa ceva, mai ales la tramvaie, care nu mai cara atat de mult ca inainte si evident sunt vechi, un "atuu" pentru o eventuala campanie de achizitie a unor autobuze electrice. Evident ca nu s-ar intampla asa ceva inttr-o zii, dar e deajuns sa avem niste autobuze electrice in circulatie care sa inlocuiesca din cele vechi, si sa vezi atunci discutii cand infrastructura la tramvaie va trebuii reparata.
#287
Postat 10 ianuarie 2015 - 20:37
Problema autonomiei se poate rezolva simplu prin schimbarea RAPIDA a unui BLOC de acumulatori la capat de line, din cind in cind si nu transportul acumulatorilor pentru o zi de munca si incarcarea lor pe autobuz noaptea. Ce poate sa fie atit de greu sa montezi blocul de acumulatori pe un cadru care sa fie schimbat cu "o macara" in citeva minute?
#288
Postat 10 ianuarie 2015 - 20:54
Apoi acest lucru presupune personal de manevra si supraveghere, presupune utilaje in fiecare statie de incarcare si schimbare a bateriilor, gen stivuitor (si nu macara) de 5 To poate minim, care vor sta (unde?) in strada, presupune teren achizitionat pentru ceva hala in care sa stea acumulatorii la incarcat durata de incarcare a acestora fiind cam de 8 ore...
Mai mare beleaua decat ocaua...
#289
Postat 10 ianuarie 2015 - 21:28
Florin.B RATT, la 10 ianuarie 2015 - 19:50, a spus:

DB isi face reclama cu surle si trabite de vre-un an de zile, ca 100% din energia electrica folosita de trenuri, vine din surse regenerabile (sau cum le zice): eoliana, solara, si hidrocetrale. Deci teoretic...

#290
Postat 10 ianuarie 2015 - 21:33
mile, la 10 ianuarie 2015 - 20:54, a spus:
Apoi acest lucru presupune personal de manevra si supraveghere, presupune utilaje in fiecare statie de incarcare si schimbare a bateriilor, gen stivuitor (si nu macara) de 5 To poate minim, care vor sta (unde?) in strada, presupune teren achizitionat pentru ceva hala in care sa stea acumulatorii la incarcat durata de incarcare a acestora fiind cam de 8 ore...
Mai mare beleaua decat ocaua...
De ce trebuie sa reinventam noi intodeauna apa calda?? Deja exista solutii!



Aaaa, ca aceste solutii se pot aplica DOAR in tarile civilizate, unde se stationeaza la capat de linie??

#291
Postat 10 ianuarie 2015 - 21:50
mile, la 10 ianuarie 2015 - 20:16, a spus:
Orice autobuz este echipat cu acumulatori... mai multi sau mai putini.

Cred ca troleibuz fara trolee e mult mai corect. De fapt, BYD-ul avea un convertizor care facea din 600V DC (exact ce avem in linia de contact), curent alternativ trifazat, absolut identic ca pe Skode. Deci, practic era un troleibuz, fara trolee, locul retelei de contact luandu-l bateria de acumulatoare.
cseh_17, la 10 ianuarie 2015 - 21:28, a spus:

... si "putin" nucleara, care chiar daca nu polueaza, provoaca deseuri greu de depozitat in siguranta.
Da, in teorie stam perfect, pacat ca practica ne omoara.
#292
Postat 11 ianuarie 2015 - 00:46

Un posibil viitor o sa aduca supercondensatoarele (supercapacitor) care o sa reduca timpul de reincarcare.
Supercapacitor
Citeaza

Supercapacitors are used to power the Paris T3 tram line on sections without catenary overhead wires and to recover energy during braking.
#293
Postat 11 ianuarie 2015 - 10:36
*curent=intensitatea curentului intrun circuit. (nu vorbim de tensiune)
#294
Postat 22 ianuarie 2015 - 23:35
Citeaza

Pentru articol complet, click pe mine.
#295
Postat 11 februarie 2015 - 11:51
De luna viitoare, în București vor circula autobuze electrice
Începând cu luna martie, bucureștenii vor putea circula prin oraș cu autobuze electrice. Ce-i drept, doar pentru două luni, momentan. Primăria Capitalei va primi gratuit de la o companie chineză spre testare două astfel de vehicule electrice. Autobuzele electrice se încarcă pe timpul nopții și au o autonomie de aproximativ 250 de kilometri. Costul unui asemenea autobuz este de aproximativ 400.000 euro. Autobuzele sunt ecologice, iar combustibilul costă mult mai puțin.
linku aici : http://www.b365.ro/d...ice_224766.html
Poate e tot autobuzul ce a fost la noi la Timisoara.
Aceasta postare a fost editata de Rico D.: 11 februarie 2015 - 11:56
#296
Postat 11 februarie 2015 - 20:50
#297
Postat 15 martie 2015 - 15:53
Citeaza
"Autobuzul SOR EBN 10.5 este fabricat de compania SOR Libchavy, unul dintre cei mai mari producători de autobuze, troleibuze şi autocare din Cehia. Dotat cu un motor asincron răcit cu lichid, Skoda Electric, instalaţie electrică Cegelec şi acumulatori Winston Battery/Lithium – ion, autobuzul SOR EBN 10.5 are o capacitate de 85 de locuri, un timp de încărcare a bateriilor de 7-8 ore şi o autonomie energetică de 250 de kilometri", conform comunicatului de presă al RATB.
Autobuzul va fi pus în circulaţie pe linia 104, pe traseul "Cora Pantelimon" – "Piaţa Operei" şi va fi testat timp de două săptămâni, "pentru a vedea modul cum se comportă în condiţiile de trafic din Capitală".
...

gindul
#298
Postat 15 martie 2015 - 18:24
#300
Postat 15 martie 2015 - 23:35
