STP Timișoara Forum: Autobuze electrice - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (19 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Autobuze electrice - Descriere, date tehnice, pareri ale celor care au calatorit cu ele Evaluare topic: -----

#121 Useril este offline   r898 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 28 octombrie 13
  • Sexul:masculin

Postat 04 noiembrie 2013 - 22:30

Vezi postareaFerraryTm, la 04 noiembrie 2013 - 20:06, a spus:

Cred ca pe linia 33 isi va face veacul (doar o parerea de a mea) doar aici se stie deja cat si cum isi va economisi curentul din baterii.

Am aceiasi parere, nu prea cred ca va circula pe alte lini mai mult de 2 zile!!! :nervos: :nervos: :nervos:

Aceasta postare a fost editata de r898: 04 noiembrie 2013 - 22:31

0

#122 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 04 noiembrie 2013 - 22:40

Sincer, nu stiu de ce nu e planificat si pe alte linii. Poate se doreste confirmarea datelor, pe parcursul a mai multor zile. :eusa_think:
0

#123 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 06 noiembrie 2013 - 13:58


1

#124 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 06 noiembrie 2013 - 14:54

Roibu vorbeşte pe nas. Trasee de 180 de km/zi? Dar cele de peste 300 de km, cui le lasă?
0

#125 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 06 noiembrie 2013 - 15:20

Bine ca nu a venit reporterul ala care a reclamat si masina consulatului Germaniei stationata in fata primariei, sa-i ia la intrebari ca au parcat acolo si inca cu autobuzul!
0

#126 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10598
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 06 noiembrie 2013 - 16:49

Schimbare acumulatori la capat de linie... Aceasta poate sa fie solutia pt autonomie redusa si greutate marita.
0

#127 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 06 noiembrie 2013 - 20:05

Doppler, cred că ai uitat să pui şi un "smiley". Bateriile au 3 tone, şi trebuie să demontezi toată hardughia ca să le schimbi. Durează cel puţin câteva zile.

Tocmai ce am fost anunţat. Mâine, la linia 40, vârful 3.
1

#128 Useril este offline   Gabi S 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 269
  • Inregistrat: 19 februarie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara,Timis
  • Interese:Autobuze,Muzica

Postat 06 noiembrie 2013 - 20:06

Azi nu l-am vazut !? Unde a fost? Pe 33 de dimineata?

La 40? o sa fie Durere :)) Abea face fata la 33 :D is curios cum va fi acolo :D
0

#129 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 06 noiembrie 2013 - 20:54

Vezi postareabosul2402, la 06 noiembrie 2013 - 20:06, a spus:

Azi nu l-am vazut !? Unde a fost? Pe 33 de dimineata?

Emilut a circulat cu el pe 40, pana pe la ora 17, dupa care a intrat in garaj.

Vezi postareaDoppler, la 06 noiembrie 2013 - 16:49, a spus:

Schimbare acumulatori la capat de linie... Aceasta poate sa fie solutia pt autonomie redusa si greutate marita.

Doar daca e prevazut cu aceasta facilitate. Acest model nu permite aceasta schimbare. Oricum, iti dai seama ca trebuie sa ai oameni si utilaje la capete ca sa manipulezi trei tone de baterii. De asemenea, ar trebui sa ai o statie de incarcare la fiecare capat, ca sa nu le transporti cu un camion diesel pana in garaj. :D
0

#130 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10598
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 06 noiembrie 2013 - 23:52

Ideea ar fi ca acumulatorii sa fie ginditi de la inceput sa fie schimbati rapid, cu un stivuitor, macara, cric, pe deasupra, pe sub autobuz, nu conteaza. Greutatea nu ar fi (asa) mare pt ca evident nu ar trebui sa aiba capacitatea pt o zi intreaga.


Cum ar fi daca autobuzul obisnuit ar cara in rezervor sa zicem 2 tone de motorina pt a avea autonomie mare?
0

#131 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1199
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 07 noiembrie 2013 - 00:15

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 06 noiembrie 2013 - 20:54, a spus:

Emilut a circulat cu el pe 40, pana pe la ora 17, dupa care a intrat in garaj.


A ramas fara baterie ? Imagine postata Glumesc...


Face fata bateria o zi intreaga ? Cam ce nivel are bateria ( in %) cand iese pe traseu si la cat ajunge dupa o zi intreaga de serviciu ?

Schimbarea bateriilor la cap de linie nu e ideie rea, insa ar trebuii ceva care sa se poate schimba destul de rapid, sa fie sigur la schimbare (la urma urmei baterile au ceva putere plus tensini destul de mari). i-ar o baterie sa pemita autobuzului sa faca 2 -3 ture cel putin. Dezantajul ar fi ca necesita oameni in plus plus o statie de incarcare sau o masina care sa-i aduca cum zicea Florin mai sus.

Ar o ideie folosirea unor baterii care sa se incarce rapid, (bine nu la100%) iar la fiecare cap de linie sa le incarci in 10 minute.

Sau in fiecare statie cum e in clipul de mai jos:


-1

#132 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 noiembrie 2013 - 00:33

Posibil sa se fi descarcat bateriile. Poate ne lamureste emilut
0

#133 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 07 noiembrie 2013 - 10:34

Vezi postareaDoppler, la 06 noiembrie 2013 - 23:52, a spus:

Ideea ar fi ca acumulatorii sa fie ginditi de la inceput sa fie schimbati rapid, cu un stivuitor, macara, cric, pe deasupra, pe sub autobuz, nu conteaza. Greutatea nu ar fi (asa) mare pt ca evident nu ar trebui sa aiba capacitatea pt o zi intreaga.


Cum ar fi daca autobuzul obisnuit ar cara in rezervor sa zicem 2 tone de motorina pt a avea autonomie mare?



Vezi postareaBobby, la 07 noiembrie 2013 - 00:15, a spus:




Face fata bateria o zi intreaga ? Cam ce nivel are bateria ( in %) cand iese pe traseu si la cat ajunge dupa o zi intreaga de serviciu ?

Schimbarea bateriilor la cap de linie nu e ideie rea, insa ar trebuii ceva care sa se poate schimba destul de rapid, sa fie sigur la schimbare (la urma urmei baterile au ceva putere plus tensini destul de mari). i-ar o baterie sa pemita autobuzului sa faca 2 -3 ture cel putin. Dezantajul ar fi ca necesita oameni in plus plus o statie de incarcare sau o masina care sa-i aduca cum zicea Florin mai sus.

Ar o ideie folosirea unor baterii care sa se incarce rapid, (bine nu la100%) iar la fiecare cap de linie sa le incarci in 10 minute.

Sau in fiecare statie cum e in clipul de mai jos:




Cred ca cel mai simplu ar fi sa se dezvolte liniile de firobuze (sau tramvaie, dupa caz!)...Decat cu stivuitoare si macarale si redresoare si muncitori specializati la capete de linie... :Facepalm_emote_gif: ...Ce economisim la mere dam pe pere...

Nu vi se pare ca ne scarpinam cu mana stanga pe urechea dreapta?...Fara rost!...

Unele linii de autobuze se pot transforma relativ simplu in linii de firobuze. Am in vedere Linia 40 dupa largirea Pasajului Popa Sapca. Apoi ar trebui reorganizat si regandit mai profund transportul in comun din Timisoara...


LE Iata, cred ca acusi se implinesc 5 ani de cand s-a introdus faimosul sistem de ticketing si prin care se puteau culege date esentiale despre directiile majore de deplasare ale calatorilor si in consecinta se putea regandi transportul in comun dupa nevoile actuale ale timisorenilor. Nu stiu daca s-au arhivat asemenea date statistice sau daca s-a aplecat cineva asupra lor pentru a trage niste concluzii si pentru a indrepta lucrurile acolo unde ele sunt strambe...
5

#134 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 07 noiembrie 2013 - 11:08

Cu acumulatorii mai e o intrebare. Orice acumulator "oboseste" cu timpul pana e mort complet. La alea chinezesti inca n-am gasit date exacte cum se comporta dupa cativa ani. Si nici pretul unuia nou n-am reusit sa-l gasesc.
0

#135 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 07 noiembrie 2013 - 20:10

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 06 noiembrie 2013 - 20:54, a spus:

Emilut a circulat cu el pe 40, pana pe la ora 17, dupa care a intrat in garaj.

:intrebare: :intrebare: :intrebare:
Ieri, Emiluţ a stat acasă, fiind liber. Azi ar fi trebuit să lucreze cu el(ectricul) la linia 40, dar a ieşit cu GUX, chinezul fiind puţin defect. Am înţeles că ar fi vorba de sistemul de climă-ventilaţie-încălzire în cupeu.

Vezi postareaWegmann, la 07 noiembrie 2013 - 11:08, a spus:

Cu acumulatorii mai e o intrebare. Orice acumulator "oboseste" cu timpul pana e mort complet. La alea chinezesti inca n-am gasit date exacte cum se comporta dupa cativa ani. Si nici pretul unuia nou n-am reusit sa-l gasesc.

Nu garantez pt veridicitate. Chinezii ar fi spus că acumulatorii au o durată de viaţă de 10 ani. :intrebare:
Tot din zvonistică, preţul întregului bloc de acumulatori ar fi de 200.000 de euro.

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 07 noiembrie 2013 - 00:33, a spus:

Posibil sa se fi descarcat bateriile. Poate ne lamureste emilut

Dacă intră în traseu cu 100% încărcare, rezistă cu brio o întreagă zi de traseu. În schimb, peste noapte (între orele 24:00 - 06:00) nu se reuşeşte o reîncărcare până la 100%, timpul necesar acesteia fiind de minim 7 ore şi 30 de minute.
Alaltăieri, m-am retras de la linia 33 cu o oră mai devreme, faţă de ora de terminare a serviciului

Aceasta postare a fost editata de emilut: 07 noiembrie 2013 - 20:25

3

#136 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 07 noiembrie 2013 - 21:06

Ajung si eu cu intarziere in discutia despre schimbatul acumulatorilor la capat de linie, iar parerea mea este ca... noi nu avem buda pentru conducatori la unele capete de linie dar verm nu stiu ce SF-isme. Autobuzele astea au fost concepute pentru CHINA, la ei in orase poluarea e la grade critice, la ei va prinde cel mai bine asa ceva si probabil si primele autoturisme cu aceeasi tractiune la fel. Noi ca europeni ne-am dezvoltat altcumva, chiar si tarile comuniste, nu am fost nevoiti sa facem sacrificii asa cum a facut China. In China nu mai vezi tramvaie sau alte mijloace de transport asa cum vezi in Europa. La ei s-a mers strict pe sosele dupa ce au capatat titlul de putere economica mondiala nr.1. In Europa daca observati se incearca mai mult trecerea pe combustibili alternativi pentru ca trecerea direct pe electric ar perturba toate industrile, in China se poate trece direct pentru ca acolo nu sufera nimeni. Industria auto face toate autobuzele care inseamna cam tot transportul public, iar metroul nu are cum sa sufere din cauza asta. La noi daca se face asa ceva vor exista 100 de mii de indoieli, daca mai au rost firobuzele atunci, sau daca mai au rost tramvaiele? Vedeti discutia de mai demult din topicul Video, parca, cand se vorbea tot de nu stiu ce autobuz in Regatul Unit, si culmea in contextul extinderii unei linii de tramvai, care e mai rentabil.

Ne legat de discutia cu acumulatorii, am vazut si eu "chinezul" de 2 ori. Prima data intr-o dimineata cand iesea din garaj, credeam ca era un autobuz de la Ravitex dar am vazut apoi ca scrie BYD in fata si m-am prins ca e el. Si a doua oara ieri din tramvai, era parcat in garaj chiar la poarta. Oricum e c-am urat, adica e ca si cum cineva a luat un autobuz diesel a scos motorul, a bagat o tona de baterii in el si pe acoperis si gata a obtinut un produs nou "care salveaza mediul". Bine dupa cum am spus, in disperarea de a mai reduce din smog nu mai conteaza aspectul tehnic si nici aspectul vizual.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 07 noiembrie 2013 - 21:15

3

#137 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30198
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 noiembrie 2013 - 21:07

Vezi postareaemilut, la 07 noiembrie 2013 - 20:10, a spus:

:intrebare: :intrebare: :intrebare:
Ieri, Emiluţ a stat acasă, fiind liber.

Asta aparea in Radfleet. Inseamna ca nu s-a inchis schimbul tau si apareai ca sofer. :)

Vezi postareaWegmann, la 07 noiembrie 2013 - 11:08, a spus:

Cu acumulatorii mai e o intrebare. Orice acumulator "oboseste" cu timpul pana e mort complet. La alea chinezesti inca n-am gasit date exacte cum se comporta dupa cativa ani. Si nici pretul unuia nou n-am reusit sa-l gasesc.

Chinezii se laudau ca bateriile au o durata de viata de 6 ani, dar in regim de incarcare rapida, mi-e greu sa cred asta.

Vezi postareamile, la 07 noiembrie 2013 - 10:34, a spus:

Nu stiu daca s-au arhivat asemenea date statistice sau daca s-a aplecat cineva asupra lor pentru a trage niste concluzii si pentru a indrepta lucrurile acolo unde ele sunt strambe...

Date sunt si se prezinta la cererea edililor, dar daca singura concluzie a fost ca sistemul trebuie desfiintat si introdusa gratuitate generala... -_- Asta e. Probabil ne vom adapta si la asa ceva.
0

#138 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 08 noiembrie 2013 - 00:20

Vad ca s-a evitat total discutia despre clipul postat de un coleg mai sus (cel cu Jay Leno), si despre autobuzul prezentat acolo.


As dori sa reluam un schimb de pareri si despre ce se vede acolo. Se vorbeste despre date concrete si preturi.
0

#139 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 noiembrie 2013 - 08:10

Vezi postareacseh_17, la 08 noiembrie 2013 - 00:20, a spus:

Se vorbeste despre date concrete si preturi.


Datele concrete sunt urmatoarele: Autobuzul circula prin Los Angeles, oras care are una, poate chiar cea mai mare densitate de automobile din lume (sunt la fel de multe automobile ca si locuitori), transportul public din Los Angeles County e unul dintre cele mai proaste sisteme din SUA si cu mult subdimensionate pentru a face vreodata o diferenta si a-si creste numarul de utilizatori.

Iata niste date cu numarul de vehicule inregistrate in California in 2006, recent numarul cica a mai scazut, dar gandestete ca din 2006 pana in 2008-2009 el a crescut.

STATE MOTOR-VEHICLE REGISTRATIONS - 2006

Da autobuzul acela la ei ar prinde (poate daca ignoram faptul ca americanii au avut multe in comun cu europenii la transportul public in anii 20-30-40) daca scaderea numarului de masini continua, dar din nou, investitii mai bune chiar si la ei ar fi extinderea metrolui (sau a tramvaiului), a-l carui retea daca o privesti pare o gluma in comparatie cu alte sisteme. Los Angeles County (asta inseamna zona metropolitana cu imprejurimile), a avut in anii 50 inainte de inchidere, cea mai buna retea de tramvai din America de Nord, multi inca o regreta si vor ceva asemanator inapoi, nimic nu se compara cu mersul lin pe sina de fier, nu cred ca ii place cuiva zgaltaiala si balansul fata-spate a-l unui autobuz cand trece prin intersectii denivelate, sau urca o rampa sa intre pe autostrada. Pe langa asta e si mentalitatea care in partea de vest a SUA e ca, transportul public e pentru, batrani, copii si categoriile sociale defavorizate.

Repet, autobuzul electric e doar un artificiu a-l industriei auto sa bage bete in roate investitiilor publice care nu o au in vedere. Asa a facut inainte de anii 70 si asa a facut si dupa, chiar daca la un ritm mai redus, iar acum cu si mai multe piete de desfacere dupa desfiintarea blocului comunist vad ca accelereaza.

A si marea ironie, Jay Leno impatimit a-l automobilelor si colectionar, vine sa faca "reclama" unui autobuz cu care nu va merge el veci puriri dupa filmari :rad_masa: .

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 08 noiembrie 2013 - 08:13

0

#140 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 08 noiembrie 2013 - 08:41

Si la sfarsitul anilor 50 autobuzul era vazut ca si o schimbare spre "viitor", pana la urma toata lumea a inteles ca poate introducerea unor cutii care merg incet pe strada fara banda dedicata si care put a combustibil nu va atrage lumea asa de mult.


0

Arata acest topic


  • (19 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi