STP Timișoara Forum: Navele Flotei Romane - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (2 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

Navele Flotei Romane

#21 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 17 septembrie 2013 - 04:38

Vrachierul "Bârlad"

A fost o navă maritimă a marinei comerciale române. A fost una dintre cele 300 nave care au alcătuit flota comercială română.

A fost construită în anul 1976, pe şantierul naval Constanţa.

Avea un deplasament de 55.000 tone dead-weight, lungimea de 220 metri, lăţimea de 32,2 metri şi pescajul de 17 metri. Dezvolta o viteză de 16 noduri.
Fisier atasat  barlad.jpg (83.36K)
Number of downloads: 79

Aceasta postare a fost editata de playboy: 20 septembrie 2013 - 07:04

0

#22 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 17 septembrie 2013 - 04:41

Vrachierul (mineralierul) "Buhuşi"

A fost o navă maritimă a marinei comerciale române. A fost una dintre cele 300 nave care au alcătuit flota comercială română.

A fost construită în anul 1982, pe şantierul naval Mangalia.

Avea un deplasament de 55.000 tone dead-weight, lungimea de 220 metri, lăţimea de 32,2 metri şi pescajul de 17 metri. Dezvolta o viteză de 16 noduri.

Aceasta postare a fost editata de playboy: 17 septembrie 2013 - 04:46

0

#23 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 17 septembrie 2013 - 04:45

Cargoul "Teiuş" a fost o navă maritimă a marinei comerciale române.

A fost construită în anul 1978, pe şantierul naval Drobeta-Turnu Severin.

Avea un deplasament de 2.400 tone dead-weight, lungimea de 88,75 metri, lăţimea de 12,8 metri şi pescajul de 6,7 metri. Dezvolta o viteză de 12,7 noduri.

Din aceeaşi clasă au mai făcut parte alte 10 nave
0

#24 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 17 septembrie 2013 - 04:55

Cargoul "Floreşti"

A fost o navă a marinei comerciale române.

A fost construită în anul 1977 pe şantierul naval Galaţi.

Avea un deplasament de 8.750 tone dead-weight, lungimea de 130,80 metri, lăţimea de 17.7 metri şi pescajul de 10,2 metri. Dezvolta o viteză maximă de 16 noduri.
Din aceeaşi clasă fac parte alte 42 nave, construite pe şantierele navale Galaţi şi Brăila.

A fost rebotezată "Ecaterina".
0

#25 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 17 septembrie 2013 - 05:15

Nava De Pasageri COTNARI

Data lansarii:1959

Categorie:Nave Maritime

Lungime:24m

Latime:4,5m

Construit in anul 1959 la Santierul Naval Oltenita echipat cu un singur motor de 400cp.

Nava De Pasageri Cotnari se afla in prezentin parcul rece de nave de la Chiciu(Galati)
Fisier atasat  cotnari.jpg (11.51K)
Number of downloads: 108
Fisier atasat  cotnari1.jpg (8.74K)
Number of downloads: 117
Fisier atasat  cotnari2.jpg (11.36K)
Number of downloads: 119
Fisier atasat  cotnari3.jpg (4.79K)
Number of downloads: 113
Fisier atasat  cotnari4.jpg (241.91K)
Number of downloads: 87
0

#26 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 17 septembrie 2013 - 05:34

poze
Fisier atasat  Aspect-din-timpul-operatiunilor-de-dezesuare-a-navei.jpg (139.03K)
Number of downloads: 113
Fisier atasat  Ceasul-recuperat-de-pe-epava-indica-ora-producerii-tragediei.jpg (162.71K)
Number of downloads: 80
Fisier atasat  Copilul-Eugen-Malihen-4-ani-si-bidonul-din-plastic-cu-care-s-a-salvat-din-tragedie.jpg (153.17K)
Number of downloads: 150
Fisier atasat  Costic-â-Gheorghe-st+ónga-+ƒi-Eugen-Malihen-drepta-au-r-âmas-buni-prieteni-martie-2010.jpg (17.35K)
Number of downloads: 105
Fisier atasat  Epava-este-scoasa-la-suprafata.jpg (119.54K)
Number of downloads: 91
Fisier atasat  Epava-navei-dupa-dezesuare.jpg (27.08K)
Number of downloads: 90
Fisier atasat  mogosoaia_2_142-150x150.jpg (8.02K)
Number of downloads: 66
Fisier atasat  mogosoaia_3_901.jpg (103.92K)
Number of downloads: 112
Fisier atasat  nava mogosoaia.jpg (35.21K)
Number of downloads: 84
Fisier atasat  Stire-din-presa-vremii-despre-accidentul-naval-150x150.jpg (9.37K)
Number of downloads: 72
0

#27 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 17 septembrie 2013 - 10:17

Cargoul "Valea Albă"

A fost o navă maritimă a marinei comerciale române.

A fost construită în anul 1983, pe şantierul naval Galaţi.

Avea un deplasament de 15.555 tone dead-weight, lungimea de 158,6 metri, lăţimea de 22,8 metri şi pescajul de 13,2 metri. Dezvolta o viteză de 17 noduri.

Aceasta postare a fost editata de playboy: 17 septembrie 2013 - 10:18

0

#28 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 17 septembrie 2013 - 16:47

Pacat ca am primit prea multe informatii intr-un timp extrem de scurt. Nu pot fi asimilate. Si tot pacat ca multe poze foarte interesante sunt prea mici, dar asta e!...


N-ai gasit cumva si niste date despre Pelicanul nostru, respectiv despre Miorita, schimbari de nume de-a lungul timpului, pe unde au navigat, etc.,...Ar fi foarte interesant de aflat...
0

#29 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 17 septembrie 2013 - 17:23

Vezi postareamile, la 17 septembrie 2013 - 16:47, a spus:

Pacat ca am primit prea multe informatii intr-un timp extrem de scurt. Nu pot fi asimilate. Si tot pacat ca multe poze foarte interesante sunt prea mici, dar asta e!...


N-ai gasit cumva si niste date despre Pelicanul nostru, respectiv despre Miorita, schimbari de nume de-a lungul timpului, pe unde au navigat, etc.,...Ar fi foarte interesant de aflat...

O caut sa vad daca gasesc ceva si atunci o sa postez despre ele
0

#30 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 17 septembrie 2013 - 17:33

Nava Pelican

Nava Pelican a fost construită la mijlocul anilor 1960, fiind unul dintre cele două vaporașe gemene construite special pentru curse turistice în zona Deltei Dunării.

În jurul anului 1980, nava Pelican a ajuns la Turnu Severin, de unde a fost preluată de întreprinderea locală de transport (IJTL) care a adus-o pe un auto-trailer la Timișoara.Vaporașul a fost coborât pe Bega în zona actualei autogări din Piața Iosefin și a început o carieră glorioasă.

Câțiva ani, vaporașul a făcut curse (duminica, câte două plecări pe zi) supraîncărcat cu pasageri pe ruta centrul Timișoarei-Sînmihaiul Român și retur.

Toate acestea în ciuda faptului că navigația de pasageri era, oficial, întreruptă pe canalul Bega.

A venit perioada neagră a ultimilor ani ai comunismului și vaporul a rămas ancorat la mal,
lângă Podul Tinereții.

În primii ani după Revoluție, vaporașul a devenit bar plutitor, fiind închiriat de la Regia de transport, apoi a fost vândut unor particulari.A doua perioadă de glorie a Pelican-ului a fost la sfarșitul anilor 1990, când vaporul a ajuns în proprietatea magnatului de presă Grig Mîinea și a unei distinse avocate timișorene.

Vaporul a fost reabilitat la standardele vremii, fiind amenajate două saloane și o terasă pe puntea superioară-pupa. Tot atunci s-a amenajat și o terasă de vară pe malul canalului.Indiferent de anotimp, ”clubul presei” de pe vaporaș era în permanență plin.

În aceași perioadă s-au organizat mai multe ediții ale Zilei Marinei pe Bega (reluată acum, dar la scară mai mică) în parteneriat cu autoritățile locale și cu agenții specializate.Ca un exemplu (vom reveni pe larg cu istoria recentă a vaporașului) la una dintre edițiile Zilei Marinei pe Bega, pe scena improvizată pe puntea superioară-prova a vaporului au urcat Monica Anghel, Oana Sîrbu, RoMania și alte nume în vogă (atunci) ale showbiz-ului românesc.

Tot pe vaporașul Pelican au fost primite (telefonic) corespondențele speciale ale reporterilor de război Mile Cărpinișan și Sorin Bogdan, aflați la Belgrad, sub ploaia de bombe americane, în timp ce colegii lor erau la club..Vaporașul Pelican a devenit în acei ani o adevărată sub-redacție pentru ziarele Timișoara și Realitatea, de exemplu, mulți alți jurnaliști, patroni de redacții, politicieni și nu numai fiind clienți ai serilor magice de pe Bega.Fisier atasat  p12.jpg (166.13K)
Number of downloads: 54

Aceasta postare a fost editata de playboy: 17 septembrie 2013 - 17:36

2

#31 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 17 septembrie 2013 - 17:38

Vaporasul Pelican
Descriere
Construit în anul 1968 la Şantierul Naval Giurgiu, vaporaşul Pelican a poposit în cele din urmă pe Canalul Bega după ce, în anii 1960 şi 1970 făcea plimbări în Delta Dunării. Începând cu deceniul opt al secolului trecut şi până în anul 1988, Pelicanul a făcut curse Timişoara - Diniaş, iar odată cu începutul lucrărilor de renovare la Nodul Hidrotehnic de la Sânmihaiul Român, plimbările aveau ca punct final prima ecluză de pe Bega. Odată cu trecerea timpului şi cu schimbarea de regim din anul 1989, a apărut şi declinul, iar datorită faptul că înălţimea vaporului era prea mare pentru a trece în amonte de Podul Michelangelo, Pelicanul nu a mai fost folosit pentru plimbări în oraş, aşa cum era utilizat Vaporaşul Şoimul.
În anii 2000 Pelicanul a fost recondiţionat, inclusiv morotul şi sistemul de navigaţie. Ajunge, după 2005 să devină terasă iar din 2011 este în paragină, pentru o scurtă perioadă de timp fiind transformat în depozit pentru terasa de pe mal. Lovitura de graţie este dată de oamenii străzii, pe 13 noiembrie 2012 când vaporaşul este incendiat.Fisier atasat  32404_303347009766476_1330495563_n.jpg (46.5K)
Number of downloads: 58Fisier atasat  182569_303334069767770_588056270_n.jpg (26.73K)
Number of downloads: 70Fisier atasat  248965_303337506434093_356699751_n.jpg (22.29K)
Number of downloads: 64Fisier atasat  291725_303396766428167_426061960_n.jpg (98.77K)
Number of downloads: 51Fisier atasat  300087_306804972754013_1414333026_n.jpg (106.84K)
Number of downloads: 53Fisier atasat  385309_324055967695580_709548831_n.jpg (80.5K)
Number of downloads: 52Fisier atasat  526751_306804952754015_1634639767_n.jpg (66.14K)
Number of downloads: 48Fisier atasat  549934_324055951028915_2044163693_n.jpg (38.47K)
Number of downloads: 55Fisier atasat  600433_304564056311438_1854008166_n.jpg (14.18K)
Number of downloads: 46Fisier atasat  734922_324055947695582_2010041298_n.jpg (74.87K)
Number of downloads: 52

Aceasta postare a fost editata de playboy: 17 septembrie 2013 - 17:46

2

#32 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 20 septembrie 2013 - 06:32

Data lansarii:1973
Data casarii:11.11.1998
Categorie:Nave Maritime
Santier:Santierul Naval Galati
Companie:Navrom Constanta
Lungime:131m
Latime:18m
Pescaj:8,1m
Capacitate:8750t

GRT:6249
NRT:4042
Viteza:15,5

Alte nume:

1998-Jihang

Nava casata la Alang in data de 11.11.1998
Fisier atasat  bihor.jpg (24.06K)
Number of downloads: 80
Fisier atasat  nava-bihor-_.jpg (121.04K)
Number of downloads: 144
0

#33 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 20 septembrie 2013 - 06:35

Vrachierul Balş

A fost construita în anul 1982, pe santierul naval Mangalia.

Avea un deplasament de 55.000 tone dead-weight, lungimea de 220 metri, latimea de 32,2 metri si pescajul de 17 metri. Dezvolta o viteza de 16 noduri
0

#34 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 20 septembrie 2013 - 06:51

Nava Comanesti

Cea mai mare nava maritima comerciala construita in epoca Ceausescu si singura care a purtat numele unui oras de pe Valea Trotusului a fost mineralierul “Comanesti”, de la a carui lansare la apa, s-au implinit 20 de ani. Numele care i s-a dat a avut ca reper orasul Comanesti, care se afla pe atunci “in top” la productia de carbune. Istoria navei este destul de zbuciumata, incepind cu botezul ei din 1989, cind a intrat in zestrea “Petronim”, compania care a comandat mineralierul. Pe Santierul Naval din Constanta lucrau atunci circa 7.000 de persoane, din care 1.500 erau militari.Dupa 1989 nava si-a schimbat numele, devenind “Coroana Luck”, asa cum au numit-o noii stapini. In anul 2003, compania greceasca Oversas Marine a cumparat mineralierul cu suma de 10,5 milioane de dolari si l-a botezat “Alexandros T”. Sub aceasta denumire a naufragiat in 2006 in apropierea coastei Africii de Sud, iar din cei patru marinari romani aflati la bordul navei, a supravetuit doar electricianul Liviu Baluta. Zona in care a naufragiat mineralierul este cunoscuta sub denumirea de “cimitirul de nave” din cauza numarului mare de ambarcatiuni scufundate aici. Nava transporta 155.000 tone de minereu pe care il incarcase din Brazilia si se indrepta spre China. La mineralierul “Comanesti” s-a lucrat timp de aproape un an si jumatate, iar dimensiunile erau impresionante pentru acea vreme: capacitatea – 165 de tdw (tone incarcatura utila), 303 metri lungime, 46 metri latime si 25 metri inaltime. Doar patru nave de proportii similare au mai fost construite dupa 1990 pe Santierul Naval din Constanta , respectiv doua pentru firme din Africa de Sud, una pentru o companie din Belgia si una pentru o firma din Italia.Fisier atasat  comanesti.jpg (34.98K)
Number of downloads: 204
Fisier atasat  5.Nava-Comanesti.jpg (59.92K)
Number of downloads: 110
0

#35 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 20 septembrie 2013 - 06:55

Cargoul Fundulea

A fost construit în anul 1980 pe şantierul naval Galaţi. Avea un deplasament de 8.850 tone dead-weight, lungimea de 130,8 metri, lăţimea de 17,7 metri şi pescajul de 10,2 metri. Dezvolta o viteză de 15 noduri.

A fost tăiat la Aliaga, Turcia, la 19 ianuarie 2000.
0

#36 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 20 septembrie 2013 - 07:02

Nava Oituz

Data lansarii:1979
Categorie:Nave Maritime
Companie:Navrom Constanta
Capacitate:11,025 G.T

Nava a fost arestata dupa revolutie pentru neplata de catre armator a taxelor portuare,in cele din urma fiind casata
Fisier atasat  oituz.jpg (35.5K)
Number of downloads: 102

Aceasta postare a fost editata de playboy: 20 septembrie 2013 - 08:01

0

#37 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 20 septembrie 2013 - 07:18

Nava ANINA

Data lansarii:1969
Categorie:Nave Maritime
Santier:Santierul Naval Galati
Companie:Navrom Constanta
Lungime:151,5m
Latime:20,4
Pescaj:7,9m
Capacitate:12,885t

ANINA a fost al doilea mineralier de aproximativ 12,500 tdw,construit la SN Galati,dintr-o serie de 10: primul a fost PETROSENI(1968), iar ultimul AGNITA(1976).

Nume purtate:

ANINA(1969-1994)
VEGA STAR ONE(1994-2000)
LIBRA 1(2000-2001)

Ultimul pavilion abordat:Honduras.
A fost casata in 2001,Alang, India.

Aceasta postare a fost editata de playboy: 20 septembrie 2013 - 08:00

0

#38 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 20 septembrie 2013 - 08:02

Nava Bazias

Data lansarii:1962
Categorie:Nave Fluviale
Santier:Oltenita
Companie:Navrom Constanta
Lungime:48m
Latime:7,40m

Nava Bazias a fost construita la santierul naval Oltenita in 1962,echipata cu 2 motoare a 500cp
Fisier atasat  bazias.jpg (85.94K)
Number of downloads: 104
0

#39 Useril este offline   playboy 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 705
  • Inregistrat: 02 iunie 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:transportul public din timisoara

Postat 20 septembrie 2013 - 08:14

Nava Bacau

Data lansarii:1964
Data casare:casata la 29.10.1995 Gadani India
Categorie:Nave Maritime
Santier:Santierul Naval Galati
Companie:Navrom Constanta
Lungime:100,6m
Latime:13,9m
Pescaj:6,6m
Capacitate:4500t


Nava Bacau a fost construita in Santierul Naval Galati in 1964,numar de santier 534

GRT 3090

NRT 2086

Viteza 12,5 noduri

Alte nume primite

1991 Marwan 3

1993 Hangamah

1995 Universe

A fost casata la Gadani Beach 29.10.1995
Fisier atasat  nava-bacau-1.jpg (60.37K)
Number of downloads: 90
Fisier atasat  nava-bacau-2.jpg (57.89K)
Number of downloads: 103
1

Arata acest topic


  • (2 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Acest topic e inchis

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi