
Infrastructura tramvaielor
#761
Postat 19 august 2016 - 23:35

#763
Postat 20 august 2016 - 11:06
cseh_17, la 19 august 2016 - 23:35, a spus:

Asa e in ultimul timp si probabil asta va fi "moda" pe viitor. Totusi, la televizor doar de seceta se vorbeste si de cate despagubiri vor primii taranii... si din cate se pare, gospodarii orasului cred ca e seceta mare (asa cum au auzit la TV) si nu are rost sa miste un deget deocamdata.
#764
Postat 20 august 2016 - 11:25
Cum nu se va face niciodata o vana (de baie) cu o gaura de scurgere de jumate de metru diametru pentru o scurgere instant a apei din vana, tot asa nicodata si niciunde ne se vor face scurgeri/canalizari stradale supradimensionate pentru ca apa rezultata in urma unor averse puternice de ploaie sa se scurga instantaneu...Ar fi foarte costisitoare aceste supradimensionari...
Se intampla asemenea fenomene meteorologice deosebite si prin alte parti ale Europei si lumii insa locuitorii de acolo le accepta in mod firesc ca fenomene ale naturii, precum cutremurele, inundatiile, uragane, tornade, ninsori abundente si inzapeziri, etc.,...
Zilele trecute au fost ceva inundatii deosebite in Louisiana (SUA) parca, si mai mereu au parte americanii de inundatii catastrofale si asta intr-o tara puternica economic pe plan mondial, si ... le lasa sa se intample in continuare. Pe ici-colo fac indiguiri...
Revin la exemplul cu vana de baie care are deobicei o scurgere din teava de PVC cu diametrul de 32 mm
Daca deschidem un robinet de alimentare cu apa, ea se va scurge instantaneu...
Daca montam 10 robineti la acea vana si ii deschidem simultan, o parte din apa va incepe sa se adune in vana...
Daca montam 20 robineti la vana si ii deschidem simultan (sinonim cu ploi tropicale/abundente), se va aduna atata apa in vana pana la revarsare si asta in timp ce o parte din apa se scurge in canalizare...Iar in canalizare mai vine apa simultan de la alte 1000 de vani...
Este limpede ca nu se vor face canalizari pentru exceptii de la conditii meteo normale...
In rest putem comenta si 100 de ani si schimbari profunde nu vom vedea!...Si nu numai la noi ci oriunde...
Doar punctual se pot rezolva unele situatii prin ducerea apei din locuri joase direct in rauri si canale de suprafata si asta atunci cand acestea nu sunt la cote inundabile, precum s-a facut la Michelangelo sau cum se va face la Pasajul Jiul...Insa si acest lucru devine imposibil in cazul in care cota Begai s-ar ridica pana la nivelul tubulaturii de evacuare. Atunci Bega tocmai ar inunda acele obiective in lipsa unor supape de sens...
#765
Postat 20 august 2016 - 11:36
#766
Postat 20 august 2016 - 13:02

#767
Postat 21 august 2016 - 10:32


Citeaza
Inclusiv pasajele timisorene n-au fost construite pentru o perioada atat de/prea indelungata, n-au fost construite pentru viitor, nici ca latime si nici ca inaltime...
Daca mergem pana la gara principala din Szeged, vom observa acolo ca linia ferata (peroanele) este la nivelul etajului I fata de strada din fata garii si asta tocmai pentru a avea inaltime suficienta pasajul rutier de langa gara fara a fi necesara coborarea caii rutiere sub cota 0...Inaltimea pasajului find de 4,2 m, fiind construit (cred eu) cu peste 100 de ani in urma...

Daca mergem la Novi Sad, gara construita in jurul anului 1970 cand noi o renovam pe a noastra, vom vedea si acolo ca situatia este ca la Szeged, peroanele caii ferate fiind tot la etajul I fata de cota strazilor din fata garii, tot pentru ca la intersectia caii ferate cu strazile perpendiculare, calea ferata sa aiba deja inaltimea suficienta fata de calea rutiera de sub ea fara ca aceasta din urma sa coboare sub nivelul cotei zero...
Pasajul cel mai apropiat de gara...sinonim ca asezare/pozitionare cu "Jiul" nostru...

Scuze de

#768
Postat 11 octombrie 2016 - 17:32

PMT a spus:
#769
Postat 21 octombrie 2016 - 09:57
Foarte profesionisti, foarte de treaba. Merci
#770
Postat 21 octombrie 2016 - 17:59

Legat de profesionalism, aici am dubii, gratarele ce au fost puse acum arata a "ne-au ramas niste placi gaurite, ce sa facem cu ele?". In plus, sunt pline de rugina la nici cateva luni de la montaj. Nu se puteau comanda gratare identice cu cele initiale?
#771
Postat 05 noiembrie 2016 - 00:34
Posibil probleme cu semaforul ?
#772
Postat 05 noiembrie 2016 - 01:13
#777
Postat 27 iulie 2018 - 12:04
ne putem lua adio de la fantezia noastra cu linia 5 RONAT - Gara N./ Dambovita
#778
Postat 27 iulie 2018 - 13:54
Sper ca nu gresesc, dar pare-mi-se ca am vazut o armonie pe L4.
Aceasta postare a fost editata de denisa.d.: 27 iulie 2018 - 13:54
#779
Postat 27 iulie 2018 - 14:15



#780
Postat 24 august 2018 - 14:05
"obtinere AC - Lucrari de tip c), f) - Retele edilitare (gaz, termice, telecomunicatii, energie electrica, iluminat public,apa-canal); cai de comunicatie -Transport in comun; Organizare de santier - "Construire linie noua de tramvai, in municipiul Timisoara, Solventul - Gara de Nord, in vederea realizarii lucrarilor aferente de linie cale tramvai si drum linie contact, protectie catodica, energoalimentare, lucrari de relocare si provizorate pentru bransamente si instalatii gaze, termice, telecomunicatii, energie electica, iluminat public, apa-canal, antiincendiu, piste de biciclisti, organizare de santier, lucrari edilitare subterane si supraterane - lucrari pe domeniul public"