STP Timișoara Forum: Infrastructura tramvaielor - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (48 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Infrastructura tramvaielor Evaluare topic: ***** 3 Voturi

#401 Guest_Don Quijote_*

  • Grup: Guests

Postat 17 iulie 2013 - 16:22

Am sa incerc sa fac o prezentare a lucrarilor de modernizare a liniilor de tramvai
Vom incepe cu intersectiile. In cadrul cadrul acestor lucrari au fost modernizate urmatoarele intersectii:
1. Dambovita – 2 macaze automate, 10 macaze mecanice, 4 ungatoare automate
2. Gara de Est – 6 macaze mecanice
3. Str Dragasani – 3 macaze mecanice
4. P-ta Badea Cartan – 5 macaze mecanice, 1 ungator automat
5. Piata Traian – 3 macaze automate, 3 macaze mecanice, 3 ungatoare automate
6. Piata Banatui (intersectie 1Decembrie, Vidrighin) –3 macaze automate, 3 macaze mecanice, 3 ungatoare automate
7. Piata Balcescu –2 macaze automate,4 macaze mecanice, 2 ungatoare automate
8. Intersectie Deubeta Liviu Rebreanu – 10 macaze mecanice
9. Str. Transilvania 1 macaze automat, 1 macaz mecanic

Deci s-au montat 11 macaze autonate, 45 macaze mecanice, 10 ungatoare automate.

Dupa 6 ani si un pic situatia este urmatoarea;

Macaze automate: comanda macazelor se face „cu cheia de macaz”, semnalizarea pozitiei macazului nefunctionabila, practic intraga investitie este compromisa. Cauzele care au dus la aceasta siuatei au fost:

- lipsa oricarei activitati de intretinere si reparatie a lor. Echipa de macaze este desfintata(sau lipseste cu desavarsire) atat pe partea mecanica a macazelor cat si pe partea electrica
- cred ca nu exista nici un contract cu furnizorul macazelor pentru achizitionarea de piese de schimb si accesorii.
In consecinta in Timisoara, primul oras din Romania cu macaze automate, vatmani coboara si fac manual aceasta operatiune. Necazul este ca nefiind instruiti nu executa corespunzator manevra cu consecinta distrugeri macazului.
Prin nefunctionarea sistemului optic de semnalizare a pozitiei macazului pot aparea accidente grave. Vezi tamponarea din P-ta Maria.
Iarma se vede ca sistemul de incalzire a limbilor macazelor nu functioneaza la toate macazele automate. Consecintele blocarea intersectiilor la ninsori.

Macazele mecanice. In acest moment exista cel putin 4 macaze distruse. Piese componente din constructia lor au fost folosite la mentinerea in functiune a altor macaze. In conceptia actualei conduceri toata investita a fost aiurea, altfel nu se poate explica cum de 8 macaze mecanice nu mai au nici un rost. Pentru a intelege aceasta afirmatie va precizez ca macazele din P-ta Badea Cartan si cele din str. Dragasani nu mai au nici o utilizare ca urmare a desfintarii depului din Take Ionescu 83. Bani aruncati la gunoi ca urmare a actiunilor intreprinse de ....
Prin desfintarea echipei de macaze(reducerea angajatilor) practic intretinerea si repararea acestor macaze este 0. Nici pentru aceste macaze nu s-au comandat piese de schimb.

Ungatoare automate. Din cunostintele mele in acest moment nu mai functioneaza nici unul. Scopul lor era de a prelungi durata de viata a unor intersectii cu raza de curbura de 20m. Priviti va rog intersectiile si veti observa aparitia uzurii ondulatori in intersectii.

#402 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 17 iulie 2013 - 20:38

Cutia cu partea de comanda a macazului de la Banatul lipseste cu desavarsire dupa ce a fost distrusa de un BMW. Nu inteleg cum de asiguratorul celui in cauza nu a platit pentru repunerea ei in functiune. :intrebare:
Se lucreaza in acest moment la schimbarea complecta a partii de comanda a macazelor din Dambovita (am prezentat deja pe forum imagini si chiar filmulete de la fata locului. Link spre filmulet. A se vedea si postarile anterioare celei din link). Daca totul va fi ok, se va generaliza acest sistem. Practic, acum se realizeaza un prototip dupa care modelul se va aplica pe restul macazelor. Partea mecanica si cea hidraulica ramane neschimbata.

Mutam aceasta discutie in topicul despre infrastructura, chiar acesta fiind subiectul.
0

#403 Guest_Don Quijote_*

  • Grup: Guests

Postat 17 iulie 2013 - 21:05

Domnu Florian, dezinteresul din actuala sectie LCCS e total. Pe nimeni nu intereseaza nimic. Cand vorbesc de dezinteres ma refer numai pa personalil de conducere - incepand de la sefii de echipa pa seful sectiei:)

#404 Guest_Don Quijote_*

  • Grup: Guests

Postat 20 iulie 2013 - 11:13

Substatiile de transformare redresare au vechimi cuprinse intre 25 si 50 de ani, 7 avand echipamente din fosta DDR , iar 2 echipamente de la Electroputere Craiova. Producatorii echipamentelor au disparut, firmele s-au inchis. Deoarece funizorii nu mai exista obtinerea de piese de schimb este o problema foarte dificila, iar stocul de piese de schimb la aceasta data este 0, la fel ca interesul RATT si Primarie pentru acest sector al transportului in comun

Daca pana in anul 2009 existau 45 electricienii conform normativului in vigoare dupa gandirea “infantila” a cuiva au ramas:

· 15 electricieni dupa prima restructurare in 2010 cand au fost disponibilizati circa 30 electricieni . La aceasta disponibilizare cel mai grav lucru a fost ca disponibilizarea s-a facut haotic fiind disponibilizati cei mai buni angajati(sefii de echipe)

· 12 electricieni dupa a doua restructurare din 2011.

Cine mai face mentenanta la cele 9 substatii, avand in vedere ca ea trebuie organizata pe 2 nivele de tensiune: 10kv curent alternativ si 600V current continu? – Raspuns - NIMENI.

Rezultatele se vad. Deoarece nu s-a mai facut mentenanta de mai bine de 2 ani substatiile incep sa creeze mari probleme transportului in comun electric, practic oprirea lui

Tot de atelierul substatii apartinea si echipa de Cabluri. La aceasta data in urma celor doua restructurari activitatea de mentenanta a cablurilor electrice a disparut. Echipa de lucrari a fost desfintata, iar echipamentul de lucru a fost casat. .Se pare ca cineva nu cunoaste ca are in proprietate minim 30 km cabluri de medie tensiune (10kV) si peste 80km cabluri joasa tensiune (600V current continu – alimentari si intoarceri).

Aceste cabluri in momentul de fata sunt practic ABANDONATE, desi prin programul de modernizare a celor 40km linie cale au fost consummate milioane de euro pentru schimbarea tuturor cablurilor de medie tensiune si a circa 50% din calurile de 600 V current continu, cablri la care in acest moment nu se face nici o mentenanta.

Astept opinii de la cei pe care ii intereseaza ce se intampla cu transportul in comun

#405 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 20 iulie 2013 - 14:18

Citeaza

Astept opinii de la cei pe care ii intereseaza ce se intampla cu transportul in comun



Desigur ca ma intereseaza ce se intampla cu transportul in comun in Timisoara, din aceste motive ma aflu pe acest forum si nu pe altele.
Numai ca tu vi cu informatii punctuale la care nu prea am ce sa comentez. Le iau ca bune, nici n-am cum sa le verific, dar cele mai multe din ele se vad cu ochiul liber.

Pe de alta parte, se vede ca faci sau ai facut parte din sistem si sper ca aceste postari sa nu fie doar din niste interese personale ci pur si simplu din iubire de oras si de transportul sau in comun.

Bine ai venit pe forum! :welcome:
0

#406 Guest_Don Quijote_*

  • Grup: Guests

Postat 20 iulie 2013 - 15:29

Va mai dau un subiect de studiu
In Timisoara au fost modernizati 40km linie cale contact,la care nu a facut nici o activitate de mentenanta. Au mai ramas de modernizat inca cel putin 40km. Pentru acesti Km exista proiecte, dar nu exista fonduri.
1. Linia Cale:
- Linia 1 este nemodernizata pe portiunea str. Lorena – Gara de Est si Bv. Dragalina – Gara de Nord
- Linia 2 este nemodernizata pe portiunea Gara de Est – str. Lorena - Linia 3 – Nu mai exista, dar ar trebuie modernizata pe portiunule Bv. Dambovita – bucla Fabrica de Zahar - Linia 4 este nemodernizata pe portiunea bv. Certatii – bucla Torontal si str. Vidrighin- bucla AEM , bucla IOT
- Linia 5,6(NOUA VARIANTA) este nemodernizata pe poertiunea bv. Cetatii – bucla Ronat
- Linia 7 este nemodernizata pe poertiunea bv.Ana Ipatescui – str. Mures - Linia 8 este nemodernizata pe portiunile bucla Gara de Nord- bv. General Gragalina si str. Vidrighin bucla AEM - Linia 9 este nemodernizata bucla de la AEM
Concluzia este ca nu avem nici o linie de tramvai modernizata complect,care sa permita circulatia tramvaielor cu garda la sol joasa in conditii sigure.
2. Linia contact: se prezinta identic ca linia cale din punct de vedere al sectoarelor nemodernizate
3. Substaiile de redresare: sunt in numar de 9 si prezinta un grad avansat de uzura datorita vechimii, lipsei pieselor de schimb si noii . Noua gandire implementata a lasat acest sector fara personal de mentenanta. Din necunoastere, prostie sau cine stie de ce alte motive nu se constietizeaza ca substatiile sunt inima transportului in comun. S-a oprit fonctionarea unei statii s-a oprit circulatia tramvaielor in zona alimentata de acea substatie. Fara a incepe modernizarea substatiilor de redresare e posibila intreruperea in orice moment a transportului electric.
4. Depourile: teoretic sunt in numar de doua, dar cel din Take Ionescu este practic desfintat. In locul unui depou absolute necesar unui oras de marimea Timisoarei s-a construit o biserica , o casa parohiala si multe alte acareturi asupra carora planeaza misterul.
Depoul din Dambovita prezinta un grad avansat de uzura aici aproape zilnic au loc deraieri. Situatia traverselor, liniei cale, incrucisarilor si macazelor este sub orice critica. Gararea unor tramvaie noi in acest depou ar echivala cu o CRIMA. Este un mare mister dece inca, desi aceasta problema se discuta de 8-9 ani, de ce primaria nu demareaza construirea unui nou depou in zona buclei de la IOT.
Dupa parerea unor noastra programul pe care primaria ar trebui sa-l implementeze pentru mentinerea in functiune a transportului electric in mun Timisoara ar trebui sa cuprinda si:

1. Obtinerea de fonduri europene pentru construirea unui nou depou,

2. Retehnologizarea substatiilor de redresare,

3. Finalizarea modernizarii liniei de tramvai si troleibuz

4. Achizitionarea de mijloace de transport electrice cu consum redus si fiabilitate ridicata

5. Extinderea transportului in comun la comunele limitrofe

#407 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 28 iulie 2013 - 03:31

Imi amintesc ca am citit exact aceleasi texte pe un blog anonim, acum 1-2 ani. Am dreptate? :)
0

#408 Guest_Don Quijote_*

  • Grup: Guests

Postat 28 iulie 2013 - 07:16

perfect adevarat, dar nu toata lumea l-a citit si am vrut ca toti aceia care iubesc transportul in comun sa cunoasca adevarul. Al doilea lucru pentru care l-am republicat este ca nu s-a intamplat nimic si dupa parerea mea e DUREROS

pe blogul acesta sunteti niste cunascatori, indragostiti de transportul in comun, dar priviti pasivi si nepasatori la ce se intampla zilnic. Nu inteleg de ce atata pasivitate?

#409 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 06 august 2013 - 18:09

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 05 august 2013 - 23:32, a spus:

Chiar daca sunt defecte nu inseamna ca nu sunt automate. In cutie exista echipament electronic care se refoloseste la modernizarea la care lucreza colegii.




N-as vrea sa par rautacios, dar ritmul in care lucreaza colegii pentru repunerea macazelor automate in functiune este unul cam lent. In ritmul acesta, vor functiona toate peste 10 ani de zile...

Daca tineti minte, am si laudat initiativa colegilor care se ocupa de aceste macaze insa n-am vazut din acel moment nici un pas inainte. Doar stat pe loc!...

Afisajul electronic la tramvaie vad ca a fost pus in sertar, pentru alte zile mai bune...Sau poate ca nici nu va mai fi nevoie in ideea ca Robu desfiinteaza tramvaiele :naughty1: :intrebare: :eusa_think:


Ca vorbeam de macazul din Balcescu, acesta va trebui musai pus in functiune in mod automat!...
0

#410 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 06 august 2013 - 18:15

Pai, prototipul e gata, functional, coplect monitorizat de pe un PC (o sa pun cateva print screen-uri). In rest ramane decizia conducerii care trebuie sa aloce fonduri pentru continuarea lucrarii. Se mai doreste si reducerea numarului de cabluri ce vin de la senzori prin inlocuirea lor cu un sistem fara fir (radio pe 433MHz)
0

#411 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 06 august 2013 - 18:21

Si Conducerea ... Da, ma abtin... :so pe iei:
0

#412 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 august 2013 - 13:30

Iata si cateva print screen-uri asa cum am promis. La partea grafica am contribuit si eu. :)

Imagine atasata: Clip.jpg Imagine atasata: Clip_2.jpg Imagine atasata: Clip_3.jpg

Si iata si noul model de sanie de contact, dar poza e mai veche, cand sania era inca in lucru, deci nu are toate componentele. Oricum, e mai robusta decat cea pe care s-au facut testele. :)

Imagine atasata: sanie.jpg

Reprezentare grafica - Zona activa (macazul a primit comanda de la sanie): Imagine atasata: 2.jpg

Reprezentare grafica - Zone blocate pana la iesirea vagonului care a actionat macazul: Imagine atasata: 1.jpg
5

#413 Useril este offline   FerraryTm 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 1258
  • Inregistrat: 08 ianuarie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Formula 1
    Tramvaie
    Autobuze
    Troleibuze
    Poze
    Filme
    Jocurii
    Distractia

Postat 07 august 2013 - 13:58

Frumoasa grafica Domnule Florin.
Din cate vad eu doar macazul G din Dambovita se foloseste sau nu inteleg eu prea bine grafica ?
Oricum cred ca ar trebuie sa se puna odata la punct toate macazele la tehnologia din ziua de astazi ( sau cel putin ce avem noi )
1

#414 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 07 august 2013 - 17:52

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 07 august 2013 - 13:30, a spus:

Iata si cateva print screen-uri asa cum am promis. La partea grafica am contribuit si eu. :)




Pare usor complicat pentru cei neaveniti insa pentru cei din domeniu, nu cred ca-i mare filozofie...

Acum s-a ajuns in faza in care cei cu cutitul si painea in mana sa ... dea banii!...inclusiv si ceva prime la cei care s-au ocupat si se ocupa de aceasta problema...desincronizata de lumea civilizata spre care tindem...
1

#415 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 august 2013 - 18:29

Vezi postareaFerraryTm, la 07 august 2013 - 13:58, a spus:

Din cate vad eu doar macazul G din Dambovita se foloseste...

Da, acesta este prototipul si se lucreaza si la C. S-au tras cablurile subterane pentru comanda semafoarelor, prin tubulatura ungatorului.

Vezi postareamile, la 07 august 2013 - 17:52, a spus:

Pare usor complicat pentru cei neaveniti insa pentru cei din domeniu, nu cred ca-i mare filozofie...

Cand totul e ok, dispecerul arunca doar o privire, din cand in cand, dar daca e o problema, asta ajuta mult la diagnosticare. :)
0

#416 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 08 august 2013 - 11:57

Mai va arat cateva capturi in care se vede cum se afiseaza o problema tehnica (am simulat pe PLC o rezistenta de incalzire in scurt):

Imagine atasata: 1.jpg Imagine atasata: 2.jpg Imagine atasata: 3.jpg

La aparitia unei defectiuni, sistemul emite si o avertizare sonora pe langa cea optica.
5

#417 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 13 septembrie 2013 - 14:59

Montarea cutiei cu comanda macazului din Balcescu:

Imagine atasata: 20130913_125711.jpg Imagine atasata: 20130913_125724.jpg Imagine atasata: 20130913_130633.jpg
4

#418 Useril este offline   Andy Wegmann 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 04 mai 12
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaie
    Muzica

Postat 13 septembrie 2013 - 21:50

I-am vazut lucrand si eu, si era ora 21:25... :so pe iei:
0

#419 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 13 septembrie 2013 - 22:54

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 13 septembrie 2013 - 14:59, a spus:

Montarea cutiei cu comanda macazului din Balcescu:

Atasament 20130913_125724.jpg



O imagine tipica pentru noi...Unul lucreaza si cinci se uita...Ce bine era daca cinci lucrau si unul se uita... :coolspeak: :lol: ,...Cred ca acest aspect se poate cumva generaliza la nivel national...


Acum vorbind serios, stiu ca sunt momente cand la o treaba de genul acesta fiecare e cu treaba lui cand ii vine randul...
insa mi-aduc aminte de santierele de pe Rebreanu si Resitei cand ori de cate ori treceam pe acolo, maxim o treime din muncitori lucrau cate ceva iar celelalte doua treimi taiau frunze la caini. Mereu, mereu asta era imaginea ce-o vedeam pe santier. Si treceam si de cateva ori in 8-10 ore din zi pe acolo...


Oricum, ma bucur nespus ca se incearca sa avem un macaz automat functional in oras si asta prin forta imprejurarilor ca altfel...In acelasi loc (Piata Balcescu) in anii '70 macazele functionau in mod automat, mai putin la rateuri, iar acum in 2013 in general nu mai functioneaza...
2

#420 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 14 septembrie 2013 - 10:03

Cutia cantarea bine peste 100 kg (are niste transformatoare grele in interior) si ne-am chinuit la ea 6 oameni sa o dam jos din masina si sa o amplasam (chiar se punea problema sa mai chemam doua ajutoare). De asta era nevoie de atatia oameni, dar oricum, erau acolo mai multe echipe (una dintre ele vopsea ceva la stalpii nostri si a doua suda si fixa suportul metalic al cutiei)
In masina de interventie e o intreaga echipa (3-4 oameni) care se deplaseaza la orice deranjament.
Probabil pe ideea asta se fac restructurarile, trezindu-ne ca la o lucrare mai ampla trebuie imprumutati oameni din alte echipe, total necalificati si (desigur) nepasatori fata de lucrarea care de fapt nu-i priveste, nu e treaba lor. -_-
1

Arata acest topic


  • (48 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi