STP Timișoara Forum: Infrastructura tramvaielor - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (48 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Infrastructura tramvaielor Evaluare topic: ***** 3 Voturi

#301 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 ianuarie 2012 - 23:19

Sorine, inainte de a se inventa GPS-ul erau alte metode de a masura distantele :( Datele privind lungimea traseelor exista mai de mult.
0

#302 Useril este offline   weg_mann4ratt 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 850
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 ianuarie 2012 - 23:32

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 27 ianuarie 2012 - 23:19, a spus:

Sorine, inainte de a se inventa GPS-ul erau alte metode de a masura distantele :( Datele privind lungimea traseelor exista mai de mult.

Is curios care erau acele metode? Si de precizia lor :rad:
0

#303 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 28 ianuarie 2012 - 00:14

Hmm... erau destul de precise. Imi aduc aminte de odometre mecanice care se montau pe tramvaie. Avem chiar si acum unul care e actionat de un operator, exact ca cele pe care le foloseste politia in cazul accidentelor de circulatie (politia de prin EU ca la noi i-am vazut cu ruleta :( )

Ceva de genul acesta: Imagine atasata: 31-40-M-roata-masurare-cu-3-spite-Cst-Berger_r01659_1322178987.jpg
Normal ca era si o varianta care se putea monta pe vehicul si rula pe linia cale. Contorul era mecanic nu electronic ca pe ultimele modele.
0

#304 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 22 martie 2012 - 19:32

As dori si eu sa propun ceva, ce s-ar putea implementa fara absolut nici o cheltuiala.
Practic sunt niste restructii de viteza care ar mai reduce din disconfortul calatoriei peste punctele unde linia face un fel de scara, mai precis acolo unde bucatile de linie se unesc s-au format goluri, acestea au fost reparate cu adaos, dar cum orice lucratura nu tine pe veci, liniile au inceput sa se distanteze din nou si astfel apare efectul de "mers pe scara" unde tramvaiul balanseaza si sare mai brutal.
Cu verde am marcat directia pe care ar fi restrictia si zona, iar cu rosu, aproximativ locatia acelor puncte despre care vorbeam.
Acum, daca acele locuri s-ar repara as fi mai fericit, dar pana atunci cred ca ar fi mai bine ca toti vatmanii sa fie informati despre asta ( nu ca nu ar stii), si sa respecte toti restrictiile pe acele portiuni de linie.

Imagine atasata: Restrictie 1.jpg
Imagine atasata: restrictie 2.jpg

Cu Balta Verde as putea sa ma insel, dar oricum o mica restrictie inainte de statie tot ar trebuii, din cauza ca la viteza mare tramvaiul balanseaza prea tare, acum nu stiu cat de sigur este pentru circulatie, dar pentru calatori sigur nu e confortabil.
0

#305 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 23 martie 2012 - 03:16

E o diferenţă între siguranţă şi confort. Siguranţă probabil e, că nu a deraiat niciun vagon din cauza joantelor (că bănuiesc că la ele te referi). Confort... păi aici intră o groază de variabile, începând cu şina, roţile tramvaiului (dacă au locuri plane pe ele tot o să zdruncine), suspensia...

Doamne fereşte, joante reparate prin sudură?! Am mai văzut aşa ceva prin Bucureşti... evident, vara, când s-au dilatat şinele s-a rupt toată joanta, deci dă-i şi taie şi sudează iar. Evident, iarna următoare s-a contractat şina şi a crăpat sudura şi iar au mai topit nişte electrozi. Probabil ei nu realizează că exact rolul joantei de dilatare e să nu se şerpuiască şinele vara şi să nu crape iarna. Iar dacă e gol prea mare, vii cu cheia şi mai strângi la ea, nu cu electrodu' de sudură! O joantă bine făcută nu zdruncină vagonul care trece peste ea. Exemple de la Bucureşti:

1. Joantă relativ proastă (n-au fost şinele la acelaş nivel, aşaă că roţile sar de pe o bucată pe alta şi au dus la defromarea şinei):
Imagine postata

2. Joantă extrem de proastă, sudată de nişte oameni şi mai ,,deştepţi" ca ea:
Imagine postata

3. Joantă extrem de bună (nici nu se simţea trecerea peste ea), făcută de o firmă pricepută (Switelski), care nu a mai pupat nicio lucrare (cum adică termini lucrarea cu câteva luni avans, să nu prindă campania electorală?! Ce tupeu pe firma asta, dom'ne!):
Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Dr2005: 23 martie 2012 - 03:18

0

#306 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 23 martie 2012 - 13:45

Am sa incerc sa fac si eu niste poze de la fata locului, weekendul asta sper, pentru ca atunci se circula mai lejer si pot sa merg in mijlocul strazii.
Eu am spus, ca despre siguranta nu stiu mare lucru, linia poate o fi sigura, dar ramane confortul si asta cred ca conteaza la fel de mult.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 23 martie 2012 - 13:45

0

#307 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 23 martie 2012 - 14:27

Vezi postareaDr2005, la 23 martie 2012 - 03:16, a spus:

Doamne fereşte, joante reparate prin sudură?! Am mai văzut aşa ceva prin Bucureşti... evident, vara, când s-au dilatat şinele s-a rupt toată joanta, deci dă-i şi taie şi sudează iar. Evident, iarna următoare s-a contractat şina şi a crăpat sudura şi iar au mai topit nişte electrozi. Probabil ei nu realizează că exact rolul joantei de dilatare e să nu se şerpuiască şinele vara şi să nu crape iarna. Iar dacă e gol prea mare, vii cu cheia şi mai strângi la ea, nu cu electrodu' de sudură! O joantă bine făcută nu zdruncină vagonul care trece peste ea.

Pe când eram eu copil, se inventase procedeul de sudură elastică, conceput chiar în scopul de a permite dilatarea sau contracţia şinelor. Din câte ştiu, CFR s-a folosit de el cu succes.
0

#308 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 23 martie 2012 - 17:55

Sa aducem aminte si de Taurus-ul lui Corneliu Miklosi, care prin 1937 - 1939 a "conceput şi realizat instalaţia industrială de sudat şine şi profile grele prin procedeul cu topire intermediară, în vederea realizării căii ferate şi şinelor de tramvai continue". Premiera mondiala la vremea respectiva.

Imagine atasata: taurus.jpg
0

#309 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 23 martie 2012 - 18:06

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 23 martie 2012 - 17:55, a spus:

Sa aducem aminte si de Taurus-ul lui Corneliu Miklosi, care prin 1937 - 1939 a "conceput şi realizat instalaţia industrială de sudat şine şi profile grele prin procedeul cu topire intermediară, în vederea realizării căii ferate şi şinelor de tramvai continue". Premiera mondiala la vremea respectiva.

Atasament taurus.jpg

Aceasta poza ar trebui adaugata in acest topic, iar topicul despre Corneliu Miklosi ar trebui reorganizat.
0

#310 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 30 martie 2012 - 20:15

Lucrari infrastructura 1999:

Imagine postata

Imagine postata

Foto extrase din raportul anual al RATT pe 1999.
0

#311 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 30 martie 2012 - 20:54

Poze cu "craterul" din Traian nu aveti :)? sau de prin Pta Maria, de cand au fost lucrarile.
0

#312 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 30 martie 2012 - 22:24

Doar astea. Sa vad ce mai gasesc prin raportul din 2000. (saptamana viitoare)
0

#313 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 03 iunie 2012 - 21:55

Mai stie cineva anul cand s-au schimbat liniile de pe portiunea Banatim - AEM?
0

#314 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 03 iunie 2012 - 22:27

Cu maaaaaare aproximaţie! Înainte de 2006, sigur! Am lucrat fest cu vechiul meu autobuz pe linia 42, cea care suplinea tramvaiele pe acea porţiune. Dar nu mai reţin dacă a fost înainte sau după cealaltă linie 42, care pornea de la actuala buclă 15 -19 (Lidia). Cred că după! Undeva prin 2003 sau 2004.
Cred că Manu Vatmanu ştie mai multe.
O să sun un prieten, dar nu acum.

Aceasta postare a fost editata de emilut: 03 iunie 2012 - 22:30

0

#315 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 03 iunie 2012 - 22:30

Oare care erau traseele de tramvaie atuncia?
Iar pana la IOT ce circula, era prelungit linia tramvai 9?
Ma enerveaza ca nu gasesc nimic pe net despre acele schimbari! In schimb de alte linii vechi am gasit.
Linia 42, cea cu traseul pe Lidia, a fost din 2001 pana in 2003, dar apoi imediat a aparut 42 de care stim cu totii: Grozavescu - Liceul Auto.
De aceea nu gasesc incadrarea acelui 42 de care zici.
0

#316 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 03 iunie 2012 - 22:38

Nu ştiu dacă linia 4 nu întorcea atunci la AEM. 9-le sigur nu mergea în Ciarda. 6-le era pe străvechiul lui traseu în circuit. Nu cred ca 11-le să fi existat.
De ce nu apelezi la domnul Florin, să-ţi faciliteze accesul la documentele din istoria RATT?

Aceasta postare a fost editata de emilut: 03 iunie 2012 - 22:38

0

#317 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 03 iunie 2012 - 22:41

Vezi postareaVisor, la 03 iunie 2012 - 22:30, a spus:

Oare care erau traseele de tramvaie atuncia?
Iar pana la IOT ce circula, era prelungit linia tramvai 9?
Ma enerveaza ca nu gasesc nimic pe net despre acele schimbari! In schimb de alte linii vechi am gasit.
Linia 42, cea cu traseul pe Lidia, a fost din 2001 pana in 2003, dar apoi imediat a aparut 42 de care stim cu totii: Grozavescu - Liceul Auto.
De aceea nu gasesc incadrarea acelui 42 de care zici.

Îţi pot spune sigur 1.000% că autobuzele care suplineau tramvaiele de pe 4 şi 8, circulau pe linia 42. După acel 42 Lidia - B-dul Carol.
0

#318 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 03 iunie 2012 - 23:22

Vezi postareaemilut, la 03 iunie 2012 - 22:38, a spus:

De ce nu apelezi la domnul Florin, să-ţi faciliteze accesul la documentele din istoria RATT?

Am mai incercat sa apelam la arhiva RATT, dar cica nu e nimic de genul acesta pe acolo. Probabil nimeni nu vrea sa se deranjeze si pe mine nu ma lasa sa caut. -_-
0

#319 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 04 iunie 2012 - 21:20

Conform unui tabel cu lucrarile la liniile de tramvaie de aici:

http://de.wikipedia...._Timi%C8%99oara

... mai exact asta:

1995 Strada Ștefan cel Mare zwischen Strada Ștefan Octavian Iosif und Bulevardul Eroilor de la Tisa Linien 4, 4, 5, 6
1996 Piața Traian – Baia Publică Neptun Linien 1, 2, 4, 4, 5, 6
1997 Strada Ștefan cel Mare zwischen Piața Traian und Strada Ștefan Octavian Iosif Linien 4, 4, 5, 6
1998 Bulevardul Regele Carol I – Gară Timișoara Nord Linien 1, 3, 8
1999 Piața Alexandru Mocioni – Bulevardul Regele Carol I Linien 1, 2, 7, 8
1999 Bulevardul Regele Carol I – Bulevardul Dâmbovița Linien 2, 3, 7
2001 Piața Maria – Piața Nicolae Bălcescu – Strada Drubeta – Strada Mureș Linien 6, 7, 8
2002 Piața Alexandru Mocioni – Piața Maria – Podul Traian Linien 1, 2, 6, 7, 8, 11
2003 Piața Nicolae Bălcescu – Banatim Linien 6, 8
ab 08.07.2004 Piața Timișoara 700 – Balta Verde Linien 4, 5, 10
ab 28.11.2004 Piața Traian – Gară Timișoara Est Linien 1, 2, 5
ab 19.01.2005 Piața Timișoara 700 – Podul Traian Linien 1, 2, 6, 11
ab 01.03.2005 Strada Transilvania – Strada Drubeta Linie 9
ab 19.06.2005 Kreuzungsbereich Strada Drubeta Linien 7, 9
2005 Piața Traian – Stația Meteo Linien 1, 2, 5
ab 21.04.2006 Piața Timișoara 700 – Băile Neptun Linien 1, 2, 4, 5, 6, 10
2009 Strada Drubeta – Piața General Gheorghe Domășnean Linie 9


... se precizeaza ca in 1995 si 1997 s-a lucrat pe str. Stefan cel Mare, dar de portiunea Banatim - AEM nu se pomeneste. :coolspeak:
0

#320 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 04 iunie 2012 - 22:31

Da omu, Banatim - AEM, nu e nerenovat inca....? Vorbim de portiunea Garaj autobuze - AEM sau?
0

Arata acest topic


  • (48 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi