STP Timișoara Forum: Infrastructura tramvaielor - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (48 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Infrastructura tramvaielor Evaluare topic: ***** 3 Voturi

#221 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 28 mai 2010 - 10:38

Postat Ieri, 17:43
Ok .. o intrebare. Citez de la o timisoreanca ce scrie pe Softpedia, despre macazele din anii '70-'80:

Quote
sistemul care probabil este si mai vechi de anii '70 se baza pe 2 contacte paralele, lungi de vreo 40cm, atinse de pantograf.

daca viteza tramvaiului era mica, curentul care trecea prin cele 2 contacte comuta pozitia macazului, daca viteza era mai mare de sa zicem 15km/h, timpul cit trecea curent prin cele 2 contacte si pantograf nu apuca sa comute macazul.

curentul care trecea prin pantograf si contacte era mare, se facea o flama de ziceai ca sudeaza...



Deci: de ce s-a renuntat la acest sistem?



Cred ca este chiar invers, la "viteza mica" adica fara consum de curent, macazul ramanea neschimbat iar pentru schimbarea macazului era nevoie de o "accelerare" pe sanie....daca aceasta accelerare se producea prea devreme sau prea tarziu, vatmanul "risca" sa rateze macazul si trebuia sa-l schimbe cu levierul,... deci vatmanul trebuia sa "simta" unde se afla pantograful in raport cu sania fara sa-l vada (ca n-avea cum)...
0

#222 Useril este offline   Visor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 8421
  • Inregistrat: 09 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:STPT, Trenuri, Fotografia, Desenul, PC

Postat 28 mai 2010 - 11:31

Exact, dl. Mile, pentru schimbarea macazului trebuie acceleratie la saniei, astfel incat acceleratia "brusca" sa fie deja inceputa in momemtul cand pantograful incepe sa parcurga sania si sa ramana pe toata durata ei.
0

#223 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 28 mai 2010 - 13:30

Singurele macaze ramase cu comanda de schimbare pe sanie is la balta verde, aem si langa iosefin.
0

#224 Useril este offline   Horatius 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 12 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:IT,Sport(Tenis de cimp,Natatie,Karate,Calarie)Muzica Clasica,Populara si Pop)Pictura

Postat 29 mai 2010 - 22:29

Buna seara tuturor,asa cum am spus am revenit cu dovada foto de nefunctionalitate a macazelor si anume in Piata Maria astazi la ora 12:55 Vatmanita vorbea la Tel.Mobil si schimba macazul cu ranga :regulamentul:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Macaz Piata Maria azi.jpg

Aceasta postare a fost editata de cseh_17: 30 mai 2010 - 10:03
Motiv editare: Resize

0

#225 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 29 mai 2010 - 22:44

Acel macaz functioneaza(acela are un sistem nemtesc), dar sunt doua motive pentru care nu a schimbat macazul.
1. Vatmanita nu a oprit bine tramvaiul pe zona in care se face macazul, sau a depasit-o.
2. Tramvaiul nu are sistemul care schimba macazele instalat, sau este defect(deobicei acesta problema este des intalnita la Wegmann-uri, ca si in exemplu de fata la 3559).
0

#226 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 30 mai 2010 - 12:47

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 27 mai 2010 - 20:59, a spus:

Macazele noi au venit cu sistemul de comanda prin radio. Iata simplificata o schema de principiu (pentru cei ce nu stiu despre ce discutam):

Atasament macaz.jpg

Domnule Florin, acţionarea prin unde radio şi-a dovedit lipsa de fiabilitate încă de la instalare. Să nu uităm că semnalul trebuie să treacă printr-un strat consistent de beton. Acum nişte ani, am văzut un filmuleţ cu sistemul de acţionare al macazelor, în nu mai ştiu care oraş din SUA. La suprafaţa stratului de beton aflat între şine, era înglobată o placă metalică având dimensiunile aproximative de 1m x 2m. Tramvaiul oprea cu postul de pilotaj chiar deasupra plăcii respective, iar vatmanul cobora (din cabină) prin acţionare manuală o bară metalică cu care stabilea contactul cu placa de comandă. Existenţa acelei plăci nu reprezenta niciun pericol pt pietoni, ea nefiind activă decât în prezenţa curentului livrat de tramvai.
0

#227 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 30 mai 2010 - 13:06

Aceeasi placa metalica exista si la noi. Im momentul cand tramvaiul se apropie cu cabina, vatmanul opreste deasupra placii, si o bara face contactul cu acea placa.

Sistemul exista si la noi... Numai ca este folosit aiurea.
0

#228 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 30 mai 2010 - 13:41

Vezi postareaViktor, la 29 mai 2010 - 22:44, a spus:

Acel macaz functioneaza(acela are un sistem nemtesc), dar sunt doua motive pentru care nu a schimbat macazul.
1. Vatmanita nu a oprit bine tramvaiul pe zona in care se face macazul, sau a depasit-o.
2. Tramvaiul nu are sistemul care schimba macazele instalat, sau este defect(deobicei acesta problema este des intalnita la Wegmann-uri, ca si in exemplu de fata la 3559).

Ştie cineva care mai e situaţia vatmaniţei care a "provocat" deraierea boghiului 2 al remorcii unui 'Timiş' pe podul dintre P-ţa Maria şi Catedrală?
Nu mai reţin anul în care a avut loc evenimentul, şi mi-e prea lene să-l caut acum pe net. Reţin în schimb, că am avut o discuţie telefonică cu doamna Georgeta Petrovici, pe atunci reporteriţă la Evenimentul Zilei. Dumneaei nu voia să înţeleagă că vina pt acel accident aparţine exclusiv compartimentului de întreţinere al căii de rulare. Voia să o scoată vinovată pe vatmaniţă, cu orice preţ. Pt orice om cu toate alea la mansardă, era evident că din moment ce primele 3 boghiuri au reuşit să treacă fără probleme peste porţiunea respectivă de cale, deraierea celui de-al patrulea a fost cauzată fie de o defecţiune a boghiului cu pricina (uzura accentuată a bandajului roţilor), fie de faptul că elementele metalice care asigură ecartamentul s-au rupt. Dealtfel, concluziile comisiei de anchetă au condus chiar către această din urmă constatare. Cu toate acestea, la acea vreme se stabilise ca vatmaniţa să plătească oalele sparte, pt ca nu cumva imaginea RATT să iasă şifonată.
0

#229 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 30 mai 2010 - 13:47

Vezi postareacseh_17, la 30 mai 2010 - 13:06, a spus:

Aceeasi placa metalica exista si la noi. Im momentul cand tramvaiul se apropie cu cabina, vatmanul opreste deasupra placii, si o bara face contactul cu acea placa.

Sistemul exista si la noi... Numai ca este folosit aiurea.

Te contrazic, Kriszti. La noi, placa se află amplasată sub un strat consistent de beton, iar legătura se face prin telecomandă cu unde radio. Vezi postările domnului Florin.
0

#230 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 30 mai 2010 - 16:21

Acea placa metalica este capacul de vizitare unde sunt facute si conexiunile bobinei-antena. Nu exista contact intre aceasta placa si parti ale tramvaiului, comanda este radio.
0

#231 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 30 mai 2010 - 18:41

Un desen pentru clarificare ar merge../ :) :)
0

#232 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 30 mai 2010 - 22:44

Pai am pus mai sus un desen (postul 183). Intre sine e ingropata o bobina (a carei capete sunt sub capacul acela metalic), bobina cu rol de antena. Tramvaiul are emitatorul (transponderul Siemens) montat sub partea din fata. E ca o telecomanda dar mai sofisticata si cu multe chestii de siguranta adaugate (cum spuneam, o foloseste si DB (caile ferate germane)).
0

#233 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 iulie 2010 - 20:12

Am o mica sesizare de facut. Nu vede nimeni cum arata transonul dintre Fabrica de bere si Banatu, e deplorabil iar tramvaiul se inclina si balaseaza zic eu prea tare ,acest lucru creaza un disconfort mare dupa cum probabil unii ati vazut daca ati mers pe acolo, plus de asta la mica curba de langa Biserica tramvaiul scoate un sunet urat si cred ca acolo se balanseaza cel mai tare. Am vazut ca s-a mai lucrat ici colo in ultimul timp pe langa linii ma gandesc ca poate se sesizeaza cineva si cu bucata asta de linie. Eu unul de mult timp ma tot uit la tronsonul acesta si vad cum se degradeaza iar nimeni nu intervinel.
0

#234 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 iulie 2010 - 21:00

Subscriu. La fel si cu tronsonul de pe calea Buziasului spre AEM.
0

#235 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 26 iulie 2010 - 21:24

Vezi postareaNDY, la 26 iulie 2010 - 21:00, a spus:

Subscriu. La fel si cu tronsonul de pe calea Buziasului spre AEM.

Acel tronson este prevăzut a fi reabilitat, cu tot tacâmu'. Deocamdată se lucrează la linia 3. Când aceasta va fi repusă în funcţiune se va trece la linia 5, apoi la linia 4. Nu se pot deschide mai multe şantiere din lipsă de fonduri şi de autobuze care să înlocuiască tramvaiele. Până atunci se va recurge la "cârpituri" menite să menţină aceste linii în parametrii minimi ai fucţionabilităţii.

Aceasta postare a fost editata de emilut: 26 iulie 2010 - 21:25

0

#236 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 iulie 2010 - 21:27

Da si eu stiu ca sunt planificate lucrari in zona respectiva.
0

#237 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 iulie 2010 - 21:48

Nu numai Banatim-AEM se reface, eu stiu ca si portiunea de pe Stefan cel Mare (adica, in total, se vor reface absolut toate liniile inca nerefacute).
Emilut, de unde stii ordinea lucrarilor? Si, la linia 3, deja au inceput lucrarile?
0

#238 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 26 iulie 2010 - 22:03

Vezi postareaNDY, la 26 iulie 2010 - 21:48, a spus:

Nu numai Banatim-AEM se reface, eu stiu ca si portiunea de pe Stefan cel Mare (adica, in total, se vor reface absolut toate liniile inca nerefacute).
Emilut, de unde stii ordinea lucrarilor? Si, la linia 3, deja au inceput lucrarile?

Ordinea lucrărilor o ştiu din auzite, că nu sunt şef la primărie. La linia 3 au început lucrările, dar sunt abia în faza de asigurare logistică. Acolo sunt implicaţi şi alţi factori, în afara RATT. Str. Ioan Slavici va suferi modificări majore, care includ în primul rând refacerea infrastructurii a tot ceea ce înseamnă: canalizare, electrificare, telefonie, etc. Este un proces mai amplu, care necesită intervenţia tuturor furnizorilor de utilităţi. Abia la final se va reface linia tramvaiului. Remember B-dul Tinereţii.
0

#239 Useril este offline   NDY 

  • Membru VIP*
  • Grup: VIP
  • Postari: 2439
  • Inregistrat: 07 iunie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 26 iulie 2010 - 22:20

OK. N-am stiut ca deja s-au apucat de linia 3 :coolspeak: Asta inseamna ca cel putin 2-3 ani celalalte linii vor avea de asteptat. Iar dupa vreo 10-12 ani, cand probabil vor fi gata toate liniile, ne vom putem gandi la tramvaie noi... :naughty1: :rolleyes:
0

#240 Useril este offline   emilut 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 05 ianuarie 10
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 26 iulie 2010 - 22:23

Vezi postareaNDY, la 26 iulie 2010 - 22:20, a spus:

OK. N-am stiut ca deja s-au apucat de linia 3 :coolspeak: Asta inseamna ca cel putin 2-3 ani celalalte linii vor avea de asteptat. Iar dupa vreo 10-12 ani, cand probabil vor fi gata toate liniile, ne vom putem gandi la tramvaie noi... :naughty1: :rolleyes:

Hai să nu fim chiar atât de pesimişti. Părerea mea e că în cel mult un an, linia 3 va fi repusă în funcţiune.
0

Arata acest topic


  • (48 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi