STP Timișoara Forum: Infrastructura tramvaielor - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (48 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Infrastructura tramvaielor Evaluare topic: ***** 3 Voturi

#201 Useril este offline   Horatius 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 12 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:IT,Sport(Tenis de cimp,Natatie,Karate,Calarie)Muzica Clasica,Populara si Pop)Pictura

Postat 21 mai 2010 - 12:56

Vezi postareaRaoul94, la 21 mai 2010 - 12:27, a spus:

Totusi de ce ai facut dublu - post unu dupa altu , unu cu text normal iar altu ingrosat dupa 2-3 posturi iarasi ai facut un nou post cu macazele . Trebuie sa te obisnuiesti cu ideea ca TRAIM IN ROMANIA .


DA ok. traim in Romania dar daca ne lasam pe aceasta idee si nu incercam sa schimbam atunci pentru ce mai traim in Romanica :coolspeak: si hai ca deviem de la subiect deja. DECI stie cineva, ceva cind se va remedia problema macazelor ca deja este chiar penibil!Chiar nimeni oare nu citeste acest Forum din cei de la RATT conducere sau tehnic sa ne dea o exlicatie .Ii asa de rusinos sa recunoasca ca sunt probleme de ordin financiar.....etc.Macar o explicatie mie ca si calator fidel al RATT .Ce pisici! Ii greu? Ce vor sa scriu prin Posta? :)
0

#202 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 21 mai 2010 - 13:39

Am discutat si la intalnirea forumului despre macaze. Problema e lipsa planificarii unor fonduri pentru intretinere. La momentul achizitiei s-au gandit doar fonduri pentru cumpararea acestora nu si pentru intretinerea ulterioara. Preturile componentelor necesare e foarte ridicat, multe fiind uzate din cauza neschimbarii la timp. Asta e ce stiu eu, nu e un raspuns oficial, deci e posibil sa nu am informatiile corecte. :)
0

#203 Useril este offline   Horatius 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 12 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:IT,Sport(Tenis de cimp,Natatie,Karate,Calarie)Muzica Clasica,Populara si Pop)Pictura

Postat 21 mai 2010 - 15:06

Mersi mult de informatie!Sa se gindeasca cei de la Marketing sa faca bine sa faca bani pentru intretinere !Trist! foarte trist! :) Mersi oricum de informatie!
0

#204 Useril este offline   Horatius 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 12 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:IT,Sport(Tenis de cimp,Natatie,Karate,Calarie)Muzica Clasica,Populara si Pop)Pictura

Postat 26 mai 2010 - 10:18

Buna ziua tuturor,
iata ca un eveniment trist s-a intimplat din cauza MACAZELOR nefunctionale :(

Citat din "AGENDA" si poza facuta de "AGENDA"

Grav accident in Timisoara! Ciocnire intre tramvaie in Piata Maria. 17 oameni au fost raniti.
In urma impactului, calatorii au cazut claie peste grada in cele doua garnituri. 17 oameni sunt raniti. Unul dintre ei, o batrana, si-a pierdut cunostinta. Din fericire, spun medicii, toti sunt in afara oricarui pericol. De vina a fost un macaz pus gresit.
Unul dintre tramvaie venea dinspre Piata Sinaia si se indrepta spre centrul Timisoarei, iar celalalt mergea in sens opus. Vatmanita celui care venea din centru povesteste ca nu a observat ca macazul era asezat gresit catre Balcescu, iar ea trebuia sa tina directia inainte. Nu a coborat sa-l schimbe si garnitura a sarit pur si simplu de pe sine si s-a lovit de celalalt tramvai. In urma ciocnirii, calatorii aflati pe scaune sau in picioare au cazut si s-au lovit unii de altii ori de barile metalice sau de banchetele din plastic. 17 dintre ei s-au ales cu luxatii ori fracturi, rani la maini, la picioare sau la cap. Ceva mai grav este vatmanita din tramvaiul care mergea catre centrul Timisoarei.

Ambulantele au transportat in mare viteza ranitii catre spitalul Judetean si Municipal, iar politistii stau de vorba cu vatmanii pentru a stabili cum anume s-a petrecut accidentul.
UPDATE: Agentii de la rutiera au stabilit ca cele doua tramvaie nu aveau viteza. Accidentul a fost provocat de macazul pus gresit catre Piata Balcescu. Ancheta este in desfasurare. Echipaje de interventie de la RATT vor incerca sa repuna garniturile inapoi pe linii. Politistii de la Circulatie au deblocat traficul.

UPDATE: Cele doua tramvaie au fost repuse pe sine de catre echipajele de interventie de la RATT. Ancheta continua. Circulatia garniturilor prin Piata Maria catre centru a fost oprita mai bine de o ora, insa acum a fost reluata.

Deci in concluzie sa vedem ACUM ce face conducerea RATT visavis de aceasta problema a MACAZELOR????

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: accidenttramvaiederaieretimisoara_b.jpg

0

#205 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 mai 2010 - 13:31

Se discuta la accidente deja.

P.S. Transponderul care face macazul se actioneaza tot manual, doar ca nu mai cobori cu ranga ci actionezi un buton. Daca vatmanita uita sa actioneze butonul de pe bord, aceasi catastrofa se intampla si cu un macaz perfect functional.
0

#206 Useril este offline   Horatius 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 12 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:IT,Sport(Tenis de cimp,Natatie,Karate,Calarie)Muzica Clasica,Populara si Pop)Pictura

Postat 26 mai 2010 - 14:37

Domnul Florin, nu doresc sa ma cert cu nimeni dar haideti sa mergem impreuna pe toate traseele sa vedeti ca nu functioneaza Domnule!!! Daca functioneza le numarati pe degetele de la o mina.Azi dupa accident toate echipele Service erau in "priza" verificau Macazele.
Am sa incerc sa filmez ca sa credeti!
Credeti ca am eu chef sa tot zic aici !!!
Doamneeee ce se mai intimpla in tara asta!!!
PS:Uitativa la ce ora (11:30AM)a pus colegu de forum discutia cu accidentu la sectiunea "Accidente".
Eu am pus aici la (11:18AM) ca este vorba de principala cauza MACAZUL.Degeaba NU MERG DOMNILOR!!!
0

#207 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 mai 2010 - 17:58

Ce incercam sa spune era ca neatentia a fost cauza accidentului. Ca macazul e actionat manual sau electric nu conteaza in cazul nostru din moment ce era in pozitie gresita. Te cred ca multe sunt defecte si trebuie actionate manual, dar repet: nu asta e cauza accidentului. Extrapoland, chiar daca conduci o masina a carei cutie de viteze automata s-a defectat, nu poti da vina pe aceasta cand de fapt tu nu ai acordat prioritate de dreapta altui vehicul.
0

#208 Useril este offline   fan 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 11 iunie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaiele

Postat 26 mai 2010 - 18:14

Vezi postareaHoratius, la 26 mai 2010 - 14:37, a spus:

Domnul Florin, nu doresc sa ma cert cu nimeni dar haideti sa mergem impreuna pe toate traseele sa vedeti ca nu functioneaza Domnule!!! Daca functioneza le numarati pe degetele de la o mina.Azi dupa accident toate echipele Service erau in "priza" verificau Macazele.
Am sa incerc sa filmez ca sa credeti!
Credeti ca am eu chef sa tot zic aici !!!
Doamneeee ce se mai intimpla in tara asta!!!
PS:Uitativa la ce ora (11:30AM)a pus colegu de forum discutia cu accidentu la sectiunea "Accidente".
Eu am pus aici la (11:18AM) ca este vorba de principala cauza MACAZUL.Degeaba NU MERG DOMNILOR!!!



Cred ca nu reusesti sa intelegi un aspect astazi in P-ta Maria macazul nu a fost schimbat pentru linia 1 astfel acel tramvai a virat stanga si s-a tamponat cu celalalt vagon, e absolut indiferent daca macazul se schimba manual, automat sau te miri cum pentru calator nu are nicio importanta prin urmare nu ar trebui sa intereseze foarte mult pe nimeni (din exterior) nu e problema voastra asta, vatmanul are obligatia sa se asigure ca macazul este in pozitie corespunzatoare directiei de mers, cum face el asta, e treaba lui, azi macazul nu a fost schimbat (nici din cabina nici de jos) e chiar asa de greu de inteles? nicaieri nu este prevazut ca un macaz obligatoriu trebuie schimbat automat!!!!Repet nu e treaba calatorului cum se schimba macazele, dar e dreptul lui sa fie transportat in siguranta!!!
Pentru evitarea unor asemenea evenimente total nefericite e de evitat intersectarea vagoanelor peste incrucisari.
0

#209 Useril este offline   Horatius 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 12 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:IT,Sport(Tenis de cimp,Natatie,Karate,Calarie)Muzica Clasica,Populara si Pop)Pictura

Postat 26 mai 2010 - 18:34

Colegu de Forum "FAN"
sigur ca ma intereseaza cum se schimba macazele deoarece ma gindesc in primul rind la Voi ca si angajati cit si la Noi ca oameni civilizati care traim in secolul 21 si nu la timpul trecut la Tramvaiul cu Cai si mai ales ca s-au investit bani din locul "vostru " de munca si totodata este vorba si de siguranta transportului in comun.Ma mir ca ati reactionat asa si nu doriti sa fiti moderni.
Pacat de banii aruncati pe sine!!!
Daca Dvs. doriti sa continuati sportul cu ranga va doresc mult succes din acest moment!!!
Nu o sa mai comentez la acest subiect dar am sa incerc sa va trimit dovezi foto sau video in rest va doresc mult succes la noul sport in RATT "schimbatul macazelor cu ranga" pe orice conditii meteo!!!Trist! :(

PS:eu am citat doar o declaratie de presa reala ca macazul este vinovat si se vede ca nu a fost schimbat "cu ranga" mai ales daca Vatmanita era incepatoare poate ca nu a fost atenta si nu a mai schimbat macazul dar "AGENDA" asa au zis si in foto tot asa se vede directia vagonului.
0

#210 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 mai 2010 - 18:42

Horatius, noi apreciem tot ce spui tu si nimeni nu contesta ca e bine ca macazele sa fie actionate electric, dar nu aceasta a fost cauza accidentului. Dorim sa se inteleaga clar chestia aceasta.
0

#211 Useril este offline   fan 

  • Vatman
  • Grup: Conducator vehicule
  • Postari: 147
  • Inregistrat: 11 iunie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Tramvaiele

Postat 26 mai 2010 - 18:51

Da ai dreptate, in mod normal cand investesti in ceva te astepti sa functioneze foarte bine,dar dupa cum vezi chiar si constructorul macazelor a prevazut doua modalitati de actionare a macazelor:manual si automat(actionat din cabina), in ambele cazuri in schimb cinevatrebuie sa actionoze. Daca luam in considerare comunicatul RATT postat azi pe tion in cazul nostru, nu a actionat nimeni, simplu indiferent cat de complex ar fi un macaz singur nu se schimba.
Sigur si eu as prefera macaze actionate din cabina dar asta e un alt subiect, azi putea fi si cel mai modern macaz in Maria, doar de se schimba singur sau poate prin hipnoza se evita evenimentul.
0

#212 Useril este offline   Horatius 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 285
  • Inregistrat: 12 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:IT,Sport(Tenis de cimp,Natatie,Karate,Calarie)Muzica Clasica,Populara si Pop)Pictura

Postat 26 mai 2010 - 19:54

Ok. mersi de colaborare :( eu tin cu NOI oamenii sa lucram cit mai placut daca tot se investesc in asa tehnica si voi fii sustinatorul unui RATT ca si in Vest de aceeea doresc sa fie MODERN si sa mearga si MACAZELE asa cum au venit de la mama lor!
0

#213 Useril este offline   Vali 

  • Membru VIP**
  • Grup: VIP
  • Postari: 1531
  • Inregistrat: 04 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Modeling feroviar, transportul in comun(in special trolebuzele :D)

Postat 26 mai 2010 - 23:05

Crezi ca alte orase au macaze automate? Oradea nare(dar is planuri sa se puna) si nici alte orase si la ei cu ranga se schimba si la ei nimeni nu zice nimik.
0

#214 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 27 mai 2010 - 00:48

Vezi postareaVali, la 26 mai 2010 - 23:05, a spus:

Crezi ca alte orase au macaze automate? Oradea nare(dar is planuri sa se puna) si nici alte orase si la ei cu ranga se schimba si la ei nimeni nu zice nimik.



Nu ma incalzeste cu nimic faptul ca nici alte orase n-au macaze automate. N-au decat sa-si desfiinteze si liniile de tramvai (avem exemple). Eu am treaba cu orasul meu. Alte orase poate nici n-au reabilitat linia cale.... Era absolut normal ca pe traseele reabilitate din oras, macazele sa functioneze in mod automat. Abia atunci cand si "amanuntele" astea sunt functionale, lucrarea este terminata. Pe vremea cand multi dintre voi (cei tineri) nici nu erati nascuti, macazele in Timisoara functionau in mod automat (ma refer la anii '70), doar din cand in cand vatmanii sau soferii de firobuze le mai ratau (erau acele macaze cu sanii), si doar atunci (ocazional) le schimbau cu ranga sau mutau troleele firobuzelor, agatate cu franghii, manual...sau daca se defecta vreun macaz, in cateva zile, o saptamana sau o luna se repara...iar acum dupa 40 de ani, mai toate macazele de tramvai se schimba cu levierul....ca principiu, daca cereti putin (pretentii mici), putin veti primi, daca cereti mai mult (pretentii mai mari), veti primi mai mult decat "putin"...Cine are urechi de auzit, sa auda !...
Iar accidentul de azi chiar n-are nici o legatura cu felul de actionare al macazului...poate doar daca era automat, era oarecum "fortata" vatmanita sa se uite la pozitia macazului, dar astea-s doar supozitii....Apropo, lampile de semnalare a pozitiei macazului mai functioneaza?...Cele din Traian functionau cand am trecut ultima data pe acolo acum doua - trei luni...
0

#215 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 27 mai 2010 - 06:59

Deci faptul care ar dovedi, ca acele semnalizatoare, functioneaza, nu face altceva decat sa agraveze situatie vatmanitei...
0

#216 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 27 mai 2010 - 13:38

Din nefericire acolo(Maria sensul spre Sinaia), semnalizatoarele care arata directia in care este pus macazul nu functioneaza.
0

#217 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 mai 2010 - 16:43

Ok .. o intrebare. Citez de la o timisoreanca ce scrie pe Softpedia, despre macazele din anii '70-'80:

Citeaza

sistemul care probabil este si mai vechi de anii '70 se baza pe 2 contacte paralele, lungi de vreo 40cm, atinse de pantograf.

daca viteza tramvaiului era mica, curentul care trecea prin cele 2 contacte comuta pozitia macazului, daca viteza era mai mare de sa zicem 15km/h, timpul cit trecea curent prin cele 2 contacte si pantograf nu apuca sa comute macazul.

curentul care trecea prin pantograf si contacte era mare, se facea o flama de ziceai ca sudeaza...


Deci: de ce s-a renuntat la acest sistem?
0

#218 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 27 mai 2010 - 16:59

Pai nu in totalitate!
Asa avem la Regele Carol, cu Dragalina si la Balta Verde. Si nu stiu sigur, dar cred ca mai este undeva... :intrebare:
0

#219 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 27 mai 2010 - 17:01

Nu, nici vorba sa se fi renuntat la acest sistem. Aceste tipuri de macaze (denumite sanii), exista si astazi(ex. Regele Carol, AEM).
0

#220 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30199
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 mai 2010 - 20:59

Vezi postareadAImon, la 27 mai 2010 - 16:43, a spus:

Deci: de ce s-a renuntat la acest sistem?


Macazele noi au venit cu sistemul de comanda prin radio. Iata simplificata o schema de principiu (pentru cei ce nu stiu despre ce discutam):

Imagine atasata: macaz.jpg
0

Arata acest topic


  • (48 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi