Infrastructura tramvaielor
#145
Postat 03 iunie 2009 - 11:34
#146
Postat 03 iunie 2009 - 13:54
#147
Postat 03 iunie 2009 - 21:16

#149
Postat 08 iunie 2009 - 21:12

#151
Postat 09 iunie 2009 - 12:37


#152
Postat 14 decembrie 2009 - 21:33
Reabilitarea liniilor de tramvai pe cateva strazi din oras intra marti in dezbaterea Consiliului Local. Este vorba despre liniile aflate pe strazile Ioan Slavici, Polona, Ardealul, Ana Ipatescu, Victor Hugo, Alunis, Drubeta, Aleea Avram Imbroane, Gheorghe Adam, Calea Bogdanestilor, stefan cel Mare, Calea Stan Vidrighin, Calea Buziasului si Bulevardul Cetatii.
Dupa avizul alesilor locali, Primaria va incerca, pe langa contributia proprie, sa obtina fonduri europene si de la bugetul de stat. Potrivit referatului intocmit de catre Directia de Drumuri si Transporturi a municipalitatii, din totalul de 90 milioane de calatori transportati anual cu mijloacele de transport in comun, 52 de milioane se plimba cu tramvaiul.
De aceea, sustine directorul Culita Chis, este foarte importanta reabilitarea liniilor de tramvai, iar cu aceasta ocazie se inlocuiesc si instalatiile subterane.
„Transportul cu tramvaiul asigura o capacitate ridicata de transport a calatorilor, in conditiile unui consum redus de resurse, a unei viteze de exploatare si sigurante sporite. Solutia de transport public cu tramvaiul asigura preluarea fluxurilor de calatori in conditiile unor consumuri energetice cu 56% mai reduse decat cele cu autobuzele si a unor cheltuieli de exploatare cu 30% mai scazute, fapt care justifica investitiile in reabilitarea liniilor de tramvai existente”, sustine directorul de la Drumuri si Transporturi.
Acesta mai spune ca, in momentul de fata, din cauza liniilor foarte vechi, tramvaiele fac zgomot foarte mare cand trec pe strada, carosabilul vibreaza sub ele, ceea ce duce la deteriorarea tramvaielor, a liniilor, a drumurilor si a podurilor, dar si a cladirilor aflate in apropiere.
De asemenea, Culita Chis mai sustine ca fara astfel de investitii va creste numarul tramvaielor deraiate, al intreruperilor de circulatie pentru remedieri, iar RATT va avea costuri suplimentare cu personalul de intretinere si revizie a tramvaielor, care va trebui sporit. De asemenea, fara linii modernizate, nu se vor putea introduce tramvaie noi in circulatie.
Pe langa schimbarea liniilor de tramvai, carosabilul va fi reabilitat, se vor reface trotuarele, vor fi amenajate spatii verzi si se vor planta sute de arbori. Costul lucrarilor de pe cele 9 trasee se ridica la 611 milioane de lei.
Trasee propuse pentru reabilitare:
Traseul 1 – strada Stefan cel Mare – 0,86 km linie cale dubla tramvai – 23,5 milioane lei – 4 luni durata de executie a lucrarilor
Traseul 2 - Calea Stan Vidrighin – 1,707 km linie cale dubla tramvai - 83 milioane – 10 luni
Traseul 3 – Calea Buziasului - 1,278 km linie cale dubla tramvai – 34 milioane - 4 luni
Traseul 4 – Bulevardul Cetatii - 1,554 km linie cale dubla tramvai – 80,8 milioane lei – 10 luni
Traseul 5 - Calea Bogdanestilor – 2,357 km linie cale dubla tramvai – 95 milioane lei – 11 luni
Traseul 6 – Aleea Avram Imbroane – strada Gheorghe Adam - 2,812 km linie cale dubla tramvai – 58,2 milioane lei - 8 luni
Traseul 7 – Ana Ipatescu - Victor Hugo – Alunis - Drubeta –3,032 km linie cale dubla tramvai – 108 milioane lei - 12 luni
Traseul 8 – strada Ardealul – 1,872 km linie de tramvai reabilitati – 39,5 milioane lei - 8 luni
Traseul 9 – strada Ioan Slavici – strada Polona – 2,940 km de linie reabilitati – 89 milioane lei - 24 luni
Sursa:Agenda.ro
#153
Postat 14 decembrie 2009 - 21:40

Incepem sa intram in normalitate.
In lucrarile astea intra si refacerea liniilor de tramvai 3 si 7, si desigur extinderea pe linie dubla a traseului liniei 5 (pe Bogdanestilor)
#154
Postat 14 decembrie 2009 - 22:06
Linia 4 si 5 - se va inchide deoadata
Linia 4 si 8 - Pe calea Buzaisului iarasi se vor inchide deoadata. Totodata in loc de separarea liniilor de maisi, se odreste o banda de masini pe liniile de tramvai
Linia 5 - va fi mutata de pe marginia soselei pe mijlocul acesteia
Linia 3 - va dura cel mai mult deoarece RATT vrea sa se apuce ultima de ea
Deocamdata atat.
Intrebari dealemele.
Linia 2 unde are traseu de renovat, traseu care sa nu fie comun cu linia 1? Nu de alta dar daca este comuna cu linia 1 atunci u calculat-o de 2 ori.
Daca se apuca de maxim 2 dintre aceste renovari, paralizeaza complet orasul. Vom asista la ceva asemanator 2003-2004-2005.
#155
Postat 14 decembrie 2009 - 22:12
#156
Postat 14 decembrie 2009 - 22:30
Viktor, la 14 Dec 2009, 23:12, a spus:
Aceea este Calea Buziasului, deci da.
Deci sunt sperante ca nu se mai renunta la linia 3

@cseh_17:Totodata in loc de separarea liniilor de maisi, se odreste o banda de masini pe liniile de tramvai.
Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu asta, daca poti sa imi spui mai explicit, mersi

#157
Postat 14 decembrie 2009 - 22:37
alecs, la 14 Dec 2009, 22:30, a spus:
Nu am inteles ce ai vrut sa spui cu asta, daca poti sa imi spui mai explicit, mersi

Vor sa implementeze pe Cetatii si pe Stan Vidrighin (Buziasului), modelul aplicat de Videanu in Bucuresti. Vor circula pe aceeasi banda atat tramvaie cat si masini.

#158
Postat 14 decembrie 2009 - 22:54

#159
Postat 14 decembrie 2009 - 23:00
Numa sa nu fie la fel ca in centru, sa stea tramvaiul jumate de ora pana ajunge in statie de la catedrala(cand vine din maria).
#160
Postat 14 decembrie 2009 - 23:57
Chagall, la 14 Dec 2009, 22:37, a spus:

Nu mi se pare o idee buna. A se vedea ce ambuteiaje se produc si cum acestea afecteaza si circultatia tramvaielor in zonele (putine, din fericire, in Timisoara) unde traseul tramvaiului se suprapune cu benzile de circulatie auto. (ex.: Pta Badea Cartan).