STP Timișoara Forum: Armonia GT4MT - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (113 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Armonia GT4MT Tramvaie modernizate la Astra Arad si Electroputere Pascani Evaluare topic: ***** 4 Voturi

Poll: Tramvaie noi sau vechi? (173 membri au votat)

Sunteti deacord cu modernizarea tramvaielor actuale?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.

Ca si alternativa, ati prefera tramvaie noi sau SH?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.
Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#441 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 03 iulie 2014 - 13:14

Chagall a spus:

Putem avea acces la cateva poze de la Pascani cu stadiul lucrarilor? radub, cateodata o poza face cat o mie de cuvinte. ;)

Din cand in cand vor fi si poze, dar nu foarte des, pentru ca nu pot merge zilnic/saptamanal acolo (timp, bani si bun simt). Poze vor fi, in general, din momentele cand au loc lucrari spectaculoase. Informatii, insa, vor fi mai des.

Aceasta postare a fost editata de radub: 03 iulie 2014 - 13:17

4

#442 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 03 iulie 2014 - 13:25

Dar am si eu o provocare pentru voi: cine vine cu poze de la Arad? Asta e un apropos facut colegilor mei de la RATT... Florin?

Aceasta postare a fost editata de radub: 03 iulie 2014 - 13:35

0

#443 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 03 iulie 2014 - 15:11

In caietul de sarcini e vorba de "motoare modernizate". Are cineva o informatie ce inseamna asta concret?
0

#444 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 03 iulie 2014 - 16:39

Probabil ca se prevedea posibilitatea ca anumite componente ale motoarelor actuale sa fie refolosite. Nu va fi, insa, cazul, pentru ca motoarele de curent alternativ care se vor monta vor fi noi, cu stator si rotor noi. Putere: 200 kW.

Aceasta postare a fost editata de radub: 03 iulie 2014 - 16:43

0

#445 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 03 iulie 2014 - 18:55

Vezi postarearadub, la 03 iulie 2014 - 13:25, a spus:

Dar am si eu o provocare pentru voi: cine vine cu poze de la Arad? Asta e un apropos facut colegilor mei de la RATT... Florin?

Iti dai seama ca daca voi avea asa ceva le voi posta rapid. :)
0

#446 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 03 iulie 2014 - 19:03

Eu as prefera sa le vad cand vor fi gata si nu pe etape...Este ca si cand asisti la o operatie medicala grea...Nimic frumos in asta...

Abia dupa rezultatul final m-as uita eventual la poze sau filmari pe etape din procesul modernizarii. Mi se pare mai OK asa...Altfel vor fi discutii si comentarii la nesfarsit si fara folos...
1

#447 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 03 iulie 2014 - 19:07

Daca as avea poze, chiar nu as putea sa le tin doar pentru mine. :)
0

#448 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 03 iulie 2014 - 19:19

Vezi postareamile, la 03 iulie 2014 - 19:03, a spus:

Eu as prefera sa le vad cand vor fi gata si nu pe etape...Este ca si cand asisti la o operatie medicala grea...Nimic frumos in asta...

Abia dupa rezultatul final m-as uita eventual la poze sau filmari pe etape din procesul modernizarii. Mi se pare mai OK asa...Altfel vor fi discutii si comentarii la nesfarsit si fara folos...

Asa este.
0

#449 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 03 iulie 2014 - 21:03

Vezi postareamile, la 03 iulie 2014 - 19:03, a spus:

Eu as prefera sa le vad cand vor fi gata si nu pe etape...Este ca si cand asisti la o operatie medicala grea...Nimic frumos in asta...

Abia dupa rezultatul final m-as uita eventual la poze sau filmari pe etape din procesul modernizarii. Mi se pare mai OK asa...Altfel vor fi discutii si comentarii la nesfarsit si fara folos...


Aici insa fiecare cu parerea sa. Suntem cel putin cativa care dorim totusi sa asistam la aceasta "operatie" grea. :suporter viola:
2

#450 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10599
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 04 iulie 2014 - 01:18

Mie mi-ar place chiar si un documentar gen Megauzine despre cum se reabiliteaza un tramvai. Si nu sint ironic, chiar ar fi interesant.
3

#451 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 04 iulie 2014 - 17:45

Cam toate documentarele de acest gen se difuzeaza dupa obtinerea produsului final si nu in "serial" in timpul conceptiei...

Or fi si exceptii insa prea putine...


Cu un an in urma am avut ocazia sa vorbesc cu un producator de materiale video si i-am sugerat sa filmeze renovarea Pelicanului, dandu-i pontul ca acesta se afla in incinta UMT...
A fost deosebit de incantat de aceasta sugestie urmand sa se organizeze in acest sens...Insa la cateva luni de la acea discutie nu s-a intamplat nimic...
Zilele trecute o alta persoana mi-a confirmat ca Pelicanul se afla scos in curte si este complet sablat...Cam putin in doi ani de zile de cand a fost dus acolo plus ca mi-e teama ca stand afara va rugini in mod serios...

Cum mi-ar place sa vad un documentar cu renovarea Pelicanului, tot asa mi-ar place sa vad si un documentar cu renovarea tramvaiului (tramvaielor), insa la terminarea lucrarilor, precum se intampla pe toate canalele TV de gen...

Dar fiecare cu parerea lui!...
1

#452 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 07 iulie 2014 - 20:50

Cum am spus mai sus, de astazi 3504 incepe sa nu mai arate a... tramvai. Pentru o vreme...

Analiza starii caroseriilor celor doua vagoane a dus la concluzia ca acoperisul si peretii laterali se indeparteaza, din vehiculele initiale ramanand doar sasiul si stalpii de la capetele fiecarui segment. Sasiul va suferi, insa, transformari vizand intarirea sa.

Astazi la Pascani au fost indepartate acoperisul si peretii laterali ai segmentului A al vagonului 3504. Desigur, prin lucrari similare trece la Arad vagonul 3517.

Cateva imagini de astazi de la Pascani:

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Sper sa fi sarat putin inimile celor nerabdatori sa afle si sa vada ce se mai intampla cu acest proiect...
12

#453 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 iulie 2014 - 20:57

La cat mai ramane din el, nu stiu de ce nu se apuca sa construiasca un tramvai de la zero? Practic, ce ramane (din cate spui), mai mult incurca decat ajuta la ceva. :)
1

#454 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 07 iulie 2014 - 21:04

Sasiul este, totusi, o structura complexa, cu pondere destul de mare in constructia vehiculului. Proiectarea si realizarea unuia nou ar creste semnificativ costurile.

Aceasta postare a fost editata de radub: 07 iulie 2014 - 21:05

1

#455 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30202
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 07 iulie 2014 - 21:15

Sigur, stiu ca nu se pune problema , doar ca ma gandeam ca daca-l proiectezi exact pentru restul componentelor, nu mai trebuie sa-l adaptezi pe cel vechi, care poate, nici nu este foarte potrivit pentru niste componente moderne. Discutam, desigur, nu sunt specialist la capitolul acesta (chiar daca am desfacut pe vremuri in bucati vagoane (VP1, de exemplu), sau boghie de Timis 2 si ...le-am si asmblat la loc :D )si nu ma pun sa dau sfaturi de niciun fel.
1

#456 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 07 iulie 2014 - 21:38

Trebuie stiut ca din caroseria vagonului luat pentru modernizare de la Iasi s-a indepartat, de asemenea, acoperisul, fiind pastrati peretii laterali pentru ca tabla era in cea mai mare parte in stare foarte buna, necesitand inlocuire doar punctual. Sasiul a fost si el intarit in zona usilor.

Aceasta postare a fost editata de radub: 07 iulie 2014 - 21:40

0

#457 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 08 iulie 2014 - 12:12

Lucrarea pare mult mai complexa fata de ce s-a executat la prototipul de la Pascani.
Sper ca la final sa iasa ceva de calitate si de durata.
0

#458 Useril este offline   radub 

  • --
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Banati 2
  • Postari: 333
  • Inregistrat: 04 iunie 08
  • Sexul:masculin

Postat 08 iulie 2014 - 13:22

Nu neaparat. In cazul celui luat de la Iasi s-au putut utiliza cutiile existente fara modificari semnificative, pe cand la ale voastre starea caroseriilor necesita refacerea in intregime a cutiilor. Iar ceea ce se pregateste "suna" foarte bine (detalii la momentul potrivit). Pe de alta parte, constructia vehiculului de la Iasi (ma refer la original) este extrem de complicata dpdv mecanic, asigurandu-i mai multe grade de libertate comparativ cu vagonul produs de Wegmann, care este extrem de simplu si nu pune probleme deosebite. Pentru ca vagonului GT 4 produs de MFE (cel de la Iasi) sa i se poata pune burduf intre segmente (originalul continea un portal metalic, inestetic pentru un vagon modern) a trebuit regandita (dpdv mecanic) zona articulatiei, pentru a mentine pe cat posibil gradele de libertate ale segmentelor vagonului fara afectarea burdufului. Deci, depinde din ce unghi privesti lucrurile (eu zic ca abia asta a fost o lucrare complexa).

Altfel, pe partea de tractiune diferentele vor fi minore. Necesitatea de a permite atasarea remorcilor nemodernizate, cu franare pneumatica, va impune echiparea vagonului motor cu echipamente (inclusiv electronice) suplimentare pentru actionare si control (la cel din Iasi nu a fost cazul). De asemenea, va fi montat la usa 4 un elevator (inexistent la vagonul din Iasi). Componentele de baza pentru controlul tractiunii vor fi, insa, similare.

Aceasta postare a fost editata de radub: 08 iulie 2014 - 13:30

4

#459 Useril este offline   Wegmann 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 2282
  • Inregistrat: 09 decembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Erlangen/Nürnberg

Postat 08 iulie 2014 - 17:06

Doar sa nu iasa o strutocamila.
0

#460 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 08 iulie 2014 - 17:16

Vezi postarearadub, la 08 iulie 2014 - 13:22, a spus:

Nu neaparat. In cazul celui luat de la Iasi s-au putut utiliza cutiile existente fara modificari semnificative, pe cand la ale voastre starea caroseriilor necesita refacerea in intregime a cutiilor. Iar ceea ce se pregateste "suna" foarte bine (detalii la momentul potrivit). Pe de alta parte, constructia vehiculului de la Iasi (ma refer la original) este extrem de complicata dpdv mecanic, asigurandu-i mai multe grade de libertate comparativ cu vagonul produs de Wegmann, care este extrem de simplu si nu pune probleme deosebite. Pentru ca vagonului GT 4 produs de MFE (cel de la Iasi) sa i se poata pune burduf intre segmente (originalul continea un portal metalic, inestetic pentru un vagon modern) a trebuit regandita (dpdv mecanic) zona articulatiei, pentru a mentine pe cat posibil gradele de libertate ale segmentelor vagonului fara afectarea burdufului. Deci, depinde din ce unghi privesti lucrurile (eu zic ca abia asta a fost o lucrare complexa).

Altfel, pe partea de tractiune diferentele vor fi minore. Necesitatea de a permite atasarea remorcilor nemodernizate, cu franare pneumatica, va impune echiparea vagonului motor cu echipamente (inclusiv electronice) suplimentare pentru actionare si control (la cel din Iasi nu a fost cazul). De asemenea, va fi montat la usa 4 un elevator (inexistent la vagonul din Iasi). Componentele de baza pentru controlul tractiunii vor fi, insa, similare.



Daca stiu bine, in proiect nu era chiar prevazut eliminarea intregii "caroserii" sa zic asa. Vor creste costurile, si daca da cu cat aprox.?
0

Arata acest topic


  • (113 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi