STP Timișoara Forum: Armonia GT4MT - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (113 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Armonia GT4MT Tramvaie modernizate la Astra Arad si Electroputere Pascani Evaluare topic: ***** 4 Voturi

Poll: Tramvaie noi sau vechi? (173 membri au votat)

Sunteti deacord cu modernizarea tramvaielor actuale?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.

Ca si alternativa, ati prefera tramvaie noi sau SH?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.
Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#1441 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 26 septembrie 2016 - 18:44

:up_arow: Partea cu farurile se detaseaza, din cate rezulta din modul de fixare cu mai multe suruburi. Or fi reclamat ai nostri ca nu pot schimba usor becurile? :intrebare:

Cu toate ca m-am uitat atent, numerele de parc nu erau vizibil afisate, deocamdata. Nici electricienii nostri nu le stiau.

P.S. radub nu a prezentat de nicio culoare pozele "mai critice" de pe forum, ci doar pe cele de la distanta, facute de dan.s, pe care-l sfatuieste sa nu prea se incurce cu imbecilii de noi. ;)
0

#1442 Useril este offline   brioti 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 03 iunie 13

Postat 26 septembrie 2016 - 20:49

Deci o sa fim si mai inghesuiti......băi băiete ăstia au gandit cu fundul???Cum sa nu rebiliteze remorci???pe linia 4 si pe 2 si pe 9????
1

#1443 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 septembrie 2016 - 10:52

Pai de la bun inceput nu a fost vorba sa se reabiliteze remorci, ci doar ca Armoniile ar fi trebuit sa fie compatibile cu remorcile de Wegmann (daca imi aduc aminte bine).
Dar, in fine, pana la urma exista doar 5 Wegmann-uri cu remorca la ora actuala (3510, 3523, 3529, 3540 si 3553), si cel mai probabil astea o sa fie ultimele trimise la reabilitat (daca chiar se vor reabilita toate cele 30 de bucati). Pe de alta parte, sa nu uitam ca multe din Wegmann-urile trimise la reabilitat sunt din cele care stau de ani buni trase pe dreapta, deci dupa ce vor fi reabilitate toate vom avea (cel putin in teorie) mai multe tramvaie, deci unde va fi nevoie s-ar putea suplimenta: de ex, pe linia 4, in loc de 5 trenuri cu remorca, am putea avea 7 trenuri, din care 3 cu remorca - Hansa/Rathgeber si 4 fara, la fel si pe liniile 9 si 8. Pe linia 2 nu se circula nici acum cu remorca.
0

#1444 Useril este offline   MNU 

  • Ex member
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Guests
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 21 septembrie 16
  • Sexul:masculin

Postat 27 septembrie 2016 - 11:04

"Armoniile" au cupla de remorcare? Ca parca n-au...

#1445 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 septembrie 2016 - 11:23

Nu par sa aibe. Probabil s-a renuntat la acea idee de a le cupla cu remorci vechi
0

#1446 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 septembrie 2016 - 19:05

Sistemul actual de franare e complet diferit (e hidraulic), Armonia neavand compresor pentru obtinerea aerului comprimat. Fara el, nu ar merge nici frana pe remorca. (acum sa nu-mi raspundeti ca s-ar putea monta un compresor :D )

Oricum, ar fi super ciudat sa ai un vagon modernizat cu clima, incalzire in scaune, wi-fi, etc, care sa tracteze o remorca veche, a carei sistem de incalzire e in pioneze, nu are aer conditionat, etc. S-ar inghesui lumea tot in primul vagon... :)
1

#1447 Useril este offline   MNU 

  • Ex member
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Guests
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 21 septembrie 16
  • Sexul:masculin

Postat 27 septembrie 2016 - 19:32

Explicatia e plauzibila.

Ce ma deranjeaza pe mine este faptul ca nimeni din RATT nu a avut sange in "instalatie" sa-i spuna lui Robu, dupa primele doua "Armonii", ca aceste "carpeli" sunt scumpe.

Un tramvai nou, chiar mai scump, avea capacitate mai mare, garantie, durata de viata mai lunga si fara riscuri de a avea diversi furnizori "falimentari" cu tot felul de porcarii pe post de solutii de compromis (vezi parbrize, grile de plastic si alte asemenea).

#1448 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 27 septembrie 2016 - 21:07

Pai cine sa ii spuna?
Mana de oameni care se pricepe cat de cat, din diverse motive (pasiune, ocupatie, etc) suntem adunati aici. Am batut gura, a aparut in presa, degeaba.
Cei care ar trebuii si ar avea putere sa o faca, consilierii spre exemplu, tac... Ce spune sefu', aia facem... Robu s-a cam impus pe tron, si acuma toti sub el executa...
0

#1449 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 septembrie 2016 - 21:43

Vezi postareaMNU, la 27 septembrie 2016 - 19:32, a spus:

Explicatia e plauzibila.


Hai ca ai fost tare :rad_masa: Din pacate e adevarul, Armoniile nu au fost nici macar o secunda gandite sa imbine trecutul cu "viitorul", adica sa traga remorcile vechi. Nu a existat niciodata un plan clar in ceea ce priveste o solutie la parcul de tramvaie aflat in descompunere. Singura solutie de care auzeam mereu a fost "luam tramvaie noi" si cam atat, odata cu schimbarea regimului "s-a luat taurul de coarne", a mers primarul sa se plimbe cu tramvaie noi si a decis ca sunt mult prea scumpe "si nu se preteaza" la orasul nostru. Cam asta a fost povestea... ce a fost a fost iar ce s-a dorit pe urma a fost doar ceva cu care primarul probabil se va lauda in viitor ca fiind un mare succes, negand desigur neajunsurile si compromisurile facute, atribuind aceste argumente celor care nu doresc o utopie pe care numai el o vede.

Si ca tot am acuma umpic de timp:

Luni am prins o armonia pe 2, cred ca era pascaniul, pentru ca avea bare de sustinere si langa burduf (nu inteleg de ce acolo nu mai exista acele 2 bare transversale de la platforma). Vreau sa spun ca e foarte impracticabil salonul cand e aglomerat, se vede clar ca nu e gandit pentru capacitate, si nu neaparat pentru ca e mic, pentru loc este avand in vedere ca nu mai exista scaune duble, ci pentru ca nu exista bare de sprijin puse cum trebuie si indeajuns. Era in jura de 17:30 iar la acea ora e destul de aglomerat.
Azi, mai mult ca sigur acelasi tren de la aceeasi ora, dar cu o hansa, cam acelasi numar de oameni... alta viata, lumea mult mai bine dispersata si mult mai aerisit salonul, chit ca o hansa e mai ingusta. Cred ca spune multe faptul ca o firma nu e in stare cu tehnologia de azi sa faca ceva mai bun decat ce s-a facut, fara computere, in anii 60. Si asta pentru simplul fapt ca pe personalul de la noi il doar fix in 14, mai ales cand face parte dintr-o firma care are contracte asigurate cu statul. Banul vine, tu stai la computer si desenezi in solid works chestii impracticabile, iar omul de rand e obligat sa inghita... Si nu, nu e vorba ca ce e acuma e modern si deaia e asa, pentru ca nu e. Am calatorit cu vechile Ikarusuri destul, iar trecerea la Conecto a fost un placuta, se simtea ergonomia, la fel si la firobuze, in schimb la carpelile astea facute la tramvaie...
1

#1450 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 septembrie 2016 - 21:49

In plus, nu sunt reprezentant al fabricantului (ca altii, de pe alte forumuri) ca sa gasesc explicatii plauzibile. Daca stiu ceva concret scriu, daca nu, spun ca e parerea mea.
0

#1451 Useril este offline   MNU 

  • Ex member
  • PipPipPipPipPip
  • Grup: Guests
  • Postari: 318
  • Inregistrat: 21 septembrie 16
  • Sexul:masculin

Postat 27 septembrie 2016 - 21:50

Marturisesc ca nu urmaresc forumul in detaliu. A facut cineva un calcul de pret raportat la capacitate? A spus cineva ca nici in 100 de ani nu vor face fata Armoniile la o linie cum e linia 4 sau 8? A spus cineva ca nu prea mai avem tramvaie capabile sa traga remorci in siguranta?

Merg ocazional cu unele epave pe linia 4... alea trag "sa moara". Pasiune, ne-pasiune, scot ramele alea niste zgomote la cupla si la articulatii de ti se ridica parul pe crestet. Niste vaselina sau ulei nu le-ar mai strica... macar asa... "din an in Paste". Toata stima pentru cei care le tin in functiune dar sefii RATT si Primaria trebuie sa inteleaga ca doar cu maini dibace dar fara piese de schimb, consumabile, intretinerea nu se face si, incet-incet ramanem si fara astea de agonizeaza pe linii.

#1452 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3165
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 27 septembrie 2016 - 22:11

Calcul cu raport nu am vazut niciunde, eu cel putin. Ce a mai spus presa, sunt urmatoarele, ca o Armonia costa in jur de 500.000 euro, iar primele 2 prototipuri au costat ceva mai mult din cauza proiectarii si adaptarii componentelor.

Si "fi linistit", Armoniile, oricate vor fi la numar nu vor merge pe 4 sau pe 8 (cel putin in prima faza), vor fi mai mult ca sigur niste exclusivitati, adica 2 parcuri de tramvaie, unul cu rable, pentru linii care mai au portiuni vechi, si unul cu Armoniile, pentru traseele cu linii in cea mai mare parte bune. Cred ca va aduceti aminte cand mertanele au venit la Timisoara si nu au mers pe 21 sau 28 decat atunci cand se apropia venirea articulatelor noi...
0

#1453 Useril este offline   brioti 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 511
  • Inregistrat: 03 iunie 13

Postat 27 septembrie 2016 - 22:29

Sincer...păcat k tramvaiul din pacate,pentru mine o sa devina istorie...Si sincer mai binevl am scoate decat bătaie de joc de bani de călători de stat!
-1

#1454 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 27 septembrie 2016 - 22:43

:blink: Eu zic sa verifici si sa editezi postarea, ca nu prea se intelege ce ai vrut sa spui in a doua propozitie.
0

#1455 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 27 septembrie 2016 - 23:07

:rad_masa:
0

#1456 Useril este offline   NF1-800 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 223
  • Inregistrat: 07 septembrie 11
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Trenuri,Autobuze,Tramvaie.

Postat 27 septembrie 2016 - 23:27

Pe mine, ce ma deranjeaza cel mai mult este ca s-au ales fix Wegmann-urile sa fie sacrificate pentru treaba asta...iar in opinia mea erau cele mai comfortabile din tot parcul.
0

#1457 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2373
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 28 septembrie 2016 - 06:19

S-au ales Wegmann fiind si mai multe numeric..si spatioase din constructie asadar aveai de unde ingusta in proiectarea spatiului interior..Am spus de la inceput ca sunt impotriva modernizarii..si in special modernizarii facute cu firme autohtone..care modernizare seamana si deja vedem asta cu o mutilare si o bataie de joc pe multi bani publici.
Daca "incapatanatul sef" ca sa nu zic catar...tot dorea modernizare de ce nu a facut licitatie INTERNATIONALA? Poate firme germane ar fi avut idei mai coerente de modernizare decat firma de partid care trebuie sa ia banii..
Asa cum spunea un coleg, din start nu s-a luat in calcul varianta de modernizare a remorcilor asadar reducere clara a capacitatii de transport. Inca o data oi fi eu hater..robufob..dar chiar nu sunt orb. Ati vazut linia 3..acum veti vedea linia 7 cu aceiasi soarta... :censored: Nu uitati ca e linie aproape total nereabilitata..asadar in maxim 1 an vom avea o noua conferinta de presa in care ni se va explica cum se fluidizeaza traficul in zona si cate locuri de parcare in plus avem daca desfiintam blestemata de linie de tramvai din Fratelia...mai introducem o cursa expres E10 sau ce numar ii vor da...si locuitorii vor fi extrem de multumiti..precum cei din Freidorf...
Stiu ca iar ma vor acuza unii ca sunt paranoic si vad vesnic raul..dar si in 2009 visam la reabilitare in Freidorf nu..? suntem in 2016...s-a vazut ce a iesit. Parcul de vehicule tramvaie e tot mai mic..mai licitam niste autobuze..midibuze...si am scapat de inca ceva km de sina de otel si line de contact...
cu ce ma incalzeste wi fi in tramvaie in conditiile in care nu ai de ce te tine in timpul mersului? cu ce ma bucura camere video cand nu sunt admise ca proba in instanta? cu ce ma ajuta afisajul interior cand nu e folosit 99 %?
Plus ca denumirea de "armonia"..pe langa faptul ca suna a nume de firma funerara e total neinspirata in conditiile acelui tiuit care se aude incontinuu in aceste vehicule...parca e ales la batjocura si sfidare..
Ce ma intristeaza cel mai mult e ca nimeni nu isi asuma greselile..cand milioanele de euro date pe vaporase zac nefolosite ni se zice in conferinta de presa ca "probabil cineva s-a gandit si la legislatie"....mda...banii dati comision luat.
Sunt tare curios daca acel contract de modernizare include si clauze in care executantul e obligat sa corecteze erorile inerente aparute. Tare cred ca nu..plus ca daca din start de cand ai inceput "modernizarea" firma de la care iei parbrize si componente da faliment..ai viitorul de procurare piese schimb asigurat...
Din pacate unii sunt robiti de comision..altii orbiti de geniul Fuhrer ului...


PS. Vorbind concret de lucruri care sunt vazute de fiecare cetatean al orasului: administratia Oancea a initiat aducerea tramvaielor SH din Germania si a pornit reabilitarea liniei cale. Administratia Ciuhandu a continuat proiectul de reabilitare a liniilor. asta strict legat de partea de transport in comun . Actuala administratie inca de la inceptul mandatului a facut gropi subterane taieri de copaci si "reabilitari " cu firme de partid.
Plus plantari de semafoare si descurajarea transportului "verde" inclusiv pe bicicleta.
Si un lucru care nu se poate uita..a fost votat pe valul usl din acea perioada..avea chiar la ministerul transportului coleg de partid liberal. UN leu nu s-a alocat pentru gara...tot acelasi jeg a ramas....acum facem sanchi miting pentru centura...cand toata Europa incurajeaza transportul electric si velo...noua ne pasa de incurajarea maxima a traficului auto...vezi faptul ca masinile parcate ilegal nu se ridica...chiar daca blocheaza tramvaiul. ticalosul de biciclist care streseaza ingerasii din centru e aspru sanctionat...legea e pentru unii...
Sa nu uitam ca si noile achizitii de autobuze mercedes au fost tot "vina" fostei administratii..altfel "reabilitam" autobuzele DAC..la fel si la troleibuze.
Slava Domnului ca nu am ajuns "inca" precum Resita sau Constanta...dar ne indreptam intr-acolo....

Aceasta postare a fost editata de BogdanTm: 28 septembrie 2016 - 06:41

3

#1458 Useril este offline   Illes Mihai 

  • Moderator: Restaurare Tramvaie
  • PipPipPip
  • Grup: RATT Staff
  • Postari: 62
  • Inregistrat: 08 aprilie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:R.A.T.T. - Serviciul Tehnic

Postat 28 septembrie 2016 - 07:53

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 27 septembrie 2016 - 19:05, a spus:

Sistemul actual de franare e complet diferit (e hidraulic), Armonia neavand compresor pentru obtinerea aerului comprimat. Fara el, nu ar merge nici frana pe remorca. (acum sa nu-mi raspundeti ca s-ar putea monta un compresor :D )

Oricum, ar fi super ciudat sa ai un vagon modernizat cu clima, incalzire in scaune, wi-fi, etc, care sa tracteze o remorca veche, a carei sistem de incalzire e in pioneze, nu are aer conditionat, etc. S-ar inghesui lumea tot in primul vagon... :)



Dar se puteau concepe vagoane cu comandă multiplă (cum au fost Tatrele T3 din Arad) prin care se pot forma trenuri de tramvaie - și nici nu costa în plus foarte mult ...
Vagoanele motorice Armonia, așa cum au fost realizate, nu au nici un avantaj față de un troleibuz articulat ! Repet: s-a pierdut cel mai important avantaj al tramvaiului, acela de a compune și descompune trenuri funcție de capacitatea de transport necesar !

11

#1459 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30203
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 28 septembrie 2016 - 08:41

Bineinteles ca se putea. Eu doar am explicat situatia existenta dupa reabilitare si de ce nu ar putea tracta acum remorci :)
0

#1460 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2373
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 28 septembrie 2016 - 08:43

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 27 septembrie 2016 - 19:05, a spus:


Oricum, ar fi super ciudat sa ai un vagon modernizat cu clima, incalzire in scaune, wi-fi, etc, care sa tracteze o remorca veche, a carei sistem de incalzire e in pioneze, nu are aer conditionat, etc. S-ar inghesui lumea tot in primul vagon... :)

Strict ca si gluma...sau poate nu. Si in Bucuresti existau pe vremuri vagoane motor si remorca clasa 1 si clasa 2.. Cine plateste abonament sau bilet sta la clima si incalzire..plimbaretii asistati social de primarie urca in "bouvagon" la pachet cu hotii de buzunare.... :rad_masa: :rad_masa: :rad_masa:
2

Arata acest topic


  • (113 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 75
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi