Postat 01 mai 2017 - 12:10
Mdea... cum vede romanul treaba...
Neamtul pe de alta parte, incepand din anii '80, si-a dat seama de problema, si ce a facut? A inceput sa ingroape in centru liniile. Astfel s-a ajuns (in Köln si Düsseldorf, cazuri care le urmaresc) sa se ajunga la un nivel de incarcare a liniilor care solicita trenuri compuse din 3 vagoane, nu numai 2, cum se circula normal. Chiar citisem zilele trecute un articol legat de linia 1, 16 si 18 din Köln, care au ajuns la capacitatea maxima de incarcare. Aka, tramvaiele circula la orele de varf, atat de des, incat NU se mai poate adauga nici un tren in plus. (frecventa ajungand sa fie si 3 min)...
Deci eu zic ca ar trebuii sa mai deschidem ochii si in jurul nostru. Daca scoaterea tramvaiului era solutia, orase precum Köln, Düsseldorf, Berlin, nu extindeau reteaua, ci o micsorau/desfintau.
Ultimul exemplu pentru a baga tramvaiele in subteran, este Stuttgart, care odata cu manevra asta a trecut de la 1000mm la 1435mm. Si la ei nu e bas campie...