refulari/intrebari/sugestii
#41
Postat 14 august 2008 - 00:52
#42
Postat 14 august 2008 - 05:43
dAImon, la Aug 14 2008, 01:36, a spus:
Fără supărare, dar control în situaţii aglomerate nu există : dacă ar fi să acord credit regiei, ar însemna să spun că nu se fac tocmai pentru a nu pune călătorii în situaţii jenante (ştiţi, am vrut să-l compostez, dar n-am putut vâsli). Sau poate pentru că nu vor nici controlorii să se streseze în plus.
Intr-adevar de vre-o 3 ani de cand merg cu autobusul, in situatii foarte aglomerate nu a fost control decat 1 data sau de 2 ori. Dar daca era sistemul asta nou, in acele 1 sau 2 dati as fi fost data jos din autobus, pentru ca ar fi fost imposibil sa validez abonamentul.
#43
Postat 24 septembrie 2008 - 18:55
Sau deja se planuieste asta?

#44
Postat 24 septembrie 2008 - 21:04
#45
Postat 03 octombrie 2008 - 21:59
Unele companii de telefonie ofera posibilitatea, pentru utilizatorii de cartele preplatite, sa foloseasca un fel de credit de urgenta (la Orange este 50 euro-centi), urmand ca acesta sa fie dedus din prima suma reincarcata. As sugera o posibilitate similara pentru oamenii care se regasesc brusc in situatia de a calatori, dar nu mai au credit pe card - posibilitatea de a valida calatoria (sau mai multe, pana la o suma prestabilita) - urmand bineinteles ca la primul abonament reinnoit sau prima reincarcare, sa se achite si calatoria respectiva.
Merge? Exista deja?

#46
Postat 03 octombrie 2008 - 22:18

Sa vedem care e parerea lor.
#47 Guest_Bogdan_*
Postat 01 noiembrie 2008 - 17:46
#48
Postat 01 noiembrie 2008 - 18:05
Aceasta postare a fost editata de viktor: 29 ianuarie 2009 - 23:22
#49
Postat 01 noiembrie 2008 - 19:02
Bogdan, la Nov 1 2008, 17:46, a spus:
Nu s-a reusit inca formatarea tuturor cardurilor. Sper ca luni sa aflu amanunte in legatura cu data la care se vor distribuii cardurile. (cu toate ca data anuntata anterior era 1 noiembrie).
@ viktor


Asa arata cardul. In zona alba din stanga se va inscriptiona (de catre o imprimanta Tatoo) nume, prenume si primele cifre din CNP (datele de nastere). Totul depinde de viteza cu care introduce vanzatoarea datele (unele nu au lucrat pana acum pe un PC) si de viteza de lucru a imprimantei.
#50
Postat 02 noiembrie 2008 - 01:55
Florin.B RATT, la Oct 3 2008, 22:18, a spus:

Sa vedem care e parerea lor.

Florin.B RATT, la Nov 1 2008, 19:02, a spus:
puii mei, nu anunti un deadline daca nu esti sigur ca poti sa-l respecti.
cam naspa pentru RATT, si mai naspa pentru entuziasti.
mai ales pe partea de PR, unde puteau sa dea un comunicat prin care sa explice intarzierea.
in fine ..
#51
Postat 19 decembrie 2008 - 19:49
Florin.B RATT, la 28 Apr 2008, 21:59, a spus:
Daca va fi necesara validarea si in cazul abonamentelor, cred ca sistemul va fi un mare fiasco. In momentul de fata, o gramada de oameni au abonamente, si nu valideaza. Asta face ca atunci cand e cat de cat loc sa fie relativ lejer sa-ti stampilezi biletul. Insa daca toata lumea, inclusiv cei cu abonament, vor trebui sa valideze, clar se va face coada la validatoare. Mai ales daca tre' si sa "apropii cardul de sofer"

In tramvai e stramt. O solutie de succes va fi aia unde nu tre' sa te misti prea mult ca sa apuci sa validezi. Nici in viitor, ca si acuma, controlorii nu vor urca in tramvaiele unde sta lumea ciorchine pe scari, ca n-au cum sa controleze in conditiile alea. Asa ca datele statistice mai precise pe care sperati sa le colectati vor fi in mod sistematic perturbate.
Eu revin la o idee mai veche: o fi fiind mai scumpe aparate care sa stea in staii, da' daca tot e totul TCP/IP, si exista atatea solutii wireless, de ce nu faceti validatoare in statii, cu comunicare wireless cu tramvaiele? Statiile nu au nevoie decat de curent, se poate imagina un sistem foarte de incredere care sa foloseasca wireless si sa nu necesite conectarea fiecarui validator din statie la un server central. Alternativ, se poate monta la fiecare validator din statie un modem GPRS. Dat fiind ca se transmit doar date, si ca astea se pot comprima, nu cred ca costurile curente ar fi exagerat de mari. Plus ca nu cred ca mai are vreun provider de GPRS vreun client care sa mute atat de multe date pe GPRS, asa ca ar trebui sa va ofere si un discount semnificativ.
Tot legat de costuri: daca comparati pretul unui tramvai nou, chiar si a unui vagon fara motor, cu banii pe ansamblu pentru hardware-le pt. sistemul nou de ticketing, cu si fara validatoare in statii, nu cred ca mai pare atat de mare diferenta de costuri. Iar, daca comparati cheltuielile lunare ale regiei cu energia electrica cu cheltuielile de exploatare pt. un sistem mai destept, eventual chiar pe GPRS, si cu eventualele plusuri/minusuri de subventii care pot rezulta dintr-o mai buna/mai proasta contorizare a traficului, cre' ca va iese iar un argument in favoarea unui sistem mai destept, si cu validatoare in statii.
#52
Postat 19 decembrie 2008 - 19:52
#53
Postat 19 decembrie 2008 - 20:14
A_flj_, la 19 Dec 2008, 19:49, a spus:
Ai vazut undeva acest sistem functionand? Nu ma refer la automate de eliberare a biletelor in statii ci la validatoare in statii.
- Vorbeai de alimentarea cu energie a validatoarelor (montate in statii)... nu sti cate probleme avem pentru a alimenta panourile de afisare in statii (deocamdata punem panouri doar unde avem alimentare de la reteaua de semaforizare. Nu mai vorbesc de costurile unui bransament Enel, care sunt astronomice

- In legatura cu GPRS-ul: se plateste un abonament lunar plus cantitatea de date (deocamdata avem aprox. 400 de SIM-uri pentru panouri si computere de bord si pot sa-ti spun ca se plateste destul de mult in fiecare luna)
- Riscul de vandalizare e clar mai mare in statie decat in tramvai (chiar daca e doar vopsit cu spray si nu neaparat spart, ars, indoit)

#54
Postat 10 martie 2009 - 20:09
Exista discutia despre posibilitatea urmaririi in timp real a deplasarii vehiculelor, mai demult, de a vedea estimarile de timp, chestii d-astea. In ce stadiu este proiectul/portalul? Exista in plan un API astfel incat un dezvoltator independent sa poata crea aplicatii pe platforma regiei? (cum permite Twitter spre exemplu)
#55
Postat 10 martie 2009 - 20:55

#56
Postat 10 martie 2009 - 21:23
#57
Postat 11 martie 2009 - 09:12
Aseara toate validatoarele din alta masina aveau eroarea de genul "eroare conectare la server." Din nou, la un control, ce se intampla? Primesc amenda pt ce? Pt nimic?
Am mai citit pe forum pareri impotriva acestui sistem de validare obligatorie a abonamentelor, chiar nu se poate face nimic in sensul asta?
Aceasta postare a fost editata de lloner: 11 martie 2009 - 09:50
#58
Postat 11 martie 2009 - 13:08
Daca scrie mesajul cu "alta linie" incearca validarea pe proprie raspundere (apesi pe R dupa care validezi cardul)
#59
Postat 11 martie 2009 - 13:13
#60
Postat 11 martie 2009 - 13:46