STP Timișoara Forum: refulari/intrebari/sugestii - STP Timișoara Forum

Salt la continut

In cazul in care doriti obtinerea unui raspuns oficial la o plangere in legatura cu sistemul de taxare, aceasta se poate obtine doar depunand o reclamatie la registratura regiei. Raspunsurile primite pe forum exprima parerea membrilor acestuia.
  • (4 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

refulari/intrebari/sugestii

#41 Useril este offline   Dr2005 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 1403
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bucuresti, Sector 6 - Drumul Taberei

Postat 14 august 2008 - 00:52

Am rămas surprins să văd că în Austria nu se validează abonamentul decât o dată, el fiind valabil exact 24, 48, 72 ore, 7 zile din momentul validării (sau mai mult, 1 lună, 3 luni, un an). De exemplu, dacă luam aboanemtn de o zi şi îl validam la ora 23:00, el era valabil până ziua următoare la ora 23:00, nu până la 23:30 când ieşeau vehiculele de pe traseu.
0

#42 Useril este offline   marioana 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 69
  • Inregistrat: 27 martie 08

Postat 14 august 2008 - 05:43

Vezi postareadAImon, la Aug 14 2008, 01:36, a spus:

Validarea cardului are două funcţii : taxarea (dacă nu ai abonament), şi înregistrarea călătorului pentru statistică. În situaţiile aglomerate, probabil se va proceda pe acelaşi principiu ca la bilete : ori dai cardul din mână în mână, ori mergi fără validare.

Fără supărare, dar control în situaţii aglomerate nu există : dacă ar fi să acord credit regiei, ar însemna să spun că nu se fac tocmai pentru a nu pune călătorii în situaţii jenante (ştiţi, am vrut să-l compostez, dar n-am putut vâsli). Sau poate pentru că nu vor nici controlorii să se streseze în plus.

Intr-adevar de vre-o 3 ani de cand merg cu autobusul, in situatii foarte aglomerate nu a fost control decat 1 data sau de 2 ori. Dar daca era sistemul asta nou, in acele 1 sau 2 dati as fi fost data jos din autobus, pentru ca ar fi fost imposibil sa validez abonamentul.
0

#43 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 24 septembrie 2008 - 18:55

Inainte de a se lansa sistemul pentru publicul larg, nu ar fi bine sa treaca prin beta-testing o perioada? Adica sa fie distribuite 1000 (?) de carduri, unor persoane alese, si acestia sa foloseasca sistemul in mod normal. Astfel, in cazul in care apar eventuale probleme (bugs), sa poata fi remediate fara a implica toti calatorii.

Sau deja se planuieste asta? :rad_masa:
0

#44 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30193
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 24 septembrie 2008 - 21:04

Din cate stiu eu, nu. Daca vor aparea probleme se rezolva din mers.
0

#45 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 03 octombrie 2008 - 21:59

ok, inca o sugestie/intrebare :

Unele companii de telefonie ofera posibilitatea, pentru utilizatorii de cartele preplatite, sa foloseasca un fel de credit de urgenta (la Orange este 50 euro-centi), urmand ca acesta sa fie dedus din prima suma reincarcata. As sugera o posibilitate similara pentru oamenii care se regasesc brusc in situatia de a calatori, dar nu mai au credit pe card - posibilitatea de a valida calatoria (sau mai multe, pana la o suma prestabilita) - urmand bineinteles ca la primul abonament reinnoit sau prima reincarcare, sa se achite si calatoria respectiva.

Merge? Exista deja? :mellow:
0

#46 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30193
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 03 octombrie 2008 - 22:18

Ideea nu e rea. O sa o expun celor care conduc acest proiect. :mellow:
Sa vedem care e parerea lor.
0

#47 Guest_Bogdan_*

  • Grup: Guests

Postat 01 noiembrie 2008 - 17:46

Astazi am cumparat abonament pentru toate liniile (general) pe 30 de zile..si am avut dezamagirea sa constat ca mi s-a dat tot acel vechi si banal abonament de hirtie (speram sincer sa primesc acel CARD de care s-a tot scris)... poate am putea afla de la ce data se vor distribui totusi acele carduri personalizate... macar pentru abonamente. In presa s-a anuntat ca data e 1 noiembrie, aici pe forum s-a scris aceiasi data ..de 1 noiembrie. Am constatat cu regret ca...nu s-a respectat termenul.

#48 Useril este offline   Viktor 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 4686
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara
  • Interese:Filme, poze, distractie, calatorii etc.Imi plac foarte mult tramvaiele Wegmann GT4.

Postat 01 noiembrie 2008 - 18:05

Apropo, cand cineva isi va face card, cat va trebui sa astepte sa ii se personalizeze cardul ?

Aceasta postare a fost editata de viktor: 29 ianuarie 2009 - 23:22

0

#49 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30193
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 01 noiembrie 2008 - 19:02

Vezi postareaBogdan, la Nov 1 2008, 17:46, a spus:

Astazi am cumparat abonament pentru toate liniile (general) pe 30 de zile..si am avut dezamagirea sa constat ca mi s-a dat tot acel vechi si banal abonament de hirtie (speram sincer sa primesc acel CARD de care s-a tot scris)... poate am putea afla de la ce data se vor distribui totusi acele carduri personalizate... macar pentru abonamente. In presa s-a anuntat ca data e 1 noiembrie, aici pe forum s-a scris aceiasi data ..de 1 noiembrie. Am constatat cu regret ca...nu s-a respectat termenul.


Nu s-a reusit inca formatarea tuturor cardurilor. Sper ca luni sa aflu amanunte in legatura cu data la care se vor distribuii cardurile. (cu toate ca data anuntata anterior era 1 noiembrie).

@ viktor

Imagine atasata: DSCF1949.jpg Imagine atasata: card_animat.gif

Asa arata cardul. In zona alba din stanga se va inscriptiona (de catre o imprimanta Tatoo) nume, prenume si primele cifre din CNP (datele de nastere). Totul depinde de viteza cu care introduce vanzatoarea datele (unele nu au lucrat pana acum pe un PC) si de viteza de lucru a imprimantei.
0

#50 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 02 noiembrie 2008 - 01:55

Vezi postareaFlorin.B RATT, la Oct 3 2008, 22:18, a spus:

Ideea nu e rea. O sa o expun celor care conduc acest proiect. :)
Sa vedem care e parerea lor.

:D

Vezi postareaFlorin.B RATT, la Nov 1 2008, 19:02, a spus:

Nu s-a reusit inca formatarea tuturor cardurilor. Sper ca luni sa aflu amanunte in legatura cu data la care se vor distribuii cardurile. (cu toate ca data anuntata anterior era 1 noiembrie).
expectable. and laughable.

puii mei, nu anunti un deadline daca nu esti sigur ca poti sa-l respecti.
cam naspa pentru RATT, si mai naspa pentru entuziasti.
mai ales pe partea de PR, unde puteau sa dea un comunicat prin care sa explice intarzierea.
in fine ..
0

#51 Useril este offline   A_flj_ 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 05 aprilie 08

Postat 19 decembrie 2008 - 19:49

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 28 Apr 2008, 21:59, a spus:

Validarea va fi obligatorie (ca si acum, in cazul biletelor) si pentru cei cu abonamente sau gratuitati. Pe baza datelor obtinute RATT poate obtine mai eficient banii proveniti din subventii. Inainte doar se presupunea cati pensionari (de exemplu) calatoresc, dar cu noua metoda se va sti mult mai exact.

Daca va fi necesara validarea si in cazul abonamentelor, cred ca sistemul va fi un mare fiasco. In momentul de fata, o gramada de oameni au abonamente, si nu valideaza. Asta face ca atunci cand e cat de cat loc sa fie relativ lejer sa-ti stampilezi biletul. Insa daca toata lumea, inclusiv cei cu abonament, vor trebui sa valideze, clar se va face coada la validatoare. Mai ales daca tre' si sa "apropii cardul de sofer" :D si sa mai si apesi pe touchscreen.

In tramvai e stramt. O solutie de succes va fi aia unde nu tre' sa te misti prea mult ca sa apuci sa validezi. Nici in viitor, ca si acuma, controlorii nu vor urca in tramvaiele unde sta lumea ciorchine pe scari, ca n-au cum sa controleze in conditiile alea. Asa ca datele statistice mai precise pe care sperati sa le colectati vor fi in mod sistematic perturbate.

Eu revin la o idee mai veche: o fi fiind mai scumpe aparate care sa stea in staii, da' daca tot e totul TCP/IP, si exista atatea solutii wireless, de ce nu faceti validatoare in statii, cu comunicare wireless cu tramvaiele? Statiile nu au nevoie decat de curent, se poate imagina un sistem foarte de incredere care sa foloseasca wireless si sa nu necesite conectarea fiecarui validator din statie la un server central. Alternativ, se poate monta la fiecare validator din statie un modem GPRS. Dat fiind ca se transmit doar date, si ca astea se pot comprima, nu cred ca costurile curente ar fi exagerat de mari. Plus ca nu cred ca mai are vreun provider de GPRS vreun client care sa mute atat de multe date pe GPRS, asa ca ar trebui sa va ofere si un discount semnificativ.

Tot legat de costuri: daca comparati pretul unui tramvai nou, chiar si a unui vagon fara motor, cu banii pe ansamblu pentru hardware-le pt. sistemul nou de ticketing, cu si fara validatoare in statii, nu cred ca mai pare atat de mare diferenta de costuri. Iar, daca comparati cheltuielile lunare ale regiei cu energia electrica cu cheltuielile de exploatare pt. un sistem mai destept, eventual chiar pe GPRS, si cu eventualele plusuri/minusuri de subventii care pot rezulta dintr-o mai buna/mai proasta contorizare a traficului, cre' ca va iese iar un argument in favoarea unui sistem mai destept, si cu validatoare in statii.
0

#52 Useril este offline   A_flj_ 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 19
  • Inregistrat: 05 aprilie 08

Postat 19 decembrie 2008 - 19:52

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 24 Sep 2008, 21:04, a spus:

Din cate stiu eu, nu. Daca vor aparea probleme se rezolva din mers.

Din cate stiu eu, asta e o idee cel putin nefericita. La multe zeci de proiecte de software pe care le-am condus (drept e ca fara HW), frica mi-e ca o sa am dreptate.
0

#53 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30193
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 decembrie 2008 - 20:14

Vezi postareaA_flj_, la 19 Dec 2008, 19:49, a spus:

sistem mai destept, si cu validatoare in statii.


Ai vazut undeva acest sistem functionand? Nu ma refer la automate de eliberare a biletelor in statii ci la validatoare in statii.

- Vorbeai de alimentarea cu energie a validatoarelor (montate in statii)... nu sti cate probleme avem pentru a alimenta panourile de afisare in statii (deocamdata punem panouri doar unde avem alimentare de la reteaua de semaforizare. Nu mai vorbesc de costurile unui bransament Enel, care sunt astronomice :rad_masa: )
- In legatura cu GPRS-ul: se plateste un abonament lunar plus cantitatea de date (deocamdata avem aprox. 400 de SIM-uri pentru panouri si computere de bord si pot sa-ti spun ca se plateste destul de mult in fiecare luna)
- Riscul de vandalizare e clar mai mare in statie decat in tramvai (chiar daca e doar vopsit cu spray si nu neaparat spart, ars, indoit) :D
0

#54 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3889
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 10 martie 2009 - 20:09

-- daca nu sunt in sectiunea corespunzatoare rog mutati. Sunt sigur ca exista cel putin un topic mai bun ca acesta.

Exista discutia despre posibilitatea urmaririi in timp real a deplasarii vehiculelor, mai demult, de a vedea estimarile de timp, chestii d-astea. In ce stadiu este proiectul/portalul? Exista in plan un API astfel incat un dezvoltator independent sa poata crea aplicatii pe platforma regiei? (cum permite Twitter spre exemplu)
0

#55 Useril este offline   dante 

  • Membru Senior ***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 626
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:nespecificat
  • Locatia:Timișoara

Postat 10 martie 2009 - 20:55

Interesat şi eu de API. Tentativele mele de a infiltra saitul Radfleet au eşuat <_<
0

#56 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30193
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 martie 2009 - 21:23

Ma interesez si daca aflu ceva scriu aici.
0

#57 Useril este offline   lloner 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 240
  • Inregistrat: 27 martie 08

Postat 11 martie 2009 - 09:12

Am auzit ca ca platitorii de abonamente care nu valideaza cardul sunt contravenienti, azi maine ajungem infractori si intram la inchisoare pt asta. Bun, ce ne facem daca se intampla ce mi s-a intamplat mie azi, nici unul din cele trei validatoare nu mi-a acceptat cardul, au scos acel sunet gros, iar pe display scria cu rosu ceva de "alta linie..." + omuletii cu un zero in dreapta lor. Ce se intampla atunci? A mai urcat cineva, a validat, a mers, am incercat si eu din nou si nimic. Aceeasi eroare. Daca venea un control, cum trebuia sa procedez?

Aseara toate validatoarele din alta masina aveau eroarea de genul "eroare conectare la server." Din nou, la un control, ce se intampla? Primesc amenda pt ce? Pt nimic?

Am mai citit pe forum pareri impotriva acestui sistem de validare obligatorie a abonamentelor, chiar nu se poate face nimic in sensul asta?

Aceasta postare a fost editata de lloner: 11 martie 2009 - 09:50

0

#58 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30193
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 martie 2009 - 13:08

Daca validatoarele arata un mesaj de eroare poti sa fi sigur ca nu vei primii amenda in cazul unui control.
Daca scrie mesajul cu "alta linie" incearca validarea pe proprie raspundere (apesi pe R dupa care validezi cardul)
0

#59 Useril este offline   lloner 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 240
  • Inregistrat: 27 martie 08

Postat 11 martie 2009 - 13:13

O sa incerc varianta cu propria raspundere daca se mai intampla. Ciudat ca la altcineva a mers. Ce inseamna mesajul cu "alta linie" totusi?
0

#60 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30193
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 martie 2009 - 13:46

Din motive diverse (eventual nesetarea corespunzatoare a liniei din OBC) validatorul considera ca abonamentul nu este pentru linia respectiva. Validarea pe proprie raspundere permite validarea pe un traseu comun.
0

Arata acest topic


  • (4 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi