Pasajul Solventul | Podul Solventul Pasaj: Sylc cons Trans & as - in constructie | (pod in elaborare)
#982
Postat 04 iunie 2025 - 08:09

#984
Postat 06 iunie 2025 - 09:09
#986
Postat 10 iulie 2025 - 09:58
Citeaza
Podul Solventul este prima construcție de acest tip din Timișoara realizată după Revoluție, o investiție strategică menită să transforme mobilitatea în oraș și să creeze noi conexiuni esențiale între cartiere.
Un proiect care transformă traficul și mobilitatea urbană
Potrivit reprezentanților Primăriei Municipiului Timișoara:
„Legătura de la Solventul – pasajul și podul – e unul din marile proiecte așteptate de decenii de timișoreni. Pasajul îl terminăm anul acesta, iar podul e viitorul șantier pe care îl începem în zonă în următoarele luni. Nu este doar o investiție în infrastructură, ci o transformare profundă a sistemului de mobilitate al orașului.”
Podul Solventul va crea o conexiune directă între strada Gării și bulevardul Dâmbovița, completând astfel Inelul IV de circulație, una dintre arterele majore pentru fluidizarea traficului din Timișoara.
Lucrările prevăd:
- Amenajarea unei linii duble de tramvai;
- Piste pentru biciclete;
- Trotuare generoase și acces pietonal cu lift;
- Conectare la viitoarea linie de tramvai Solventul – Gara de Nord.
#987
Postat 14 iulie 2025 - 15:41
Citeaza
Odată cu aprobarea de luni, a fost realizată trecerea proiectului de etapa de evaluare tehnică și financiară și includerea acestuia în etapa de contractare. Investiția, se spune în indicatorii aprobați, va fi în cuantum de 106.022.095,14 lei, inclusiv TVA, din care valoarea totală eligibilă 67.793.836,63 lei și valoarea totală neeligibilă 38.228.258,51 lei. De asemenea, consilierii locali au aprobat contribuției proprii în proiect a Municipiului Timișoara, în cuantum de 39.584.135,25 lei, formată din: 1.355.876,74 lei, respectiv 2 % din valoarea totală eligibilă a proiectului, reprezentând cofinanțarea proiectului și 38.228.258,51 lei, reprezentând valoarea totală neeligibilă a proiectului, respectiv valoarea aferentă TVA.
Proiectul vizează construirea liniei de tramvai Solventul – Gara de Nord – un mijloc de transport în comun nepoluant, amenajarea de trotuare și piste pentru biciclete, de zone verzi, aducând o contribuție substanțială la reducerea emisiilor de poluanți în atmosferă, reducerea prafului, a nivelului de zgomot și implicit la creșterea confortului și siguranței circulației.
Proiectul vizează construirea liniei de tramvai Solventul – Gara de Nord, amenajarea de trotuare și piste pentru biciclete, de zone verzi, aducând o contribuție substanțială la reducerea emisiilor de poluanți în atmosferă, reducerea prafului, a nivelului de zgomot și implicit la creșterea confortului și siguranței circulației.
#988
Postat 14 iulie 2025 - 21:41
Doua curiozitati, ce se intampla cu actualul contract semnat din 2020 parca pentru executia modernizarii str. Solventul Gara de Nord si cine se va ocupa de radiala de vest? Nurol a terminat proiectarea centurii si vom ramane fara descarcare din centura daca nu se lanseaza licitatia imediat sau poate a fost inclusa in contractul acesta, dar nu stiu daca au curajul sa intre direct in rezervele contractului atat de devreme
Sper sa iasa bine
#989
Postat 14 iulie 2025 - 22:03
Cat despre radiala de vest, se va face odata cu centura iar Primaria va pune si ea o parte din bani pentru 1 km de drum.
#990
Postat 14 iulie 2025 - 23:51
#991
Postat 15 iulie 2025 - 06:04
#992
Postat 15 iulie 2025 - 11:08
Statii de incarcare pentru acestea, statii mai lungi in caz ca vin 2-3 autobuze/firobuze unul dupa celalalt.
O parcare tip park & ride pentru cei care ar prefera sa lase masina la 3 km de centru si sa-si continue drumul cu un mijloc de transport in comun.
Locatia ar fi buna si pentru o autogara.
Primaria ar avea nevoie de 1 hectar de teren ca sa realizeze ce am scris mai sus. Trebuie gandit la scara mai mare sau ramanem cu niste "haine" care ne vor fi mici in viitor.
#993
Postat 15 iulie 2025 - 15:09
Spuneau ca proiectul pasajului pastreaza bucla de intoarcere de pe Bogdanestilor. Zilele astea au relocat 2 sau 3 stalpi care erau exact in dreptul rampei de coborare si acum vad ca s-au apucat de sapaturi in zona aia eliberata. Noii stalpi sunt in axul pasajului.
Intoarcere tramvaielor se poate face pe Bogdanestilor sau in Dambovita. Nu cred ca e oportun sa se faca in intersectie.
Legea te obliga ca strazile pe care le reamenajezi sa le prevezi cu pista de bicicleta si trotuare. Str. Garii are doua benzi pe sens dar are trotuar doar pe o parte si nici vorba de tramvai sau piste de biciclete. Ce vine de pe radiala vest si da in sensul de la Solventul se va imparti egal pe 3 directii: Dambovita pe podul Solventul, Centru prin str Garii, Nord prin Pasajul Solventul. In felul asta str Garii va fi suficient sa aibe doua benzi pe sens cu tramvaiul impartind banda centrala. Nu cred ca se poate face mai mult acolo pe strada Garii, si nu cred ca e necesar.
Aceasta postare a fost editata de ccos_77: 15 iulie 2025 - 19:22