Pasajul Solventul | Podul Solventul Pasaj: Sylc cons Trans & as - in constructie | (pod in elaborare)
#863
Postat 06 noiembrie 2024 - 21:00
Citeaza
Ruben Lațcău a precizat că primăria se află în proces de finalizare a exproprierilor pentru podul de la Solventul.
Valoarea totală a despăgubirilor pentru terenul intravilan se ridică la 1.426.663,96 lei, iar valoarea totală a despăgubirilor pentru construcții este de 4.403.516,20 lei.
“Săptămâna viitoare cel mai probabil vom intra în proprietate, adică vom fi înscriși în cartea funciară la ANCPI. Deci, ne așteptăm ca undeva până la Crăciun și să obținem și acolo autorizația de construire și stă fie depus pentru finanțare europeană. Industria semi-abandonată va deveni practic o zonă alimentată cu infrastructură rutieră și ne așteptăm să vedem de asemenea o transformare pe toate aceste platforme industriale care în timp să recapete viața“, a spus Ruben Lațcău.
Podul Solventul va fi primul pod rutier nou construit peste Bega după mai bine de 30 de ani, iar valoarea investiției Primăriei Timișoara este estimată la aproximativ 220 de milioane de lei.
Conexiunea Str. Gării – Bd. Dâmbovița este parte a inelului IV și, alături de alte investiții ale municipalității, respectiv modernizarea Căii Bogdăneștilor, pasajul Solventul și drumul peste platforma industrială, asigură o nouă rută de legătură pe direcția Nord-Sud.
#864
Postat 06 noiembrie 2024 - 21:14
Citeaza
Rămas destul de mult în urmă, proiectul pare să se miște bine acum. Ultima parte a plăcii de beton a chesonului se va turna în această noapte, astfel, structura de beton imensă va fi, practic, finalizată.
”Ne pregătim pentru ultima turnare, pentru realizarea chesonului, astăzi va avea loc turnarea la ultima bucată din cheson. Vedeți în spatele meu că se lucrează, avem deja pompele pregătite, se va turna probabil toată ziua și undeva la noapte, pe la 3-4, se va finaliza turnarea și cu asta vom pune capăt acestui proces de constituire a chesonului”, a declarat, pe șantier viceprimarul Ruben Lațcău.
La începutul lunii decembrie se așteaptă demararea celei mai interesante operațiuni de pe șantier: împingerea chesonului pe sub șinele de cale ferată. Chesonul va parcurge aproximativ un metru pe zi, el va fi tras de niște cricuri hidraulice cu ajutorul unor cabluri metalice, tensionate, care sunt deja instalate în placa superioară a chesonului. Pe șantier sun peste zece pompe de apă care extrag permanent apa din pământ.
”În următoarea lună vor urma partea de pretensionare, de fixare a rosturilor și undeva în prima săptămână din luna decembrie vom începe efectiv împingerea. Acest tunel mare pe care îl vedeți în spatele meu va fi împins, translatat pe lungimea sa, în așa fel încât partea din față să ajungă pe Bulevardul Bogdăneștilor. Practic vom trece pe sub 10 linii de cale ferată. În acest timp trenurile vor putea să circule în continuare. Tehnologia este în așa fel gândită și făcută încât să nu întrerupem traficul și să nu secționăm conexiunea feroviară a Timișoarei cu Europa și restul țării. Deci undeva în decembrie vom da startul pentru împingere. Vorbim aici de cel mai mare proiect de investiție pe care îl face Timișoara în ultimii 30 de ani”, a mai spus Lațcău.
Acest pasaj este ”cheia” pentru un proiect mai amplu
”Este o primă etapă din mai multe, pentru a finaliza inelul 4 Timișoara. Vom conecta Bulevardul Bogdăneștilor de strada Gării, care vine aici în stânga mea, și de aici încolo vom avea drumul peste platforma Solventul care va conecta strada Gării de splai, iar în acel punct va începe podul peste Bega care ne va duce până în Dâmbovița. Foarte important de știut este că acest pasaj subteran va avea și linii tramvai, practic vom avea două benzi de circulație, plus liniile de tramvai separate de benzi de circulație și, în felul ăsta, vom putea pe termen de 3-4 ani până vom finalize și podul, să conectăm cu transportul public cartierul Dâmbovița și cartierul Bogdăneștilor, să închidem zona de vest a orașului, atât rutier cât și din perspective transportului public. Practic mașinile pe care azi le vedem la Jiul, bară la bară, vor trece pe aici și un drum din Torontalului sau din Calea Aradului, în sudul Timișoarei, nu va mai fi făcut prin centru, ci va fi făcut pe Inelul 4, prin această zonă”, continuă Ruben Lațcău.
Un alt punct important al proiectului pentru întreaga zonă este noul pod peste Bega. Primăria Timișoara a fost nevoită să apeleze la expropriere în zonă, pentru a face loc proiectului de infrastructură. Urmează Radiala Vest.
”Suntem în proces de finalizare a expropierilor pentru podul de la Solventul. Săptămâna viitoare cel mai probabil vom intra în proprietate, adică vom fi înscriși în cartea funciară la ANCPI. Deci ne așteptăm să avem până la Crăciun și să obținem și acolo autorizația de construire și să fie proiectul depus pentru finanțare europeană. Iar un alt proiect mare pe care îl avem, Radiala de Vest, care și el va fi depus pentru finanțare europeană în următorul exercițiu, pornește din acest punct, din acest sens giratoriu, acest punct de întâlnire dintre strada Gării și Inelul 4 și va merge în zona de vest a orașului până în centura de vest. Practic în dreapta mea vom avea un drum de câțiva kilometri, 1,7 km, cu un nou pasaj peste calea ferată. Și în felul acesta, această zonă care astăzi este o una industrială semiabandonată va deveni practic o zonă alimentată cu infrastructură rutieră. Ne acceptăm să vedem, de asemenea, o transformare pe toate aceste platforme industriale care în timp să recapete viața”, a încheiat viceprimarul.
#866
Postat 08 noiembrie 2024 - 13:20
Problemele nu se opresc aici, sunt 4 ani la dispozitie pentru finalizare pasaj Solventul cu legaturi rutiere modernizate si linii noi de tramvai, Pod peste Bega, radiala Vest inclusiv pasaj peste linie CF pentru legatura la Centura Vest care este la un singur pas de a avea contractul semnat, trebuie lucrat mult la viteza si mobilizare inclusiv din partea autoritatilor.
Aceasta postare a fost editata de corco: 08 noiembrie 2024 - 13:23
#867
Postat 08 noiembrie 2024 - 17:16
#868
Postat 09 noiembrie 2024 - 00:48
#869
Postat 15 noiembrie 2024 - 17:24
https://www.youtube....h?v=w3ZUGW9YUV8
Aceasta postare a fost editata de Gioco: 15 noiembrie 2024 - 22:15
#870
Postat 05 decembrie 2024 - 13:52
La traficul de astazi cu care supravietuim la Jiul este cea mai importanta investitie in acest moment din oras, deocamdata nici o veste legat de reabilitarea Str Garii si extinderea liniilor de tramvai.
#871
Postat 05 decembrie 2024 - 20:10

#872
Postat 05 decembrie 2024 - 21:21
#873
Postat 05 decembrie 2024 - 21:29
Pana nu termina un nou acces catre Dambovita/ Sagului din Circumvalatiunii nu as recomanda asa o lucrare. Dupa ce termina podul peste Bega si este o legatura pe axa asta se pot apuca de lucrari acolo.
Va mai amintiti ce deranj a fost cand Jiul a fost inchis?
Si cred ca si podul de la fabrica de tigari poate fi inchis tot atunci fara deranj.
#875
Postat 07 decembrie 2024 - 11:25
Prevad probleme si cu solutiile tehnice.
Aceasta postare a fost editata de michidutza: 07 decembrie 2024 - 11:26
#876
Postat 07 decembrie 2024 - 11:38
#877
Postat 08 decembrie 2024 - 15:16
Citeaza
Pentru construirea pasajului Solventul, tunelul care conectează vestul de restul orașului, a fost nevoie de 3.500 mc de beton și aproape 420 de tone de fier.
„Această pătrundere va lua între 2 și 3 luni. Am început să împingem această structură uriașă, ca un bloc cu 10 etaje și două scări răsturnat, iar de săptămâna viitoare începem excavările. Estimarea este că vom avea un progres de aproximativ 50 de centimetri – un metru pe zi. Asta depinde foarte mult de condițiile de sol, depinde de ce este sub linii, pentru că putem găsi foste rețele edilitare de la calea ferată, abandonate. Adică am mai avut experiența asta, când am săpat pentru relocarea stâlpilor de electricitate pentru calea ferată, dar pe măsură ce avansăm, aceste probleme vor fi înlăturate”, a explicat viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău.
În lungime de 87 metri, proiectul va avea o șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete. Pasajul Solventul, în valoare de 132 milioane de lei, va lega strada Gării cu Calea Bogdăneștilor.
#878
Postat 16 decembrie 2024 - 15:09
Citeaza
„Pasajul Solventul – investiție strategică pe care o susținem cu 89 de milioane de lei din taxe și impozite. Împingem chesonul, o uriașă structură, pe sub zece linii de cale ferată, circa 70 m. Podul Solventul, pasajul și drumul peste fosta platformă industrială reprezintă cheia pentru a rezolva traficul din interiorul Timișoarei. E o investiție uriașă care va lega sudul de nordul orașului prin închiderea Inelului IV, care ne va conecta pe drumul care vine dinspre Serbia, pe Calea Șagului, cu drumul care merge înspre Arad sau înspre Torontalului. Zone întregi ale orașului, care astăzi sunt supuse traficului de tranzit și care sunt străbătute de zeci de mii de mașini, mai ales din periurban, dar și mașini care traversează, vor avea un trafic mai aerisit”, transmit reprezentanții Primăriei.
Construcția chesonului, a platformei de lansare și a zidului de împingere au durat aproape jumătate de an. Structura uriașă a fost construită cu 3.500 mc de beton și aproape 420 de tone de fier. Pasajul Solventul va conecta zona de vest cu restul orașului. În lungime de 87 metri, va avea șosea cu două benzi pe sens, linie dublă de tramvai, trotuare și piste de biciclete. Pasajul Solventul, în valoare de 132 milioane de lei, va lega strada Gării cu Calea Bogdăneștilor.
#879
Postat 17 decembrie 2024 - 08:59
Mie mi se pare foarte ambitios, as fi vazut mai degraba varianta chinezeasca .. in care mobilizeaza masiv, desfac sinele, sapa, imping structura la liber si acopera la loc in timp record (cateva zile).
Altfel .. eu sper ca au scanat bine ceea ce este sub sine .. sa nu fie ceva ziduri, sine ingropate, bolovani, etc.
Chiar si fara elemente surpriza acolo vor fi niste forte de frictiune colosale (pistoanele sper ca vor face fata).
#880
Postat 17 decembrie 2024 - 10:35