Tihomir, la 15 iulie 2024 - 19:38, a spus:
Daca se fac Dacia, Mocioni, Sagului, Victoriei si Traian in 4 ani de zile, mie mi se pare suficient. Pe langa ce e in curs acuma, Solventu, Vidrighin etc.
La cum se misca lucrurile, va fi bine daca se fac in urmatorii 4 ani doua obiective din cele enumerate. Proiectele de mai sus nu au momentan sursa de finantare si e greu de crezut ca sa va obtine curand alta decat bugetul local ceea ce inseamna ca se va trage de timp cu ele. De exemplu, pentru Traian, tocmai s-a semnat contractul pentru documentatia de urbanism cu termen de realizare 3 ani!! Ar mai ramane 1 an pentru licitatie + executie.
Bogdan_tmtm, la 16 iulie 2024 - 15:01, a spus:
In mare parte ai dreptate, toate investitiile sunt importante. Dar sa le disecam pe rand:
"de 20 de ani se investeste numa in strazi, pasaje si totul pentru auto" - toata zona centrala a devenit pietonala in acesti 20 de ani, iar pietonul nu este auto (asta doar un exemplu sa combatem acel "numa" categoric).
"angajat aia cateva sute de vatmani si soferi" - unde ii pui la ore de varf cand oricum se sta bara la bara.. centura aia, proiectul acela de infrastructura pe care incerci sa il minimizezi ca importanta se misca ca melcul
"ce va puteti astepta ca o primarie dintr-un oras de 400k locuitori" - ma astept sa nu se dea autorizatii de constructie pe banda rulanta de conglomerari de blocuri fara plan de dezvoltare zonala sanatos -> vezi zona de nord a orasului blocurile ca ciupercile unul langa altul, nici o gradinita, nici o scoala .. unde crezi ca va merge tot acel trafic pe un Aradului si Torontalului deja aglomerat?
Oameni "luminati" din actuala conducere au declarat ca pasajele au fost o greseala, ca trebuia sa se fi pastrat o banda pentru a se incuraja mersul cu bicicleta, ca asa au vazut ei in nu stiu ce studiu (un studiu facut de cineva pentru o zona specifica care nu are treaba cu pozitia si dinamica Timisoarei, dar asta probabil nu a remarcat).
Pasajul Jiul de exemplu inainte de investitie era gatuit si inundat la ploi torentiale (cei din Timisoara stiu), iar lumea nu s-a biciclitizat datorita gatuirii (cum ar crede acei oameni "luminati"), ci dimpotriva se statea bara la bara in poluare si injuraturi. Punctual legat de Jiul, eu merg saptamanal la ai mei la Peciu (mama bolnava), tot timpul merg incarcat cu 2 plase mari si pornesc din nordului orasului .. mi-as dori sa vad un biciclist inflacarat cum imi rezolva el pedaland situatia asta. Platesc! Probabil de aici se si trage aceasta remarca intemeiata a colegului ca infrastructura va bate pasul pe loc (terminandu-se doar vechiile proiecte).
Si da, sunt pro transport in comun, transport eco, atata timp cat este o alternativa viabila si serioasa. In functie destinatie/vreme: merg atat pe jos, cat si cu bicicleta, cat si cu mijloacele de transport in comun (si folosesc acel Tranzy, care mi se pare facut pe genunchi, dar macar e ceva decat deloc). Mi-as dori sa avem transport in comun mai performant, dar sunt constient ca schimbarile dureaza .. in schimb sa declari ca infrastructura nu joaca un element cheie in orasele in dezvoltare, mi se pare deplasat. Toate orasele mari mai la vest de noi au non-stop lucrari/modificari si dezvoltari pe infrastructura (pe diferite artere), oare o fi toti prosti?
Foarte adevarat! Sunt lucrari de infrastructura absoulut necesare si care nu par sa fie luate in calcul: completarea Inelului 4, Podul Solventul, modernizarea strazii Garii, radiala catre Centura Vest, modernizarea bd. Calea Sagului, reabilitare Liviu Rebreanu.
Inelul 4 - trebuie completat cu portiunea Calea Buziasului - Calea Lugojului, lucrare care implica un nou pod peste Bega dar care ofera o alternativa la ruta Stan Vidrighin - Andrei Saguna
Podul Solventul - o necesitate fara de care Pasajul Solventul nu rezolva foarte multe.
Strada Garii - prin prelungirea liniei de tramvai se face legatura cu liniile de pe Calea Bogdanestilor si bd Dambovita (dupa realizarea podului)
Radiala catre Centura Vest care sa plece de la Solventul si pentru care ar trebui incepute demersurile ca sa poate fi realizata in parelel cu centura.
Calea Sagului - promisiuni marete referitoare la "magistrala verde" care bate pasul pe loc iar intre timp nu s-a facut nici macar intretinerea elementara, asfaltul fiind extrem de degradat pe portiunea Iuliu Maniu - Piata Maria (ambele sensuri)
Liviu Rebreanu - Centura Sud e aproape gata si va prelua o mare parte a traficului deci se poate reasfalta si cosmetiza fara proiecte si costuri uriase
Principala problema e ca in momentul de fata traficul e concentrat in zonele centrala si semi-centrale. Lucrarile de mai sus ar permite aerisirea acestora si imbunatatirea transportului in comun si a conditiilor pentru biciclete, trotinete etc.