Pasajul Solventul | Podul Solventul Pasaj: Sylc cons Trans & as - in constructie | (pod in elaborare)
#241
Postat 15 iunie 2017 - 10:22
Dar daca si-ar da cu parerea niste proiectanti (seriosi!)? In mod cert am avea idei poate si mai bune. Si abia atunci ar trebui aleasa cea mai buna solutie pentru acest pasaj care ar trebui sa fie unul complex daca ne dorim sa fie cu bataie spre viitor caci altfel mi-e teama sa nu facem in pripa unul care apoi sa ne incurce in aplicarea unei solutii pe directia strada Garii <> Centura de Vest si sa dam din umeri...
Iata, din aceste motive mi se pare ca decizia lui Robu de dupa instalare (in 2012) de a aplica varianta subterana asa peste noapte este una usor copilaroasa. Nu cred ca s-a gandit profund nici macar 10 minute...
#244
Postat 15 iunie 2017 - 12:17
Aceasta postare a fost editata de The Mechanic: 15 iunie 2017 - 12:22
#245
Postat 15 iunie 2017 - 12:59
cseh_17, la 14 iunie 2017 - 11:12, a spus:
Clar se pot executa si bretele pentru o viitoare continuoare catre Dambovita.
Direcția prioritară pentru traficul auto va fi pe relația Calea Bogdăneștilor - Dâmbovița și atunci o astfel de varianta mai mult ar strica decât ar face bine...
Nu-mi dau seama care ar fi relația prioritară la tramvaie?...Probabil tot aceeași venind dinspre Bogdăneștilor...
Bretelele se fac de regulă pentru relația secundara...
#246
Postat 29 august 2017 - 08:57
Gioco, la 28 august 2017 - 22:43, a spus:
La ex-Solventul lucrurile se misca extrem de greu datorita obligatiilor de mediu. Agentia pentru Protectia Mediului Timis si Garda Nationala de Mediu-Comisariatul Judetean Timis au impus conditii de mediu extrem de stricte pentru re-integrarea/uilizarea acelui teren in scopuri imobiliare/edilitare. Costurile sunt foarte mari (ar fi nevoie de o decapare de minim 2 m urmata de tratarea/neutralizarea pamantului si molozului), proprietarul nu are planuri de investitii, eventualii cumparatori se retrag din negocieri cand afla-vad-inteleg acele obligatii, primaria Timisoara nu intervine cu amenzi..iar concluzia e una singura...cateva hectare de mizerie si balarii.
http://www.ratt.ro/f...ndpost&p=143594
#247
Postat 29 august 2017 - 09:28
Un articol destul de la zi (zic eu),aici.
#249
Postat 29 august 2017 - 09:57
Citeaza
...
Am fost intampinati de Bernhard Volz, „seful de santier” (in fapt, project managerul firmei Strabaq-Zublin, care se ocupa de decontaminare) si de directorul cu siguranta muncii, care s-a grabit sa ne dea castile de protectie. Plimbarea pe terenul in plin proces de decontaminare s-a incarcat si mai mult cu suspans cand am aflat ca exista posibilitatea ca pamantul sa ascunda bombe neexplodate. Genistii supravegheau terenul la fiecare alti 30 de centimetri decopertati.
...
Premiera pentru autoritatiPetrom a demarat decontaminarea terenului de 200.000 de metri patrati (20 de hectare) pe care va fi amplasat Petrom City, noua cladire de birouri care va fi ridicata de Alpine Bucuresti. Proiectul de ecologizare este unul dintre cele mai mari realizate in Europa si va costa compania 10 milioane de euro. Decontaminarea terenului se va realiza in trei ani si va cuprinde atat curatirea solului, cat si a panzei freatice in care s-a infiltrat combustibil dupa bombardamentele din 1944 si dupa cutremure. Vor fi decopertati peste 100.000 metri cubi de pamant si purificata apa freatica (peste 3 milioane metri cubi).
...
Acum, reprezen-tantii Ministerului Mediului sunt implicati, pentru ca proiectul de decontaminare ii va ajuta in stabilirea de standarde in domeniu. Pe de alta parte, autoritatile germane sunt mult mai „in tema” cu acest tip de proiecte.
...
evz
Tinind cont de necesitatea acestei decontaminari, pe acest teren vad construit un stadion, sala polivalenta sau bazin de inot.

#250
Postat 29 august 2017 - 12:30
La ex-Solventul firma din Constanta care a valorificat instalatiile (si care era proprietara doar pe ce era de sol in sus), nu si-a pus problema deversarilor din instalatii si a fost strict interesata de valorificarea rapida a deseurilor feroase si neferoase. La vremea respectiva circulau zvonuri ca din vanzarea acestor deseuri au obtinut de peste 3 ori suma investita in cumpararea instalatiilor de la suprafata.Din pacate in perioada dezmembarii/dezafectarii instalatiilor, autoritatile de mediu au fost cam...inerte.
Recent, la o runda de discutii la care au participat proprietarii terenului si autoritatile de mediu (APM Timis si GNM Timis) s-a ajuns la o concluzie trista: la momentul actual nimeni nu stie clar ce substante (si amestecuri de substante) si ce cantitati au fost deversate direct pe sol. Nu se stie gradul de impregnare si adancimea la care au ajuns aceste substante. S-au facut cateva sondari in functie de vechile instalatii dar rezultatele nu au fost cele asteptate, in sensul ca unde se asteptau sa fie un anumit tip de substanta era de fapt un amestec. De asemenea nu se stie ce conducte/trasee sunt in pamant, la fel cum nu se stie care sunt golite si care nu. Exact nu se va sti decat in momentul in care cineva isi va asuma o investitie si implicit decontaminarea.
Aceasta postare a fost editata de Gioco: 29 august 2017 - 12:34
#251
Postat 02 septembrie 2017 - 18:52
Gioco, la 29 august 2017 - 12:30, a spus:
Pai una ar fi conducta de 140 km pana la combinatul sârbesc HIP Pancevo...
#253
Postat 13 octombrie 2017 - 13:01
Citeaza
„Proprietarii terenului Solventul nu pot sa ne cedeze teren, desi ei vor, pentru ca apare in documente ca e cu cladiri. Dar cladirile nu exista. Ca sa le radiem, trebuie prin ANAF, cu aprobarea Ministerului Finantelor, ca ANAF-ul local nu este abilitat sa se implice in altfel de probleme. Iata, din astfel de ratiuni stam pe loc. Noi, primaria, aveam de constatat printr-o comisie, la fata locului, inexistenta acestei constructii. Eu nu stiu toate detaliile de ordin tehnic, dar eu am avut trei sau patru discutii cu reprezentantii proprietarului si am gasit deschidere la ei. La inceput nu prea, dar dupa aceea, cand au inteles cat de important este sa facem amenajari acolo, au fost constructivi„, a spus primarul Timisoarei.
„Mai ales ca am gasit si formule in ceea ce priveste traseul pe care il vom crea. Acolo Calea Bogdanestilor si linia de tramvai se duc pe sub calea ferata, pasajul va fi unul mare, ca acolo avem noua linii de cale ferata, va fi si cel mai larg, la ora actuala Popa sapca este cel mai larg. Vom avea trei benzi pe sens, iar benzile din mijloc vor avea si linii de tramvai. Vom amenaja la gara un sens giratoriu, care va avea o iesire inspre gara, inclusiv linia de tramvai va fi dusa acolo, pentru a se racorda cu cea existenta, iar o alta iesire va duce la viitorul nou pod peste Bega din zona Solventul si va fi inca o iesire, care va deveni utila cand se va face un nou drum inspre partea de vest, cu tinta de a aduce in zona de sud-vest a orasului„, a explicat primarul Nicolae Robu.
„La Solventul incercam sa obtinem fonduri europene, e pe lista de prioritati in ieraria intocmita de autoritatea urbana. Este mai scump decat celelalte. Cand va fi gata SF-ul vom avea o estimare de suma„, a mai spus Nicolae Robu.
http://www.opiniatim...ideo/13/10/2017
Daca implica ministere, guvern, Bucuresti, pasajul asta il putem uita urmatorii 3 ani.

#254
Postat 13 octombrie 2017 - 13:06
DanielT, la 13 octombrie 2017 - 13:01, a spus:
Daca implica ministere, guvern, Bucuresti, pasajul asta il putem uita urmatorii

mai corect asa
#257
Postat 13 octombrie 2017 - 14:00


#258
Postat 13 octombrie 2017 - 16:47
#259
Postat 25 octombrie 2017 - 11:58
Conform reprezentanților municipalității, valoarea totală alocată Timișoarei este de 53,33 milioane de euro, iar proiectele prioritare pe care le va depune Primăria Timișoara pentru finanțare europeană sunt cam… altele. Doar cinci proiecte dintre cele prezentate de edilul-șef la începutul lunii octombrie au mai rămas prioritare. Este vorba despre reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe Calea Bogdăneștilor, înnoirea flotei de tramvaie și modernizarea depoului Dâmbovița, unde se dorește și amenajarea unei spălătorii ecologice pentru mijloacele de transport în comun, amenajarea unei rețele regionale de piste de biciclete, linie nouă de tramvai Solventul-Gara de Nord și reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe Calea Stan Vidrighin.
Au dispărut de pe lista aproape finală, pentru că încă nu știm cu exactitate ce vor depune cei din primărie, Inelul IV, viitorul Pasaj Solventul, modernizarea stațiilor de transport public, amenajarea rețelei urbane de piste de biciclete etapa a doua, precum și reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe Bd. Cetății, Ana Ipătescu, de la str. Transilvania până la Calea Șagului, pe Calea Șagului și str. Mureș etapa 2, dar și pe Victor Hugo, Aluniș și Drubeta.
Vă prezentăm lista finală a proiectelor ce vor fi depuse pe Axa 4, făcută publică de primărie la sfârșitul acestei luni:
-Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe Calea Bogdăneștilor
-Înnoirea flotei de tramvai și modernizarea depoului Dâmbovița (inclusiv spălătorie ecologică pentru mijloace de transport)
-Amenajarea unei rețele regionale de piste de biciclete
-Linie nouă de tramvai Solventul – Gara de nord
-Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale pe Calea Stan Vidrighin
-Transformarea zonei degradate Pădurea Verde (vizavi de Institutul de Boli Cardiovasculare) în Pădure Parc și loc de recreere, prin realizarea accesului pietonal și velo nemotorizat, realizarea unui traseu ecologic, monitorizarea, protecția și conservarea biodiversității
-Localizarea și potențarea centrelor de cartier, în cartierele rezidențiale, ca spațiu de coagulare a comunității prin amenajarea spațiilor publice pentru cetățeni – zona 1, zona de nord
-Urbanizare cartier Kuncz și reconstrucția ecologică a Canalului Subuleasa
-Regenerare fizică, economică și socială a zonei urbane marginalizate din cartierul Ronaț
-Construcție clădire creșă în zona de nord
-Extindere clădire Grădiniță PP33
-Construcție clădire creșă pe strada Cocea nr. 21
-Reabilitare construcții și instalații clădirea B 2 a Colegiului Tehnic E. Ungureanu.
http://www.tion.ro/p...isoarei/1921700
#260
Postat 25 octombrie 2017 - 15:18
