
Extindere pasaj Jiul | Construire podul Jiul in continuarea strazii (pasaj finalizat) constructor: PORR | (pod in elaborare)
#1041
Postat 24 iunie 2017 - 08:37

#1042
Postat 24 iunie 2017 - 09:17

Exista o materie care se numeste Rezistenta Materialelor iar prin insusirea deplina a cestei materii sti sa faci calcule corecte pentru construirea diferitelor structuri si infrastructuri lucru care duce la economisirea materialelor de constructii, la rezistenta deplina a acestor constructii, la supletea lor, etc.,...
Cand nu stapanesti aceasta materie pe deplin, atunci treci la supraincarcare, la supradimensionare pentru a fi sigur ca nu se va intampla nimic rau si in consecinta sa nu fi tras la raspundere ca proiectant...
Iata, asa s-a intamplat si aici, asa s-a intamplat si la fosta fabrica de lapte de pe Gh. Lazar unde acum avem Billa (sau Carrefour, ce-o mai fi) unde s-au chinuit pentru demolarea ei vreo sase luni de zile...S-au chinuit pentru ca a fost realizata din betoane si armaturi deosebit de rezistente, exagerat de rezistente pentru o fabrica de prelucare a laptelui. Cred ca acea fabrica de lapte a fost construita prin anii '50, inceputul anilor '60 cand noua generatie (comunista) a inginerilor constructori era la inceput de cariera iar materia de care pomeneam mai sus era superficial aprofundata...
Dealtfel si in aceste zile putini proiectanti isi permit sa mearga "la risc", respectiv sa se bazeze doar pe ce zice teoria in domeniul constructiilor...
Pana si structura turnului Eiffel ridicat cu peste 100 de ani in urma nu dadea multora incredere ca va dainui in timp dar iata ca inginerul Gustave Eiffel bazandu-se (doar) pe calcule a avut dreptate...
#1043
Postat 24 iunie 2017 - 09:53
Cind se darima e treaba celor care darima sa se descurce.
Pe princioul enuntat si spitalul de copii trebuia construit din BCA -uri ca mergea mai repede constructia nu mai pierdeau timpul cu cofrat,facut fierul, armat, turnat beton, decofrat.Si desigur in caz de demolare se putea demola mai usor.
#1044
Postat 24 iunie 2017 - 11:06
Citeaza
N-am zis nicaieri ca trebuie construit prost, repede si cu materiale ieftine...
La orice lucrare se tine (sau ar trebui sa se tina) cont de calamitati naturale, cutremure in primul rand si apoi inundatiile, etc.,...
Tinandu-se cont de aceste lucruri, se stabilesc materialele, se fac calculele de rezistenta, samd...
La noi peste toate astea se adauga supradimensionarea pentru a fi siguri ca nu se intampla nimic rau...Nici nu-si pune nimeni problema cum se va demola peste un anumit timp o anumita lucrare decat probabil daca acea lucrare este facuta in mod provizoriu pentru o anumita perioada de timp...
#1046
Postat 27 iunie 2017 - 12:36
#1047
Postat 27 iunie 2017 - 13:13
#1048
Postat 27 iunie 2017 - 16:46
la pasaj abia acum se fac rigolele, poate fac ceva si pentru cabluri
pe Circumvalaitiunii sigur nu se face nimic special acum
in alta ordine de idei, in presa se spune ca urmeaza sa deschida strada Jiul, oare cum se schimba semaforizarea? dupa parerea mea ar trebui sa deschida doar daca dau drumul si la breteaua spre gara, pentru a nu incurca prea tare
#1049
Postat 29 iunie 2017 - 11:59
Mi-ar fi placut ca si pe partea dinspre gara aceeasi abordare cu tunel pentru pietoni si biciclisti. Ar fi fost mult mai estetic si mai pactic.
Pe de alta parte am remarcat ca diferenta de inaltime in dreptul pasajului intre inaltimea caii ferate si inaltimea bulevardului Republicii este de aproximativ 1.5 m. Precizez ca masurarea e ochiometrica, posibil sa ma insel. Asta imi intareste ideea ca ar fi fost mai utila o abordare cu subtraversare si a bulevardului Republicii pe directia inelului II (strada Jiul). Nu era o lucrare deloc complicata, bulevardul Republicii trebuia inaltat foarte putin si pe o distanta scurta, lucrarile ar fi durat probabil cu 6 luni mai mult dar rezultatul pentru traficul in zona ar fi fost incomparabil.
#1050
Postat 29 iunie 2017 - 13:03
#1051
Postat 29 iunie 2017 - 13:03
Deși utilajul dotat cu pickhammer este unul serios, în urma acțiunilor sale iasă mult praf și puțin beton fărâmițat/dislocat...
Cum ziceam, beton super-tare și super-armat...
#1052
Postat 29 iunie 2017 - 13:22
CristiPC, la 29 iunie 2017 - 11:59, a spus:
E proprietate privata zona respectiva, partea dinspre strada Nera. Parca se si judeca CFR cu respectivul, a postat cineva un articol pe subiectul asta undeva mai in spate.
#1053
Postat 29 iunie 2017 - 22:42
Ne intrebam de ce au pus limitatorul de gabarit dar de ce


28 iunie:









29 iunie:







#1055
Postat 30 iunie 2017 - 21:12

#1059
Postat 02 iulie 2017 - 14:29
Gygyman6, la 01 iulie 2017 - 21:24, a spus:



...si pentru ca eram in zona, vad ca ajuns si un vagon din State la noi


Toate podurile, atit in uz cit si vechi, au un statut special, sint proprietatea statului, nu a CFR. Cele demontate de la Jiul vor fi pastrate la Gara de Est pentru ca oricind ar putea fi necesare in alt loc.
Chagall, la 01 iulie 2017 - 21:45, a spus:

Acum intelegem de ce cartea cu moace a introdus doar Like...

30 iunie - 2 iulie:
#1060
Postat 05 iulie 2017 - 13:33

In rest, se ingroapa si firele de pe stalpi, si se toarna si o fundatie calumea pentru sosea. Nu am vazut demult asa ceva!