Inaugurat cu un festivism comunist asemenea epocii de aur, Popa Şapcă se clatină acum pe masa Curții de Conturi.
Inspectorii cercetează felul în care a fost atribuită lucrarea și modificările din proiectul tehnic mai mult sau mai puțin legale care s-au făcut.
Surse din cadrul primăriei spun că modificările realizate au favorizat o anumită firmă, care a câştigat licitaţia.
Astfel, în Caietul de Sarcini al lucrării de la Pasajul Popa Șapcă, la pagina 13 Capitolul 5, “Descrierea lucrărilor proiectate”, a fost propusă o soluție tehnică, însoțită de o notă prin care se impunea tuturor participanților lalicitație, potențiali câștigători, faptul că după finalizarea procedurii de licitație acestora le este INTERZIS să solicite modificarea tehnologiei de execuție și a “listelor de cantități” însușite în faza de licitație. În urma definitivării procedurii de atribuire, contractul de execuție a fost atribuit societății mult lăudate de primarul Nicolae Robu, S.C. SYLC CON TRANS S.R.L. care s-a angajat că execută lucrarea pentru suma de 23.999.000,00 lei fără TVA, un preț mai mic cu 54,24% faţă de valoarea totală estimată a contractului.
Conform aceluiaşi Caietul de Sarcini, toți participanții la licitație cu excepția câștigătorului au fost înșelați de către specialiștii din umbra lui Robu, deoarece lucrarea trebuia executată obligatoriu fără întreruperea traficului feroviar.
Nu s-a întâmplat așa, la scurt timp după demararea lucrărilor, chiar Robu anunţa, pe facebook, că timp de o săptămână trenurile nu mai trec pe acolo.
Astfel, costurile de execuţie au fost reduse, iar constructorul s-a putut încadra în preţul oferit.
”Ei bine, printr-o mobilizare de forțe exemplară, el (vechiul pasaj – n.r) a dispărut complet în cursul zilei de ieri, după cca 12 ore de intervenții. Tot ieri, înspre miezul nopții, au început săpăturile în vederea construcției pasajului nou. Vă reamintesc, până în 27.08.2017, pasajul nou trebuie să fie gata, pentru ca din 28.08.2017 să poată fi reluat traficul feroviar!”, a scris Robu pe pagina sa de Facebook, pe data de 22 august.
Conform documentelor în baza cărora a câştigat licitaţia, constructorul lăudat de Robu, trebuia să vină cu o soluţie tehnică astfel încât trenurile să circule prin zonă (să construiască spre exemplu, un pasaj provizoriu).
Cu alte cuvinte, a schimbat soluţia din mers, pentru a economisi bani, lucru pe care specialiştii oblăduiţi de Robu nu l-au permis altor participanţi la licitaţie. Aceştia au fost mințiți de băieții deștepți din Primărie, comunicânduli-se printr-o adresă oficială că trebuie să facă în aşa fel încât traficul feroviar să nu fie întrerupt, pe perioada lucrărilor.
De ce s-au întâmplat toate astea? Pentru ca licitaţia să fie câştigată de cine trebuie.
sursa: www.sursadevest.ro
Admit ca lupta politica se duce pe toate fronturile, si dezinformarea aka fake news e la moda.. DAR....Sunt curios daca se va iesi cu o dezmintire argumentata la cele prezentate mai sus..DACA e adevarat ca deja cei de la Curtea de Conturi pun intrebari..probabil deja se cauta cine va fi acarul Paun..aka vinovatul astral de serviciu. Imi pare bine cand se realizeaza o lucrare dar ca sa ma exprim elegant nu mi-a mirosit de fel bine cand la pasajul Jiul s-a muncit 2 ani..si hocus pocus preparatus la pasajul Popa Sapca totul a fost uimitor de usor si rapid...ce sa inteleg de aici? Ca cei de la Porr au lungit anume de tampiti termenul lucrarii? Ca cei de la Popa Sapca au luat energizante si au avut idei geniale sa largeasca muuult mai repede pasajul? SAU ca cineva a trisat cu dedicatie? Im cotinuare sper sa vad un raspuns documentat din partea primariei in aceasta problema...Poate descoperim ca soferul Vasile e singurul responsabil...

PS folosindu-se de argumentul lipsei de lichiditati la STPT s-a amanat decontarea lucrarilor efectuate de Porr...la Jiul..Sper ca ei fiind firma serioasa au juristi care sa actioneze in instanta conform obligatiilor contractuale de decontare a lucrarilor. Daca se vor decide si penalitati de intarziere la plata...tot noi le platim ca doar avem bani si de studii de pre fezabilitate pentru greul metrou usor...si pe langa penalitatile de la proiectul european cu vaporase..astea vor fi "maruntisuri". Si catre Ministerul Dezvoltarii pe langa cei 1 milion de lei !! datorati s-au mai scos din buzunarul nostru si penalitatile de intarziere ca sa se poata semna contractul pentru largirea soselei prin Dumbravita si Giarmata...chiar suntem luati de tampiti si furati pe fata...si uimitor..nimeni nu raspunde...nici macar legal darmite material.
Aceasta postare a fost editata de BogdanTm: 15 februarie 2018 - 20:20