Despre tramvaie in general
#3041
Postat 06 martie 2025 - 10:47
#3042
Postat 06 martie 2025 - 11:06
Achizitia de tramvaie necesita timp si resurse.
Daca chiar hansele sunt problema , de ce nu actioneaza cel putin pe termen scurt,sa dea ultimatum STPT- ului pentru a le reconditiona serios ,si salubriza aceste tramvaie .Pot fi facute interventii la sistemul de ventilatie( apropo: uni vatmani nici nu stiu ca exista, vara trecuta i-am demonstrat unuia ca apasand un anumit buton pronesc niste ventilatoare in tramvai) pot fi adaugate ferestre suplimentare, si asa mai departe.Astfel Hansele ar mai putea fi folosite si 20 ani inainte.
Daca nu cumparam ACUM tramvaie noi si ne gospodarim cu ce avem se pot strange bani pt a reconditiona linia 7.
Ce vor face cand va fi linia 3 , vor mai lua inca 10 tramvaie nu stiu de care ca sa le puna acolo.
Eu zic ca va trebui asteptat pana vor concepe linia 3 si cand cumpara poate cumpara tv bidirectionale sau poate cumpara tramvaie second hand.
#3043
Postat 06 martie 2025 - 12:24
#3044
Postat 06 martie 2025 - 19:53
The Mechanic, la 06 martie 2025 - 00:38, a spus:
Mi se pare important sa mentionam din nou ideile bune ori de cate ori apare o discutie in care ar fi relevante. Nu se stie niciodata cand citeste cineva important de pe la primarie sau stpt, si daca le place ideea, poate o sa se ajunga si la ceva mai oficial

Aceasta postare a fost editata de Fantoma Tramvaiului 3: 06 martie 2025 - 19:53
#3045
Postat 26 martie 2025 - 16:00
Sper ca totusi gestionarea/distributia vehiculelor din parcul STPT sa fie facuta de niste oameni cu experienta, si nu din ordine politice.
Eu, cum as vedea situatia normala:
Avem (teoretic) 41 vagoane Bozankaya - suficient pentru liniile centrale si cele cu necesar de capacitate mare: 1, 2, 4, 8, 9 (necesar zilnic: 29).
Vom avea 10 vagoane noi de capacitate mica - numai bune pentru liniile centrale cu necesar de capacitate mica: 5, 6 (necesar zilnic: 8).
Si avem vagoanele Armonia, cate mai sunt functionale, vreo 15-16, care pot acoperi necesarul de pe linia 7 (necesar zilnic: 6), plus ca rezerva (back-up) pentru celelalte linii.
Astfel, vor fi conditii mai bune si pentru linia 7, cu Armonia, care oricum au mai circulat pe linia 7 si in trecut.
Pe viitor, cand se va reface infrastructura si pe acel tronson, se mai pot achizitiona inca 10 vagoane de capacitate mica, care sa inlocuiasca Armoniile (oricum, nu le vad sa reziste mai mult de 10 ani de acum inainte).
#3046
Postat 26 martie 2025 - 22:18
#3047
Postat 28 martie 2025 - 14:03
Paul85, la 26 martie 2025 - 16:00, a spus:
Sper ca totusi gestionarea/distributia vehiculelor din parcul STPT sa fie facuta de niste oameni cu experienta, si nu din ordine politice.
Eu, cum as vedea situatia normala:
Avem (teoretic) 41 vagoane Bozankaya - suficient pentru liniile centrale si cele cu necesar de capacitate mare: 1, 2, 4, 8, 9 (necesar zilnic: 29).
Vom avea 10 vagoane noi de capacitate mica - numai bune pentru liniile centrale cu necesar de capacitate mica: 5, 6 (necesar zilnic: 8).
Si avem vagoanele Armonia, cate mai sunt functionale, vreo 15-16, care pot acoperi necesarul de pe linia 7 (necesar zilnic: 6), plus ca rezerva (back-up) pentru celelalte linii.
Astfel, vor fi conditii mai bune si pentru linia 7, cu Armonia, care oricum au mai circulat pe linia 7 si in trecut.
Pe viitor, cand se va reface infrastructura si pe acel tronson, se mai pot achizitiona inca 10 vagoane de capacitate mica, care sa inlocuiasca Armoniile (oricum, nu le vad sa reziste mai mult de 10 ani de acum inainte).
Practic, as vrea sa vad tramvaiul Bozankaya cu nr 41...
Asa cum am spus mai sus...daca fondurile sunt EXCLUSIV pentru vehicule, tu ce ai face ? Le-ai cumpara sau ai spune ca mai astepti pana rezolvi infrastructura pe linia 7?
Oricum, pana atunci, mai sunt pasi de facut: licitatie publica, constructia lor, livrarea...pai tu crezi ca asta se intampla intr-un an ? Pana se achizitioneaza tramvaiele astea, posibil sa termine si problema infrastructurii pe linia 7.
#3048
Postat 31 martie 2025 - 21:48
Fantoma Tramvaiului 3, la 26 martie 2025 - 22:18, a spus:
Teoretic, da. Sunt 43 de tramvaie in circulatie zilnica. Bozankaya (40) + Armonia (22) ar acoperi.
Dar da, sunt multe vagoane defecte. Si daca la Armonia, sa zicem, ok, sunt vreo 6-7 trase pe dreapta din cele 22, nu erau vagoane noi... dar sunt si multe Bozankaya defecte, ceea ce mi se pare ingrijorator.
Oricum, cu cele 10 noi se acopera sigur. Nici Hanse nu mai sunt asa de multe (cred ca vreo 13-14 daca mai sunt).
TM79, la 28 martie 2025 - 14:03, a spus:
Asa cum am spus mai sus...daca fondurile sunt EXCLUSIV pentru vehicule, tu ce ai face ? Le-ai cumpara sau ai spune ca mai astepti pana rezolvi infrastructura pe linia 7?
Oricum, pana atunci, mai sunt pasi de facut: licitatie publica, constructia lor, livrarea...pai tu crezi ca asta se intampla intr-un an ? Pana se achizitioneaza tramvaiele astea, posibil sa termine si problema infrastructurii pe linia 7.
41 nu stiu... poate m-am incurcat eu in stiinta, cu contractele, ca au fost 23+17 sau 24+17 nu mai tin minte exact. 40-ul stiu sigur ca exista, e aici (l-am vazut la Remetea), dar inca nu circula.
Asa cum am scris in postare, nu am spus sa nu se cumpere. Eu m-am legat strict de acea insistenta ca aceste 10 vagoane noi trebuie sa circule pe linia 7, cand exista si alte variante (Armonia pe 7 si cele noi pe 5 si 6). Oricum, cand se spune ca vom scapa de tramvaiele vechi, se refera la Hanse, nicdecum nu la Armonii.
La fel si pentru infrastructura liniei 7 sunt necesari aceeasi pasi: licitatie, proiectare, executie... as miza pe faptul ca tramvaiele (sau macar o parte din ele) vor ajunge mai repede, dat fiind faptul ca acest proiect deja exista, insa nu am vazut nimic referitor la infrastructura inca.
#3049
Postat 01 aprilie 2025 - 09:38
Paul85, la 31 martie 2025 - 21:48, a spus:
Dar da, sunt multe vagoane defecte. Si daca la Armonia, sa zicem, ok, sunt vreo 6-7 trase pe dreapta din cele 22, nu erau vagoane noi... dar sunt si multe Bozankaya defecte, ceea ce mi se pare ingrijorator.
Oricum, cu cele 10 noi se acopera sigur. Nici Hanse nu mai sunt asa de multe (cred ca vreo 13-14 daca mai sunt).
41 nu stiu... poate m-am incurcat eu in stiinta, cu contractele, ca au fost 23+17 sau 24+17 nu mai tin minte exact. 40-ul stiu sigur ca exista, e aici (l-am vazut la Remetea), dar inca nu circula.
Asa cum am scris in postare, nu am spus sa nu se cumpere. Eu m-am legat strict de acea insistenta ca aceste 10 vagoane noi trebuie sa circule pe linia 7, cand exista si alte variante (Armonia pe 7 si cele noi pe 5 si 6). Oricum, cand se spune ca vom scapa de tramvaiele vechi, se refera la Hanse, nicdecum nu la Armonii.
La fel si pentru infrastructura liniei 7 sunt necesari aceeasi pasi: licitatie, proiectare, executie... as miza pe faptul ca tramvaiele (sau macar o parte din ele) vor ajunge mai repede, dat fiind faptul ca acest proiect deja exista, insa nu am vazut nimic referitor la infrastructura inca.
Adevarul e ca la ce incarcare avem pe liniile 6 si 7, Armoniile sunt suficiente.
Sa vedem daca da norocul si avem si linia 3 intr-un viitor apropiat...
#3050
Postat 06 iunie 2025 - 07:15
#3051
Postat 06 iunie 2025 - 12:19
#3052
Postat 06 iunie 2025 - 18:17
flav_18, la 06 iunie 2025 - 07:15, a spus:
Tablele de statie sunt realizate in excel, dupa care sunt salvate ca pdf pentru a fi incarcate pe site si trimise la sectii, unde sunt infoliate, laminate si duse in statii. Sa descarci acel pdf ce e de fapt in formatul A3, nu te-ar ajuta?
