STP Timișoara Forum: Despre tramvaie in general - STP Timișoara Forum

Salt la continut

Imagine postata
  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Despre tramvaie in general Evaluare topic: ***** 4 Voturi

#3021 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30193
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 19 mai 2023 - 19:05

Vezi postareaGPS, la 19 mai 2023 - 11:57, a spus:

Proiectul pentru al doilea vagon turistic a fost început imediat după terminarea primului vagon?

Pai, in 9 octombrie 2013 am adus din Germania prima toaleta, dupa care in 22 mai 2015 am adus-o pe a doua. Astea sunt date exacte ce le pot da, rezervarile aparand inca in contul meu de Booking.
0

#3022 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 19 mai 2023 - 22:47

Interesant cum primul vagon a fost gata la scurt timp după aducerea toaletei, iar al doilea este în lucru de mai bine 8 ani. Între timp rămas și fără faruri sau lampa de deasupra afișajului…
0

#3023 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30193
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 20 mai 2023 - 00:22

Din cate stiu, al doilea a cam fost un rateu de proiectare, prea greu si prea lat (depasea gabaritul cam multisor) datorita ornamentelor metalice exterioare. Asta am auzit si abandonarea proiectului cam confirma ce se vorbea. :(
Parca se mai spunea ceva si de imposibilitatea evacuarii calatorilor in cazul unui accident, incendiu, etc, tot din cauza ornamentelor metalice ce il transformau intr-o capcana ambulanta in astfel de cazuri. Exista niste norme clare in sensul asta, de care probabil s-a uitat total.
0

#3024 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 688
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 20 mai 2023 - 22:22

Pai cine l-a proiectat si cine a acceptat proiectul? n-au citit normele?
0

#3025 Useril este offline   TM79 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 210
  • Inregistrat: 30 martie 17

Postat 02 iunie 2023 - 07:54

Vezi postareatimis2, la 20 mai 2023 - 22:22, a spus:

Pai cine l-a proiectat si cine a acceptat proiectul? n-au citit normele?


Artistii nu cunosc normele....de fapt, nu ii intereseaza plus ca ei nu inteleg ce inseamna patrimoniu industrial.
0

#3026 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 aprilie 2024 - 16:59

Am facut o harta. Un exercitiu de imaginatie pe care il aveam de mai demult in minte. Cum as reorganiza eu reteaua de tramvai, in mare parte intr-un sistem mai diferit dar pastrand si din infrastructura existenta. Dupa mine in viitor Timisoara va trebuii sa aleaga o solutie care sa fie mai practica, si eu vad asta doar introducerea in subteran a unor portiuni pentru a avea un transport mai competitiv.

Ca idee, eu m-am axat mai mult pe timpii de asteptare din centru, acolo avand in frecventa buna intre nodurile de trasnbordare, iar la capete orare fixe de placare. Pe langa asta, portiunile din subteran ar fi semaforizate ca si metroul, astfel ca e irelevant ce cadenta ar exista, niciodata nu vor venii 2 trenuri chiar unul dupa altul, ele fiind decalate de semnalizare.

Pe unele portiuni (cum e in Ghiroda de exemplu), apare doar tunel, deoarece nu vad strada ca fiind suficient de lata sa permita un portal de ajungere la suprafata, si totodata ramane posibilitatea de extindere catre aeroport s-au Remetea si iesirea la suprafata undeva in camp.

Imagine atasata: TM Light rail map-01.jpg

Ca observatie, planul urbanistic a-l orasului isi arata vechimea. Zone cum ar fi Stuparilor sunt foarte greu de legat chair si daca ar exista un tunel pe sub sosea, practic sa ajungi acolo din centru trebuie sa ocolesti un zid de cladiri (Dedeman, Euro). Asa ca acolo unde nu am avut nici o solutie pregatita de mai demult, am lasat pur si simplu descoperit. Posibil sa fac si ceva pentru autobuze/firobuze, o astfel de retea clar nu poate functiona doar ea singura, iar cu liniile de tramvai in subteran ramane mult log gol la suprafata pentru reamenajare (benzi dedicate MTC).
3

#3027 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1100
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 17 aprilie 2024 - 22:11

Interesant doar ca practic faci deja metrou :)
Asa mai bine am face trei linii de metrou care strabat orasul din toate directiile majore, cu statii mai putine, si tramvaiele sa fie doar in completare, sau pentru a aduce oamenii la liniile de metrou. Ce as avea de obiectat insa la harta ta e aceeasi problema ca la majoritatea oraselor americane cu liniile lor de transport public, si anume ca ai linii din centru spre toate periferiile, dar nu si intre periferii, deci de oriunde trebuie sa mergi mai intai in centru ca mai apoi sa ajungi altundeva. Nu e foarte practic, si cred ca puteai lasa linii de tramvai unde exista deja (ex: Cetatii, Rebreanu, Fratelia)

Dar e adavarat ca ma jucasem si eu putin cu ideea de portiuni subterane, si ma gandisem daca ar exista un pasaj pe sub Gara de Est, linia ar putea continua de acolo pe Divizia 9 Cavalerie, iar din dreptul Euro sa intre in subteran, si sa o ia o idee spre sud, trecand fix pe langa Iulius Town, avand o statie la subsolul Iulius Town pentru acces direct, iar mai apoi iesind din subteran pe Torontalului unde sa se lege la linia de pe Cetatii. Construind asupra acestei idei, pe portiunea dintre Piata 700 si Hotel Continental ar putea circula intr-adevar in subteran tramvaiele, dar nu doar atat. De la Catedrala ar putea sa intre in subteran, trecand pe sub piata centrala, cu o statie langa Opera, conectandu-se in Libertatii, si continuand si mai departe subteran cu o statie in Unirii, una in Piata Marasti, si legandu-se tot la Iulius Town la linia cealalta. Astfel am avea conexiuni foarte bune la Iulius Town (care e probabil cel mai frecventat loc din oras), dar si statii in locurile cele mai importante din zona centrala, ceea ce ar putea convinge multa lume sa lase masinile acasa si sa mearga cu tramvaiul, care ii lasa fix unde au interes, si nu parcati la 1 km distanta
3

#3028 Useril este offline   Infra 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 422
  • Inregistrat: 27 februarie 16

Postat 17 aprilie 2024 - 22:57

Mă bucur să văd idei legate de dezvoltarea tramvaiului. Cred că în Timișoara cel mai mult lipsește o rețea nord-sud, dar și închiderea nordică a inelului. În ultimii 10 ani am înaintat multe propuneri, făcusem și un proiect Metrotram Timișoara, unde propuneam o linie subterană între Hotel Continental și Electro și trecerea în subteran a liniei 9 în zona Județean și Dâmbovița. Am gândit și o linie subterană din Torontalului și până la Catedrală cu stație la Operă. Însă extinderea pe care o doresc cel mai mult este o linie de tramvai între Piața Maria și Bălcescu pe Splaiul Tudor Vladimirescu și Mihai Viteazu, care să deservească Universitățile.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: TRAM TM.png
  • Imagine atasata: linia universitatilor.png

1

#3029 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 18 aprilie 2024 - 09:13

Un alt aspect de care am uitat sa scriu, a fost si felul in care ar fi construita infrastructura. Eu ma gandeam, in mare parte ea sa fie sub carosabil la mica adancime si sa se foloseasca acea metoda de "cut and cover", cam cum au fost construite primele linii de metrou din New York. Adica strada e pur si simplu formata din niste placi groase, care in interior au infrastructura electrica si cablurile pentru diferite retele si chiar si canalizarea, sub aceastea ai tunelul si deasupra este pur si simplu carosabil, iar la unele "gratare" chiar ai putea auzii cum trece tramvaiul pe dedesubt daca te apleci sa asculti. Asta ar mai reduce din costurile de constructie, nu ar fi nevoie de vreun TBM, poate doar unde este linie pe sub Bega. In rest m-am ferit de a pune ceva pe sub edificii existente, pentru ca atunci si adancimea trebuie sa fie mult mai mare. Cand am fost la Milano, pot sa spun ca cel mai mult nu mi-a placut sa cobor si sa urc pana la linia M5, fiind cea mai noua, este si cea mai adanca, pentru a evita infrastructura care exista deja in subteran.

Daca o sa ma am timp o sa mai modific din ce am facut, deja am alte idei, si o sa adaug si ceva linii auxiliare care nu apar aici (autobuz/firobuz), poate si detalii la nodurile de transbordare. Dar dupa cum am spus, planul urbanistic este foarte vechi, si chiar ce se construieste nou este foarte mic. Stradute de 2-3 benzi, care se doresc sa lega cartiere cu zeci de mii de oameni, pe care nu exista vreo restrictie auto, ca sa permita autobuzului sa mearga mai repede, ori asta descurajeaza mult folosirea transportului.
1

#3030 Useril este offline   Maistru IJTL 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 58
  • Inregistrat: 15 iulie 23

Postat 18 aprilie 2024 - 09:57

Interesanta abordare, dar eu as extinde F1 pana in Utvin,dat fiind ca in aceasta localitate locuiesc cateva mii de persoane,majoritatea lucreaza in Timisoara. A existat in comunism o astfel de initiativa(de extindere) dar primarita de la vremea respectiva a refuzat pe motiv ca îi vor pleca tinerii de la C.A.P.
0

#3031 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1100
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 18 aprilie 2024 - 11:34

Eu nu ma pricep la tehnici de constructie, insa mie mi-a venit ideea de tramvai in subteran cand am vazut in Viena sectiunea de "U-Straba", acum vreo 10 ani. Au o portiune nu tocmai scurta de tramvai in subteran, cu tot cu statii si macaze. Mi s-a parut inca de atunci o tehnica buna pentru locurile unde e lipsa de spatiu

Imagine atasata: 1713432485400.jpeg
Aici pe harta se vede portiunea subterana, evidentiata prin marcajul gri de-a lungul liniilor
2

#3032 Useril este offline   sebiw 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 15
  • Inregistrat: 15 decembrie 23

Postat 24 iunie 2024 - 09:49

Stie cineva cand au circulat ultimele tramvaie cu remorca ?
0

#3033 Useril este offline   Paul85 

  • Membru Senior***
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 723
  • Inregistrat: 23 februarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 01 februarie 2025 - 20:10

Daca tot am facut ieri o analiza cu nr de troleibuze functionale (online in Tranzy), am extins-o la toate MTC-urile: Fisier atasat  Lista Vehicule.xlsx (21.75K)
Number of downloads: 70
3

#3034 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1100
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 04 martie 2025 - 23:26

https://www.opiniati...port/04/03/2025

"Tramvaie mici pentru sinele praf de pe liniile 7 si 9"

In legatura cu linia 7 de acord (desi nu cred ca trebuie neaparat "mici" tramvaiele), insa 9 e printre cele mai bune linii din oras. Tocmai de aia acolo s-au si facut testele cu Bozankaya cand a venit. Linia e in stare foarte buna, si e cu siguranta intens circulata. Nu trebuie bagata laolalta cu linia 7 doar pentru ca e periferica, si nu centrala

Cat despre linia 7... Suna perfect romanesc. "Nu te apuca sa repari ceva, cumpara ceva ieftin care sa nu iti para rau cand se strica, si da-i ca merge". Cat de prosti sa fim sa cumparam tramvaie noi noute, special ca sa le bagam pe niste sine distruse? Mai bine ar mai cumpara niste Bozankaya, ca pe toate liniile in afara de 7 sa circule exclusiv Bozankaya
1

#3035 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1292
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 05 martie 2025 - 00:48

Decat tramvaie mici(care costa si alea destui bani) mai bine baga autobuze pe linia lui 7 si aduna bani pentru repararea liniei de tramvai.
Nici eu n-am inteles de ce e bagata si linia lui 9 in treaba asta :Facepalm_emote_gif: . La cat de des circula tramvaiele pe linia lui 9 e obligatoriu sa fie cat mai incapatoare posibil, nu mai mici!
0

#3036 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30193
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 martie 2025 - 09:37

In cel mai rau caz se putea extinde contractul actual cu Bozankaya, comandandu-se o varianta cu 2 tronsoane lipsa din cele 5 si fara acumulatoare.
1

#3037 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1292
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 05 martie 2025 - 11:34

Am cautat pe net sa vad cat costa un km de linie de tramvai si am dat peste un articol in care se vorbeste despre modernizarea liniei tramvaiului 5 din Bucuresti de 4,2 km, santier inceput anul trecut. Linie dubla cu tot ce trebuie, nu numai sinele, costa 35 de milioane de euro.

Segmentul liniei tramvaiului 7 de la noi care necesita modernizare intre strada Mures si bd. Dambovita are o lungime de 3 km masurati pe google maps.
Folosind datele problemei din Bucuresti: 8.33 milioane de euro / km de linie dubla => pentru cei 3 km de pe linia 7 ar insemna un cost de 25 de milioane de euro.
Decat sa iei 10 tramvaie mici(aprox. 2 milioane de euro bucata, deci 20 milioane in total) si ramai cu problema liniei de tramvai, nu mai bine cheltui 25 de milioane de euro ca sa scapi de problema liniei, pe care ulterior pot circula si tramvaie mari precum Bozankaya?

Un fel de "mai puneai 1 leu si iti luai de barbati"
2

#3038 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1100
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 05 martie 2025 - 21:49

Singurul argument pe care l-as putea gasi pentru amanarea reabilitarii liniei 7 e incertitudinea cu privire la strada Ana Ipatescu/Victor Hugo/Alunis. A devenit o strada destul de puternic tranzitata, cu atat mai mult cu cat se tot extinde Girocul, si e o legatura buna intre Sagului si Giroc. Asta aduce dupa sine intrebarea daca ar trebui extinsa la 2 benzi pe sens (daca e macar loc de asa ceva), si fie ca e extinsa sau nu, daca nu s-ar preta mai bine o configuratie diferita a strazii - de exemplu cu liniile de tramvai pe mijloc in loc de pe lateral, situatia actuala aratand mai mult ca o improvizatie, plus ca s-ar reduce riscul cauzat de lipsa de vizibilitate in intersectii

Eu as profita de o reabilitare in zona pentru a concepe un plan pentru o linie de tramvai pana in Giroc. E o oportunitate unica de a prevede din timp dezvoltarea ulterioara. Un macaz la intersectia Alunis/Pavlov, cu liniile continuand spre sud pe Pavlov, curband prin spatele cimitirului de pe Diminetii, ajungand la strada Cehov in dreptul intersectiei cu Aviatiei, de unde sa mearga pe drumul acela din continuarea strazii Cehov (bineinteles asfaltat si modernizat) pana la blocurile din spatele Lidl Giroc. Acolo ar trebui sa exista si o trecere peste linia de tren care sa dea in Bulevardul Armatei din Chisoda, dar sa zicem ca deocamdata linia de tramvai ar putea avea bucla inainte de linia de tren (cred ca ar fi necesara o trecere cu diferenta de nivel pentru a putea traversa linia de tren cu tramvaiul). Sigur, deocamdata zona e in mare parte goala, dar odata cu reabilitarea drumului, o sa rasara si acolo blocuri si case, si pana cand s-ar construi tot ce spun aici ar dura enorm, dar ar putea cel putin sa ajunga la stadiul de proiect asa ceva
4

#3039 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1292
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 06 martie 2025 - 00:38

Mereu voi sustine o idee buna si las aici aceeasi replica pe care ti-am lasat-o si acum un an si doua luni pe topicul cu Bozankaya GT6

Vezi postareaThe Mechanic, la 30 decembrie 2023 - 22:28, a spus:

Foarte buna propunerea ta! Avand in vedere cat s-a dezvoltat zona, tramvaiul ar putea ajunge pana in spate la Lidl, ca peste calea ferata nu se poate.
Ar fi o alternativa la drumul judetean sufocat dintre oras si Giroc. Merita realizata si o pasarela peste calea ferata pentru cei din Chisoda care ar putea lua tramvaiul. Tot in aceasta zona cu bucla si pasarela ar putea fi facuta si o statie de S-bahn.
1,5 km de linie noua ar fi binevenita in zona. Evident, ambele primarii ar trebui sa isi doreasca asta si sa colaboreze.
Atasament linietvgir.jpg

Imagine atasata: linietvgir.jpg
0

#3040 Useril este offline   Gygyman6 

  • Membru Gold
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3164
  • Inregistrat: 07 ianuarie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 martie 2025 - 08:00

Eu zic ca, dupa acea perioada neagra in care tramvaiele noi erau asa doar un vis indepartat, si numar mic de unitati, sunt bine venite astea 10 noi. Nu stim cat de "mici" vor fi. Daca vor fi gt6, pai ar fi destul de maricele. Daca vor fi gt4, da vor fi ceva mai mici, dar cu siguranta mult mai mari ca un autobuz. Indeajuns cat sa deserveasca liniile pentru care sunt achizitionate. Singurul lucru care as dorii sa il vad, ar fi sa se gandeasca cineva, sa introduca in caietul de sarcini, ca aceste tramvaie "mici" sa se poata cupla intre ele si sa functioneze ca un tren lung daca e nevoie. In rest... spun din nou ca, e un lucru bun. Dupa mai bine de un deceniu de taieri, reveniri cu taraita, sa avem investitii de zeci de milioane de euro in transportul public, in mod consecvent si la distante de timp scurte, e un mare plus fata de cum a fost. Si ar mai fi un aspect. Chiar asta cu achizitionarea unor vehicule pentru anumite linii. Atribuirea unui anumit tip de vehicul pentru anumite nevoie ale unei linii nu am mai avut de cand s-a desfiintat linia 3. In acele vremuri puteai sa iti dai seama cam ce tramvai vine doar dupa modelul de tramvai, atunci cand asteptai in statie. Lucrul asta a disparut pe masura ce neajunsurile au apasat tot mai tare si dupa taierile din perioada Goia.

Aceasta postare a fost editata de Gygyman6: 06 martie 2025 - 10:13

2

Arata acest topic


  • (153 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 150
  • 151
  • 152
  • 153
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi