Despre tramvaie in general
#2241
Postat 31 august 2014 - 13:24
PS Daca nu ma insel, treaba se petrece la Mulhouse...
#2242
Postat 06 septembrie 2014 - 23:43
Dar sa incepem cu inceputul... Se da una bucata intersectie aglomerata, Hansaring (bulevard cu 4 benzi + linii de tramvai pe mijloc, bvd cunoscut mai ales pentru cluburile/terasele/barurile numaroase, si str. Zülpicher, o strada cu 2 benzi + linii de tramvai, o strada mai mult studenteasca, insa la fel plina cu baruri/loungeuri etc. Pe str. cu 2 benzi circula si tramvaiul 9, pe care il asteptam si eu impreuna cu un prieten, pe un peron inaltat care la capatul catre intersectie, se termina intr-o rampa, pentru a facilita accesul persoanelor cu handicap. Apare tramvaiul, un Bombardier fabricat in 1996. 2 vagoane in tandem. Vatman, un tip mai tanar, nu de multa vreme in serviciu. (asta va juca un rol mai in colo in poveste). Noi ne urcam in spate. In fata noastra 2 tinere. Continutul tramvaiului era format in 90% de tinerii deja obositi de alcohol din statia de dinainte. Dat fiind faptul ca vorbim de o intersectie mare, semaforul tramvaiului nu este unul special cu prioritate ca si in majoritatea cazurilor, ci unul normal. Am stat un minut bun la rosu. Cand dam sa plecam, in ultimul moment un tip (senin de altfel, nu consumase alcohol, sau ceva) alearga catre prima usa de la vagon, insa reuseste doar sa bage o mana, pe care usa o prinde, si ramane blocat. Ce trebuie stiut despre practicile de aici, este faptul ca desi vorbim de o incrucisare mare, nu se porneste, apoi 0, si iar acceleratie. Se duce controlerul la maxim, si asa ramane, dat fiind faptul ca dupa intersectie tramvaiul are cale dreapta cu accesul auto interzis. Tipul cu mana blocata, alearga dupa tramvai, care prinde o viteza mai mare de 10 km/h. Tipa care urcase inainte noastra observa prima, semnele disperate ale tipului. Alarmata face galagie in tramvai, insa nu gaseste frana de urgenta pe care in cele din urma o acctionez personal. Si de aici partea interesanta:
Personal stiam, ca in momentul actionarii tramvaiul franeaza fara nici o interventie a vatmanului. Acest lucru nu s-a intamplat! Singura schimbare a fost faptul ca tramvaiul s-a oprit din accelerat, dupa o smucitura serioasa, in urma careia atat tipa care statea in picioare cat si tipul cu mana prinsa, cad pe jos. Tarat pe jos vreo 5m seriosi, tipul isi elibereaza mana taman inaintea terminarii peronului. Tramvaiul se deplaseaza in continuoare cu aprox. 10km/h pana trece de tot de intersectie, fiind franat de vatman in cele din urma.
Prima intrebare a vatmanului prin microfon: "A actionat cineva frana?", deschide usile...
In fine, dupa mult tam-tam, politie si reprezentanti KVB, si minute de declaratii s-a ajuns la urmatoarele concluzii:
- vatmanul trebuia sa se asigure inainte de plecare. I-a schapat.
- tramvaiul poseda la usi senzori fotosensibile. 2 la numar, la inaltimi diferite. Probabil tipul bagaze mana intre, nu se pune problema
- taman pentru aceste cazuri, exista senzorii de presiune de la usi, care nu permit inchidera usiilor. Ele nu au functionat.
- frana de urgenta. Odata actionata, aceasta trebuia sa lipeasca tramvaiul de sina, dat fiind faptul ca circulam cu o viteza redusa. Nici acest lucru nu s-a intampalt.
- dupa ce intr-un final tramvaiul a oprit, primul lucru care trebuia sa se intample, era sa se deschida usile, lucru care la randul lui, tot nu s-a intampalt.
Prin urmare KVB a pornit o investigatie interna, pentru a gasii vinovatii pentru a ceea ce s-a intampalt.
Iar pe final, de ce am povestit eu toate astea?
Se stie bine, ca la noi, cel putin la tramvaie, mai toate sistemele de siguranta sunt distruse/dezactivate/neintretinute. Ce se intampla intr-un asemenea caz? Ba mai mult, la noi vorbim de tramvaie non low-floor, si stiim cu totii ca si saniile din fata, sunt legate sus in cabina vatmanului... Chiar pana nu se intampla vreo tampenie, nimeni nu se gandeste la aceste aspecte? In cazul prezentat, tipul a scapat ieftin, cu doar cateva julituri pe partea tarata pe jos...
#2243
Postat 07 septembrie 2014 - 08:34

#2244
Postat 07 septembrie 2014 - 11:12
Aceasta postare a fost editata de emilut: 07 septembrie 2014 - 11:15
#2245
Postat 07 septembrie 2014 - 11:33

Cine crezi ca e asa de tampit, sa isi prinda mana de bunavoie? Cum am specificat tipul nu era beat, sau ceva.
Atat timp cat ai o statie de tramvai cu deschidere larga catre o piata, si vezi ca tramvaiul sta cu usile deschise, nu ai de unde sa stii cand se vor inchide ele... Vezi tramvaiul, alergi. Normal daca functionau senzorii de la usa, nu se intamplau nimic din ce am povestit mai sus. Ba mai mult, daca vatmanul punea usile pe DEV, la fel se evita aceasta situatie.
#2247
Postat 07 septembrie 2014 - 12:00
1. DEV
2. Sunt deschise/inchise de catre vatman
3. Inchiderea fortata. In cazurile in care cineva blocheaza usa, inchiderea fortata, ignora senzorii fotosensibili, se emite o avertizare sonora, iar usa se inchide. Insa senzorii de presiune NU SUNT ignorati. Deci nici in acest caz, nu este posibil ca cineva sa fie prins la usi.
#2248
Postat 18 octombrie 2014 - 14:02
Citeaza
1969: 199
1972: 202, 204, 206, 207
1978: 209–215
But from the 18th (!!!!) october on most of them they should be replaced by low-floor trams. Two more were still scrapped in August, so they really need them any more: http://www.drehschei...d.php?5,7053406 The main advantages for TM: the old "direct control" technology without any electronic, so there would be no spare part problems in the future and on the other hand the depot staff in TM still know this type!
Florin, ai putea trimite mai departe anuntul?
#2249
Postat 19 octombrie 2014 - 09:37
L.E. Am trimis mesajul catre cabinetul d-lui director general.

#2250
Postat 19 octombrie 2014 - 15:58
Florin.B RATT, la 19 octombrie 2014 - 09:37, a spus:
sunt mai multi factori in joc...depinde de comisionul acordat pentru vehiculele sh...daca e mai mare ca si parandaratul din "modernizari"...vom afla cu uimire despre un "nou" sondaj pe FB in care timisorenii isi arata dorinta arzatoare pentru SH...a doua parte....vedem ce va fi dupa 16 noiembrie...daca se lasa cu "musafiri" la bal mascat...aka DNA..poate isi vor da seama ca e mai bine sa nu modernizam.... meciul e deschis...
#2251
Postat 19 octombrie 2014 - 21:41
Un alt aspect pozitiv care vad ca n-a mai fost amintit pana acum este ca, de ceva luni incoace, linia 8 circula cu remorca duminica (un motiv plauzibil pe care il vad e acela ca soseac multi studenti cu trenul).
#2252
Postat 19 octombrie 2014 - 22:36
Legat de linia 8 cu remorca, duminica, este o treaba clara. Si taman asupra acestui aspect icnercam sa-i atrac atentia lui mile, legat de o eventuala transformare in inel + linia 12 de care amintea. Cu o frecventa redusa pe care ar avea-o linia + troleibuzele scurte, nu s-ar rezolva nimic.
#2253
Postat 20 octombrie 2014 - 19:06

#2254
Postat 20 octombrie 2014 - 23:21
cseh_17, la 07 septembrie 2014 - 11:33, a spus:

Cine crezi ca e asa de tampit, sa isi prinda mana de bunavoie? Cum am specificat tipul nu era beat, sau ceva.
Atat timp cat ai o statie de tramvai cu deschidere larga catre o piata, si vezi ca tramvaiul sta cu usile deschise, nu ai de unde sa stii cand se vor inchide ele... Vezi tramvaiul, alergi. Normal daca functionau senzorii de la usa, nu se intamplau nimic din ce am povestit mai sus. Ba mai mult, daca vatmanul punea usile pe DEV, la fel se evita aceasta situatie.
Abia acum am văzut postarea.
Un om normal la cap nu insistă dacă vede că uşa se închide. Ce e aia DEV? La toate tramvaiele uşile se închid singure. Tu despre care senzori vorbeşti, când vagoanele stau să se dărâme pe traseu?
#2255
Postat 20 octombrie 2014 - 23:50
eu asta am inteles c-ar fi ideea... asa, din ce am citit pe diagonala...
#2257
Postat 27 octombrie 2014 - 19:39
Fantoma Tramvaiului 3, la 27 octombrie 2014 - 09:36, a spus:
Teoretic nici acuma nu sunt prea "unitare" toate. Imi este cam greu sa vad 2 tramvaie care arata identic, toate au cate ceva ce le face mai deosebite unul faca de celalt si nu ma refer la modele. Intre 2 hanse imi este greu sa asociez 2 vagoane cu aceeasi imagine pentru ca desi pot avea aceasi schema de culori, tehnic unul este praf altul merge ceva mai bine, unul are oglinda prinsa cu o piulita, celalt cu scoci, unul are stergatoarele zdravene, altul... sa zicem doar ca sterge vatmanul mai mult cu carpa partbrizul decat o fac stergatoarele, si pot continua la nesfarsit cu alte si alte elemente care le deosebesc.
Si noi am avut candva un parc pestrit dar unitar la interior, imi placea la nebunie sa vad tramvaiele multicolore



#2258
Postat 27 octombrie 2014 - 19:49
Gygyman6, la 27 octombrie 2014 - 19:39, a spus:
Am inteles ce vrei sa spui, dar ma refeream de exemplu, cand eram mai mic, vedeam cate un tramvai rosu pe care scrie Dallas, cate unul galben cu albastru pe care scria Praktiker, acum cred ca vreo 60% (+-15%) din tramvaie sunt alb-mov. Ca mai sunt exceptii ca Hansa 3461 care e in toate culorile sau Wegmann 3509 cu Doni Decor este una, dar in rest cele alb mov vazute de la mai mult de aprox. 50 metri nu se prea pot deosebi.

#2259
Postat 27 octombrie 2014 - 20:32
mile, la 27 octombrie 2014 - 10:04, a spus:
Dupa cum s-a putut vedea atat in pozele din Iasi cat si din Arad, au tramvaie in toate culorile, deci ale tuturor partidelor, ca sa nu fie cu suparare pentru nimeni, in eventualitatea ca sunt multi care ar gandi ... partinic.
Insa sunt sigur ca nu din aceste motive sunt colorate (tramvaiele) atat de variat...
Ale carui partid sunt nuantele de galben ale tramvaielor din Budapesta?...Ale carui partid este culoarea rosie de pe mai vechile tramvaie vieneze?...Exemplele pot continua...
Lumea normala nu judeca atat de simplist...Daca-i galben ii PNL, daca-i rosu ii PSD, daca-i portocaliu ii PDL,...etc.,...
In urma cu niste ani, erau huliti trandafirii caci erau simbolul FSN, PDSR, PSD ... dracu mai stie cui, ori ce vina aveau aceste flori, mai ales in orasul rozelor?...Numai niste minti bolnave puteau avea aceasta atitudine fata de flori, fie ei si trandafiri (intepatori)...
De afara totul este fain si frumos. Insa am avut ocazia sa vad depourile din Arad de multe ori, si pot sa declar fara nici o retinere, ca vopseaua de pe unele tramvaie este tinuta intreaga, taman de aceste reclame, si diverse autocolante. Majoritatea tramvaielor sunt inca in schema originala, cum bine spunea un coleg, asta desi CTP are propria-i vopsitorie profesionala (nu ca la RATT).
Una peste alta, cum bine spunea Gygy, un tramvai capata personalitate si prin alte detalii decat schema de vopsire. Clar, ma alatur celor care sustin diversitatea, si vechile timpuri cu reclame originale nemtesti si toate cele, insa ma declar fan absolut al reclamelor noi. Asa cum la tramvaie se poate, s-ar putea si la troleibuze si autobuze. Nu se vrea...
#2260
Postat 27 octombrie 2014 - 21:04
cseh_17, la 27 octombrie 2014 - 20:32, a spus:
Eu nu am spus ca vreau reclame vechi si nu noi, acela era doar un exemplu. Sunt de acord cu reclame noi, normal, dar sa aiba reclame nu sa fie toate alb-mov.