Despre tramvaie in general
#1161
Postat 20 iulie 2010 - 22:39
#1162
Postat 22 iulie 2010 - 19:59
#1163
Postat 22 iulie 2010 - 21:40
#1165
Postat 23 iulie 2010 - 18:45
#1168
Postat 24 iulie 2010 - 00:39

#1170
Postat 24 iulie 2010 - 23:27

#1173
Postat 25 iulie 2010 - 18:17
#1174
Postat 02 august 2010 - 13:56
#1175
Postat 02 august 2010 - 14:01
#1176
Postat 02 august 2010 - 14:10
Visor, la 02 august 2010 - 14:01, a spus:
Cu condiţia ca geamurile să se potrivească ca dimensiuni. Chiar şi aşa, schimbarea unui geam este foarte dificilă, riscul de spargere a acestuia fiind de cca 90%.
#1177
Postat 03 august 2010 - 12:17

#1178
Postat 03 august 2010 - 12:18

#1179
Postat 03 august 2010 - 19:56
#1180
Postat 07 august 2010 - 05:02
emilut, la 20 iulie 2010 - 22:15, a spus:
Chopperul funcţiona pe alt principiu... menţinea un curent constant, modificând tensiunea. Când tensiunea era prea mică, nu ieşea puterea necesară mişcării troleului. În schimb, la troleele clasice, scăderea tensiunii era compensată de o creştere a curentului (până la anumite limite, că altfel se putea topi conductoarele, se putea arde izolaţia bobinajului motorului ş.a.m.d.).
Ca fapt divers, acum vreo 2 ani a cedat o substaţie din Bucureşti (adică a luat foc...), după aceia tensiunea în porţiunea afectată fiind de vreo 200 V. Tramvaiele clasice mergeau (ca melcul), în schimb pe traseu s-a nimerit şi un vagon cu chopper, care a blocat tot traficul, neputând fi împins de alt vagon.