ŞTIRI
#581
Postat 23 octombrie 2013 - 10:42
O sa sesizez greseala.
#582
Postat 24 octombrie 2013 - 12:36
Timișorenii vor testa autobuzele cu motor electric. RATT va pune în circulație, la începutul săptămânii viitoare, potrivit reprezentanţilor municipalităţii, două astfel de vehicule, care vor fi prezentate oficial vineri. Primăria Timișoara a încheiat un protocol cu o firmă privată, protocol în baza căruia va putea testa autobuzele electrice, puse la dispoziție gratuit de către societatea respectivă.
Unul dintre autobuze va fi testat timp de zece zile, în timp ce celălalt, un model mai nou, va rămâne în circulație pe străzile Timișoarei timp de o lună, au anunțat reprezentanții municipalității la data semnării protocolului, în urmă cu circa două săptămâni.
Autoritățile locale au afirmat că vor astfel să facă o comparație între autobuzele cu motor electric și cele clasice, care circulă la ora actuală în Timișoara, având în vedere intenția anunțată de primarul Nicolae Robu de a achiziționa vehicule de acest tip pe viitor.
„Acest experiment ne va ajuta să ne fundamentăm mai solid decizia privind modul în care vom dezvolta parcul auto al RATT. În orice caz, informându-ne şi ce fac alţii şi care sunt curentele la nivel european şi mondial, am ajuns la concluzia că viitorul este al autobuzelor cu motor electric (…) Noi vrem, ca oraş al atâtor premiere, să fim pe trend”, declara Robu.
Potrivit directorului RATT, Ioan Goia, autobuzele electrice ar urma să meargă pe linia autobuzului 33 şi pe cele ale troleibuzelor 11 şi 14. Cel puțin acesta era planul inițial, dar traseele pe care vor circula urmează să fie anunțate. Iniţial cei de la RATT au anunţat că vehiculele vor ieşi pe traseu din 24 octombrie, dar reprezentanţii municipalităţii spun că punerea lor în circulaţie s-a amânat pentru începutul săptămânii viitoare. Vineri va avea loc predarea și o prezentare a acestor mijloace de transport, au anunţat oficialii primăriei.
Reprezentanții firmei care va pune la dispoziţia municipalităţii autobuzele cu motor electric spun că marele avantaj al acestor vehicule este autonomia de care dispun.
„Autobuzul are nevoie de o perioadă de încărcare completă de şase ore sau o încărcare rapidă de trei ore. Are cea mai mare autonomie existentă în piaţă – 250 de kilometri pe încarcare, în condiţii de trafic urban. Nu va fi nevoie să fie încărcat pe timpul traseelor, pe timp de zi, ci peste noapte. Timişoara este primul oraş din România în care se testează un autobuz cu nivelul acesta de tehnologie”, explica Adrian Moşoarcă, directorul regional al societăţii, atunci când a fost semnat protocolul. Preţul unui astfel de autobuz electric este de două ori mai mare decât al unuia cu motor termic, între 300.000 şi 400.000 de euro, estima reprezentantul firmei respective.
UPDATE. Reprezentanții Primăriei Timișoara au revenit cu precizări: doar unul dintre autobuzele electrice va putea fi pus în circulație, pe linia 33, și nu ambele, după cum au anunțat inițial, celălalt urmând să fie expus undeva în zona centrală a orașului, astfel încât cei interesați să-l poată studia.
sursa tion.ro
#583
Postat 24 octombrie 2013 - 12:43
#584
Postat 25 octombrie 2013 - 09:04
Autobuzul electric va rămâne în circulație pentru 30 de zile, perioadă în care vă invităm să îl utilizați și apoi să ne transmiteți părerile dumneavoastră despre acest mijloc de transport pe adresa de e-mail relatii.publice@ratt.ro.
Aceasta postare a fost editata de Relatii Publice RATT: 25 octombrie 2013 - 09:07
#585
Postat 25 octombrie 2013 - 10:00
Citeaza
Daca toti ar cobora in ordinea urcarii, atunci as fi deacord cu cele afirmate mai sus. Insa unii poate vor urca la Profi si vor cobora la Sinaia (Mocioni) si atunci nu vad cum vor strabate autobuzul plin de calatori pentru a cobora dupa doua-trei statii...
#586
Postat 25 octombrie 2013 - 13:18
#587
Postat 25 octombrie 2013 - 14:22
Important e să rămână validatorul din faţă liber, iar cei care au urcat să meargă spre uşa doi, spre spate. Vom vedea practic de luni.
#588
Postat 25 octombrie 2013 - 15:44
#589
Postat 26 octombrie 2013 - 08:40
Inca in urma cu peste 30 de ani s-a renuntat la mtc-uri cu doua usi fiind inlocuite cu cele cu trei usi iar acum ne intoarcem unde am fost...Nu cred ca ar fi vorba de vreo fita ci de o necesitate de a avea mtc-uri cu trei usi pentru o mai rapida urcare/coborare...Iar urcarea cea mai optima in cazul celor cu trei usi este pe usa din mijloc...
Mi-am exprimat doar o parere...in care cred!
#590
Postat 26 octombrie 2013 - 09:56
Va dati seama cum ar fi aratat deja daca fiecare din cei care l-au testat, ar fi dat gauri si ar fi tras fire dupa bunul plac.


#592
Postat 26 octombrie 2013 - 13:00

#593
Postat 04 noiembrie 2013 - 21:23
Citeaza
Comercianţii interesaţi de participare vor trebui să depună la primărie, la camera 12, începând de mâine și până în 15 noiembrie, dosare care să conțină: formularul de participare, CD cu fotografiile și lista produselor comercializate, fotografii ale căsuței (în cazul în care comerciantul o are), copii după actele firmei, certificat de calitate sau orice alt document care atestă calitatea şi specificul produselor comercializate, datele de contact.
Totodată, trebuie precizate detaliile referitoare la necesarul tehnic pentru buna funcţionare a activităţii (curent electric, apă şi altele).
Cei care comercializează produse alimentare au nevoie de avizul prealabil al Direcţiei Sanitar Veterinare.
Românii ar putea avea încă trei zile libere.
Citeaza
Potrivit prevederilor actuale ale Codului Muncii, românii au 12 zile libere ca sărbători legale pe an. În general, bugetarii au beneficiat de mai multe deoarece Executivul a mai acordat uneori zile libere în plus pentru a lega între ele două sărbători legale.
Un alt proiect legislativ iniţiat de Bota se referă la promovarea produselor agroalimentare locale în supermarketuri.
Proiectul de act normativ prevede ca supermarketurile cu spaţii de desfacere de peste 50 mp să fie obligate să aloce un spaţiu de 10% din suprafaţa şi fondul de marfă, produselor romaneşti provenite din judeţul în care acestea îşi desfăşoară activitatea.
Proiectele de lege urmează să fie depuse la Parlament în perioada următoare, adaugă sursa citată.
#594
Postat 15 noiembrie 2013 - 00:37
Citeaza
Rămân în continuare 14 puncte de vânzare bilete şi abonamente: Intrarea Doinei, P-ţa 700, T. Grozăvescu, Lipovei, P-ţa Bălcescu, Modern, P-ţa Traian, Gara de Nord, str. Cluj, AEM, Bvd. Sudului, Pod Calea Sagului, Dâmboviţa şi Torontal.
Programul de funţionare este de luni până vineri între 6.00 şi 21.30.
#595
Postat 17 noiembrie 2013 - 11:13
Fostul sef al Apelor Banat este de parere ca abia dupa anul 2015 vom putea vorbi despre Bega ca despre un canal cu adevarat navigabil.
Lucrarile la ecluza de la Sanmihai nu sunt gata, despre bani pentru terminarea lor nici pomeneala, malurile Begai au intrat in lucrari de reabilitare, iar Primaria Timisoara nici nu viseaza acum la bani pentru vaporase care sa-i plimbe pe timisoreni si pe turisti.
opiniatimisoarei.ro a scris de mai multe ori despre promisiunile autoritatilor locale de a achizitiona vaporase. Era vorba mai intai de plimbari pentru turisti, apoi de transport in comun. Pana acolo e cale lunga insa.
Pentru ca ambarcatiunile sa navigheze pe Bega si sa treaca chiar pana in Serbia e nevoie de reparatii la ecluza de la Sanmihai. Lucrarile au inceput, dar nu sunt gata. Sunt promisiuni ca primim bani abia anul viitor.
“Volumul de investitii s-a redus la toate institutiile statului, nu numai pe domeniul Gospodaririi Apelor. Sigur ca facem eforturi si ii sustin si eu pe colegi sa prindem si aceste proiecte. Ne dorim proiectul de la Sanmihai, in relatia posibilitatii de circulatie pe Bega, care, sa fim foarte corecti, este o dorinta a noastra si chiar poate fi o realizare si va fi in perioada urmatoare. Au fost probleme in alte zone din tara si atunci trebuie sa fim solidari in aceste momente, ca o parte din banii de la Apele Romane au fost redistribuiti catre zona de est, Galati, Buzau, Vrancea, unde au avut loc necazuri in ultimii doi ani. Eu sper ca pentru anul viitor sa avem finantarea sa putem sa incepem lucrarea de la Sanmihai, sa se poata termina lucrarea pe Bega de catre Primaria Timisoara”, a declarat, pentru opiniatimisoarei.ro, Titu Bojin, fost director al Administratiei Bazinale de Apa Banat si presedinte al Consiliului Judetean Timis.
Bojin este de parere ca abia in momentul in care sunt gata lucrarile de la ecluza se poate vorbi de Bega cu adevarat navigabila.
“Parerea mea ca in momentul in care se incheie nodul hidrotehnic de la Sanmihai, care poate fi incheiat pana la sfarsitul anului viitor, in cel mai rau caz 2015, poate fi Bega navigabila. Fara nodul de la Sanmihai ar fi doar o posibilitate de circulatia pe teritoriul Timisoarei, cu intoarcere la Solventul si cam atat. Deci nu am putea iesi in aval catre granita cu Serbia, sa ne mai gandim probabil sa iesim si catre Dunare, spre Serbia si catre Austria, sigur”, ne-a declarat Titu Bojin.
Inainte de toate insa, ne-ar trebui si un regulament de functionare si exploatare a canalului Bega, la care se lucreaza deja de vreme buna. Acesta ar trebui facut de specialistii din primarie, care lucreaza impreuna cu cei de la Administratia Bazinala de Apa si de la Capitania Portului inca din 2011.
Intre timp au inceput si lucrarile la proiectul de reabilitare a malurilor Begai, pe fonduri europene, care ar trebui finalizate in vara anului 2015. Despre vaporase putem vorbi abia dupa ce avem malurile renovate si numai bune pentru promenada. In caz contrar, am vorbi de… himere. Cam asa cum vorbim despre introducerea metroului la Timisoara, un proiect “realizabil”, asa cum il descrie primarul Nicolae Robu, in urmatorii 10 ani, atat cat va fi valabil cel mai nou Plan Urbanistic General al capitalei Banatului, la care se lucreaza in prezent. Or, vaporasele sunt mai aproape decat metroul.
sursa: opiniatimisoarei.ro
#596
Postat 19 noiembrie 2013 - 19:54
Capitala Banatului are nevoie de mijloace de transport pentru turisti. Aceasta este concluzia la care a ajuns primarul Nicolae Robu, care a anuntat ca vrea sa cumpere, anul viitor, doua sau trei microbuze turistice deschise, cu motor electric.
Potrivit primarului Nicolae Robu, acestea vor avea 8 sau 10 locuri si ii vor plimba pe vizitatori prin oras. Achizitia va fi facuta anul viitor, chiar in primavara.
Edilul crede ca un astfel de microbuz deschis care se alimenteaza la priza nu costa mai mult de 15.000 de euro, asa ca, cel mai probabil, ele vor fi cumparate prin atribuire directa, fara a fi nevoie de licitatie.
Nu se stie inca de care vor fi, supraetajate sau nu, cu 8 sau cu 10 locuri.
“In mod cert, vom avea niste microbuze deschise cu motor electric. Vreo 2-3. Nu au nicio legatura cu minibusurile electrice pe care vrem sa le luam, vor fi achizitii separate, in functie de pret, cel mai probabil vom lua doua, poate 3. Nu stiu exact care este pretul, domnul city-manager Sorin Dragoi are in sarcina sa se documenteze, incat pentru viitorul sezon estival, la primavara mai bine zis, sa le avem deja achizitionate. Vor fi la un pret care va permite o achizitie prin atribuire directa, din bugetul local. In mod cert sunt sub 15.000 de euro, sunt in jur de 10.000 de euro, sunt cu 8 locuri sau cu 10 locuri”, a declarat, pentru opiniatimisoarei.ro, Nicolae Robu.
Astfel de microbuze circula deja in Coreea, a precizat Robu. Primarul spune ca mai e cale lunga pana cand Timisoara va avea un autobuz de tip “City Bus” in adevaratul sens al cuvantului, dar si microbuzele sunt bune in prima faza.
“Am vazut in Coreea si erau foarte apreciate, foarte folosite. Am considerat ca suntem la nivelul la care ne vom putea permite sa facem o astfel de achizitie din bugetul local pe anul viitor. Era bine daca l-ar fi achizitionat o agentie de turism, eu am avut discutii in 2012, cand erau proaspat primar”, a mai spus primarul pentru opiniatimisoarei.ro.
Cat despre autobuzul electric aflat in teste pe strazile din Timisoara, reprezentantii Primariei vor trage in curand concluziile.
“Nu am facut la modul serios o analiza, atat doar, ca am mai intrebat din cand in cand cum este si raspunsul a fost intotdeauna ca e foarte bine, ca lumea il apreciaza, se merge fara probleme. La sfarsit vom trage linie, sa vedem bilantul energetic, sa vedem daca au aparut cumva defectiuni, daca au fost plangeri ale cetatenilor legate de un aspect sau altul. Vom ajunge sa avem si autobuze mai mari electrice”, a conchis Robu.
Despre halul in care arata tramvaiele, nimic de zis. Intaiul gospodar al orasului este convins ca timisorenii vor fi surprinsi sa vada cat de bine vor arata tramvaiele dupa reconditionare. De anul viitor insa, poate dupa ce avem primele microbuze turistice.
sursa: tion.ro
Deci asa de bine e informat tov primar incat nu a aflat nici in ziua de azi ca autobuzul electric chiar are probleme si ca e defect tras pe dreapta...in capul lui energetic totul functioneaza "foarte bine" iar lumea nu mai poate de cat il apreciaza si cat de bine merge...poate ii zice si lui cineva realitatea....cat despre microbuze cumparate prin INCREDINTARE DIRECTA...daca nici asta nu e afacere de luat spaga cu dedicatie....
#597
Postat 19 noiembrie 2013 - 21:56

#598
Postat 19 noiembrie 2013 - 22:03
BogdanTm, la 19 noiembrie 2013 - 19:54, a spus:
Da el crede

#599
Postat 20 noiembrie 2013 - 08:07
Cele trei studii de fezabilitate urmează să fie propuse spre aprobare Consiliului Local Timişoara în şedinţa de plen din această săptămână. Potrivit referatului ce însoţeşte proiectul, valoarea investiţiei la pasajul Popa Şapcă este estimată la 15,2 milioane de euro, durata de execuţie a lucrărilor fiind de 18 luni. Conform proiectului, este prevăzută extinderea la patru benzi a străzilor Antenei şi Popa Şapcă, lărgirea pasajului existent, care datează din 1902 şi amenajarea intersecţiei străzilor Popa Şapcă – Antenei – Demetriade, precum şi completarea inelului II de circulaţie cu strada Antenei şi realizarea unei giraţii.
La pasajul Jiul, valoarea estimată a lucrărilor este de 8,1 milioane de euro, durata şantierului urmând să fie de 14 luni. În urma realizării acestei investiţii, conducerea Primăriei Timişoara speră să îmbunătăţească condiţiile de trafic din zonă, precum şi îmbunătăţirea factorilor de mediu.
Cel mai scump, de departe, este proiectul de realizare a unui nou pasaj în zona Solventul. Valoarea estimată a pasajului care va face legătura între cartierele Ronaţ, respectiv Blaşcovici, şi Iosefin este de 27,8 milioane de euro, lucrările urmând să fie realizate în doi ani, conform proiectului.
Toate cele trei proiecte, a căror valoare depăşeşte 50 de milioane de euro, au ca sursă de finanţare bugetul local. La finele săptămânii trecute, primarul Nicolae Robu dădea semne că a renunţat să mai aştepte ajutorul Guvernului pentru realizarea acestor investiţii şi spunea că toate cele trei pasaje pot fi executate şi cu bani de la bugetul local, cel mai probabil cu bani împrumutaţi.
„Sursa de finanţare, în momentul de faţă, este bugetul local. Asta ce înseamnă? Nu neapărat că vom pune în mod efectiv, direct, deodată, banii necesari de la bugetul local. Asta poate însemna şi realizarea acestor obiective pe sistemul credit furnizor. Dar cele trei obiective legate de subpasaje sunt pe listă şi printre obiectivele importante pentru care noi solicităm sprijin de la Guvernul României. O şansă de finanţare, şi din această sursă, există. Nu o pot evalua la ce nivel ar fi ea. Evident, dacă vom vedea că vor fi şanse de atragere de fonduri europene pe exerciţiul financiar 2014-2020 cu promptitudine, astfel încât să putem realiza aceste obiective rapid, atunci vom recurge, măcar pentru unul sau două dintre ele, şi la această sursă de finanţare. Însă noi suntem pregătiţi să realizăm aceste obiective, dacă va fi nevoie, şi cu susţinere financiară din bugetul propriu, cel mai probabil pe sistem credit furnizor”, afirma Robu săptămâna trecută.
sursa : opiniatimmisoarei.ro
#600
Postat 20 noiembrie 2013 - 11:12
BogdanTm, la 19 noiembrie 2013 - 19:54, a spus:
Capitala Banatului are nevoie de mijloace de transport pentru turisti. Aceasta este concluzia la care a ajuns primarul Nicolae Robu, care a anuntat ca vrea sa cumpere, anul viitor, doua sau trei microbuze turistice deschise, cu motor electric.
Bag de seama ca domnul primar este usor obsedat de transport electric, insa nu de cel conventional gen tramvaie, firobuze ci de cele in curs de proiectare/realizare, gen vaporase, autobuze, midibuze si microbuze electrice...
Citeaza
Da, cel mai scump...si cu termen de 24 luni si subteran sub 10 linii de tren...Sunt curios cum va accepta CFR-ul intreruperea circulatiei cel putin 12 luni de zile...
Dar daca era suprateran, cred ca era mai ieftin. In primul rand cantitatea de beton folosita era mult mai mica, in al doilea rand nu trebuiau excavati mii de metri cubi de pamant si dusi de acolo, ceea ce inseamna cheltuieli importante. Timp de executie mai redus iar trenuririle ar putea trece cu anumite restrictii si ore, ceea ce ii cu totul altceva decat de loc...Se mai poate adauga si prezenta panzei freatice aproape de cota zero...
Simultan ar trebui atacat si podul de peste Bega pentru ca altfel pasajul fara pod este cam aiurea adica nu ajuta chiar foarte mult...Doar 50%...