Citeaza
Ideea nu trebuie ingropata din prima...
Da, asa este...
Daca ne uitam pe harta, vom constata ca tramvaiul ocoleste foarte mult din zona centrala catre gara. Iata ce "spune" harta...
tramvai pe republicii 02.JPG
De la Spitalul de Copii aproape ca poti vedea gara in linie dreapta insa pana ajungi la ea cu tramvaiul dureaza ceva timp...Ori aceasta scurtatura pe Republicii ar fi bine venita...
Urmatoarea intrebare care obligatoriu s-ar pune este daca Bul. Republicii este destul de lat ca sa primeasca si o linie dubla de tramvai? Probabil ca nu! Si atunci ce-i de facut? Trebuie bagat in supteran incepand de la Statia MOL pana la Gara si apoi sa iasa pe Dragalina catre podul Stefan cel Mare...Astfel tramvaiul ar fi scos total din fata garii de la nivelul solului...
Dar pe Republicii din cate stiu avem marele canal colector din nordul orasului. Tehnic, introducerea tramvaiului in subteran se poate face chiar si in aceste conditii insa nu la noi si nu in perioada urmatoare...
Urmatoarea intrebare ce trebuie pusa este daca Gara de Nord va ramane cel putin in urmatorii 50 de ani in aceasta locatie sau va fi mutata ori i se va intoarce fatada principala catre oras, respectiv catre Pasajul Jiul, lucru cel mai la indemana de realizat...Daca se va muta gara sau se va intoarce fatada, atunci aceasta investitie nu-si maiare rostul...
Dar de dragul discutiilor vin cu o propunere, o contra-propunere la propunerea lui Robu-Voievodu'...
Citeaza
„Tramvaiul 1 va veni pe noua rută, până la Spitalul de Copii, și de acolo va merge pe traseul actual. Tramvaiul 8 va merge pe ruta veche până în Maria și de acolo o va lua pe Gheorghe Doja. Un alt avantaj al soluției este și acela că nu vor mai circula tramvaiele prin zona centrală, prin vecinătatea Catedralei (…) Această linie nu s-ar mai justifica, pentru că de la Maria până la Spitalul de Copii nu există un interes deosebit, distanţa este mică. Tramvaiul 2 o va lua, la gară, pe Dragalina și de acolo pe Republicii. Linia aceasta, de la Maria şi până la Spitalul de Copii, nu va mai fi necesară. Sigur că noi nu o îndepărtăm, rămâne acolo, dar nu-şi va mai avea utilitatea, deocamdată cel puţin”, a mai declarat primarul. Robu estimează că noua linie de tramvai ar putea fi realizată până în 2016-2017.
Linia respectiva trebuie sa ramana si sa fie folosita in continuare de liniile 2,5 si 6, ultimele doua in contrasens ca si acum...
La gara, peroanele statiilor pot fi pozitionate exact sub liniile de tren, astfel ca dupa coborarea din tren se coboara direct in statiile de tramvai...
Numai ca am ajuns deja in SF...
Pana la urma cred in parerea lui
Gygyman6, ca Robu vrea s-o mai scalde dupa atatea microbuze, midibuze si autobuze electrice chinezesti...Este vorba de gargara...