Lucrări de infrastructură în lume
#182
Postat 22 decembrie 2017 - 17:00
Autostrada spre Podgorica:
Autostrada Bar - Boljare:
#185
Postat 23 decembrie 2017 - 20:37
Chagall, la 23 decembrie 2017 - 09:04, a spus:
Cei mai multi bani ii au de la chinezi. Sume mari cu dobândă mică și cu circa 7-10 ani de gratie până la prima rata...
Primesc/iau cate ceva și de la UE din fonduri destinate țărilor candidate la aderare...
Iată, abia după 18 ani a fost reconstruit podul definitiv de cale ferată de peste Dunăre de la Novi Sad bombardat și distrus în câteva secunde de NATO în primăvara lui 1999...
BogdanTm, la 23 decembrie 2017 - 09:11, a spus:

Probabil n-ai să crezi însă partidul aflat la putere la ei este exact un fel de PSD al nostru, adică un fel de continuator al fostului partid comunist...și tocmai cu acest partid la putere (în alianța cu partidul socialist) se fac cele mai mari investiții...
#186
Postat 24 decembrie 2017 - 00:29
podul feroviar din Novi Sad a preluat si traficul auto dupa bombardarea podului rutier
http://www.globalcon....WbkD1q_hyj.jpg
http://www.globalcon...ge-replace-one/
cu podul feroviar bombardat la Grdelica
https://jugpress.com...ravi-ako-mozes/
https://www.youtube....h?v=n4S09ddbdB4
http://www.balkanins...-24-2017/1460/5
#187
Postat 24 decembrie 2017 - 15:16

Podul Zezelj (dupa numele inginerului care l-a proiectat desi oficial se numea Podul Fratiei si Unitatii) a fost construit intre 1957 si 1961 (cu arcade de beton armat) cand a fost dat in exploatare...A fost conceput atat pentru trafic feroviar cat si rutier...
A fost bombardat in 23 aprilie 1999 de catre NATO cu 12 lovituri pana l-au indisponibilizat...
In anul 2000 a fost pus in functiune un pod provizoriu demontabil atat pentru trafic feroviar cat si rutier insa se circula alternativ fiind foarte ingust...El a fost construit la circa 50-100 m in amonte fata de locatia celui bombardat....Nu stiu daca in mod intentionat sau nu, acest pod a fost construit la un nivel scazut fata de nivelul apei Dunarii, astfel incat au fost intampinate numeroase probleme de navigatie din partea navelor inalte sau cand apele Dunarii erau ridicate...
Acest pod se vede in filmuletele de mai sus...El urmeaza a fi demontat in primavara...
Noul pod montat in urma cu cateva sapatamani pare o replica va vechiul pod bombardat insa este complet din otel si cu dimensiuni ceva mai generoase decat vechiul pod, atat la lungime cat si la latime si inaltime...
Sunt prevazute pe el doua linii ferate (podul se afla pe traseul de CF Belgrad - Budapesta care traseu se afla in modernizare) pentru viteze de 160 km/h la trenuri de calatori (desi ma indoiesc ca se va circula cu aceasta viteza pe pod), doua benzi rutiere (cate una pe sens), doua piste cicliste si cate un trotuar pe fiecare parte...
Iata cateva date despre noul pod...
Lungimea totala este de 474 m...
A costat 50 milioane euro, din care fonduri UE 30 milioane euro iar partea sarbeasca de 20 milioane euro...Conditia impusa de UE a fost sa coste sub 60 milioane...
Iata un cost ca la apartamente; 3400 euro/m2
Contractul de executie a fost semnat pentru 45 milioane insa costurile au crescut cu 5 milioane...
In cele 50 mil este inclusa si demontarea podului provizoriu de langa...
Circulatia pietonala a fost deschisa in 22 octombrie urmand traficul rutier sa fie deschis in ianuarie iar cel feroviar la sfarsitul lunii februarie dupa care urmeaza demontarea podului provizoriu...
Acest pod a fost ridicat in aceeasi locatie cu cel bombardat...
#188
Postat 24 decembrie 2017 - 16:11
https://www.danube-n...e-in-novi-sad-1
alte poze cu podurile , mai putin prezentate ale atacului pro-Kosovo al NATO
http://www.slobodan-....org/wb1/06.htm
#189
Postat 24 decembrie 2017 - 16:27
N-am nici o treaba cu Grdelica...
#190
Postat 09 martie 2018 - 00:30
Segmentul A1var (Variante di Valico) cu 70% din lungime tuneluri:
#191
Postat 20 mai 2019 - 17:35
S-a deschis circulației ultimul segment (26 Km) aflat în lucru pe A1, în zona Defileului Grdelica, în sudul țării.

Fotografie interesantă din perioada construirii acestui segment.
În depărtare se vede tunelul Manajle:
by Junkie
Video realizat cu câteva zile înainte de deschidere:
Foto impresionantă cu Viaductul Vrla, construit în zona Vladičin Han:
by CrazySerb
Video cu focul de artificii de pe Viaductul Vrla, de la inaugurarea din weekend (18 Mai 2019):
#192
Postat 20 mai 2019 - 18:01
Video cu noul segment de autostradă inaugurat pe data de 18 Mai 2019 în zona Defileului Grdelica - A1
Tuneluri forate:
- Predejane 1.073 m lungine (minutul 4:30)
- Manajle 1.808 m lungime (minutul 12:40)
#193
Postat 20 mai 2019 - 18:43
Pentru Autostrada Bar - Boljare se forează o succesiune impresionantă de tuneluri
#194
Postat 20 mai 2019 - 21:33
Dupa acea inaugurare vor avea 860 km de AS iar prin decembrie se vor inaugura alti kilometri de autostrada pe directia Beograd-Čačak catre sud-vestul Serbiei...apoi catre Muntenegru...
La RTS au fost dedicate evenimetului de sambata (inaugurarea) 3 ore si jumatate prin transmisiuni in direct si discutii in studio...Circulatia pe noul segment a fost pornita dupa ora 21 locala...
LE Si tot la inaugurarea de sambata zicea presedintele Vučić ca "in curand va incepe si constructia autostrazii Pancevo-Vrsac"...Pe la Pancevo va trece si viitoarea centura de est al Belgradului in regim de AS...Cat inseamna "in curand" ca timp nu stiu...
#195
Postat 22 iulie 2019 - 10:37
Citeaza
În acest moment se află în construcţie autostrada sârbo-muntenegreană Belgrad-Bar, pe o lungime de 445 de kilometri. Autostrada va lega capitala Serbiei de principalul port maritim din Muntenegru. Este un drum rapid care va face parte din cordidorul pan-european (un sistem de drumuri din Europa centrală şi de est). Acesta putea să lege porturile Bari (Italia) şi Bar (Muntenegru) - cu bacul, Belgradul şi Bucureştiul.
[...]
#196
Postat 18 august 2019 - 16:58
Acest segment de AS fac parte din coridorul european XI care va lega (portul) Constanta (Romania) de (portul) Bar din Muntenegru pe traseul CT - Bucuresti - Timisoara - Belgrad - Čačak - Podgorica - Bar....
Acesti 63 km se adauga la cei 40 km inaugurati in 2016 intre Ljig si Čačak...
Orasul Obrenovac se afla la sud-vest de Belgrad iar in luna decembrie vor fi inaugurati alti 17 km de AS care vor lega segmentul inaugurat astazi de autostrada Belgrad - Zagreb la cativa km la vest de Belgrad...
Acesti 17 km vor fi parte integranta a centurii in regim de AS a Belgradului...
#198
Postat 19 august 2019 - 12:50
Autostrada nu intra in Čačak ci se opreste in apropierea orasului (Preljina) iar de acolo se construieste mai departe tot de catre chinezii care au construit si acesti 63 km care au fost inaugurati ieri. Urmatorul lot va avea 31 km si va fi mult mai dificil din punct de vedere al terenului, cu mai multe tunele si viaducte care adunate inseamna vreo 20 km din cei 31...
Pe acesti 31 km vor fi construite 25 viaducte si poduri + 3 tunele iar lucrarea va costa 450 milioane de euro in care intra proiectarea, executia si dotarile necesare...iar segmentul este intre Čačak (Preljina) si Požega...
Taxarea pe distanta Obrenovac -Čačak va incepe din 1 septembrie si se vor plati pe cei 103 km 420 dinari ceea ce inseamna aproximativ 17 lei sau 3,5 euro...
#199
Postat 19 august 2019 - 15:28

oricum de mare ajutor o sa fie autostrada aia in drum spre mare

#200
Postat 20 august 2019 - 08:55
