STP Timișoara Forum: A3 - Autostrada Transilvania (Bucuresti - Brasov - Cluj - Bors) - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (13 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

A3 - Autostrada Transilvania (Bucuresti - Brasov - Cluj - Bors) 431.1 km

#201 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 12 iunie 2020 - 12:34

Și iată că așa s-a și întâmplat: azi a fost semnat contractul pentru Biharia - Chiribiș:

Citeaza

Directorul general al CNAIR Mariana Ioniță a semnat vineri contractul pentru proiectarea și execuția lotului de 30 de kilometri Chiribiș - Biharia din Autostrada Transilvania cu Beniamin Rus, proprietarul grupului orădean Selina. La eveniment au fost prezenți premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor Lucian Bode.

"Este un contract abandonat de două firme, ați pus grinzile din 2004, diferențe majore între expertize din 2004 - 2016. Cu o nouă expertiză putem să știm exact ce avem de făcut. Ne putem apuca imediat de lucru și asta înseamnă de mâine", a spus Beniamin Rus, cu ocazia semnării contractului pentru lotul Chiribiș - Biharia.

Lotul Chiribiș - Biharia face parte din tronsonul Suplacu de Barcău - Borș, care în trecut a mai avut doi constructori: americanii de la Bechtel și spaniolii de la Corsan. Contractele cu ambii constructori au fost reziliate.

Trameco, firmă a grupului Selina, execută de asemenea și lucrările de pe lotul Biharia - Borș iar în ultimul an s-a situat mai multe luni pe primul loc în topul constructorilor de autostrăzi în funcție de progresele din șantier.

"Am avut o plăcută surpriză să încasăm, pentru prima dată, în trei zile de la facturare, după depunerea facturii. Ne-a stricat puțin relația cu banca, pentru că banca tocmai ne aprobase un credit și noi nu am mai uzat de credit și am dus această lucrare fără niciun credit", a povestit proprietarul grupului Selina, cu privire la contractul pentru lotul Biharia - Borș, aproape de finalizare.

Amintim că pe 2 octombrie 2018, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat câștigătorul licitațiilor pentru construcția Autostrăzii Transilvania, între Chiribiș și Borș. Contractele pentru proiectarea și execuția subsecțiunilor 3C2 (Chiribiș – Biharia, între km 30+550 și km 59+100) și 3C3 (Biharia – Borș, între km 59+100 și km 64+450) ale Autostrăzii Brașov - Tg. Mureș - Cluj – Oradea (Autostrada Transilvania), fuseseră câștigate de Asocierea Trameco - Vahostav - Drumuri Bihor - Drum Asfalt - East Water Drillings.

Pentru subsecțiunea Chiribiș-Biharia, cu o valoare de 326,51 milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 milioane euro), termenul contractual pentru proiectare este de 6 luni, iar cel pentru execuție este de 18 de luni.

Subsecțiunea Biharia-Borș are o valoare de 134,22 milioane de lei, fără TVA ( aproximativ 29 milioane euro), o durată de proiectare de 4 luni și o perioadă de execuție a lucrărilor de 15 luni. Pentru ambele secțiuni, perioada de garanție a lucrărilor efectuate a fost stabilită la 10 ani.

Sursa: Economica.
2

#202 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 19 iunie 2020 - 20:15

Lotul 2, sectorul Cristian - Predeal, va fi dat în folosință în noiembrie, cu 9 luni mai devreme decât era programat, conform lui Bode:

Citeaza

Lucrările la Autostrada Comarnic - Braşov, lotul 2, sectorul Cristian - Predeal, vor fi finalizate şi tronsonul va fi dat în folosinţă în luna noiembrie a acestui an, mai devreme cu zece luni faţă de graficul asumat prin contract, informează Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC), citat de Agerpres.

În prima parte a zilei de vineri, 19 iunie, ministrul de resort, Lucian Bode, şi prim-ministrul Ludovic Orban au efectuat o vizită pe amplasamentul Autostrăzii Comarnic - Braşov, lotul 2, sectorul Cristian - Predeal.

Potrivit unui comunicat al MTIC, de la ultima vizită a ministrului Lucian Bode - începutul lunii aprilie - când stadiul fizic al lucrărilor era la 27,93%, în prezent, conform estimării realizate de constructor, s-a atins un nivel de peste 50%. Ministerul Transporturilor precizează că la acest progres al lucrărilor s-a ajuns "printr-o mobilizare corespunzătoare a constructorului, în ultima săptămână fiind prezente pe şantier foarte multe utilaje şi peste 200 de persoane".

"Astăzi am primit cea mai bună veste pe care puteam să o primim de la un antreprenor român serios, care execută pentru prima dată un tronson de autostradă şi anume că lucrările vor finalizate şi tronsonul va fi dat în trafic, în luna noiembrie a acestui an, mai devreme faţă de graficul asumat prin contract, vorbesc de luna august 2021. Cu zece luni mai devreme, ceea ce este foarte bine. În acest moment, în zona Braşovului, sunt multe investiţii şi pe feroviar. Tot ce înseamnă coridorul Braşov - Simeria, pe cele două secţiuni importante, Braşov - Apaţa şi Apaţa-Sighişoara, vorbim de investiţii de peste 1,2 miliarde de euro bani europeni", a precizat ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Sursa: Economica.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 19 iunie 2020 - 20:16

0

#203 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 27 iunie 2020 - 15:17

Cei de la API (Asociația Pro Infrastructură) au postat azi un video cu A3 în zona Chețani:

0

#204 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1818
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 04 iulie 2020 - 13:31

Guvernul român a aprobat înființarea PTF-ului Borș II. Rămâne ca și partea maghiară să își de-a acordul:

Citeaza

Guvernul de la București cere Guvernului de la Budapesta înființarea vămii de pe autostradă Borș II - Nagykereki. Se propune o formă simplificată a procedurii, având în vedere urgența.

Guvernul României a aprobat miercuri, 1 iulie, un Memorandum pentru deschiderea noului punct de trecere a frontieră, pe autostrada ce urmează să fie dată în trafic, anul acesta, la nord de Oradea. Urmează ca și Guvernul Ungariei să își dea acordul.
Vama se va chema Borș II – Nagykereki și, până la construirea noilor tronsoane de autostrăzi, va lega Zona Metropolitană Oradea de granița cu Spațiul Schengen, pe autostradă, lângă localitatea Santăul Mare. Prin noua vamă va fi interconectat tronsonul de autostradă A3 Borș – Biharia de autostrada maghiară, ce vine dinspre Debrețin (M35) și care, pe viitor, va veni și din direcția Szolnok (M4).
Pentru înființarea noii vămi, va trebui modificat Acordul dintre cele două guverne privind controlul traficului rutier și feroviar, semnat în 2006.

” Având în vedere urgenţa înfiinţării punctului de trecere a frontierei de la Borș II – Nagykereki, apreciem că este preferabil ca acordul prin care se realizează modificarea Acordului din 2006 să fie încheiat prin schimb de note verbale.
Menționăm de asemenea că Acordul din 2006 a mai fost modificat anterior, prin schimb de note verbale, pentru înființarea punctului de la Nădlac – Csanádpalota. Faţă de cele de mai sus, propunem transmiterea unei propuneri părții ungare pentru încheierea unui acord prin schimb de note verbale pentru modificarea Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Republicii Ungare privind aplicarea Convenţiei dintre România şi Republica Ungară privind controlul traficului rutier şi feroviar, semnată la Bucureşti la 27 aprilie 2004, semnat la Bucureşti la 21 decembrie 2006″, se arată în Memorandumul adoptat miercuri de Guvern, la propunerea miniștrilor Vela (Interne) și Aurescu (Externe), cu avizul miniștrilor Predoiu (Justiție) și Bode (Transporturi).

Sursa: Bihon.
1

#205 Useril este offline   Fantoma Tramvaiului 3 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 969
  • Inregistrat: 06 iulie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timișoara

Postat 04 septembrie 2020 - 22:05

S-a deschis o bucata noua de autostrada:
https://m.digi24.ro/...-rutier-1363248
2

#206 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29736
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 05 septembrie 2020 - 20:14

Cum adica face legatura intre M4 si A3? Pai M4 e in constructie, deci practic nu exista, la fel cum A3 nu ajunge nici pe aproape de Bors. Probabil corect era sa scrie ca va face legatura...
0

#207 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 498
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 05 septembrie 2020 - 20:48

Autostrada M4 se cheamă porțiunea din Ungaria(Berretyoujfalu-Nagykereki/RO),
Iar A3-ul e ciotul ce s-a deschis pe partea română.
0

#208 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 662
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 27 septembrie 2020 - 18:45

https://www.capital....glpIwisFi-2HmcM

O nouă autostradă în România. Se construiește într-o frenezie

Vești excelente pentru milioane de români. Vom avea o nouă autostradă în România, iar lucrările se desfășoară mai rapid ca oricând. Despre ce autostradă este vorba și când am putea circula pe ea?

Este vorba despre lotul de autostradă dintre Râșnov și Cristian, unde lucrările au avansat într-un mod mai accelerat ca niciodată, ajungând astfel la aproape trei sferturi din lungimea proiectului.

Nu este prima oară când se întâmplă acest lucru. De menționat este faptul că în ultimele săptămâni, șantierul pentru construirea lotului de autostradă Râșnov – Cristian, parte a Autostrăzii Comarnic – Brașov, a avut o evoluție semnificativă

În ceea ce privește gradul de realizare a lucrărilor, acesta a depășit 60%, iar compania Alpenside lucrează intensiv pe mai multe fronturi.
Unde au loc cele mai multe lucrări

În ceea ce privește zonele de lucru, cele mai importante lucrări se desfășoară în zona pasajului de peste DN73A. Mare parte din grinzile de beton au fost deja montate, iar o mare parte din placa de suprabetonare a fost și ea turnată. Mai lipsește doar secțiunea care traversează peste DN73A.

Totodată, pe corpul autostrăzii se lucrează în continuare la așternerea stratului de asfalt de uzură. Continuă și lucrările de umpluturi și terasamente mai ales în zona drumului de legătură și în zona intersecției cu DN73, la Cristian iar parapetul marginal a fost deja montat pe aproape toată lungimea tronsonului.

Lucrările au fost grăbite după ce reprezentanții Alpenside au reiterat intenția de a finaliza acest lot de autostradă până la finalul acestui an, cu mai mult de jumătate de an înainte de termenul contractual, respectiv a doua parte a anului 2021.

Surprizele continuă în România după ce în urmă cu câteva zile, compania de autostrăzi a scos la licitație cel mai mare contract pentru o lucrare de infrastructură, cu un cost estimat la 1,1-1,2 miliarde de euro. A fost publicat în SEAP anunțul pentru lotul 3 al autostrăzii Sibiu-Pitești, cel dintre Cornetu și Tigveni, în lungime de 37,4 km.

Aceasta urmează să fie prima autostradă de munte lansată în România, iar proiectul prevede un tunel de 1,7 kilometri, 48 de poduri și viaducte de autostradă, un ecoduct și multe lucrări de amenajare.
0

#209 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 662
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 19 octombrie 2020 - 10:22

https://www.digi24.r...iQNmKt8JJgoPA6g

Tronsonul Râșnov-Cristian din A3, gata mai devreme

Tronsonul Râșnov-Cristian, din județul Brașov, care face parte din Autostrada 3, secțiunea Brașov - Comarnic, ar putea fi gata de inaugurare înainte de termenul prevăzut în contract. Lucrările au început în 20 mai 2019 și au termenul de finalizare în vara anului viitor. Constructorul spune însă că ar putea preda șoseaua în luna decembrie, anul acesta.
0

#210 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 662
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 20 octombrie 2020 - 18:54

https://www.automark...6h7n4uFW-UfvoO0

Informatii despre A3 - Ploiesti - Brasov

Noul proiect pentru autostrada Ploiești - Brașov prevede un traseu nou în zona stațiunilor Bușteni și Sinaia, iar viteza maximă va fi de 120 km/h.
Lucrările ar urma să înceapă în 2024 și să fie finalizate în 2029.
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat în această săptămână un nou proiect pentru construcția autostrăzii A3 Ploiești - Brașov.
Autoritățile își propun practic să modifice semnificativ actualul studiu de fezabilitate realizat în anul 2006, astfel că traseul va suferi modificări majore comparativ cu varianta actuală de pe hârtie.
Cele mai mari modificări apar în zona stațiunilor Bușteni și Sinaia, care vor fi ocolite printr-o serie de tuneluri.
De asemenea, CNAIR vrea ca autostrada să fie proiectată pentru o viteză maximă de 120 km/h, însă vor exista sectoare unde relieful va permite o viteză maximă proiectată de 140 km/h.
Autostrada va avea o lățime de 26 de metri.

Austostrada Ploiești - Brașov va fi împărțită în 5 sectoare, astfel:

Sector 1 A: București - Moara Vlăsiei (km 0+000 - km 19+500);
Sector 1 B: Moara Vlăsiei - Ploiești (km 19+500 - km 62+000);
Sector 2: Ploiești - Comarnic (km 62+000 - km 110+600);
Sector 3: Comarnic - Predeal (km 110+600 - km 146+800);
Sector 4: Predeal - Cristian (km 146+800 - km 168+600);
Sector 5: Cristian - Codlea km 168+600 - km 173+300.

În prezent, pe această autostradă se lucrează pe un lot de numai 5 kilometri de la Râșnov la Cristian (Brașov).
Calendarul realizării autostrăzii Ploiești - Brașov se întinde pe o perioadă de 107 luni, adică 8 ani și 11 luni.
Studiul de Fezabilitate va necesita 30 de luni, la care se adaugă 6 luni pentru proiectul de autorizare a lucrărilor, 6 luni pentru proiectul tehnic de execuție și 4 luni pentru perioada licitațiilor. Practic, procedurile premergătoare deschiderii șantierelor vor necesita 46 de luni, adică 3 ani și 10 luni, ceea ce înseamnă că lucrările vor începe cel mai devreme în iulie 2024.

De asemenea, lucrările sunt programate să dureze 61 de luni, adică 5 ani și o lună.
Astfel, în cel mai optimist scenariu, circulația pe întreaga autostrada Ploiești - Brașov va fi inaugurată în august 2029, dacă termenii anunțați acum se vor respecta.

Aceasta postare a fost editata de raducu: 20 octombrie 2020 - 18:59

0

#211 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 822
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 20 octombrie 2020 - 18:59

5 sectoare din care 2 sunt București - Ploiești.
0

#212 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 662
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 30 octombrie 2020 - 11:24

https://www.facebook...oinfrastructura

Pe Autostrada Comarnic-Brașov, sectorul Râșnov-Cristian lucrările au avansat consistent în ultimele săptămâni, ajungând la un stadiu fizic de aproximativ 80%. Vedeți filmarea aeriană aici: https://youtu.be/NVDrMF9NM88.
Pe cei 6,3 km de autostradă și 3,7 km de drum de legătură cu 4 benzi de circulație se lucrează într-un ritm foarte bun la ultimele terasamente, la așternerea straturilor finale de asfalt, montarea parapetelui, finalizarea sensurilor giratorii, sau betonarea plăcii la viaductul principal de la Râșnov.
Chiar dacă lucrările nu se vor finaliza în totalitate până la finalul anului, există șansa de a se deschide circulația cu toate elementele de siguranță de pe autostradă, rămânând să se finalizeze restul detaliilor din afara corpului autostrăzii pentru începutul lui 2021.

Imagine atasata: 122171146_1742720192568647_2402913705180882037_o.jpg Imagine atasata: 122193444_1742720569235276_6824432217330661431_o.jpg Imagine atasata: 122431497_1742720492568617_799645399583103095_o.jpg Imagine atasata: 122432450_1742720209235312_2782254169125468640_o.jpg Imagine atasata: 122444840_1742719702568696_4601334994532180743_o.jpg Imagine atasata: 122455175_1742720202568646_8592319345036756978_o.jpg Imagine atasata: 122456337_1742720292568637_6974549832477906912_o.jpg Imagine atasata: 122480755_1742720455901954_4927257392905215831_o.jpg Imagine atasata: 122503397_1742720299235303_1883031376223052836_o.jpg Imagine atasata: 122506344_1742720359235297_4400485561350930260_o.jpg Imagine atasata: 122507818_1742720395901960_1787139721651786983_o.jpg Imagine atasata: 122553276_1742720559235277_154273955340601635_o.jpg Imagine atasata: 122578254_1742720272568639_4561788688326351857_o.jpg

Aceasta postare a fost editata de raducu: 30 octombrie 2020 - 11:39

0

#213 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 662
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 03 noiembrie 2020 - 11:12

https://www.facebook.com/cnadnr/

Nodul rutier Comarnic Nord

CNAIR a desemnat câștigătorul contractului pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic necesare construcției Nodului Rutier Comarnic Nord.
Luni, 26.10.2020, CNAIR a transmis adresele de comunicare a rezultatului procedurii de atribuire a contractului „Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru „Nod Rutier Comarnic Nord””.
Ofertantul desemnat câștigător este SC TPF INGINERIE SRL., cu preţul de 1.368.591,00 Lei fără TVA.
Durata contractului este de 27 luni, din care:
3 luni pentru realizarea Studiului de Fezabilitate,
5 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC), Proiectului Tehnic de Execuție (PTE) și pentru servicii de asistență tehnică în pregătirea procdurilor de achiziție a contractului de lucrări și în obținerea finanțării europene,
19 luni pentru servicii de asistență tehnică pe perioada execuției lucrărilor.
Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.
Menționăm că pentru celelalte două proceduri de achiziție publică aferente realizării obiectivului de investiție “București – Brașov”, repectiv: Proiectare și execuție „Autostrada București – Brașov, km 0+000 – km 173+300, sector Comarnic - Predeal, sectiunea Comarnic km. 110+600 – km. 115+800” și Completare /Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru «Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov», termenele limită pentru primirea ofertelor au fost stabilite pentru data de 02.11.2020, ora 15:00, și respectiv 09.11.2020, ora 15:00.

Aceasta postare a fost editata de raducu: 13 noiembrie 2020 - 10:44

0

#214 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 662
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 12 noiembrie 2020 - 12:57

https://www.ziarulin...jCoXaBDLRv9iSSE
Tronsonul de autostradă Ploiești – Brașov intră în linie dreaptă și va fi construit, anunță Ministerul Transporturilor.

“În data de 9 noiembrie, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru «Autostrada București – Brașov, tronson Ploiești – Brașov»”. Astfel că, până la termenul limită, a fost depusă o singură ofertă, ea venind din partea agentului economic CONSITRANS SRL.

În cadrul contractului urmează să fie realizate:

Completarea/ Revizuirea Studiului de Fezabilitate (SF);
Elaborarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) ;
Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE).

Valoarea estimată a contractului este cuprinsă în intervalul 48,8 – 57.67 milioane de lei (fără TVA).

De asemenea, durata contractului este de 30 luni pentru Completare/Revizuire Studiu de fezabilitate și de 16 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție.

În luna iulie a acestui an, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor a semnat un memorandum cu Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), în vederea realizării Autostrăzii Comarnic-Brașov, moment extrem de important care a adus prima garanție a faptului că această autostradă se va construi.

Potrivit Planului investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030, România va avea nevoie de 73 de miliarde de euro pentru infrastructura de transport pentru următorul deceniu.

Acest Plan investițional face parte din Planul Național de Investiții și Relansare Economică, dat publicității la începutul lunii iulie, prin care Guvernul Ludovic Orban se angajează să schimbe paradigma de dezvoltare dintr-un model bazat pe consum, într-unul de creștere economică bazată pe investiții”, se arată într-un comunicat al Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor.
0

#215 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 662
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 14 noiembrie 2020 - 15:13

https://m.hotnews.ro...gdKgGf_Pnb2zMz0

Imagine atasata: image-2020-11-13-24416178-0-autostrada-transilvania-poarta-salajului-nusfalau.jpg
Autostrada Transilvania: Licitație de 800 de milioane de euro pentru 41 km, inclusiv tunelul Meseș de 3 km

Circa 41 de km din autostrada Transilvania, între Poarta Sălajului și Nușfalău, au fost scoși la licitație de către Compania de Autostrăzi. Valoarea licitației este de circa 800 de milioane de euro, însă discutăm de un tronson de autostradă destul de dificil, cu 65 de lucrări de artă - poduri, pasaje și viaducte - în lungime de 13 km, precum și tunelul de aproape 3 kilometri lungime pe sub dealul Meseș.

"După ce, în urmă cu câteva luni, am semnat contractele de proiectare și execuție pentru tronsoalele de autostradă aflate între Zimbor si Poarta Sălajului (12,2 kilometri), Nușfalău – Suplacu de Barcău (13,5 kilometri) și Nădășelu - Mihăiești - Zimbor (30 kilometri), sunt bucuros să anunț că am făcut pasul pentru proiectarea și execuția a încă 41 de kilometri din Autostrada Transilvania (inclusiv tunelul Meseș) care va traversa județul Sălaj", anunță ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Potrivit acestuia, CNAIR a lansat în cursul zilei de joi procedura de licitație restrânsă (cu precalificare) pentru atribuirea contractului ,,Proiectarea și execuția Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B3: Poarta Sălajului – Zalău, km 25+500 – km 40+637, inclusiv Tunel rutier la profil de autostradă în zona Meseș și Subsecțiunea 3B4: Zalău - Nușfalău km 40+660 (km 40+637 3B3) - km 66+500", prin transmiterea spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziții Publice a Anunțului.

Termenul de depunere al ofertelor este 11 ianuarie 2021, iar valoarea estimată a contractului este de aproximativ 800.000.000 de euro (fără TVA). Durata contractului este de 12 luni perioada de proiectare și 36 luni perioada de execuție a lucrărilor.

Tronsonul de autostradă va avea o lungime de 41 de kilometri, cu numeroase lucrări de artă:
- viaducte, poduri și pasaje pe și peste autostrada - în numar de 65 de bucăți, în lungime totală de aproximativ 13 km;
- tunelul Meseș cu două galerii – în lungime de 2.89 km și cu 2 benzi de circulatie pe sens.

De la Nădășelu (la nord-vest de Cluj-Napoca) și Până la Poarta Sălajului, pe circa 42 de km, constructor a fost contractat firma româneasca UMB.

De cealaltă parte, de la Nușfalău la Suplacu de Barcău au fost contractate lucrările pe cei circa 13,5 km cu firma turcă NUROL INSAAT VE TICARET S.A.

Între Suplacu de Barcău și Chiribiș nu există constructor stabilit deocamdată, iar între Chiribiș și Biharia lucrările pe cei circa 29 de km au fost contractate cu firma românească Trameco (Selina) , care a finalizat anul acesta și cei 5,3 km de la Biharia la granița cu Ungaria.


ACTUALIZARE 18.11.2020
https://www.economic...uzmVpVyiEwf9Vn0

Miercuri, 18 noiembrie, a fost publicat în SEAP anunțul de licitație privind proiectarea și execuția a 41 de kilometri din Autostrada Transilvania, inclusiv a Tunelului Meseș. Ministrul Transporturilor Lucian Bode a anunțat încă de săptămâna trecută licitarea acestui contract estimat la 800 de milioane de euro.

Aceasta postare a fost editata de raducu: 19 noiembrie 2020 - 10:14

0

#216 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 662
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 19 noiembrie 2020 - 10:20

https://bzb.ro/stire...fxMrddQqtPYnfAo

Pasajul mare de la Râşnov a trecut testul celor 6 camioane. Sâmbătă a fost cel static, dar urmează şi cel dinamic

Imagine atasata: teste_pasaj_rasnov_(3).jpeg Imagine atasata: teste pasaj rasnov (1).jpeg Imagine atasata: teste pasaj rasnov (2).jpeg
Având în vedere că lucrările de construire a pasajului mare de la Râşnov, care face parte din sectorul de autostradă Râşnov – Cristian, sunt aproape gata, specialiştii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov au început testarea acestuia. Astfel, în 14 octombrie a fost realizat testul static de rezistenţă, pentru care s-au folosit şase autobasculante încărcate la maxim. „Prelucrarea tuturor datelor va dura câteva zile însă, conform rezultatelor preliminare pasajul a trecut cu brio de toate încercările”, au precizat reprezentanţii DRDP Braşov.
Aceştia au mai spus că în perioada următoare se fa face şi „testul dinamic”, când, pe pasaj vor trece camioane încărcate. Vehiculele vor circula atunci pe pasaj cu o viteză de 80 km/h.
Pasajul de la Râşnov, care trece peste DN 73A, are o lungime de 300 de metri şi este susţinut de 14 piloni peste care au fost montate peste 90 de grinzi de beton.
După finalizarea lucrărilor (estimată pentru luna viitoare), acest sector de autostradă, cu o lungime de 6,3 km şi drumurile de legătură, cu o lungime de 3,7 km vor fi folosite ca variantă ocolitoare a localităţilor Râşnov şi Cristian.

Aceasta postare a fost editata de raducu: 19 noiembrie 2020 - 10:24

0

#217 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 662
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 18 decembrie 2020 - 13:03

https://www.digi24.r...eZXWfCzU_iYnwmE

S-a tăiat panglica pentru încă un „ciot” de autostradă. Lotul de 10 km dintre Râșnov și Cristian a fost dat în trafic
Imagine atasata: NDAmaGFzaD00ODdiNDRlNmQxMmM0YTJhYzVjN2Q1MTk2NWExNDM0Mw==.thumb.jpg
Primul segment din autostrada Ploieşti-Braşov, în lungime de 6,3 kilometri cu profil de autostradă şi 3,7 kilometri de drum naţional cu patru benzi, va fi deschis circulației joi seara. Proiectul fost contractat încă din octombrie 2017, dar abia din luna mai 2019 au început lucrările în teren, atunci fiind eliberată și autorizația de construire.

Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, a afirmat joi, cu prilejul inaugurării autostrăzii Râşnov-Cristian, că 13 luni de guvernare liberală au însemnat în materie de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier aproape 90 de kilometri de autostradă daţi în trafic, ceea ce ar reprezenta „echivalentul a trei ani de guvernare de dinainte”, informează Agerpres.

„Cu aceşti 10 kilometri de autostradă (Râşnov-Cristian - n.r.), guvernarea liberală încheie anul 2020 cu aproximativ 90 de kilometri daţi în trafic într-un an dificil, în care sistemele publice au fost grav afectate de criza sanitară, iar economia şi-a frânat creşterea. Suntem cu toţii conştienţi că aşteptările românilor sunt mult mai mari în ce priveşte dezvoltarea infrastructurii de transport, pentru că au trecut 30 de ani şi dacă ar fi existat un ritm susţinut de dezvoltare a infrastructurii de autostrăzi, am fi avut un număr de kilometri de autostradă cel puţin egal cu cel al vecinilor noştri”, a spus Bode.

Ministrul a mai spus că „orice tronson” este important chiar dacă sunt discuții că se dau în folosință doar „cioturi” de autostradă.

„Este important că finalizăm şi aceşti 10 km de autostradă. (...) Am auzit discuţii că, în acest an, s-a întâmplat să daţi în trafic cioturi de autostradă. Eu spun că orice tronson de autostradă finalizat nu trebuie să rămână muzeu în aer liber. Tronsonul de autostradă Sebeş-Turda reduce timpii de aşteptare între 30 şi 90 de minute, cât erau obligaţi să aştepte participanţii în trafic la intrarea în Alba Iulia", a declarat Bode.

Bucata de autostradă Râșnov - Cristian este, de fapt, ultimul segment al autostrăzii Comarnic - Brașov, o autostradă care bate pasul pe loc pe zonele dificile de pe Valea Prahovei de peste 12 ani.

Aceasta postare a fost editata de raducu: 18 decembrie 2020 - 13:06

0

#218 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29736
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 18 decembrie 2020 - 20:11

Astia se lauda ca au inaugurat 'spe kilometri inceputi de altii (mai 2019)... Hai sa vedem inaugurarea uneia inceputa de ei, de la zero. (doar studiul de fezabilitate nu se pune)
0

#219 Useril este offline   raducu 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 662
  • Inregistrat: 03 septembrie 19
  • Sexul:masculin

Postat 04 ianuarie 2021 - 10:46

https://www.economic...TzrXzCxpuadHIxc

Autostrada Comarnic – Brașov: În timp ce românii stau bară la bară pe Valea Prahovei, ministrul Transporturilor dă vina pe greaua moștenire

Abia instalat în fotoliul de ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă dă vina pe greaua moștenire pentru lipsa unei autostrăzi pe Valea Prahovei, în timp ce românii stau bară la bară pe DN1.
Mai exact, șeful Transporturilor zice că nu a găsit în minister un proiect tehnic pentru această șosea de mare viteză. Amintim că anul acesta, proiectul tehnic al Autostrăzii Ploiești – Comarnic – Brașov a fost scos la licitație la pachet cu revizuirea studiului de fezabilitate, în cadrul unui contract cu o durată de aproape patru ani, după ce a fost anulată procedura pentru construirea prin PPP cu un consorțiu de firme din China și Turcia.
"Eu nu găsesc în momentul în care intru în minister acum un proiect tehnic bun pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu găsesc nici un fel de proiect tehnic pentru autostrada Comarnic-Brașov, nu există și el nu exista nici în 2015, nu exista nici în 2010.
Ce există e un studiu de fezabilitate, care eu aș spune că e mai degrabă la nivel de studiu de prefezabilitate, niște schițe, făcut în 2005 (...). Un proiect de anvergură, până la urmă, nici o casă nu se poate face fără un proiect tehnic.
La fel, o autostradă cu atât mai puțin, care are viaducte, tuneluri, lucrări ample", a declarat ministrul Transporturilor Cătălin Drulă la RFI. Întrebat de RFI dacă primit vreo explicație de la fostul ministru, Cătălin Drulă a răspuns: "Pentru această autostradă Comarnic-Brașov în particular există în momentul de față o licitație lansată pentru realizarea acelui proiect tehnic, dar fostul ministru a fost un an, lucrurile astea se întâmplă de 15-20 de ani".
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit o singură ofertă la licitația pentru completarea/revizuirea Studiului de Fezabilitate și elaborarea Proiectului Tehnic necesare construcției tronsonului de autostradă Ploiești - Brașov.
Valoarea estimată a contractului este cuprinsă în intervalul 48.802.551,33 - 57.674.833,39 lei fără TVA. Durata contractului este de 30 luni pentru Completare/Revizuire Studiu de fezabilitate și de 16 luni pentru elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție.
Așadar, abia după 46 de luni (aproape patru ani) de la demararea acestui contract pentru studii și PT, dacă nu vor fi alte întârzieri, poate fi lansată licitația pentru construcția propriu - zisă a autostrăzii din Valea Prahovei.
În variantele de licitații lansate în anii trecuți (FIDIC Galben), proiectul tehnic era la pachet cu construcția în cadrul unui contract cu o perioadă, de regulă, de până la patru ani.
Între timp, Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliției Române a informat miercuri că pe sensul de urcare al DN1 București-Brașov s-au format cozi de mașini pe mai mulți kilometri, în special în zona Comarnic.
Șoferii vor mai merge mulți ani bară la bară pe Valea Prahovei, având în vedere că numai studiile pentru cea mai așteptată autostradă vor dura încă patru ani.
0

#220 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5991
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 04 ianuarie 2021 - 11:51

Cliché sau titlu de 2 lei
1

Arata acest topic


  • (13 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi