STP Timișoara Forum: A3 - Autostrada Transilvania (Bucuresti - Brasov - Cluj - Bors) - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (13 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

A3 - Autostrada Transilvania (Bucuresti - Brasov - Cluj - Bors) 431.1 km

#181 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 03 martie 2020 - 08:07

Tronsonul Biharia - Borș ar putea fi gata în acest an, cu termenul de 30 iulie. Articol de pe Economica:

Citeaza

Lotul Biharia – Borş din A3 este primul tronson de autostradă care ar putea fi inaugurat anul acesta în România, respectiv până la finele lunii iulie. Un pasionat de infrastructură a postat imagini cu mini-secţiunea din Autostrada Transilvania, în care se observă şi noul punct de trecere a frontierei în Ungaria.

Constructorul orădean Trameco se apropie cu paşi repezi de finalizarea lucrărilor pe mini-lotul de 5,35 kilometri din Autostrada Transilvania de la graniţa cu Ungaria, potrivit imaginilor publicate pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructură (API).

Un pasionat de infrastructură a postat imagini atât de la nodul Biharia cât şi din capătul dinspre Borş, unde este amenajat un nou punct de trecere a frontierei. "În primele poze este PTF Borş II", spune autorul imaginilor cu noua autostradă.

Potrivit lui, constructorul orădean a ajuns cu parapeţii la câteva sute de metri de pasajul peste calea ferată şi a montat chiar şi panouri antiorbire.

Trameco, firmă a grupului Selina, a ajuns în ianuarie la un grad de execuţie de 73% pe lotul Biharia – Borş, potrivit celor mai recente date publicate pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Termenul estimat pentru finlizarea lucrărilor este al treilea trimestru al anului, iar potrivit informaţiilor apărute încă de anul trecut în presa maghiară, acest lot de autostradă ar putea fi inaugurat simultan cu lotul vecin din Ungaria până pe 30 iulie 2020.

CNAIR a semnat în decembrie 2018 contractul pentru construcţia lotului Biharia – Borş cu asocierea TRAMECO SA – VAHOSTAV -SK a.s. – DRUMURI BIHOR SA – DRUM ASFALT SRL – EAST WATER DRILLINGS SRL pentru suma 134 milioane de lei. Ordinul de începere a fost emis pe 13 aprilie 2019.

De când a început lucrările pe acest mini-lot de autostradă, constructorul orădean Trameco s-a situat mai multe luni pe primul loc în topul constructorilor de autostrăzi din România, în funcţie de progresul înregistrat pe şantier.

FOTO: lotul Biharia - Borş, Autostrada Transilvania (sursa: Marinul, utilizator al forumului Asociaţiei Pro Infrastructură)

Fotografiile din articol:
Imagine atasata: bb10_87756200.jpg
Imagine atasata: bb9_67030900.jpg
Imagine atasata: bb8_57461700.jpg
Imagine atasata: bb6_99847700.jpg
Imagine atasata: bb5_56227000.jpg
Imagine atasata: bb4_77434400.jpg
Imagine atasata: bb3_65930100.jpg
Imagine atasata: bb_43620500.jpg
3

#182 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 03 martie 2020 - 17:56

Și iată o altă veste bună: a fost validată documentația tehnică pentru tronsonul 3B5, Nușfalău - Suplacu de Barcău. Ofertele pot fi depuse până luni, pe 9 martie. Articol de pe Economica:

Citeaza

Documentaţia pentru secţiunea 3B5 Nuşfalău-Suplacu de Barcău din Autostrada Transilvania a fost validată de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice, iar termenul de depunere a ofertelor este de 9 martie 2020, a anunţat, luni, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor (MTIC).

Valoarea estimată a contractului pentru proiectarea şi execuţia a 13,55 kilometri de autostradă este de 395,72 milioane de lei.

Reprezentanţii ministerului au precizat că tot luni CNAIR a avizat în cadrul Consiliului Tehnico-Economic (CTE) al companiei proiectul tehnic pentru secţiunea 1 a autostrăzii Sibiu-Piteşti (Sibiu - Boiţa) şi a semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a DN Centura Bucureşti, sectorul DN2 - A2 cu antreprenorul Tirrena Scavi.

"Lucrurile trebuie să se desfăşoare într-o continuă dinamică şi de aceea şedinţele necesare aprobării documentelor sau solicitării unor soluţii tehnice să se desfăşoare ori de câte ori e necesar. Urmăresc permanent situaţia infrastructurii şi pot să spun că acolo unde mai există bariere administrative, le eliminăm cu celeritate. Antreprenorii trebuie să aibă front de lucru şi proiectele să poată fi implementate cât mai rapid. Anul acesta avem un buget construit pentru realizarea investiţiilor, astfel încât proiectele care au avut un ritm lent de construcţie să intre în linie dreaptă. Trebuie flexibilizat circuitul administrativ, astfel încât cei responsabili să-şi asume, cu adevărat, deciziile luate", a spus ministrul Transporturilor, Lucian Bode, într-un comunicat remis AGERPRES.

0

#183 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 03 martie 2020 - 19:33

La si in jurul Suplacului de Barcau sunt portiuni mari finalizate in proportii intre 30-80%. In special podul dupa Suplac. Ce se va intampla cu ele? Se darama si se ia de la capat?
0

#184 Useril este offline   dan.s 

  • Membru onorific
  • Grup: Membru onorific
  • Postari: 4388
  • Inregistrat: 11 septembrie 15
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Everywhere

Postat 03 martie 2020 - 20:06

Parca vazusem un reportaj unde mai multi antreprenori se plangeau ca in contract era specificat sa se reutilizeze semifabricatele si alte cele lasate in urma de Bechtel, insa acelea nu mai corespund normelor actuale. Asa ca mai mult ca sigur ca se va continua lucrarea de unde au lasat-o ceilalti.
1

#185 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 03 martie 2020 - 20:20

Într-adevăr; din ce am găsit pe PUM, un anunț de participare de mai demult pentru secțiunea 3C, Suplacu de Barcău - Borș - acolo e porțiunea parțial finalizată -, folosește termenul de "finalizare" în descrierea proiectului.
0

#186 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 10 martie 2020 - 14:07

Au fost depuse 5 oferte pentru proiectarea și execuția lucrărilor de pe lotul 3B5, Nușfalău - Suplacu de Barcău. Articol de pe Bihon:

Citeaza

La doar câteva zile după ce Asociața Pro Infrastructură a criticat modalitatea prin care CNAIR gestionează licitația pentru sectorul de autostradă Nușfală - Suplacu de Barcău, compania anunță cele 5 oferte depuse.

Reamintim că CNAIR a emis o serie de clarificări pentru segmentul menționat la 11 luni de la demararea licitației.

5 ofertanți
Luni, 09 martie 2020, a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului “Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3B: Mihăiești – Suplacu de Barcău, Subsecțiunea 3B5: Nușfalău – Suplacu de Barcău (km 66+500 – km 80+054.044)”.

La realizarea tronsonului s-au înscris cinci ofertanți, printre care o companie chineză (Sinohy Dro Corporation Limited), una din Turcia (Nurol INȘAAT Ticaret), austriecii de la Strabag, dar și două asocieri din care fac parte și firme românești.

• Asocierea SC SA&PE Construct SRL – SC Spedition UMB SRL – SC Tehnotrade SRL
• Asocierea Construcții Erbașu SA – Vahostav S.K. A.S.
• Strabag SRL
• Sinohy Dro Corporation Limited
• Nurol INȘAAT Ticaret A.Ș.
„Obiectul contractului constă în proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Subsectiuni 3B5 din Autostrada Brasov – Targu Mures – Cluj – Oradea, în lungime de 13,554 km, între localitățile Nușfalău și Suplacu de Barcău”, transmite CNAIR.

Valoarea totală contractului este de 395.719.629,05 Lei fără T.V.A.

Contractul are o perioada de proiectare de 6 luni și o perioada de execuție de 18 luni.

Autostrada Cluj – Oradea, licitații demarate în martie 2019
CNAIR a publicat și stadiul altor două tronsoane din autostrada Cluj – Oradea: secțiunile Zimbor – Poarta Sălajului și Nădășelu – Mihăiești – Zimbor. Pentru ambele tronsoane licitația a fost demarată în luna martie a anului 2019.

„Pentru secțiunea 3B2, cuprinsă între Zimbor și Poarta Sălajului, cu o lungime de 12,24 km și o valoare estimată a contractului de proiectare și execuție de 730,5 mil. lei fără TVA, CNAIR a publicat răspunsul consolidat la solicitările de clarificare și a stabilit noul termen de depunere a ofertelor pentru data de 25.03.2020.

Pentru secțiunea 3A2 și 3B1, cuprinsă între Nădășelu – Mihăești – Zimbor, cu o lungime de 30,06 km și o valoare estimată a contractului de proiectare și execuție de 1,45 mld. lei, fără TVA, se va transmite către ANAP, în perioada 9 – 13 martie, forma consolidată a răspunsurilor la clarificari, urmând ca, în contextul emiterii unui aviz favorabil, să se aloce un nou termen de depunere a ofertelor”, transmite CNAIR.

Rămâne de văzut dacă CNAIR va tărăgăna licitația și solicitările de clarificare la fel ca și în cazul secțiunii Nușfalău – Suplacu de Barcău, care s-au întins pe parcursul a aproximativ 11 luni.

1

#187 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 23 martie 2020 - 11:35

Asocierea sino-turcă CCCC-Maykol - singura rămasă în cursă - a contestat la CNSC anularea procedurii de realizare prin parteneriat public-privat (PPP) a autostrăzii Ploiești - Brașov. Articol de pe Economica:

Citeaza

Consorțiul chino - turc CCCC - Makyol, singurul rămas în cursa pentru construirea prin parteneriat public - privat a Autostrăzii Ploiești - Comarnic - Brașov, contestă anularea procedurii. Avocații constructorilor susțin că decizia anulării este prematură, abuzivă și nelegală.

Asocierea China Communications Construction Company (CCCC) - Makyol a depus luna aceasta contestație la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Asta după ce la finele lunii trecute a fost anunțată că se anulează procedura de realizare prin PPP a Autostrăzii Ploiești - Brașov.

În contestație, avocații constructorilor susțin că Ordonanță de Urgență 7/2020, în baza căreia s-a decis anularea procedurii, a fost deja respinsă în Senat. Astfel, ei susțin că decizia anulării procedurii prin PPP a fost prematură și că trebuie văzut dacă ordonanța respectivă va fi în final respinsă sau aprobată de Parlament, urmând votul în Camera Deputaților.

Chiar și așa, conform ordonanței respective, Comisia Națională de Strategie și Prognoză avea obligația să transfere proiectul la Ministerul Transporturilor și nicidecum să anuleze procedura prin PPP, mai spun avocații chinezilor.

În acest context instabil, avocații constructorilor apreciază că procedura trebuia mai degrabă suspendată până la lămurirea tuturor aspectelor. Rămâne de văzut care va fi decizia CNSC în cazul acestei contestații și dacă ulterior se va ajunge la Curtea de Apel București.

Amintim că fostul guvern Viorica Dăncilă a lansat în octombrie 2018 procedura de realizare prin PPP a Autostrăzii Ploiești - Comarnic - Brașov. Inițial, au fost depuse cinci candidaturi din partea constructorilor interesați de acest proiect strategic al României.

În final, a mai rămas în cursă doar asocierea CCCC - Makyol, care a purtat negocieri cu reprezentanții statului român anul trecut.

În varianta prin PPP, durata de proiectare şi execuţie a autostrăzii era stabilită la maximum patru ani, iar durata de întreţinere şi operare de către partenerul privat era de 20 de ani. Partenerul public, statul, urma să contribuie cu 25%, iar partenerul privat cu 75% din costul investiţiei şi costurile de întreţinere şi operare. Costul estimat al acestei investiţii se ridică la aproximativ 1,36 miliarde de euro. Şoferii care vor merge de la Bucureşti la Braşov pe autostradă urmau să achite o taxă de 6,3 euro/100 km.

Reprezentanții PNL, care au venit la guvernare în toamna anului trecut, au declarat însă în repetate rânduri că nu susțin realizarea acestei autostrăzi în modul promovat de PSD iar în ianuarie 2020 au emis o Ordonanță de Urgență ce prevede ca proiectele de realizare autostrăzi prin PPP să fie transferate de la CNSP la Ministerul Transporturilor.

Mai mult, Guvernul Orban lansează acum noi planuri pentru autostrada care va traversa Carpații prin Valea Prahovei. Mai exact, vrea să facă doar porțiunea de la Comarnic la Brașov, de circa 51 de kilometri, și aceasta împărțită pe cinci secțiuni.

Planurile noi includ actualizarea studiului de fezabilitate și realizarea cu prioritate a loturilor 1 și 3 care ocolesc orașele Sinaia, Bușteni și Comarnic. Dacă pentru actualizarea studiilor ar putea fi folosiți bani europeni, pentru construcția efectivă sursa de finanțare este neclară, vorbindu-se atât de fonduri europene, credite externe și în ultimă instanță de bani de la buget. Rămâne de văzut dacă statul român va găsi resurse proiectul care ar costa în această variantă 1,2 miliarde de euro.

Termenul estimat de autorități pentru finalizarea construcției pe bucăți a Autostrăzii Comarnic - Brașov este 2026, însă unii pasionați de infrastructură apreciază că este un termen nerealist pentru o autostradă montană cu tuneluri.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 23 martie 2020 - 11:40

0

#188 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 10 aprilie 2020 - 15:23

Ministrul Bode a făcut o vizită de lucru pe tronsonul Râșnov - Cristian, care are ca termen de finalizare anul acesta. Articol de pe Economica:

Citeaza

Lotul Râșnov - Cristian din Autostrada Comarnic - Brașov va fi dat în folosință anul acesta, potrivit ministrului Transporturilor, Lucian Bode, care a fost prezent vineri pe șantier.

Ministrul Transporturilor Lucian Bode s-a deplasat vineri împreună cu reprezentanții administrației publice din Brașov, cărora li s-au alăturat și primarii din Râșnov și Cristian, pe șantierul lotului Râșnov - Cristian din Autostrada Comarnic - Braşov, pentru a verifica stadiul lucrărilor la fața locului.

"Sunt aici pe șantierul Autostrăzii Comarnic-Brașov, lotul 2 pe sectorul Predeal-Cristian unde lucrează o firmă românească. Mobilizarea antreprenorului este una foarte bună, lucru pe care l-am văzut și pe alte șantiere unde lucrează români", a subliniat șeful Transporturilor.

El a mai spus că este un lucru foarte bun că șantierele sunt deschise pentru că în acest fel poate fi stimulată economia.

"Infrastructura este un domeniu vital în aceste momente și de aceea cred că trebuie să ne aplecăm cu precădere asupra tuturor investițiilor atât de necesare. Antreprenorii trebuie să știe că suntem alături de ei și, pe cât posibil, încercăm să le rezolvăm solicitările. Sunt sigur că toți știți faptul că am depus toate eforturile ca în aceste momente tot transportul de marfă să nu fie afectat și aprovizionarea cu materialele necesare șantierelor să nu fie întreruptă. Pentru că suntem și în aproprierea DN1 vă spun că am ridicat și restricțiile de trafic pe acest sector. Deci, aveți toate pârghiile necesare să funcționați și să vă aprovizionați șantierele", a adăugat Lucian Bode.

Acesta a menționat că antreprenorul de pe lotul Râșnov - Cristian nu are probleme cu plățile din partea Companiei de Autostrăzi și că acesta este mobilizat și lucrează în două schimburi pentru a putea da în trafic, anul acesta, lotul de autostradă.

"Vremea vă permite să turnați asfalt și vă rog să mențineți ritmul de lucru. Problemele administrative, dacă mai sunt, vă rog să mi le aduceți la cunoștință pentru a le rezolva cât mai repede. Am încredere că vă respectați termenele și că românii vor putea utiliza acest sector de autostradă, în acest an", a spus ministrul Lucian Bode.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 5 din autostrada Comarnic-Braşov, sector Râşnov – Cristian şi drum de legătură, lungime 6,3 km (autostrada) + 3,7 km (drum naţional la 4 benzi cu separator median) a fost semnat în toamna lui 2017 cu Asocierea Alpenside – Specialist Consulting, pentru suma de 118 milioane de lei.

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 10 aprilie 2020 - 15:23

0

#189 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 29 aprilie 2020 - 08:47

Se pare că se pregătește semnarea contractului cu Strabag pentru tronsonul Tg. Mureș - Ungheni (+ drum de legătură) cu Strabag. Articol de pe Economica:

Citeaza

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pregătește semnarea contractului pentru lotul Tg Mureș - Ungheni din Autostrada Transilvania, potrivit senatorului PNL de Mureș Cristian Chirteș, care estimează că acesta va fi dat în folosință în decembrie 2021. Conform unor surse oficiale, licitația a fost câștigată de Strabag.

"9,2 kilometri, în drumul spre Europa. Pentru târgumureșeni, există un segment foarte important al Autostrăzii Transilvania, pe care am reușit să îl deblocăm. Este vorba de drumul de legătură (4,7 km) și de lotul Târgu Mureș-Ungheni (4,5 km)", spune senatorul PNL pe pagina sa de Facebook.

El amintește că rezultatul procedurii de atribuire a fost contestat la la Tribunalul București, iar în iunie anul trecut, Tribunalul București a decis obligarea Autorității Contractante la reevaluarea ofertelor.

"După această decizie a instanței, în 3 martie, au fost comunicate rezultatele procedurii de atribuire și nu au fost formulate alte contestații. Prin urmare, în prezent Direcția Achiziții întreprinde demersurile de pregătire a contractului de lucrări, în vederea semnării", adaugă senatorul de Mureș.

Potrivit lui, tot în această perioadă, este în curs de emitere prelungirea Autorizației de Construire. "În luna iunie, se va emite ordinul de începere a lucrărilor, iar perioada de execuție va fi de 18 luni. Estimăm că acest sector al Autostrăzii A3 va fi dat în folosință în decembrie 2021", anticipează Cristian Chirteș.

Licitația pentru acest lot de autostradă a fost lansată în octombrie 2016 iar pentru câștigarea contractului estimat la 285 milioane de lei au fost depuse 12 oferte.

0

#190 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 29 aprilie 2020 - 15:34

În același interviu menționat în articolul postat la topicul dedicat autostrăzii Pitești - Sibiu, directorul general de la CNAIR a menționat că va fi lansată o licitație pentru execuția centurii Comarnic, iar pentru tronsonul Comarnic - Râșnov o licitație pentru revizuirea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic. Articol de pe Economica:

Citeaza

Noul plan al autorităților privind Autostrada Comarnic - Brașov include lansarea la licitație a centurii Comarnic, în regim de autostradă cu descărcare în DN1, licitație pentru revizuirea studiului de fezabilitate pe secțiunea Comarnic - Râșnov, urmând ca părțile cele mai dificile, tuneluri sau viaducte, să fie realizate prin parteneriat public - privat (PPP).

"Comarnic-Brașov este autostrada cea mai așteptată de publicul român. Vrem să lucrăm cu bănci internaționale (finanțare), iar pentru anumite pasaje cu fonduri europene. Suntem în negocieri pentru un împrumut", a declarat Mariana Ioniță, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) într-un interviu pentru Hotnews.

Potrivit acesteia, CNAIR va lansa licitație pentru proiectarea și execuția centurii Comarnic, care va fi autostradă cu descărcare în DN1.

"Pentru restul de la Comarnic la Râșnov suntem obligați să facem achiziție publică pentru reviziuire studiu de fezabilitate și proiect tehnic. Acolo va fi un FIDIC Roșu", a adăugat Mariana Ioniță, conform sursei citate.

Autostrada din Valea Prahovei urmează să fie realizată în baza unui blending de finanțare, împrumuturi, fonduri europene + buget de stat, iar tunelurile sau viaductele ar putea fi făcute în PPP, potrivit șefei CNAIR.

Licitația lansată în 2018 pentru realizarea prin PPP a Autostrăzii Ploiești - Comarnic - Brașov a fost anulată în această primăvară, după ce Executivul PNL a decis transferarea proiectului de la Comisia Națională de Strategie și Prognoză la Ministerul Transporturilor.

0

#191 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 07 mai 2020 - 20:31

Prefectura Bihor a anunțat că tronsonul Biharia - Borș din A3 e gata în proporție de 84%. Articol de pe Bihon:

Citeaza

Secțiunea 3C3 Biharia-Borș a autostrăzii A3 este finalizată în proporție de 84%, transmite Prefectura Bihor.
Secțiunea 3C3 Biharia – Borș a autostrăzii A3 este finalizată în proporție de 84%, transmite Prefectura Bihor. Sectorul are o lungime de 5,35 km, va face legătura cu autostrada M4 și, mai departe, cu întreaga rețea de drumuri de mare viteză din Europa Centrală și de Vest. Valoarea contractului pentru secțiunea 3C3 este de 134,22 milioane de lei (fără TVA) și lucrările sunt executate de asocierea Trameco S.A – Vahostav SK a.s. – Drumuri Bihor S.A – Drum Asfalt S.R.L – East Water Drillings S.R.L.



Autostrada A3, numită și Autostrada Transilvania pe porțiunea Brașov-Borș, face legătura dintre București și ieșirea spre Ungaria prin Borș. Proiectul construirii autostrăzii A3 a fost inițiat în urma emiterii Ordonanței de Urgență nr. 120 din 2003. Așadar, proiectul datează deja de mai bine de 17 ani, fără vreo finalitate palpabilă!

Reamintim că pe 5 mai 2020 a avut loc depunerea ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului pentru legătura Centura Oradea (Girație Calea Sântandrei) – Autostrada A3 (Biharia). Proiectul drumului de legătură are o lungime de 18,96 km, 12 poduri noi și pasaje (inclusiv peste Crișul Repede și peste șoseaua Borșului), dar și 3 noduri rutiere. Durata contractului este 48 de luni, însă rămâne de văzut când se va finaliza licitația, respectiv ce șanse sunt ca ordinul de începere a lucrărilor să fie emis în acest an!

Un video din articol:

1

#192 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 14 mai 2020 - 13:32

Senatorul liberal Cristian Chirteș a anunțat că în această vară ar putea fi deschis lotul Iernut - Chețani, urmând ca nodul de la Chețani să fie executat de CNAIR în regie proprie:

Citeaza

Senatorul liberal Cristian Chirteş, liderul PNL Mureş, a anunţat, joi, că nodul de la Cheţani de pe Autostrada Transilvania va fi construit de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), astfel încât lotul 3 al acestei autostrăzi, între Iernut şi Cheţani, cu o lungime de 17,9 kilometri, să poată fi dat în folosinţă în vară.

"Aşa cum am stabilit în întâlnirea de sâmbătă, de la Târgu Mureş, cu premierul Ludovic Orban, s-a găsit soluţia pentru Nodul de la Cheţani de pe Autostrada Transilvania. Acesta va fi construit de CNAIR în regie proprie şi va fi gata în două luni, astfel că, în această vară, cei 18 kilometri de autostradă dintre Iernut şi Cheţani pot fi daţi în folosinţă. Până la finalul acestei săptămâni, vor fi gata toate actele, iar săptămâna viitoare angajaţii DRDP Braşov şi Cluj vor putea intra în şantier", a arătat Cristian Chirteş, pe pagina sa de Facebook.

Premierul Ludovic Orban a declarat, sâmbătă, la Târgu Mureş, că tronsonul Iernut - Cheţani al autostrăzii Transilvania urmează să fie finalizat până cel târziu la data de 1 iulie, în timp ce pe tronsonul Cheţani - Câmpia Turzii, stadiul fizic este de doar 35%, fiind luată în discuţie inclusiv varianta reluării licitaţiei pentru desemnarea constructorului.

Autostrada Câmpia Turzii-Târgu Mureş este împărţită în patru loturi: Lotul 1, între Ungheni şi Ogra, având o lungime de 10,1 kilometri şi Lotul 2, pe porţiunea cuprinsă între Ogra şi Iernut, având o lungime de 3,6 kilometri, au fost date în folosinţă în anul 2018, Lotul 3, între Iernut şi Cheţani, cu o lungime de 17,9 kilometri, este într-un stadiul avansat de execuţie, iar porţiunea dintre Câmpia Turzii şi Cheţani, cu o lungime de 15,6 kilometri, este în mare întârziere.

Sursa: Economica.
Văd că autorul/autorii articolului (e redactat de cei de la Agerpres) au omis lotul Târgu Mureș - Ungheni (plus drumul de legătură).
0

#193 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 22 mai 2020 - 15:13

Două săptămâni mai târziu, stadiul de execuție al aceluiași tronson este de 87%:

Citeaza

Stadiul fizic al Lucrărărilor pe secțiunea 3C3 Biharia-Borș a autostrăzii A3 au ajuns la 87%, transmite Prefectura (Bihor - notă personală)

Valoarea contractului pentru secțiunea 3C3 este de 134,22 milioane lei (fără TVA) și lucrările sunt executate de asocierea Trameco S.A – Vahostav SK a.s. – Drumuri Bihor S.A – Drum Asfalt S.R.L – East Water Drillings S.R.L.

Secțiunea, cu o lungime de 5,35 km, va face legătura cu autostrada M4 și, mai departe, cu întreaga rețea de drumuri de mare viteză din Europa Centrală și de Vest. Totodată, potrivit unui proiect al CNAIR, un nod rutier se va realiza pe viitoarea Autrostradă A3 și încă șase, pe autostrăzile deja construite din România

Sursa: Bihon.
Și un video din articol:

1

#194 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 578
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 22 mai 2020 - 15:36

Am văzut un videoclip și cu partea maghiară,cu punctul de frontieră.
0

#195 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 25 mai 2020 - 17:44

Să vedem și o filmare cu stadiul lucrărilor la tronsonul Iernut - Chețani, realizată pe 15 mai, cu drona, de Asociația Pro Infrastructură:

Aceasta postare a fost editata de SPECTR-2: 25 mai 2020 - 17:55

0

#196 Useril este offline   GPS 

  • Membru Senior**
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 837
  • Inregistrat: 25 iulie 17
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 29 mai 2020 - 11:08

Vezi postareaSPECTR-2, la 29 aprilie 2020 - 08:47, a spus:

Se pare că se pregătește semnarea contractului cu Strabag pentru tronsonul Tg. Mureș - Ungheni (+ drum de legătură) cu Strabag. Articol de pe Economica:

Astăzi se semnează.
0

#197 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 29 mai 2020 - 12:48

Bode a declarat că în două săptămâni va fi semnat contractul cu Trameco pentru secțiunea Biharia - Chiribiș:

Citeaza

Ministrul Transporturilor Lucian Bode a anunțat că în două săptămâni urmează să fie semnat contractul pentru proiectarea și execuția a încă 30 de kilometri din Autostrada Transilvania, respectiv lotul Biharia - Chiribiș. Oficialul de la Transporturi a fost vineri prezent la semnarea contractului pentru lotul Tg Mureș - Ungheni din Autostrada Transilvania.

"Anul 2020 va fi și anul Autostrăzii Transilvania. Vă ofer o informație în exclusivitate. În două săptămâni vom semna contractul de proiectare și execuție pentru încă 30 de kilometri de autostradă din Autostrada Transilvania, pe tronsonul Biharia - Chiribiș", a spus oficialul de la Transporturi.

El a adăugat că în prezent pe Autostrada Transilvania se lucrează pe loturile Iernut - Chețani, Chețani - Câmpa Turzii și Biharia - Borș.

"Sunt șanse foarte mari să terminăm cei 17 km din Iernut - Chețani și descărcările de pe acest tronson. Avem în plan să finalizăm și Biharia - Borș", a menționat șeful Transporturilor.

Lotul Biharia - Chiribiș urmează să fie semnat cu constructorul orădean Trameco, declarat inițial câștigător al contractului. Semnarea contractului este posibilă după ce Curtea de Apel București a respins luna aceasta contestația unui alt constructor.

Trameco execută de asemenea și lucrările de pe mini-lotul Biharia - Borș iar în ultimul an s-a situat mai multe luni pe primul loc în topul constructorilor de autostrăzi în funcție de progresele din șantier.

Amintim că pe 2 octombrie 2018, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat câștigătorul licitațiilor pentru construcția Autostrăzii Transilvania, între Chiribiș și Borș.

Contractele pentru proiectarea și execuția subsecțiunilor 3C2 (Chiribiș – Biharia, între km 30+550 și km 59+100) și 3C3 (Biharia – Borș, între km 59+100 și km 64+450) ale Autostrăzii Brașov - Tg. Mureș - Cluj – Oradea (autostrada Transilvania), fuseseră câștigate de Asocierea Trameco - Vahostav - Drumuri Bihor - Drum Asfalt - East Water Drillings.

Pentru subsecțiunea Chiribiș-Biharia, cu o valoare de 326,51 milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 milioane euro), termenul contractual pentru proiectare este de 6 luni, iar cel pentru execuție este de 18 de luni.

Subsecțiunea Biharia-Borș avea o valoare de 134,22 milioane de lei, fără TVA ( aproximativ 29 milioane euro), o durată de proiectare de 4 luni și o perioadă de execuție a lucrărilor de 15 luni. Pentru ambele secțiuni, perioada de garanție a lucrărilor efectuate a fost stabilită la 10 ani.

Sursa: Economica.
0

#198 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 29 mai 2020 - 12:51

Într-adevăr:

Citeaza

Compania Naţională de Autostrăzi semnează vineri contractul de execuţie pentru lotul Târgu Mureş - Ungheni din Autostrada Transilvania, cu compania Strabag. Premierul Ludovic Orban a declarat că astfel trecem la o creştere economică bazată pe investiţii.

Contractul pentru lotul Târgu Mureş – Ungheni prevede execuţia lucrărilor pentru următorul tronson de autostradă: Lot 1: Târgu Mureş– Ungheni (4,5 km) + drum de legătură (4,7 km). Contractul este unul doar de execuţie, fără proiectare, şi are un termen de 12 luni, la care se adaugă garanţie 48 de luni. Valoarea estimată a contractului este de 284,91 milioane de lei, fără TVA.

Acest lot din Autostrada Transilvania a fost unul dintre cele mai disputate proiecte de infrastructură rutieră. Pentru atribuirea contractului, Compania de Drumuri a primit în total 12 oferte. CNAIR a lansat pe 21 octombrie 2016 licitaţia pentru „realizarea Autostrăzii Braşov - Târgu Mureş - Cluj - Oradea, Lotul 1: Târgu Mureş - Ungheni şi Drum de legătură – relicitare”. Autostrada A3 (numită şi Autostrada Transilvania pe porţiunea Braşov-Borş) face legătura dintre Bucureşti şi ieşirea spre Ungaria prin Borş.

Premierul Ludovic Orban a declarat, la semnarea contractului de execuţie: „Am arătat încă din vizitele anterioare că obiectivul nostru fundamental este de a schimba viziunea de dezvoltare a României de pe o creştere economică artificială bazată pe încurajarea consumului fără suport în realitatea economică să trecem la o creştere economică bazată pe investiţii atât publice cât şi private, bazată pe inovare, pe cercetare, pe dezvoltare, pe creşterea competitivităţii, pe internaţionalizarea comapniilor româneşti, pe transferul de tehnologie”.

Sursa: Adevărul.
0

#199 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 05 iunie 2020 - 18:45

După încă 2 săptămâni, stadiul lucrărilor la tronsonul Biharia - Borș este de 91%. Termenul de predare este 30 iunie:

Citeaza

Lucrările la autostrada autostrada Biharia - Borș au intrat pe ultima sută de metri, stadiul acestora ajungând la 91%.
Prefectul județului Bihor, Dumitru Țiplea, reprezentanți ai CNAIR, ai firmei de consultanță Egis și ai antreprenorilor din asocierea Trameco S.A – Vahostav SK a.s. – Drumuri Bihor S.A – Drum Asfalt S.R.L – East Water Drillings S.R.L. au participat joi, 4 iunie, la întâlnire de lucru pe șantierul autostrăzii Transilvania, sector 3C3, Borș – Biharia.

Lucrările la autostradă au ajuns la 91%, iar acestea urmează să fie finalizate până la finalul lunii iunie.

Cu ochii pe infrastructura județului
Prefectul Dumitru Țiplea a menționat că își va face “un obicei din a se întâlni periodic cu echipa de lucru, pentru că tot ce înseamnă proiect de infrastructură trebuie să accelereze, pentru a dezvolta județul Bihor.”

Panourile întârzie
Singura întârziere este ce a panourile cu mesaje variabile, care se așteaptă să fie livrate cu întârziere din cauza pandemiei de coronavirus.

„În cadrul ședinței s-a prezentat progresul lucrărilor, care se apropie de final. Stadiul fizic al lucrărilor la zi este de 91%, în perioada următoare fiind planificate lucrări de finisaje precum executarea marcajelor, a semnalizărilor și a scurgerilor de apă. Termenul de predare al sectorului Biharia-Borș din autostrada A3 este estimat pentru 30 iunie, cu mențiunea că livrarea panourilor VMS cu mesaje variabile, produse în Italia, va întârzia în contextul pandemiei”, transmite Prefectura Bihor.

Secțiunea 3C3, cu o lungime de 5,35 km, va face legătura cu autostrada M4 și, mai departe, cu întreaga rețea de drumuri de mare viteză din Europa Centrală și de Vest.

Valoarea contractului pentru secțiunea 3C3 este de 134,22 milioane lei (fără TVA) și lucrările sunt executate de asocierea Trameco S.A – Vahostav SK a.s. – Drumuri Bihor S.A – Drum Asfalt S.R.L – East Water Drillings S.R.L.

Sursa: Bihon.
Fotografiile din articol:
Imagine atasata: vizitalucruautostradaA31.jpgImagine atasata: vizitalucruautostradaA33.jpgImagine atasata: vizitalucruautostradaA34.jpgImagine atasata: vizitalucruautostradaA35.jpgImagine atasata: vizitalucruautostradaA36.jpgImagine atasata: vizitalucruautostradaA37.jpg
1

#200 Useril este offline   SPECTR-2 

  • Membru senior*
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 1819
  • Inregistrat: 29 decembrie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:București

Postat 05 iunie 2020 - 19:30

Vești bune! Conform senatorului Cornel Popa, vinerea viitoare va fi inaugurat șantierul pentru tronsonul de autostradă Chiribiș - Biharia:

Citeaza

Şantierul tronsonului de autostradă Biharia - Chiribiş va fi inaugurat vinerea viitoare în prezenţa premierului Ludovic Orban şi a ministrului Transporturilor, Lucian Bode.

Anunţul lansării acestor lucrări, amânate ani de zile, a fost făcut de senatorul Cornel Popa, vineri în cadrul unei conferinţe de presă la care au mai participat deputaţii liberali Florica Cherecheş, Ioan Cupşa şi Gavrilă Ghilea.

Conferința s-a desfășurat cu participanții purtând măști chirurgicale din motive de protecție împotriva infectării cu noul coronavirus.

"Peste o săptămână, fix, avem deja anunţată data, cel puţin între noi s-a făcut această comunicare, că vor fi prezenţi în teren primul-ministru Ludovic Orban şi ministrul Transporturilor, Lucian Bode la inaugurarea mult aşteptatelor lucrări la porţiunea de autostradă Biharia - Chiribiş", a declarat Popa.

Potrivit senatorului bihorean, "în viitorul apropiat vor urma şi etapele celelalte, astfel încât să dăm cursivitate acestui proiect la care ţin foarte mult".

Lucrările de execuţie a tronsonului de 28,5 kilometri au fost atribuite firmei Selina încă din octombrie 2018, însă au fost blocate de contestaţiile succesive depuse de reprezentanţii grupului austriac Strabag.

Atunci, Selina şi-a asumat execuţia tronsonului de autostradă în doi ani la un preţ de 326,5 milioane lei, pe care acum îl cere actualizat având în vedere scumpirea manoperei şi a materialelor în ultima perioadă.

Sursa: eBihoreanul.
0

Arata acest topic


  • (13 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi