Linia Expres 1
#281
Postat 12 decembrie 2013 - 13:07
#282
Postat 12 decembrie 2013 - 13:09
Poate ca nu este caldura in acel E1 de 7:25 pentru ca atuncia ii prima tura care vine din garaj si pana se incalzeste apa + in autobuz. Dar la E33 este a 3-4 tura cu care merg eu la scoala la IZLAZ (7:15) si este FRIG. De exemplu la unele poate ii stricat ala ce da caldura in autobuz am uitat cum se numeste. Vecinul meu (nu dau nume) sofer la ratt pe un G, avea stricat ''ala'' si se dadea la fiecare capat de tura sa decupleze si sa cupleze cablul de la caldura. asta inseamna ca ingheata de frig pana ajunge in spatele autobuzul ca sa porneasca caldura din 15 in 15 minute .. . chiar nu sunt mecanici la ratt sa repare ceea ce trebuie la autobuze? ...
Aceasta postare a fost editata de Gabi S: 12 decembrie 2013 - 13:10
#284
Postat 14 decembrie 2013 - 10:52
In schimb, firobuzele desi sunt prevazute cu butoane individuale la fiecare usa, ele nu sunt folosite in acest scop, soferii deschizand toate cele trei usi, ca-i nevoie, ca nu-i nevoie...si asta o fac si pe canicula, si pe ger...si atunci nu-ti vine sa



#285
Postat 14 decembrie 2013 - 12:24

La troleibuze e mai ciudat... Tin minte si azi foarte clar, cum la momentul livrarii, si in primele zile de circulatie, troleele aveau butoane pentru fiecare usa separat. Prima se deschidea integral, iar usa 2 si 3 avea fiecare cate un buton. Mai apoi s-a blocat prima jumatate la usa 1, si s-a unificat usa 2 cu 3 intr-un singur buton, cel de al 3-lea buton disparand complet. Motivul, nu il pot intelege nici pana azi...

#286
Postat 14 decembrie 2013 - 16:29
În cazul "C"-urilor, există butoanele din exterior, cele care pot activa sistemul de deschidere a uşilor. Ele sunt active doar atunci când sunt aprinse led-urile de culoare verde din interiorul lor. Şoferul are la dispoziţie un buton pe bord, prin care le poate activa.
Acum, să-ţi explic motivul pt care niciun şofer nu recurge la această facilitate. Nu toţi călătorii folosesc butoanele exterioare. Unii (mulţi) aşteaptă ca uşile să se deschidă la comanda şoferului. Astfel se pierde mult timp în staţii. Alta! Uşile nu sunt dotate cu temporizator pt închidere, ca la tramvaie. Tot şoferul trebuie să le manevreze. Alta! Dacă sistemul de deschidere din exterior este activ, şoferul trebuie să fie foarte atent la ce se întâmplă. De ex, dacă la uşa 2 nu urcă nimeni, dar sunt călători care doresc să coboare, el trebuie să o deschidă folosind butonul din bord. Dacă un călător apasă butonul din exterior, şoferul trebuie să fie atent să nu apese şi el butonul din bord, căci anulează comanda călătorului, uşa deschizându-se şi închizându-se repetat.
E mult mai sigură folosirea exclusivă a butoanelor din bord. Evident, în cazul în care autobuzul este aglomerat, şoferul nu poate vedea în oglinda interioară ce se petrece la uşile 2,3 sau 4. Astfel încât e obligat să le deschidă pe toate.
cseh_17, la 14 decembrie 2013 - 12:24, a spus:

La troleibuze e mai ciudat... Tin minte si azi foarte clar, cum la momentul livrarii, si in primele zile de circulatie, troleele aveau butoane pentru fiecare usa separat. Prima se deschidea integral, iar usa 2 si 3 avea fiecare cate un buton. Mai apoi s-a blocat prima jumatate la usa 1, si s-a unificat usa 2 cu 3 intr-un singur buton, cel de al 3-lea buton disparand complet. Motivul, nu il pot intelege nici pana azi...

Criszty, vorbeşti pe nas. Nimic din ce ai spus nu este adevărat.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 14 decembrie 2013 - 16:32
#287
Postat 14 decembrie 2013 - 20:49
Nu mai pomenesc de SAS-uri, de afisaje alandala, puse dupa cheful soferilor cu mofturi, cu aere, cu fite, etc.,... Chiar nu sunteti in stare sa veniti in 2013 atunci cand acest lucru este posibil tehnic?...Cred ca daca ar veni un "goia" mai pretentios, lucrurile s-ar rezolva, macar cele posibile din punct de vedere tehnic...
Ne-a aratat cseh_17 mai multe aspecte pozitive din depoul din Oradea unde o mana de om hotarata poate face si minuni. In schimb unde exista dezinteres, lucrurile nu se vor rezolva de la sine...
Deci avem bube mari si la cap, si la picioare....
Iar ca sa-ti raspund punctual,...
1) nici vatmanii nu vad ce se intampla in interiorul remorcilor...
2) parca la firobuze (si la C-uri) exista doua randuri de butoane, unul pentru avertizare iar celalalt pentru deschidere...
3) calatorii s-ar obisnui fara probleme cu aceasta facilitate, precum s-au obinuit si la tramvaie...
#288
Postat 15 decembrie 2013 - 13:23
cseh_17, la 14 decembrie 2013 - 12:24, a spus:

La troleibuze e mai ciudat... Tin minte si azi foarte clar, cum la momentul livrarii, si in primele zile de circulatie, troleele aveau butoane pentru fiecare usa separat. Prima se deschidea integral, iar usa 2 si 3 avea fiecare cate un buton. Mai apoi s-a blocat prima jumatate la usa 1, si s-a unificat usa 2 cu 3 intr-un singur buton, cel de al 3-lea buton disparand complet. Motivul, nu il pot intelege nici pana azi...

Aceasta postare a fost editata de Rico D.: 15 decembrie 2013 - 13:32
#289
Postat 15 decembrie 2013 - 13:31
Gabi S, la 12 decembrie 2013 - 13:09, a spus:
Poate ca nu este caldura in acel E1 de 7:25 pentru ca atuncia ii prima tura care vine din garaj si pana se incalzeste apa + in autobuz. Dar la E33 este a 3-4 tura cu care merg eu la scoala la IZLAZ (7:15) si este FRIG. De exemplu la unele poate ii stricat ala ce da caldura in autobuz am uitat cum se numeste. Vecinul meu (nu dau nume) sofer la ratt pe un G, avea stricat ''ala'' si se dadea la fiecare capat de tura sa decupleze si sa cupleze cablul de la caldura. asta inseamna ca ingheata de frig pana ajunge in spatele autobuzul ca sa porneasca caldura din 15 in 15 minute .. . chiar nu sunt mecanici la ratt sa repare ceea ce trebuie la autobuze? ...
Da asa este, sunt multe autobuze G care au probleme cu acel Sirocou respectiv Webasto si apa de la motor nu se incalzeste suficient de mult incat sa fie si caldura in autobuz. Mersul in spatele autobuzlui inseamna desfacerea unei mufe si resetarea electronica a Sirocoului care are efect cam jumate de tura pe traseu si se opreste iarasi. Din pacate laptopul care are program de diagnoza pentru autobuze este defect de ceva timp, cred ca mai mult de 6 luni, iar asa verbal si babeste sau incercat toate variantele de reparatie si degeaba.
#290
Postat 15 decembrie 2013 - 13:44
mile, la 14 decembrie 2013 - 20:49, a spus:
Nu mai pomenesc de SAS-uri, de afisaje alandala, puse dupa cheful soferilor cu mofturi, cu aere, cu fite, etc.,... Chiar nu sunteti in stare sa veniti in 2013 atunci cand acest lucru este posibil tehnic?...Cred ca daca ar veni un "goia" mai pretentios, lucrurile s-ar rezolva, macar cele posibile din punct de vedere tehnic...
Caietul de sarcini.......mda nici eu nu sunt de acord cu acel caiet. Nu stiu cine l-a facut dar parerea mea este ori ca nu a stiut cum sa il faca ori nu a fost lasat sa il faca cum trebuie. Noi soferii ce trebuia sa facem cand odata ce e adus in curte ? Cati dintre noi crezi ca ar stii cum ar trebui sa fie un autobuz si ce dotari sa aiba ?
Cat despre fite si aere eu zic sa iti masori un pic cuvintele, ai dreptate dar.........nu toti suntem oi negre si facem de capul nostru ce vrem !
Aceasta postare a fost editata de Rico D.: 15 decembrie 2013 - 13:44
#291
Postat 15 decembrie 2013 - 17:44
Rico D., la 15 decembrie 2013 - 13:44, a spus:
Cat despre fite si aere eu zic sa iti masori un pic cuvintele, ai dreptate dar.........nu toti suntem oi negre si facem de capul nostru ce vrem !
Insa unul nu scuza o turma intreaga. Te conusc personal si pe tine si pe emilut, si stim amandoi ca nu intrati in aceasta grupa. Si mai sunt si altii. Insa fie ca iti/va place sau nu, majoritatea este exacum cum i-a descris mile.
Cat despre amintirile mele, ai dreptate... M-am exprimat si eu mai anevoios, ideea era pe faptul ca sistemul a fost schimbat, si nu lasat cum a venit din fabrica.
#292
Postat 15 decembrie 2013 - 18:52
mile, la 14 decembrie 2013 - 20:49, a spus:
Nu mai pomenesc de SAS-uri, de afisaje alandala, puse dupa cheful soferilor cu mofturi, cu aere, cu fite, etc.,... Chiar nu sunteti in stare sa veniti in 2013 atunci cand acest lucru este posibil tehnic?...Cred ca daca ar veni un "goia" mai pretentios, lucrurile s-ar rezolva, macar cele posibile din punct de vedere tehnic...
Ne-a aratat cseh_17 mai multe aspecte pozitive din depoul din Oradea unde o mana de om hotarata poate face si minuni. In schimb unde exista dezinteres, lucrurile nu se vor rezolva de la sine...
Deci avem bube mari si la cap, si la picioare....
Iar ca sa-ti raspund punctual,...
1) nici vatmanii nu vad ce se intampla in interiorul remorcilor...
2) parca la firobuze (si la C-uri) exista doua randuri de butoane, unul pentru avertizare iar celalalt pentru deschidere...
3) calatorii s-ar obisnui fara probleme cu aceasta facilitate, precum s-au obinuit si la tramvaie...
Tot punctual. Tramvaiele beneficiază de sistemul de deschidere şi închidere automată. Şi troleibuzele. Autobuzele însă, nu. Am încercat şi eu să-i "educ" pe călători în spiritul manevrării uşilor, dar am renunţat imediat. NU SE POATE!!! Te rog să mă crezi, mi-ar fi mult mai comod să las activ sistemul, luându-mi astfel de-o grijă.
mile, la 14 decembrie 2013 - 20:49, a spus:
Dacă tot ai pomenit de "normalitate", cum consideri a fi atitudinea călătorilor care insistă să coboare pe uşa din faţă, ştiind foarte bine că e destinată exclusiv urcării? Nu ai impresia că o fac cu intenţie, doar din dorinţa de a pricinui un rău şoferului?
Măcar colegul Kristi a mărturisit că o face aşa, d'al dracu', că aşa îi place lui. Să ne îmbolnăvească.
Aceasta postare a fost editata de emilut: 15 decembrie 2013 - 19:01
#293
Postat 15 decembrie 2013 - 19:14
emilut, la 15 decembrie 2013 - 18:52, a spus:
Sa vi zis eu asa ceva?

Se prea poate, insa crede-ma daca o fac, soferul o merita pe deplin.
Insa stii ce e si mai interesant? In Germania, unde coborarea pe usa II este ceva fabsolut firesc, se mai intampla ca lumea din pura comoditate, sau X alte varii motive sa coboare pe usa I. Crezi ca soferul "se imbolnaveste"? Nu, il saluta politicos, si isi vede de treaba. Ca ai nostrii sunt toti bolnavi si sufera cu de toate, aia e deja alta problema. Nu de alta, dar de altceva nu aud. Ba ii deranjeaza usa, ba frigul, ba caldura, ba anuntarea statiilor, ba fac intindere cand se intid sa seteze capatul de linie, ba hernie cand trebuie sa se ridice sa deschida rampa, ba eu mai stiu ce.
P.S. persoanele de fata se exclud, la fel si exceptiile.
#294
Postat 15 decembrie 2013 - 20:02
#295
Postat 15 decembrie 2013 - 21:08
emilut, la 15 decembrie 2013 - 18:52, a spus:
Nu odata am zis ca ar trebui sa se profite de SAS prin care s-ar putea anunta tot felul de de "indemnuri" catre calatori...indemn pentru validari si explicatiile pentru acest gest, indemn de-a cobora la celelalte usi pentru ca prima este pentru urcare (am avut exemple cand soferii trimiteau calatorii sa urce la urmatoarele usi si nu la prima), si cate si mai cate ... numai ca o buna parte dintre soferi refuza sa porneasca SAS, rugandu-se probabil ca acesta sa se defecteze chiar, sa devina inutilizabil pentru totdeauna...
Stiu ca nu toate mtc-urile sunt dotate cu SAS-uri insa calatorii incet-incet ar ajunge si in cele dotate si astfel ar auzi aceste mesaje si o buna parte din ei s-ar conforma si ar observa ca RATT-ul nu este un sat fara caini ci ca cineva vegheaza de undeva ca lucrurile sa se desfasoare cumva mai organizat...
Bineinteles ca in acest demers ar fi nevoie si de implicarea sefului-sefilor, care in buna masura mi se pare dezinteresat de tot ce se intampla in RATT fiind mai degraba preocupat de alte lucruri. Cel putin asa se vede din ... Freidorf.
Iata, mi-am masurat un pic cuvintele (cu sublerul!), la avertismentul lui Rico...

#296
Postat 30 aprilie 2014 - 22:52

Aceasta postare a fost editata de dAImon: 30 aprilie 2014 - 22:54
#297
Postat 30 aprilie 2014 - 22:59
#298
Postat 05 septembrie 2014 - 19:44
#299
Postat 05 septembrie 2014 - 20:17