Timisoara de altadata discutii diverse despre poze vechi cu cladirile istorice din oras
#862
Postat 02 noiembrie 2014 - 09:12
http://www.banaterra.../bega_hidak.htm
#863
Postat 02 noiembrie 2014 - 11:30
#865
Postat 04 noiembrie 2014 - 18:01
#866
Postat 04 noiembrie 2014 - 19:22
L.E. ...plus ca poza pare destul de clara, deci nu vad de ce nu s-ar vedea si linia de contact.
Cam asa de lungi trebuie sa fie consolele:
Linia rosie am trasat-o exact peste consola ce se vedea in poza.
#867
Postat 05 noiembrie 2014 - 12:34
Inainte de 1909 linia electrica mergea chiar pe strada de azi Strada Ludvig van Beethoven, strada aceasta fiind o strada suburbana, ce lega cartierele Cetate de Fabric, apoi o lua inspre nord pe strada de azi Corneliu Coposu, apoi 3 August 1919.
Primele tramvaie aveau ca priza de curent cu stanga, numit captator. Captatorul era flexibil, se putea roti stanga, dreaptea, in sus si in jos, asemenea captatoarelor de troleibuz. Acest sistem, numit sistem "Dickinson", a fost primul introdus in 1899, de aceea consolele puteau fi scurte, iar firul de contact nu era tras chiar deasupra mijlocului dintre sine. Stalpii de fier de sustinere erau numiti "Mannesmann". O poza in care se vede exact acest sistem:
Dar existau mari deraieri cu captatoarele astea. Incepand cu anul 1922 se fac pregatirile pentru sistemul cu noua priza de curent, numita troleu:
Tramvaiele tip D si D.II (construite 1921 - 1922) au mai prins vechiul sistem, dar la tipurile F si F.II (1925) au fost montate din start troleul.
Primele pantografe (pe care-l stim cu totii de azi) au fost montate in 1931 pe primele tramvaie Gemene.
#868
Postat 05 noiembrie 2014 - 19:50
#869
Postat 05 noiembrie 2014 - 20:02
#870
Postat 05 noiembrie 2014 - 20:07
#871
Postat 07 noiembrie 2014 - 10:45
Unde linia era dubla si se foloseau stalpi cu console, acestia erau intre sine, dar cu consolele scurte. In poza asta se vede clar ca linia de contact nu e deasupra mijlocul sinelor. La fel si in poza cu linia simpla.
#872
Postat 08 noiembrie 2014 - 18:01
#875
Postat 30 noiembrie 2014 - 16:46
#877
Postat 02 decembrie 2014 - 21:45
Chagall, la 02 decembrie 2014 - 20:42, a spus:
Conform sursei „Timișoara ieri și azi” de ing. Al. Zănescu și I. Martin, tipărită în anul 1969, imaginea ar data din anul 1869. Așa cum recunosc și autorii însă, anul este aproximativ. În orice caz e interesant de observat pavajul din piatră naturală precum și existența unei fântâni (a cărei temelii s-ar fi descoperit chipurile cu ocazia săpăturilor pentru reamenajarea pieței). Atmosfera ce se degajă din imagine sugerează că ar putea fi cea mai veche fotografie cunoscută a Timișoarei imperiale.
#879
Postat 04 decembrie 2014 - 19:16

Ajutor















