STP Timișoara Forum: TimPark / Reteaua de parcari din Timisoara - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (13 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

TimPark / Reteaua de parcari din Timisoara Despre locuri de parcare si sisteme de taxare administrate de primarie

Poll: Sondaj TimPark (fost TelPark)

Acest chestionar este public. Alti membri vor putea vedea ce ai votat.

Sunteti multumit de actualul sistem de taxare din Timisoara?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.

Ati fi de acord cu extinderea sistemului si in alte zone ale orasului?

Nu puteti vedea rezultatele acestui sondaj, pana cand nu votati . Va rugam sa va logati si sa va exprimati votul dvs. pentru a vedea rezultatele acestui sondaj.
Voteaza Vizitatorii nu pot vota

#81 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 07 ianuarie 2013 - 12:25

Vezi postareacseh_17, la 07 ianuarie 2013 - 01:02, a spus:

Care simbolic? Pai bunicul meu pentru jumatate de an a platit 130 de lei acum 2 ani pe Brandusei. Daca asta e simbolic, cat este cel normal?



Eu stiu ca un abonament din asta face 50 de lei pe an. Chiar nu e mult.
http://www.telpark.ro/tarife.html
0

#82 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 07 ianuarie 2013 - 12:32

Vezi postareacseh_17, la 07 ianuarie 2013 - 02:44, a spus:

Adica mergi pe o strada unde 90% dintre cei care parcheaza sunt riverani, la care le dai abonament gratis. Deci pui omul pe drum. Asta odata.

Iar 2, dintre acei 10% sigur altii 80% nu-si vor lua tichet deoarece pe acolo picior de controlor si cauciuc de remorcher nu va trece, iar din ramasita de 20%, 90% au abonament pe tot orasul. Deci daca luam caz concret de 100, atunci din 10 non riverani, 8 nu cumpara tichet, iar din cei 2, 1.90 au abonament :rad_masa: Asta insemnand ca pentru 0.1 oameni pui Telpark? :rad_masa:

JUST WHY?


Nu stiu sa se bazeze cineva pe asemenea calcule. Oare chiar s-a constatat ca 8 din 10 nu cumpara tichet? Cifrele par mai degraba din burta.
0

#83 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 07 ianuarie 2013 - 12:49

Nusunt cifre oficiale, ci sunt numere pe care le-am calculat eu (deci nu chiar din burta) din ceea ce vedeam acum 2 ani pe acea strada. Deatunci bunicii s-au mutat la sat, si nu am mai trecut pe acolo.
Era usor de numarat. Cine avea abonament era lipit, iar cine avea tichet, tebuia afisat la vedere. Nu aveai nici unul, erai blatist. (plata cu SMS, nu era introdus inca).
0

#84 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5995
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 09 ianuarie 2013 - 10:03

Un articol interesant, bine documentat:

Citeaza

Telpark - o ţeapă demnă de manual!

Sistemul "Telpark" de parcare din Timişoara, care va deveni în curând istorie, ar putea figura într-un manual al ţepelor pe bani publici trase în România anilor '90. Pe bază de relaţii interpersonale de o sorginte mai degrabă siciliană decât timişoreană, unii s-au umplut buzunarele, iar timişorenii au fost minţiţi că au parte de un sistem de parcare "civilizat, fără de care s-ar instala haosul în oraş".

Din banii încasaţi timp de 14 ani de la şoferi nu a fost construită nici măcar o parcare nouă. Conducerea actuală a municipalităţii doreşte să desfiinţeze Telpark-ul şi să-l schimbe cu un alt sistem, mai transparent. Gratis nu se va putea parca în Timişoara, o astfel de variantă fiind exclusă din orice oraş aglomerat contemporan. Totuşi, ar fi bine măcar să ştim ce se întâmplă cu banii. Primul pas a fost deja făcut: societatea ADP (Administrarea Domeniului Public), cea care gestiona sistemul de parcare, a fost decapitată şi absorbită de Drumurile Municipale.

Pe la sfârşitul anilor '90, modul de parcare în oraşul de pe Bega nu era încă o problemă atât de stringentă, dar numărul de autoturisme dădea semne serioase de creştere. O idee încolţită în minţile isteţe ale unor apropiaţi ai primăriei, mult plimbaţi prin oraşul maghiar Szeged, cu care Timişoara s-a înfrăţit oficial la începutul anului 1998, avea să dea roade foarte bogate pentru iniţiatori. "Ce-ar fi să cumpărăm licenţa de sistem de parcare de la Szeged şi să facem şi noi un ban?" pare a fi întrebarea care a stat, de fapt, la baza implementării acestei fantezii cu tichete.

S-a încropit în graba mare firma Huropark SRL, având ca acţionari o firmă timişoreană şi două maghiare, care a început să strângă roadele unei asocieri scump plătite de timişoreni. Licenţa Telpark a costat 75.000 de dolari, iar programele şi know-how-ul, încă 50.000 de dolari. Huropark, care avea ca singur acţionar român firma Veltona (unul dintre cei doi patroni era Nagy Vencel, un apropiat al fostului director ADP, Liviu Barbu) şi nu mai mult de doi angajaţi, s-a asociat în participaţiune cu ADP, devenind părtaşă la beneficiile sistemului Telpark în proporţie de 26 la sută, pe timp de cinci ani, din 1998 până în 2003.

Despre banii încasaţi din parcări nu se mai ştie nimic, pentru că în investiţii noi aceştia nu se regăsesc. De fapt, conform unui control al Gărzii Financiare, în tot acest timp, Huropark şi-a tras în conturi în jur de 40 la sută din profitul brut al Telpark.

Bun pentru import
În timp ce timişorenii erau aburiţi că sistemul de parcare a fost "importat" şi în alte oraşe din România, municipalităţile din Satu Mare (2001) şi Târgu Mureş (1999), care au muşcat momeala, nu au mai ştiut cum să scape de el. În contul Huropark au mai intrat, însă, vreo 80.000 de dolari de la Satu Mare şi alte 40.500 de dolari (plus TVA) de la Târgu Mureş, dar aceste asocieri s-au încheiat prost, ori prin procese, ori prin rezilierea contractelor de asociere.

Doar la Timişoara, sistemul i-a făcut pe băieţii deştepţi să prospere. Un calcul din anul 2006 arată că din cele 13,7 milioane de lei încasate de la implementarea sistemului, pentru amenajarea de parcări s-au folosit doar 2,6 milioane. Pe parcursul a şase ani, profitul net a ajuns la aproape 4,5 milioane de lei. În perioada 2008-2012, conducerea ADP a fost foarte reticentă în oferirea de detalii asupra banilor investiţi în parcări.

Huropark e istorie
După ce şi-a umplut teşchereaua, Huropark SRL a devenit, pas cu pas, istorie. Mai întâi, în martie 2003, şi-a mutat sediul din clădirea ADP de pe malul Begăi, pe strada Paris 2A, cu totul întâmplător, lângă cel al firmei Veltona. De unde până atunci avusese ca acţionari două firme maghiare, Varimex KFT din Miskolc şi Szepark Szegedi Parkolasi KFT din Szegd, cu reprezentanţi doi cetăţeni maghiari, în anul 2005, se constată o schimbare: toate cele trei firme asociate în Huropark sunt reprezentate legal de Nagy Vencel şi Nojidar Tomici, care devin administratori pe o perioadă nelimitată.

În 29 mai 2011, Huropark este lichidată de cei Nagy Vencel şi dispare în negura istoriei, după ce şi-a încheiat misiunea de căpuşare a bugetului local. "Întrucât societatea nu deţine active, nu se pune problema transmiterii dreptului de proprietate asupra vreunui bun aparţinând societăţii", se arată în actul din Monitorul Oificial.

Ce-am avut şi ce-am pierdut...
De fapt, de-a lungul existenţei sistemului Telpark, nici măcar nu s-au edificat parcări, singurele investiţii fiind stâlpii cu inscripţia Telpark amplasaţi la capetele a sute de străzi din Timişoara şi câteva sute de metri pătraţi de asfalt. S-a plătit un bir şi cam atât. ce va face, în continuare, municipalitatea?

"Am decis desfiinţarea sistemului de parcare Telpark, dovedit extrem de neagreat de către timişoreni. Evident, în locul lui, va trebui să instituim un altul. Îmi doresc ca noul sistem să fie în cât mai bun acord cu aşteptările timişorenilor", susţine primarul Nicolae Robu, care ar vrea ca sistemul timişorean să se bazeze pe cele mai avansate tehnologii în domeniu.

Ce fac alţii?
Oraşele româneşti mari şi-au implementat, în mare parte, propriile lor sisteme de parcare, la fel ca şi cele din străinătate. Cam peste tot, au fost construite parcări noi, subterane, dar şi supraterane, ceea ce ne face să ne dăm seama că suntem cam în urmă în această privinţă. Mai peste tot, parcarea în centrele istorice ale oraşelor este destul de costisitoare şi se bazează pe parcometre, care acceptă şi fracţiuni de oră.

În privinţa utilizării domeniului public pentru parcare, adică a unei benzi din străzile obişnuite, la Craiova, de exemplu, fiecărui posesor de autoturism i se percepe o taxă suplimentară, care se încasează o dată cu achitarea impozitului pentru maşină. La Arad, la Cluj şi în alte oraşe există parcometre. Municipalităţile îi taxează, în general, modic, pe riverani. Aşa se face că, dacă vestea bună este că am scăpat de caracatiţa Telpark, este greu de crezut că vom avea parte, în Timişoara, de parcare gratuită, dar am putea avea avantajul de a şti ce se întâmplă cu banii noştri.

sursa
0

#85 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 09 ianuarie 2013 - 14:02

Foarte bun. Totusi nu acopera o parte din subiect: primaria din Szeged a fost complice la afacere?
0

#86 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5995
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 09 ianuarie 2013 - 14:36

Poate ne spune cineva care intelege limba maghiara ce scrie aici: http://www.szepark.hu/
Eu am cautat prin varianta in engleza (ce pare neactualizata din anul 2007-2008) a site-ului dar nu am gasit informatii despre actionari.
0

#87 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 09 ianuarie 2013 - 15:28

Ok. Se pare ca pestele de la cap se impute vorba vine!

Este un anunt, conform careia este prezentat ca din 2007 cele 2 orase au inchiat un parteneriat cum ca cele 2 orase pot folosi tichetele din orasul opus pentru a parca legal. Asta stiam si pana acum.
Insa scrie ca din 2011 a cam crescut numarul celor care parcheaza cu tichete si abonamente romanesti in Szeged, desi intelegerea spunea ca doar masinile cu numere romanesti pot folosi tichete si abonamente romanesti. Ca urmare cei care vor fi prinsi in continoare vor avea de platit o suprataxa de cateva ori diferenta.

Cam atat este despre TM ce ne poate interesa. Asa la o prima aruncare de privire prin toate filele siteului nu am gasit altceva ce ne-ar interesa.


Insa si asa cred, ca astfel de nereguli, ar fi putut duce la prabusirea unei colaborari sau sustineri a maghiarilor. Sincer nu inteleg ADP cum putea elibera abonamenta la masini cu numere de HU?
0

#88 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10520
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 09 ianuarie 2013 - 15:38

Nu inteleg de ce un oras ar accepta ca banii pt parcare sa ii incaseze alt oras. Nu are logica. :eusa_think:
0

#89 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 09 ianuarie 2013 - 15:55

Vezi postareacseh_17, la 09 ianuarie 2013 - 15:28, a spus:

..... Sincer nu inteleg ADP cum putea elibera abonamenta la masini cu numere de HU?

Cred ca e vorba de altceva, anume: administratia din Szeged accepta numai masini romanesti parcate cu tichete romanesti, nu si masini maghiare, care - pare-se - aduceau tichete dion Timisoara ca erau mai ieftine.

Adica fiecare poate parca cu tichete aduse de acasa. Probabil ca nici timisorenii nu pot parca in Timisoara cu tichete cumparate din Szeged.
0

#90 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29759
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 09 ianuarie 2013 - 22:12

Si din cate stiu, abonamentele nu erau valabile, nici tichetele pe o perioada mai mica de timp. Se acceptau doar tichete pe o zi. Oricum, ce chestie idioata sa paltesti o suma inventatorului sistemului (un rahat de tichet si niste table montate pe stalpi), de parca orasele ce folosesc parcomate in lumea asta mare, platesc vre-o suma inventatorului acestora. Extrapolând, mare noroc ca RATT-ul nu trebuie sa plateasca o suma inventatorului primului bilet. :wacko:
0

#91 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 10 ianuarie 2013 - 13:21

Vezi postareaaristotelro, la 09 ianuarie 2013 - 15:55, a spus:

Cred ca e vorba de altceva, anume: administratia din Szeged accepta numai masini romanesti parcate cu tichete romanesti, nu si masini maghiare, care - pare-se - aduceau tichete dion Timisoara ca erau mai ieftine.

Adica fiecare poate parca cu tichete aduse de acasa. Probabil ca nici timisorenii nu pot parca in Timisoara cu tichete cumparate din Szeged.



Exact! Insa intrebare era una personala. Cand eu vin cu o masina cu numere HU si vreau sa imi fac un abonament, cei de la ADP de ce acceptau? Sa nu imi spuneti ca nu stiau ca e ilegal...
0

#92 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29759
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 10 ianuarie 2013 - 20:05

Nu cred ca era nicio ilegalitate eliberarea unui abonament pentru un vehicul inmatriculat in alta tara. (Ca ce chestie? Banu' lor nu circula?) Ilegal era sa parchezi cu un abonament romanesc in Ungaria cu un vehicul inmatriculat in Ungaria. Dar, repet, eu stiu ca nu se tinea cont de abonamente ci doar de tichete de o zi (informatia o am de la cineva de la ADP), asa ca probabil era o greseala in articol.
0

#93 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 29759
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 13 ianuarie 2013 - 12:18

Din surse interne ADP am aflat ca deocamdata sistemul ramane asa cum era, dar se vor unii cu SDM.
0

#94 Useril este offline   aristotelro 

  • Membru senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 383
  • Inregistrat: 15 noiembrie 11
  • Sexul:masculin

Postat 14 ianuarie 2013 - 07:55

Vezi postareaFlorin.B RATT, la 13 ianuarie 2013 - 12:18, a spus:

Din surse interne ADP am aflat ca deocamdata sistemul ramane asa cum era, dar se vor unii cu SDM.


Mai mult: la radio exista o campanie de informare a ADP cum ca se pot face abonamente de parcare pe 2013 si sunt valabile pana la 31 decembrie.
0

#95 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10520
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 14 ianuarie 2013 - 11:05

Hmmm.... Inca o realizare bifata pe lista de promisiuni a lui Robu. :eusa_think:

Macar sa nu mai fie TP in tot orasul, sa fie doar in centru. Eventual parcarile de resedinta NOI sa fie cu TP de resedinta, chiar si 24h/7zile.

Aceasta postare a fost editata de Doppler: 14 ianuarie 2013 - 11:06

0

#96 Useril este offline   Bobby 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1180
  • Inregistrat: 14 iulie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 17 ianuarie 2013 - 23:20

Barierele de la parcarea mica din Piata 700 au disparut (au disparut inclusiv mecanismele de actionare, ramanand doar suruburile in beton si niste fire), iar ghereta aia mica are obloanele trase... :eusa_think:
0

#97 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5995
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 18 ianuarie 2013 - 09:40

la acea parcare, pe ticket scria numele unei alte firme, care cica opera parcarea in numele ADP.
0

#98 Useril este offline   ccos_77 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 07 noiembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 18 ianuarie 2013 - 13:58

Vezi postareaMHN, la 18 ianuarie 2013 - 09:40, a spus:

la acea parcare, pe ticket scria numele unei alte firme, care cica opera parcarea in numele ADP.

Ala sa fie spatiul din Piata 700 dat la schimb pentru acvariu?

Bine ca s-a refacut parcarea si s-a amplasat panoul de informare...:)
0

#99 Useril este offline   MHN 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 5995
  • Inregistrat: 29 noiembrie 09
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:Infrastructura & Investitii

Postat 18 ianuarie 2013 - 15:50

S-ar putea sa fie unul dintre acele spatii oferite la schimb.
0

#100 Useril este offline   Doppler 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10520
  • Inregistrat: 14 februarie 11
  • Sexul:masculin

Postat 22 ianuarie 2013 - 16:21

Parcare SF:

Citeaza

Timisoara va avea sistem de parcare ca-n San Francisco! Vezi cu ce inlocuieste Primarul Nicolae Robu TelPark-ul si cand, ca bani habar n-are de unde ia!

TIMISOARA. Timisorenii care locuiesc la periferie nu vor mai plati parcare, iar cei care vor sa parcheze in centrul orasului vor putea afla, prin intermediul telefonului, unde sunt locuri disponibile sa-si lase masinile. Mai mult, parcarea se va putea plati la Timisoara doar prin SMS, iar celebrele tichete vor disparea. Raman insa abonamente, insa nu se stie inca cum se vor plati.
...
“Va fi cu certitudine un sistem de parcare mai corect in raport cu cetatenii, asta insemnand, spre exemplu, ca in unele zone mai periferice in care acum se plateste taxa pentru stationare nu se va mai plati. Asta inseamna si ca vom avea un numar mai mare de zone de tarifare decat cel actual. Zonele din ultra-centrul orasului vor avea tarif de parcare mai ridicat”, a explicat primarul Nicolae Robu.
...
“Intentia este ca plata sa se faca numai cu ajutorul telefonului, pentru ca toata lumea are telefon si nu are sens sa cheltuim bani in anul 2013 pentru parcometre sau sa platim oameni sa vanda tichete. N-are rost sa-l facem pe cetatean sa se deplaseze pana in punctele unde ar putea sa-si cumpere tichetul de parcare. Pe de alta parte, dorim ca pe telefon sa poata aparea adresa celei mai apropiate parcari si distanta pana la ea, tariful de parcare si cate locuri libere sunt”, a completat Robu.
...
Primarul Timisoarei vrea sa scape si de sistemul de ridicare a masinilor parcate ilegal. Robu ameninta ca se va termina cu afacerea ridicarii de masini, pentru ca “ea a produs cele mai mari nemultumiri timisorenilor”.

Noul sistem de parcare nu a fost inca definit in totalitate. Cert este ca nu se va schimba peste noapte. Executivul Primariei Timisoara da asigurari ca TelPark-ul va disparea in cateva luni.

“Asta nu se va intampla peste noapte. Pana cand achizitionam sistemul cu toate aceste facilitati va trece ceva vreme, un numar de luni de zile. La informarea pe care mi-am facut-o, am ajuns la concluzia ca acesta e cel mai modern sistem de parcare care exista. Acum se defineste tehnic acest sistem”, a spus primarul Timisoarei.

Edilul spera ca din luna martie vom putea plati parcarea prin noul sistem. “Vreau de la 1 martie sa intre tot, mai putin toate facilitatile bazate pe tehnologie”, a conchis Robu.

Primarul Nicolae Robu a declarat senin ca nu stie de unde va face rost de bani ca sa cumpere sistemul.

opinia timisoarei

Intrebari:
Strainii cu telefoane in roaming cum platesc parcarea?
Cei care chiar nu au celular sau au o virsta care nu le permite sa investe sa foloseasca telefonul pt altceva in afara de apeluri cum parcheaza?
Cine nu plateste cum o sa fie sanctionat? De exemplu imi demontez placile cu numerele de inmatriculare daca masina tot nu o sa fie ridicata.

Ramin convins ca parcarile din zona centrala o sa fie pline IN CONTINUARE de masini care parcheaza pe gratis.

Aceasta postare a fost editata de Doppler: 22 ianuarie 2013 - 16:32

0

Arata acest topic


  • (13 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi