Reteaua de alimentare a troleibuzelor
#163
Postat 29 septembrie 2020 - 20:37
#164
Postat 10 octombrie 2020 - 19:02
#165
Postat 10 octombrie 2020 - 20:21
#166
Postat 19 noiembrie 2020 - 19:12
#167
Postat 19 noiembrie 2020 - 19:21
#168
Postat 19 noiembrie 2020 - 20:07
La un moment dat când eram prin zonă mă gândeam la o potențială extindere a rețelei de troleibuze prin zona Bastionului.
Ar fi o soluție reabilitarea și inversarea sensului străzii Vasile Goldiș pentru permiterea circulației pe sensul Poștă -> Punctele Cardinale. Sensul opus poate fi implementat pe Martin Luther.
Aceasta postare a fost editata de Buraddo23: 19 noiembrie 2020 - 20:15
#169
Postat 19 noiembrie 2020 - 20:38
#170
Postat 20 noiembrie 2020 - 00:19
Infra, la 19 noiembrie 2020 - 19:12, a spus:
Nu se stie, sa vedem in primavara ce va rezulta dupa expertizele ce le va face actualul primar, poate revine str. Cluj cum era la 3 benzi + una dedicata sens invers...sau poate nu...
Oricum prioritar ar fi schimbarea infrastructurii de cabluri si macaze, ca treleibuzele se se miste mai repede si sa nu mai fie probleme de cabluri rupte sau macaze defecte.
Infra, la 19 noiembrie 2020 - 19:21, a spus:
ar putea si cu ele pe fir, daca ar avea infrastructura potrivita. Am mai vazut orase unde troleibuzul trecea prin astfel de tunele. Inclusiv si la Iulius in pasaj ar fi loc de cabluri (H=5m).
#171
Postat 20 noiembrie 2020 - 00:22
Nici nu ar fi nevoie sa circule asa de mult pe diesel, ar putea sa circule pe reteaua existenta, via Piata Marasti, unde as desfiinta statia de taxi si as face o statie mare de transbordare pentru mijloace de transport, cu doua "peroane". Si cu conexiunea intre Posta Mare si Bastion realizata, mai o bucata de retea adaugata prin zona Lipovei, si am putea avea linia E2 sub forma de troleibuz. Sau prelungind reteaua de la garajul de troleibuze mai departe, ar putea deveni si linia 3/E3 troleibuz. Dar cred ca deja deviez serios Macar linia 14 ar putea avea capatul schimbat de la Baritiu, sa fie prelungita pana in Piata Iuliu Maniu. Reteaua exista si nu cred ca e nevoie de atatea troleibuze la Baritiu, ar avea mai multi calatori din Iosefin si Sagului
#172
Postat 20 noiembrie 2020 - 01:01
De asemenea, eu cred ca E2 si 16 se pot completa reciproc, E2 conecteaza rapid Lipovei de sud in timp ce linia 16 eu o vad ca o linie care sa comecteze Torontalului si Aradului la sudul zpnei centrale, la centrele universitare, Spitalul Judetean si cartierele din sud. Imi cer scuze daca am deviat.
#173
Postat 23 noiembrie 2020 - 18:32
O prelungire la linia 16 care sa o faca sa uneasca Sudului cu Torontalului si Aradului ar transforma-o automat intr-o linie Expres...
In schimb, folosind traseul curent, s-ar putea face o bucla prin Complexul studentesc, si o linie cu o lungime mai scurta care sa ajunga in sud pana la str. Cluj si sa se intoarca pe la Sala Olimpia, iar in nord pana spre Torontalului/Aradului. S-ar putea chiar folosi infrastructura existenta, cu mici modificari, daca in loc sa treaca pe la Posta Mare, ar merge fie pe Parvan -> Electro -> Catedrala (sau Piata I.C. Bratianu -> Primarie -> Catedrala) -> Spitalul de Copii -> Piata 700 si de acolo mai departe spre Aradului/Torontalului etc. Astfel, ar uni Complexul Studentesc cu partea de nord a orasului (si cele 2 retele separate de troleibuze) - dar avand in vedere ca deja exista E2, slabe sanse...
Ideea cu linia 14 care sa treaca Podul Muncii si sa ajunga pana la Piata Iuliu Maniu nu e rea... Infrastructura exista deja, doar ca deja exista o alta linie care uneste Aradului/Mall cu Sagului (E1)
#174
Postat 24 noiembrie 2020 - 00:41
Paul85, la 23 noiembrie 2020 - 18:32, a spus:
Ar necesita maxim un troleibuz in plus pe linie, si da, exista E1, dar E1 vine mult mai rar, si uneste Sagului DOAR cu Gara/Torontalului/Aradului/Mall. 14 ar aduce un plus de frecventa, si ar facilita conexiunea si cu zonele Jiul, Piata 700 (un nod de conexiune important), Piata Marasti, Lipovei si chiar Dumbravita
#175
Postat 24 noiembrie 2020 - 11:20
#176
Postat 25 noiembrie 2020 - 20:07
#177
Postat 25 noiembrie 2020 - 23:44
#178
Postat 12 aprilie 2021 - 21:35
Desigur ca in bugetul local troneaza ca si cap de lista achizitia a 55 buc troleibuze de 12m (si nu m-as mira sa se ceara acea autonomie de 200km ce o vroia micRobu) prin PNRR, cand prin aceasta platforma, pe langa ca se puteau achizitiona cateva bucati de 18m, se putea achizitiona cativa km de cabluri si cateva sute de console si zeci de macaza pentru a putea inlocui macar o parte din cele existente. Dar na... se pare ca vom repeta aceasi greseala din 2008, trolee noi pe cabluri vechi, vorba aia luam caruta dar n-avem caii. Aplauze administratorilor eficienti a orasului.
#179
Postat 15 aprilie 2021 - 14:24
Deduc din acest incident ca substatia raspunzatoare de acest sector nu are siguranta de avarie.
#180
Postat 15 aprilie 2021 - 23:04
dan.s, la 15 aprilie 2021 - 14:24, a spus:
Deduc din acest incident ca substatia raspunzatoare de acest sector nu are siguranta de avarie.
Vre-un Dorel o fi pus o siguranta care sa "tina"... si sa nu mai sara des
Ca in clipul asta
Lasand gluma la o parte, e un semnal cat se poate de clar ca uzura retelei si a conductorilor in special e destul de avansata, firele find mai subtiri la un scurt-circuit ce apare departe de punctul de alimentare nu genereaza un curent suficient de mare care sa duca la declasarea / arderea sigurantei de pe acel circuit.
Aceasi poveste si cu substatiille de tractiune care alimenteaza si zone care in mod normal sunt alimentate de substatiile vecine - din cauza lungimi mai mari - la cel mai indepartat punct al retelei alimentate de substatia respectiva curentul in cazul unui scurtcircuit nu duce la declasarea / arderea sigurantei.
E chestie de fizica elemetara.