Calea ferată Timisoara - Cenad – Szeged (fara finantare) - in studiu de (pre)fezabilitate
#141
Postat 08 februarie 2019 - 12:56
Sper şi eu că vom dezvolta legăturile cu Serbia,dar să nu uităm şi de cele (pe hârtie)cu Ungaria.
#142
Postat 08 februarie 2019 - 13:27
#143
Postat 08 februarie 2019 - 13:40
Deci cel puțin de la începutul lui 2018.
Legat de legăturile pe cale ferată, doar cu Serbia nu are România trenuri de călători, în rest cu toate țările vecine există cel puțin un tren.
Așa cum MAV-ul poate pune la dispoziție material rulant propriu pentru traficul de frontieră (de scurt parcurs, mă refer), așa și CFR-ul ar trebui să poată oferi o soluție în privința asta.
Aceasta postare a fost editata de Vertigo: 08 februarie 2019 - 14:02
#144
Postat 02 iunie 2020 - 15:40
Sper ca până în 2025-2030 măcar să se realizeze această legătură,poate avem norocul să intrăm în Schengen anul viitor...
#145
Postat 13 iunie 2020 - 14:47
Janto A., la 02 iunie 2020 - 15:40, a spus:
Sper ca până în 2025-2030 măcar să se realizeze această legătură,poate avem norocul să intrăm în Schengen anul viitor...
Nicio sansa pentru acest proiect. Din contra, am fost surprins sa constat, pe urmatorul exercitiu financiar european, ca prioritate a retelei TEN-T, electrificarea si modernizarea la 160km\h si 200km\h viteza maxima proiectata, a magistralei internationale CF 922-Timisoara-Stamora Moravita: Parlamentul European a aprobat noi proiecte de infrastructura prin CEF (cred ca va necesita topic separat). Corelat cu Coridorul Feroviar Orient-Est Mediteranean (Coridorul IV Sud), Timisoara ar putea deveni un nod de transport feroviar de mare viteza major in estul Europei.
Aceasta postare a fost editata de Pablo: 13 iunie 2020 - 14:50
#146
Postat 14 iunie 2020 - 20:14
Interesant ar fi o solutie ca si in Lille, unde au baietii 2 gari. Una "normala", net superioara fata de a noastra, folosita pentru trenurile IC si restul, mai ales interne. Si au o gara TGV care leaga Franta de restul Europei prin trenuri de mare viteza. Belgia, Olanda, Germania, toate trecand prin Lille, inclusiv Thalys.
#147
Postat 14 iunie 2020 - 21:36
cseh_17, la 14 iunie 2020 - 20:14, a spus:
Interesant ar fi o solutie ca si in Lille, unde au baietii 2 gari. Una "normala", net superioara fata de a noastra, folosita pentru trenurile IC si restul, mai ales interne. Si au o gara TGV care leaga Franta de restul Europei prin trenuri de mare viteza. Belgia, Olanda, Germania, toate trecand prin Lille, inclusiv Thalys.
Dacă te referi la Gara de Nord, e cuprinsă pentru modernizare în proiectul Coridorului IV, inclusiv un nou corp de clădire destinat călătorilor. Gara Timișoara Sud mă gândesc că va fi și ea modernizată (în scenariul optimist), nu mă pot pronunța până când proiectul tehnic complet cu analiza cost/beneficiu și variantele de traseu nu e definitivat.
#148
Postat 15 octombrie 2020 - 15:57
Sper ca domnul Alin Nica să fie mai deschis față de acest proiect,poate primim și finanțare Europeană prin ADR VEST.
https://i.ibb.co/SmxVzJX/utakEN.jpg
#149
Postat 12 noiembrie 2021 - 21:25
https://www.ziuadeve...te-spre-szeged/
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de Janto A.: 12 noiembrie 2021 - 21:26
#150
Postat 13 noiembrie 2021 - 09:34
Aceasta postare a fost editata de Elphax: 13 noiembrie 2021 - 09:37
#151
Postat 13 noiembrie 2021 - 11:12
Fără supărare, dar ce treabă au migranții cu aceste proiecte?
#152
Postat 14 iunie 2024 - 08:13
Citeaza
Regionala de Căi Ferate Timișoara a lansat o licitație și caută un constructor care sa facă reparații pe această linie care pe multe porțiuni încă mai are traverse din lemn. Lucrările ar urma sa se faca pe segmentul Dudeștii Noi – Biled – Satu Nou, întrucât starea de degradare a căii ferate pune în pericol siguranța circulației.
„Lucrările necesare a se executa pentru restabilirea parametrilor instrucționali ai căii constau în înlocuirea șinei, înlocuirea traverselor de beton, a traverselor speciale pentru aparate cale și a traverselor speciale pentru poduri, confecționare cupoane de tranziție, confecționare contrașine, înlocuirea aparatelor de cale, defrișări, realizare prisma de piatră spartă, evacuare pământ, etc„, se arată în documentația postată în Sistemul de Achiziții Publice.
Valoarea contractului este estimată la 17.866.706 lei fără TVA, adică peste 4 milioane de euro cu TVA.
Firmele interesate își pot depune ofertele până în 16 iulie, iar cea declarată câștigătoare va avea la dispoziție aproape 7 luni să termine lucrările.
#153
Postat 11 iulie 2024 - 19:44
In sedinta de Guvern de joi, s-a luat decizia semnarii unui memorandum intre Romania si Ungaria, pentru reluarea circulatiei feroviare intre cele doua tari.
Este nevoie de refacerea infrastructurii si reconstructia podului de la Cenad,se va reduce astfel distanta pana la Szeged cu 60km.
Legatura feroviara directa cu Szeged si mai departe spre Budapesta va propulsa turistic si economic Timisoara, plus ca se va deschide si apetitul pentru exinderea legaturii spre Novi Sad si conturarea unui circuit, prea frumos, nu!?
Aceasta postare a fost editata de corco: 11 iulie 2024 - 19:51
#154
Postat 11 iulie 2024 - 19:49
Sper sa vedem investitia realizata in acest deceniu, ca m-am saturat sa citesc articole pe acest subiect de 6 ani incoace (De cand urmaresc tema), si sa nu se concretizeze fizic nimic.Acum e sansa noastra, fiind totul aprobat, dar, ungurii tot nu au construit acel pod feroviar peste Tisa din Szeged, asadar, trenurile vor opri tot in Szegedul Nou (malul "banatean" al orasului).
#155
Postat 11 iulie 2024 - 20:19
#156
Postat 11 iulie 2024 - 20:56
Daca va fi o ruta oferita la un pret competitiv, sunt sigur ca si trenul va avea "fanii" sai. Plus ca actualmente, cine nu are masina personala, ajunge cam greu la Szeged (Este doar Flixbus, din cate stiu, sau tren cu schimbare la Bekescsaba).
#157
Postat 18 august 2024 - 10:34
#158
Postat 30 august 2024 - 09:21
Proiectul a depasit fazele initiale si pare eligibil, cheia este optinerea finantarii, la ce nivel a ajuns acest proiect este o chestiune de timp
De altfel o linie ferata electrificata dubla de viteza (160km/h) Timisoara-Szeged va fi primul proiect major din Euroregiunea DKMT din care facem parte si noi
Citeaza
Pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar refacerii legăturii feroviare Timișoara – Szeged va fi depusă o cerere comună de finanțare prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR
sursa
#159
Postat 27 noiembrie 2024 - 18:57
Citeaza
De asemenea, în zona Cenad – Sânnicolau Mare se intenționează deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei cu Ungaria pentru traficul greu, pentru ca șoferii de tiruri și camioane să nu mai ocolească zeci de kilometri ca să ajungă la Nădlac.
Miercuri, Consiliul Județean Timiș a aprobat prin vot cofinanțarea proiectului pentru conexiunea Timișoarei cu Szegedul pe calea ferată. Obiectivul de infrastructură va fi făcut 80% cu bani europeni prin Programul Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR).
În plus, într-un alt proiect, CJ Timiș intenționează să construiască un pod rutier pentru traficul greu și o centură ocolitoare pentru comuna Cenad.
”Este vorba de un proiect pe fonduri transfrontaliere, o legătură între Timișoara și Szeged. Și va spun în premieră, cred, inclusiv deschiderea unui punct de trecere a frontierei pentru traficul greu în județul Timiș.
Timișul, în zona Cenad – Sânnicolau, zona aceea a județului Timiș este, practic, izolată, și se consumă mult timp, foarte mulți kilometri sunt de parcurs până la Orțișoara, urcarea pe autostradă, și după aia întoarcerea până la Nădlac… Vorbim despre un ocol de 100 km, când, de la Sânnicolau Mare până la Szeged, în linie până la A1, până la autostrada care leagă România de Ungaria, are 17 kilometri linie dreaptă pe traseul pe care îl dorim noi acum.
Deci, acest tren, dar și un pod peste Mureș și un punct de trecere a frontierei pentru traficul greu sunt, în viziunea noastră, prioritare în mandatul acesta”, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.
Podul va fi construit cu bani de la Ministerul Transporturilor, atrași din fonduri europene. În cazul în care se păstrează traseul căii ferate „Szeged-Timișoara Dream Railway” așa cum este propus in cererea de finantare, se va construi un pod feroviar distinct de podul rutier de la Cenad destinat traficului greu cu ieșire din județul Timiș. Pentru acesta din urms s-a depus deja o cerere de finanțare de către CJ Timiș, în cadrul programului INTERREG VI-A Romania-Ungaria 2021-2027. Licitațiile vor avea loc doar după obținerea finanțărilor.
”Podul, care este într-un stadiu destul de avansat în faza de licitație, dacă nu mă înșel, pentru studiul de fezabilitate are finanțare europeană prin Ministerul Transporturilor, dar, fiind extrem de important, indiferent de suma de care avem nevoie din fonduri europene sau de eventuale situații în care este subcontractare pe zona de fonduri europene, va trebui sa găsim fonduri proprii, să investim în acest obiectiv extrem de important, strategic as spune, pentru a lega nordul județului cu autostrada, la o distanta de 17 km. Ar fi extrem de eficient, din punct de vedere economic așa ceva”, a mai spus Simonis.
Podul de la Cenad, peste Mureș, a fost inaugurat în 15 noiembrie 1857 și făcea legătura între Timișoara și Szeged, iar de aici mai departe spre Budapesta și Viena. Acest pod a fost dinamitat la finalul Primului Război Mondial.
Aceasta postare a fost editata de Pablo: 27 noiembrie 2024 - 19:13
#160
Postat 27 noiembrie 2024 - 20:58
Interesant, la punctul de trecere al frontierei se negociaza sa permita si trafic greu, deci tiruri,deci va fi afectat direct DN6 care traverseaza multe localitati si nu e bine deloc, atentie ca necesita centuri ocolitoare sau un eventual un nou drum de legatura care sa se descarce in A1
separat de DN6.
Am deviat de la Linia CF care este chiar de vis, o fac deja si autoritatile dar na poti visa frumos ca nu costa nimic, daca se optine finantare pentru proiectul CF
directia de dezvoltare pe termen mediu si
lung se fixeaza pe Szeged-Budapesta-Viena, de ce nu am putea propune in Guvern o linie de mare viteza cum fac sarbii dinspre Novi Sad,
zic si eu.
Aceasta postare a fost editata de corco: 27 noiembrie 2024 - 21:08