STP Timișoara Forum: Calea ferată Timisoara - Cenad – Szeged - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (9 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Calea ferată Timisoara - Cenad – Szeged (fara finantare) - in studiu de (pre)fezabilitate

#141 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 578
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 08 februarie 2019 - 12:56

Totuşi,până la Szeged avem atât autostradă,cât şi un drum național.Pe când acesta până la Foeni e un drum județean,cu o parte bună,iar alte bucăți mai proaste.
Sper şi eu că vom dezvolta legăturile cu Serbia,dar să nu uităm şi de cele (pe hârtie)cu Ungaria.
0

#142 Useril este offline   Chagall 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10295
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:nespecificat

Postat 08 februarie 2019 - 13:27

De cand exista aceasta legatura de bus intre Timisoara si Szeged ?
0

#143 Useril este offline   Vertigo 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 30 iunie 13

Postat 08 februarie 2019 - 13:40

Anul trecut la început de martie am călătorit între Viena și Timișoara cu Flixbus.
Deci cel puțin de la începutul lui 2018.

Legat de legăturile pe cale ferată, doar cu Serbia nu are România trenuri de călători, în rest cu toate țările vecine există cel puțin un tren.

Așa cum MAV-ul poate pune la dispoziție material rulant propriu pentru traficul de frontieră (de scurt parcurs, mă refer), așa și CFR-ul ar trebui să poată oferi o soluție în privința asta.

Aceasta postare a fost editata de Vertigo: 08 februarie 2019 - 14:02

1

#144 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 578
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 02 iunie 2020 - 15:40

A trecut încă un an,iarăși s-au vehiculat proiecte,promisiuni,care au rămas pe hârtie..
Sper ca până în 2025-2030 măcar să se realizeze această legătură,poate avem norocul să intrăm în Schengen anul viitor...
2

#145 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3440
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 13 iunie 2020 - 14:47

Vezi postareaJanto A., la 02 iunie 2020 - 15:40, a spus:

A trecut încă un an,iarăși s-au vehiculat proiecte,promisiuni,care au rămas pe hârtie..
Sper ca până în 2025-2030 măcar să se realizeze această legătură,poate avem norocul să intrăm în Schengen anul viitor...


Nicio sansa pentru acest proiect. Din contra, am fost surprins sa constat, pe urmatorul exercitiu financiar european, ca prioritate a retelei TEN-T, electrificarea si modernizarea la 160km\h si 200km\h viteza maxima proiectata, a magistralei internationale CF 922-Timisoara-Stamora Moravita: Parlamentul European a aprobat noi proiecte de infrastructura prin CEF (cred ca va necesita topic separat). Corelat cu Coridorul Feroviar Orient-Est Mediteranean (Coridorul IV Sud), Timisoara ar putea deveni un nod de transport feroviar de mare viteza major in estul Europei.

Aceasta postare a fost editata de Pablo: 13 iunie 2020 - 14:50

0

#146 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 14 iunie 2020 - 20:14

Cu gara actuala... poti uita.
Interesant ar fi o solutie ca si in Lille, unde au baietii 2 gari. Una "normala", net superioara fata de a noastra, folosita pentru trenurile IC si restul, mai ales interne. Si au o gara TGV care leaga Franta de restul Europei prin trenuri de mare viteza. Belgia, Olanda, Germania, toate trecand prin Lille, inclusiv Thalys.
0

#147 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3440
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 14 iunie 2020 - 21:36

Vezi postareacseh_17, la 14 iunie 2020 - 20:14, a spus:

Cu gara actuala... poti uita.
Interesant ar fi o solutie ca si in Lille, unde au baietii 2 gari. Una "normala", net superioara fata de a noastra, folosita pentru trenurile IC si restul, mai ales interne. Si au o gara TGV care leaga Franta de restul Europei prin trenuri de mare viteza. Belgia, Olanda, Germania, toate trecand prin Lille, inclusiv Thalys.


Dacă te referi la Gara de Nord, e cuprinsă pentru modernizare în proiectul Coridorului IV, inclusiv un nou corp de clădire destinat călătorilor. Gara Timișoara Sud mă gândesc că va fi și ea modernizată (în scenariul optimist), nu mă pot pronunța până când proiectul tehnic complet cu analiza cost/beneficiu și variantele de traseu nu e definitivat.
0

#148 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 578
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 15 octombrie 2020 - 15:57

Se pare că maghiarii se pregătesc de reconstruirea podului(rutier,cel puțin).
Sper ca domnul Alin Nica să fie mai deschis față de acest proiect,poate primim și finanțare Europeană prin ADR VEST.

https://i.ibb.co/SmxVzJX/utakEN.jpg
1

#149 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 578
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 12 noiembrie 2021 - 21:25

Și pentru a mia oară, acest proiect este repus pe tapet...cu sorți de izbândă, sperăm.

https://www.ziuadeve...te-spre-szeged/

Citeaza

Administrația județeană timișeană propune construirea unui nou pod peste Mureș, în Cenad, care să permită o conexiune mai rapidă spre autostrada din Ungaria. (...)Timișul dorește promovarea unor proiecte noi împreună cu județul vecin Csongrád-Csanád. Este vorba de o conexiune mai rapidă a zonei de vest a județului cu autostrada M43-A1, prin construirea unui pod peste Mureș la Cenad, (...)și de elaborarea studiului de fezabilitate pentru refacerea căii ferate Timișoara – Jimbolia – Kikinda – Szeged, în vederea intensificării legăturilor în cadrul Euroregiunii DKMT.

Aceasta postare a fost editata de Janto A.: 12 noiembrie 2021 - 21:26

0

#150 Useril este offline   Elphax 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1452
  • Inregistrat: 18 aprilie 15
  • Sexul:masculin

Postat 13 noiembrie 2021 - 09:34

bun, se va face ... numa bun sa treaca migrantii mai usor ...

Aceasta postare a fost editata de Elphax: 13 noiembrie 2021 - 09:37

-3

#151 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 578
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 13 noiembrie 2021 - 11:12

^
Fără supărare, dar ce treabă au migranții cu aceste proiecte?
2

#152 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3440
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 14 iunie 2024 - 08:13

Inaugurată în 1903, una dintre cele mai vechi linii de cale ferată din Regionala Timișoara intră în reparații. Se caută constructor

Citeaza

TIMIȘOARA. Este nevoie de o serie de reparații capitale pe una dintre cele mai vechi linii de cale ferată din Timiș, cea care leagă Timișoara de Cenad. Aceasta a fost construită între anii 1895 și 1903. De-a lungul anilor au mai fost făcute intervenții, iar ultima modernizare datează din 1997, însă doar pe un segment

Regionala de Căi Ferate Timișoara a lansat o licitație și caută un constructor care sa facă reparații pe această linie care pe multe porțiuni încă mai are traverse din lemn. Lucrările ar urma sa se faca pe segmentul Dudeștii Noi – Biled – Satu Nou, întrucât starea de degradare a căii ferate pune în pericol siguranța circulației.

„Lucrările necesare a se executa pentru restabilirea parametrilor instrucționali ai căii constau în înlocuirea șinei, înlocuirea traverselor de beton, a traverselor speciale pentru aparate cale și a traverselor speciale pentru poduri, confecționare cupoane de tranziție, confecționare contrașine, înlocuirea aparatelor de cale, defrișări, realizare prisma de piatră spartă, evacuare pământ, etc„, se arată în documentația postată în Sistemul de Achiziții Publice.

Valoarea contractului este estimată la 17.866.706 lei fără TVA, adică peste 4 milioane de euro cu TVA.

Firmele interesate își pot depune ofertele până în 16 iulie, iar cea declarată câștigătoare va avea la dispoziție aproape 7 luni să termine lucrările.

3

#153 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 11 iulie 2024 - 19:44

Vom merge cu trenul de la Timisoara la Szeged, in Ungaria. Decizia luata de Guvernul Romaniei.

In sedinta de Guvern de joi, s-a luat decizia semnarii unui memorandum intre Romania si Ungaria, pentru reluarea circulatiei feroviare intre cele doua tari.
Este nevoie de refacerea infrastructurii si reconstructia podului de la Cenad,se va reduce astfel distanta pana la Szeged cu 60km.
Legatura feroviara directa cu Szeged si mai departe spre Budapesta va propulsa turistic si economic Timisoara, plus ca se va deschide si apetitul pentru exinderea legaturii spre Novi Sad si conturarea unui circuit, prea frumos, nu!?

Aceasta postare a fost editata de corco: 11 iulie 2024 - 19:51

2

#154 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 578
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 11 iulie 2024 - 19:49

^
Sper sa vedem investitia realizata in acest deceniu, ca m-am saturat sa citesc articole pe acest subiect de 6 ani incoace (De cand urmaresc tema), si sa nu se concretizeze fizic nimic.Acum e sansa noastra, fiind totul aprobat, dar, ungurii tot nu au construit acel pod feroviar peste Tisa din Szeged, asadar, trenurile vor opri tot in Szegedul Nou (malul "banatean" al orasului).
2

#155 Useril este offline   Florin.B RATT 

  • STPT Forum Admin
  • Grup: Admin
  • Postari: 30194
  • Inregistrat: 06 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:RATT

Postat 11 iulie 2024 - 20:19

Daca se intra in Schengen (rutier) inainte de a deschide aceasta ruta, nu va merge nimeni cu trenul.
-1

#156 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 578
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 11 iulie 2024 - 20:56

^
Daca va fi o ruta oferita la un pret competitiv, sunt sigur ca si trenul va avea "fanii" sai. Plus ca actualmente, cine nu are masina personala, ajunge cam greu la Szeged (Este doar Flixbus, din cate stiu, sau tren cu schimbare la Bekescsaba).
1

#157 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2369
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 18 august 2024 - 10:34

Multumita you tube am descoperit reportaje de calatorie feroviara minunate facute de un om deosebit Valter Patrick din Arad..una dintre filmari este cu linia istorica care lega in trecut Cenad de Szeged si cu podul distrus peste Mures..imagini impresionante si parte de istorie chiar daca e greu si trist sa vedem ce a fost si in ce hal a ajuns


6

#158 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 30 august 2024 - 09:21

Se fac pasi marunti dar siguri pentru lansarea licitației de atribuirea a studiului de fezabilitate.
Proiectul a depasit fazele initiale si pare eligibil, cheia este optinerea finantarii, la ce nivel a ajuns acest proiect este o chestiune de timp
De altfel o linie ferata electrificata dubla de viteza (160km/h) Timisoara-Szeged va fi primul proiect major din Euroregiunea DKMT din care facem parte si noi

Citeaza

Un grup de lucru feroviar România - Ungaria va fi înființat pentru coordonarea activităților legate de studiul de fezabilitate, construcția, exploatarea și întreținerea noii legături feroviare între Timișoara și Szeged, potrivit ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu.
Pentru elaborarea studiului de fezabilitate necesar refacerii legăturii feroviare Timișoara – Szeged va fi depusă o cerere comună de finanțare prin Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR
)
sursa
4

#159 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3440
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 27 noiembrie 2024 - 18:57

Cu trenul de la Timișoara la Szeged, ca odinioară. Pod nou și încă un punct de trecere frontieră cu Ungaria, pentru trafic greu, în Timiș. Aprobările din Consiliul Judetean

Citeaza

TIMIȘOARA. Construirea, cu ajutorul Ministerului Transporturilor, a unui pod peste râul Mureș pentru traficul greu, precum și calea ferată care să lege Timișoara de Szeged, asa cum se întâmplăla odinioara, reprezintă unul dintre obiectivele pe care și le-a fixat noua conducere a Consiliului Județean Timiș în acest mandat

De asemenea, în zona Cenad – Sânnicolau Mare se intenționează deschiderea unui nou punct de trecere a frontierei cu Ungaria pentru traficul greu, pentru ca șoferii de tiruri și camioane să nu mai ocolească zeci de kilometri ca să ajungă la Nădlac.

Miercuri, Consiliul Județean Timiș a aprobat prin vot cofinanțarea proiectului pentru conexiunea Timișoarei cu Szegedul pe calea ferată. Obiectivul de infrastructură va fi făcut 80% cu bani europeni prin Programul Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR).

În plus, într-un alt proiect, CJ Timiș intenționează să construiască un pod rutier pentru traficul greu și o centură ocolitoare pentru comuna Cenad.

”Este vorba de un proiect pe fonduri transfrontaliere, o legătură între Timișoara și Szeged. Și va spun în premieră, cred, inclusiv deschiderea unui punct de trecere a frontierei pentru traficul greu în județul Timiș.

Timișul, în zona Cenad – Sânnicolau, zona aceea a județului Timiș este, practic, izolată, și se consumă mult timp, foarte mulți kilometri sunt de parcurs până la Orțișoara, urcarea pe autostradă, și după aia întoarcerea până la Nădlac… Vorbim despre un ocol de 100 km, când, de la Sânnicolau Mare până la Szeged, în linie până la A1, până la autostrada care leagă România de Ungaria, are 17 kilometri linie dreaptă pe traseul pe care îl dorim noi acum.

Deci, acest tren, dar și un pod peste Mureș și un punct de trecere a frontierei pentru traficul greu sunt, în viziunea noastră, prioritare în mandatul acesta”
, a declarat Alfred Simonis, președintele Consiliului Județean Timiș.

Podul va fi construit cu bani de la Ministerul Transporturilor, atrași din fonduri europene. În cazul în care se păstrează traseul căii ferate „Szeged-Timișoara Dream Railway” așa cum este propus in cererea de finantare, se va construi un pod feroviar distinct de podul rutier de la Cenad destinat traficului greu cu ieșire din județul Timiș. Pentru acesta din urms s-a depus deja o cerere de finanțare de către CJ Timiș, în cadrul programului INTERREG VI-A Romania-Ungaria 2021-2027. Licitațiile vor avea loc doar după obținerea finanțărilor.

”Podul, care este într-un stadiu destul de avansat în faza de licitație, dacă nu mă înșel, pentru studiul de fezabilitate are finanțare europeană prin Ministerul Transporturilor, dar, fiind extrem de important, indiferent de suma de care avem nevoie din fonduri europene sau de eventuale situații în care este subcontractare pe zona de fonduri europene, va trebui sa găsim fonduri proprii, să investim în acest obiectiv extrem de important, strategic as spune, pentru a lega nordul județului cu autostrada, la o distanta de 17 km. Ar fi extrem de eficient, din punct de vedere economic așa ceva”, a mai spus Simonis.

Podul de la Cenad, peste Mureș, a fost inaugurat în 15 noiembrie 1857 și făcea legătura între Timișoara și Szeged, iar de aici mai departe spre Budapesta și Viena. Acest pod a fost dinamitat la finalul Primului Război Mondial.

Aceasta postare a fost editata de Pablo: 27 noiembrie 2024 - 19:13

2

#160 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 996
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 27 noiembrie 2024 - 20:58

Foarte bine ca exista motivatie si se fac pasi concreti pentru aceasta legatura pe calea ferata cu Szeged, deci electrificare , modernizare, linie rapida ca nu se joaca cu mistria vecinii de la Vest.
Interesant, la punctul de trecere al frontierei se negociaza sa permita si trafic greu, deci tiruri,deci va fi afectat direct DN6 care traverseaza multe localitati si nu e bine deloc, atentie ca necesita centuri ocolitoare sau un eventual un nou drum de legatura care sa se descarce in A1
separat de DN6.
Am deviat de la Linia CF care este chiar de vis, o fac deja si autoritatile dar na poti visa frumos ca nu costa nimic, daca se optine finantare pentru proiectul CF
directia de dezvoltare pe termen mediu si
lung se fixeaza pe Szeged-Budapesta-Viena, de ce nu am putea propune in Guvern o linie de mare viteza cum fac sarbii dinspre Novi Sad,
zic si eu.

Aceasta postare a fost editata de corco: 27 noiembrie 2024 - 21:08

0

Arata acest topic


  • (9 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi