STP Timișoara Forum: Calea ferată Timisoara - Cenad – Szeged - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (8 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Calea ferată Timisoara - Cenad – Szeged (fara finantare) - in studiu de (pre)fezabilitate

#121 Useril este offline   cstm 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 400
  • Inregistrat: 14 ianuarie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 ianuarie 2015 - 00:55

Nu as cred ca sau gandit ei la un pod CF.

Clar inutil pod la Cenad, in schimb unul foarte potrivit la Igris. Un pod aflat la jumatatea distantei dintre podurile existente (Pecica si Mako), un pod care ar scurta semnificativ distanta pentru localitati aflate la doi pasi de Nadlac, dar foarte departe de vama si ar crea o legatura rapida la autostrada pentru un numar si mai mare de localitati, inclusiv Sannicolau Mare.
2

#122 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 06 ianuarie 2015 - 10:33

Citeaza

Unul CF sigur da.



Si eu zic la fel insa nu pe Mures ci pe Tisa...

Cu un pod pe Mures, Szeged-ul ar fi scos de pe traseul Timisoara - Budapesta in lipsa podului bombardat de pe Tisa, pod aflat la intrarea in gara din Szeged. Nu cred ca ar fi fost folosita gara din Uj-Szeged in acest scop fiind o gara infundata...dupa cum se vede si din poza postata de cseh_17...

In schimb cu un pod nou pe Tisa ar putea fi folosita gara din partea de vest a Szeged-ului pe traseul Timisoara - Budapesta. Cred ca acea gara este folosita si de trenurile care vin din Serbia si se indreapta catre Budapesta...
0

#123 Useril este offline   zelig 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 4
  • Inregistrat: 27 ianuarie 14

Postat 16 ianuarie 2015 - 21:14

Ungaria va construi cat de curand un nou pod mixt la Szeged.
Informatia despre proiect a aparut in gazeta oficiala 161 din 26.11.2014 la pagina 249.
http://www.kozlonyok...les/mk14161.pdf

Traducere cu Google:
Urban and suburban transport projects list
After 1 January 2015 launch planned projects
Szeged - Mako suburban railway transport development, mixed use Tisza bridge construction

Aceasta postare a fost editata de zelig: 16 ianuarie 2015 - 21:16

5

#124 Useril este offline   andrei_tm 

  • Membru Senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 819
  • Inregistrat: 05 noiembrie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 februarie 2015 - 09:25

Guvernul habar nu are care este situația reală a acestei linii.:censored: Chiar dacă vitezele de circulație sunt mici, călători sunt mulți. Ieri, automotorul de 14:09 a plecat cu primul vagon plin, iar cu al doilea vagon pe jumătate plin. Și Guvernul spune că este linie neprofitabilă și nu are călători. Iar, dacă e să vorbim despre profitabilitatea firmei Regiotrans, lor le convine să circule pe această secție pentru că au venit de la biletele călătorilor și primesc diverse taxe de la operatorii de marfă care folosesc linia. (Fac o paranteză. Într-o situație asemănătoare este și linia Livezeni - Lupeni. Regiotrans încasează taxe mari e la trenurile de marfă care le folosește linia. Dacă ar închide linia Livezeni - Lupeni, tot cărbunele ar trebui transportat cu TIR-urile. Un reportaj cu linia Livezeni - Lupeni am postat aici. Toate trenurile de marfă întâlnite pe traseu le-am postat în altă parte, dar să nu credeți că nu au fost. Și, în aceiași situație, sunt multe secții propuse către desființare. În concluzie, Guvernul nu știe ce vorbește. :censored:)

Să revenim la linia Timișoara - Cenad. Majoritatea călătorilor au coborât între Timișoara și Sânnicolau Mare. În Sânnicolau Mare au coborât patru călători, iar în Cenad au coborât șase călători (cu tot cu mine, dar eu eram doar în plimbare). Viteza dintre Sânnicolau Mare și Sânnicolau Mare Nord este de 30 de km/h, iar între Sânnicolau Mare Nord și Cenad este de 20 de km/h și 15 km/h la intrarea în Cenad pentru că este stație terminus.

Grafice cu vitezele de pe această secție:

Imagine atasata: Screenshot_2015-02-05-21-32-21.png Imagine atasata: Screenshot_2015-02-05-21-33-27.png Imagine atasata: Screenshot_2015-02-05-21-33-45.png

Aceasta postare a fost editata de andrei_tm: 06 februarie 2015 - 09:29

1

#125 Useril este offline   dAImon 

  • Membru activ
  • Grup: Membru Gold
  • Postari: 3886
  • Inregistrat: 25 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 februarie 2015 - 10:52

Offtopic : ce se mai aude cu arestarile nasilor de tren? Se facusera niste controale spectaculoase acum 1-2 ani, si dupa aceea s-a lasat linistea.. se mai lucreaza la dosarele alea?
0

#126 Useril este offline   cstm 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 400
  • Inregistrat: 14 ianuarie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 februarie 2015 - 11:22

Zilele astea chiar ma gandeam si eu la calea ferata Timisoara-Szeged. Ma gandesc la o cale ferata de mare viteza si la faptul ca guvernul propunea desfiintarea CF Timisoara-Cenad ... si cred ca o varianta de traseu, una mai economic de realizat, care sa implice doar cele doua tari, sa inlocuiasca intr-o anumita masura linia propusa desfiintari, ar fi: Szeged-Beba Veche-Sanicolau-Tomnatic-Gottlob-Grabat-Jimbolia. Ar lega toate orasele de pe traseu, iar economia realizarii s-ar face prin faptul ca ar fi folosit deja existenta cf Jimbolia-Timisoara (eventual modernizat). Ramane in continuare foarte important realizarea podului cf peste Tisa, in Szeged.

PS: Ar fi bine sa se realizeze si legatura Cruceni-Jasa Tomic (aprox. 2,5 km), care ar deveni o legatura rapida cu Zrenjaninul.
0

#127 Useril este offline   cseh_17 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 12614
  • Inregistrat: 18 martie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Bergisch-Gladbach / Köln

Postat 06 februarie 2015 - 11:49

Ca sa-ti completez ideea, intre Beba Veche si Sanicolau Mare, exista linie cale folosita, de la Valcani - Dudestii Vechi - Sannicolau Mare.
O modernizare/electrificare completa, ar fi de ajutor. Oricum un IC pe aceasta ruta, ar oprii doar la Sannicolau Mare si Jimbolia, pe restul liniei putand fii introduse trenuri regio, la care ar creste viteza de deplasare considerabil... Vise!


@andrei_tm, ce app folosesti in imagini? :pace:
0

#128 Useril este offline   andrei_tm 

  • Membru Senior
  • Grup: Membri seniori
  • Postari: 819
  • Inregistrat: 05 noiembrie 13
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 februarie 2015 - 12:15

Folosesc aplicația Google My Tracks (Traseele mele).

Apropo de linii transfrontaliere. Existau, până anul trecut, două perechi de trenuri Jimbolia - Kikinda. Acum sunt anulate. Tot în vestul țării, la Salonta, Carei și Valea lui Mihai părăsesc zilnic țara trenuri care merg în Ungaria (leagă orașe și orășele din România de cele din Ungaria). În total, prin cele trei puncte de trecere a frontierei, trec zilnic șapte perechi de trenuri. Mai sunt cele două internaționale Timișoara - Vrsac (unul seara și unul dimineața) și trenurile care merg în Ungaria și Austria pe la Curtici. Asta ca o curiozitate despre trenurile internaționale din vestul României

Dacă interesează pe cineva, pozele de ieri le-am postat aici și aici.

Aceasta postare a fost editata de andrei_tm: 06 februarie 2015 - 12:39

2

#129 Useril este offline   cstm 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 400
  • Inregistrat: 14 ianuarie 14
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara

Postat 06 februarie 2015 - 13:05

Daca ne uitam pe harta, se poate observa ca CF Timisoara-Jimbolia, desi ideala pentru a fi de mare viteza, prin faptul ca este drept construit (fara curbe), practic duce in fundatura. Ruta mult mai potrivita cu orasele sarbesti (Zrenjanin, Novi Sad, Subotica, ...) ar fi pe la Cruceni.
De asta o legatura Szeged-Sanicolau-Jimbolia-Timisoara ar fi ideala pentru cf de mare viteza.

... dar vise, din pacate :(

Aceasta postare a fost editata de cstm: 06 februarie 2015 - 13:10

2

#130 Useril este offline   Vertigo 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 30 iunie 13

Postat 06 februarie 2019 - 20:15

Salutare,

De ceva vreme caut informații despre liniile transfrontaliere din județ iar acum postez ce am găsit, aici fiind și singurul subiect de pe forum despre o asemenea linie ( nu o să mă abat foarte mult de la el).

Căile ferate dinainte de 1914 din Bacica și Banat (sursa):

Imagine atasata: ajHaDNT.png

Nu-i de mirare că în articolul postat anterior autorul confundă podul de pe Tisa (1857) cu cel de pe Mureș (1903) - prin acestea două legătura dintre Timișoara și Szeged se făcea prin două trasee diferite: regiunea era și este foarte densă în linii cf (am numărat 10 linii cf care traversau granița actuală dintre România și Serbia).

Majoritatea acestora erau linii vicinale, echivalentul drumurilor județene.

Mai cred că n-ar trebui evitată Serbia. Nu sunt în UE, în Schengen dar până prin 2030 mă gândesc că va adera și ea. Și atunci traseul acesta, firesc cumva făcut la vremea lui, se va recircumscrie realității teritoriale. (Zic de Timișoara - Jimbolia - Kikinda - Szeged, dar prima oară trebuie făcut podul cf peste Tisa). La fel cum și despre legătura dintre Baja (Ungaria) și Subotica (și mai departe spre Szeged) se discută.

Ce am mai găsit este înființarea unei legături Arad - Szeged:
https://ec.europa.eu...rnal-eu-borders (pagina 55, ultimul rând, de jos)

Imagine atasata: iSvNaBh.png

Însă ce ar trebui rezolvat mai repede ar fi reluarea circulației între Stamora Moravița și Vârșeț, având în vedere anul 2021 când Novi Sad-ul și Timișoara vor fi capitale culturale.
După cum am văzut, între cele două orașe nu există vreun mijloc de transport public.

Mai rămâne combinația de bicicletă și tren prin care se poate călătorii între cele două țări :)
3

#131 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 661
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 06 februarie 2019 - 21:53

Nu trebuie uitat ca liniile s-au construit intr-o alta aliniere geografica si economica, orientata spre Budapesta.

Dupa trasarea granitelor in 1918 si dupa schimbul de teritorii intre Romania si Regatul Slovenilor, Cratilor si Sirbilor, s-au stabilit si liniile care ramin transfrontaliere.

Asa ca s-au taiat liniile. Linia Virset-Jamu Mare ajungea pina la Ilia, de aceea in lugoj se circula fara rebrusare.

Linia Jebel-Boka s-a taiat la Giera.

Linia Nerau -Kikinda raminind taiata s-a unit cu ciotul ramas la Comlosu Mare din linia Lovrin Kikinda

la Valcani s-a incropit o gara, deoarece gara Valkani a ramas in Sirbia, pe fosta linie Kikinda-Seghed. (nu stiu ce mai este in teren din linia asta)

Linia Timisoara -Modos(Iasa Tomici) s-a taiat la Cruceni.

Din cauza formei granitei , linia Modos -Pardani a ramas in Romania, terasamentul mai poate fi vazut si azi daca se trece in Sirbia pe la Foieni, ba chiar se merge paralel cu el.

Din Pardani linia continua la Ionel si apoi la Jimbolia.Din acest motiv dupa ce Jimbolia a revenit Romaniei ca urmare a schimbului, s-a construit alta linie din Checea spre Carpinis.

De altfel strada Garii in Jimbolia este la fosta gara de pe aceasta linie.
se poate vedea cladirea pe google.
tot din Jimbolia pornea o linie ingusta spre Zrenjanin. (Becicherecul Mare).

Nu mai e cazul sa amintim despre linia Oravita -Bazias.

Pe partea maghiara sa nu uitam ca la Seghed linia secundara de la Mako nu mai intra in gara mare din lipsa podului peste Tisa.

Linia Arad-Batania a fost reconfigurata spre Nadlac undeva prin 1953 ( o sa ma uit). Se observa pe google ca linia are aliniamentul vechi din Pecica direct spre Batania pentru ca apoi sa faca brusc o curba la stinga ocolind practic orasul.

Apoi au mai fost o gramada de linii care duceau in Ungaria.A se vedea forma granitei in zona macazurilor spre Romania ale statiei Kotegyan.

a fost o linie Kotegyan -Ciumeghiu -Holod si alta Kotegyan spre Salonta.

Raportat la orientarea de care am spus la inceput, sa vedem cu liniile Vascau si Brad merg spre vest nu spre est, spre Budapesta nu spre Bucuresti.



Aici sint citeva poze ale garii din Jimbolia de pe linia de Zrenjanin, inclusiv ingusta. Sint linkuri spre diverse saituri.

https://forum.lokomo...e-2#post-164555

Aici sint cam toate liniile din partea ungara a monarhiei, trebuie doar stiut numele maghiare ale localitatilor romanesti

http://www.vasutallo....hu/vonalak.php
4

#132 Useril este offline   BogdanTm 

  • Membru VIP
  • Grup: VIP
  • Postari: 2310
  • Inregistrat: 06 septembrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:trenurile, calatoriile,sahul

Postat 06 februarie 2019 - 23:01

Multumim frumos pentru informatiile impartasite cu noi!. E o parte a istoriei feroviare a Banatului care e pacat sa cada in uitare.. La organizarea topicului feroviar ar fi frumos sa avem si un sub forum in care sa fie si aceasta istorie a cailor ferate banatene indiferent de asezarea granitelor... :hooray: :hooray:
2

#133 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 661
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 06 februarie 2019 - 23:13

aceasta este culeea maghiara a fostului pod peste Mures de la Cenad.

https://goo.gl/maps/D5CJmM3uzWz

dar lipseste un pod peste Tisa la Seghed, linia se opreste ca linie secundara la Ujszeged

http://lazarus.elte..../200e/38-46.jpg

https://infrastruct....yes-bekescsaba/

Aceasta postare a fost editata de timis2: 06 februarie 2019 - 23:19

2

#134 Useril este offline   Vertigo 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 30 iunie 13

Postat 07 februarie 2019 - 00:25

Vezi postareatimis2, la 06 februarie 2019 - 23:13, a spus:

aceasta este culeea maghiara a fostului pod peste Mures de la Cenad.

https://goo.gl/maps/D5CJmM3uzWz



Din harta postată și din linkul de google street view mi-am dat seama că între Cenadurile de pe cele două maluri ale Mureșului
au fost două poduri:

Imagine atasata: Screenshot_2019-02-07 38-46 jpg (JPEG Image, 3519 × 4951 pixels).png

Culeea cu placheta respectivă (încercuit în stânga imaginii) nu pare să fi fost a unui pod cf (încercuirea din dreapta):

Imagine atasata: InkedScreenshot_2019-02-07 Google Maps_LI.jpg

Aceasta postare a fost editata de Vertigo: 07 februarie 2019 - 00:34

1

#135 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 661
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 07 februarie 2019 - 08:27

Aaa, da. Asa este culeea este a unui fost pod rutier.

L-am gasit si in poze

https://www.darabant...-hid~II1589468/

iar aici este si podul feroviar de la Seghed.Curba strinsa din capatul spre oras a fost un mare impediment. practic linia dinspre Mako e aproape perpendiculara pe linia de peste Tisa sin Seghed. cred ca de-aia nici nu s-a mai refacut.

https://www.sulinet....idallomanya.htm

Aceasta postare a fost editata de timis2: 07 februarie 2019 - 08:49

1

#136 Useril este offline   Janto A. 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 498
  • Inregistrat: 24 iunie 18
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timişoara

Postat 07 februarie 2019 - 09:29

Pe internet am văzut câteva articole despre podul de la Cenad.Majoritatea sunt în limba maghiară,si se scrie despre o reconstruire a podului în anii ce urmează.(Podul Szent Gellért)
0

#137 Useril este offline   Vertigo 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 30 iunie 13

Postat 07 februarie 2019 - 11:18

Da, este vorba de podul rutier, construit înaintea celui feroviar, proiectat de Zielinski Szilárd.

@timis2: bun site ca sursă de informații: https://www.sulinet.hu, mulțam!

Am văzut în postările anterioare discutându-se despre un nou pod la Igriș. Știu că acolo este un pod plutitor, pe care se poate ajunge la Nădlac. L-a folosit cineva dintre voi, știe cineva după ce orar funcționează?

Ca un rezumat al ultimelor postări:

Pe Mureș, la Cenad, au fost două poduri: unul rutier și altul cf, construite în ordinea asta.

Fie că s-ar veni de la Arad sau de la Timișoara (prin Cenad) cu legături cf, acestea s-ar opri în Seghedul Nou (Újszeged).

Și cu un nou pod pe Tisa la Szeged, gara principală de acolo ar rămâne una înfundată (în caz că noul pod nu s-ar reconstrui pe vechiul amplasament sau mai la nord, dar asta ar implica demolări de clădiri).

Totuși, linia principală (magistrală) de cale ferată între Timișoara și Szeged este cea prin Jimbolia - Kikinda. Odată ce Serbia va fi în linie dreaptă spre aderare la UE s-ar putea reface legătura pe cf între SRB și HU și implict relua circulația pe acest traseu deschis la 1857.


Offtopic:

Timișoara are nevoie de legătură pe cf cu Serbia. Ideal, ambele să fie redeschise
(Tms - Jimbolia - Kikinda: de aici se poate călători mai departe cu trenul la Subotica, de exemplu;
Tms - Vârșeț - Belgrad: de aici s-ar putea ajunge la Novi Sad).

Legat de linia Belgrad - Novi Sad, de la 1 februarie s-a întrerupt traficul pe cf, pentru reconstrucția ei: http://www.zeleznice...acaja/?lang=lat)

Aceasta postare a fost editata de Vertigo: 07 februarie 2019 - 13:06

2

#138 Useril este offline   timis2 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 661
  • Inregistrat: 20 octombrie 08

Postat 07 februarie 2019 - 14:55

O refacere a liniei ar implica un pod nou si un racord direct pe amplsamente noi cum se vede intr-o harta aici.

https://infrastruct....com/tag/szeged/
0

#139 Useril este offline   mile 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 10862
  • Inregistrat: 08 octombrie 08
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Regiunea Banat
  • Interese:Navigatia pe Bega, tramvaie si firobuze

Postat 07 februarie 2019 - 17:45

Vezi postareaVertigo, la 07 februarie 2019 - 11:18, a spus:


Offtopic:

Timișoara are nevoie de legătură pe cf cu Serbia. Ideal, ambele să fie redeschise
(Tms - Jimbolia - Kikinda: de aici se poate călători mai departe cu trenul la Subotica, de exemplu;
Tms - Vârșeț - Belgrad: de aici s-ar putea ajunge la Novi Sad).



Evident ca cea mai buna legatura feroviara dintre Timisoara si Novi Sad ar fi una directa care sa treaca si prin Zrenjanin, respectiv reactivarea/infiintarea unui punct de trecere a frontierei pe linia ferata Timisoara - Cruceni - Jasa Tomic (Modos) - Seceani - Zrenjanin - Novi Sad numai ca avem o abatere de vreo 30 km catre Zrenjanin ceea ce inseamna timp insemnat per total...Vezi harta...


http://www.klubputni...ruge-srbije.gif


Insa cum aceasta varianta de legatura directa intre Timisoara si Novi Sad pe CF probabil nu se va realiza prea curand sau niciodata, esxista solutia unui drum rutier direct din care lipsesc vreo 12 km de legatura transfrontaliera intre DN 59B (podul de la Otelec) si Srpski Itebej dincolo de granita... 7km de drum ar fi pe teritoriul Romaniei si 5km ar fi pe teritoriul sarbesc...Astfel Timisoara ar fi legata atat de Zrenjanin (al doilea cel mai mare oras de pe Bega) cat si de Novi Sad pe cale rutiera pe care ar putea circula inclusiv autobuze iar acelasi punct de trecere a frontierei ar deservi atat vaporasele de pe Bega in navigatia internationala cat si biciclistii de pe pista de biciclete dintre Timisoara si Zrenjanin care inca nici nu este inceputa dincolo de granita...



2

#140 Useril este offline   Vertigo 

  • Membru începător
  • Pip
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 30 iunie 13

Postat 08 februarie 2019 - 11:54

Da, de la Cruceni către Jaša Tomić ar fi cel mai scurt traseu către Novi Sad.

Dar mă gândeam că prin Stamora Moravița - Vârșeț - Belgrad linia ferată este deja în teren, trenurile de călători circulă (mai puțin între localitățile de graniță și anul acesta, 2019, cât vor fi lucrări între Belgrad și Novi Sad).
Ar fi doar o înțelegere de atins la nivel de ministere, operatori de transport feroviar.

Iar traseul zis, limitrof Begăi, ar completa pe cel velo și naval, cândva.

Însă cum CJT va investi în reabilitarea drumului până la graniță, prin Foeni, poate va fi interesat un operator de transport rutier, de curse între Timișoara și Novi Sad.

Cum, de exemplu, există o legătură a Flixbus între Timișoara și Szeged:

Imagine atasata: Untitled.jpg

Aceasta postare a fost editata de Vertigo: 08 februarie 2019 - 12:09

2

Arata acest topic


  • (8 Pagini)
  • +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi