Calea ferată Timisoara - Cenad – Szeged (fara finantare) - in studiu de (pre)fezabilitate
#121
Postat 06 ianuarie 2015 - 00:55
Clar inutil pod la Cenad, in schimb unul foarte potrivit la Igris. Un pod aflat la jumatatea distantei dintre podurile existente (Pecica si Mako), un pod care ar scurta semnificativ distanta pentru localitati aflate la doi pasi de Nadlac, dar foarte departe de vama si ar crea o legatura rapida la autostrada pentru un numar si mai mare de localitati, inclusiv Sannicolau Mare.
#122
Postat 06 ianuarie 2015 - 10:33
Citeaza
Si eu zic la fel insa nu pe Mures ci pe Tisa...
Cu un pod pe Mures, Szeged-ul ar fi scos de pe traseul Timisoara - Budapesta in lipsa podului bombardat de pe Tisa, pod aflat la intrarea in gara din Szeged. Nu cred ca ar fi fost folosita gara din Uj-Szeged in acest scop fiind o gara infundata...dupa cum se vede si din poza postata de cseh_17...
In schimb cu un pod nou pe Tisa ar putea fi folosita gara din partea de vest a Szeged-ului pe traseul Timisoara - Budapesta. Cred ca acea gara este folosita si de trenurile care vin din Serbia si se indreapta catre Budapesta...
#123
Postat 16 ianuarie 2015 - 21:14
Informatia despre proiect a aparut in gazeta oficiala 161 din 26.11.2014 la pagina 249.
http://www.kozlonyok...les/mk14161.pdf
Traducere cu Google:
Urban and suburban transport projects list
After 1 January 2015 launch planned projects
Szeged - Mako suburban railway transport development, mixed use Tisza bridge construction
Aceasta postare a fost editata de zelig: 16 ianuarie 2015 - 21:16
#124
Postat 06 februarie 2015 - 09:25
Să revenim la linia Timișoara - Cenad. Majoritatea călătorilor au coborât între Timișoara și Sânnicolau Mare. În Sânnicolau Mare au coborât patru călători, iar în Cenad au coborât șase călători (cu tot cu mine, dar eu eram doar în plimbare). Viteza dintre Sânnicolau Mare și Sânnicolau Mare Nord este de 30 de km/h, iar între Sânnicolau Mare Nord și Cenad este de 20 de km/h și 15 km/h la intrarea în Cenad pentru că este stație terminus.
Grafice cu vitezele de pe această secție:
Aceasta postare a fost editata de andrei_tm: 06 februarie 2015 - 09:29
#125
Postat 06 februarie 2015 - 10:52
#126
Postat 06 februarie 2015 - 11:22
PS: Ar fi bine sa se realizeze si legatura Cruceni-Jasa Tomic (aprox. 2,5 km), care ar deveni o legatura rapida cu Zrenjaninul.
#127
Postat 06 februarie 2015 - 11:49
O modernizare/electrificare completa, ar fi de ajutor. Oricum un IC pe aceasta ruta, ar oprii doar la Sannicolau Mare si Jimbolia, pe restul liniei putand fii introduse trenuri regio, la care ar creste viteza de deplasare considerabil... Vise!
@andrei_tm, ce app folosesti in imagini?
#128
Postat 06 februarie 2015 - 12:15
Apropo de linii transfrontaliere. Existau, până anul trecut, două perechi de trenuri Jimbolia - Kikinda. Acum sunt anulate. Tot în vestul țării, la Salonta, Carei și Valea lui Mihai părăsesc zilnic țara trenuri care merg în Ungaria (leagă orașe și orășele din România de cele din Ungaria). În total, prin cele trei puncte de trecere a frontierei, trec zilnic șapte perechi de trenuri. Mai sunt cele două internaționale Timișoara - Vrsac (unul seara și unul dimineața) și trenurile care merg în Ungaria și Austria pe la Curtici. Asta ca o curiozitate despre trenurile internaționale din vestul României
Dacă interesează pe cineva, pozele de ieri le-am postat aici și aici.
Aceasta postare a fost editata de andrei_tm: 06 februarie 2015 - 12:39
#129
Postat 06 februarie 2015 - 13:05
De asta o legatura Szeged-Sanicolau-Jimbolia-Timisoara ar fi ideala pentru cf de mare viteza.
... dar vise, din pacate
Aceasta postare a fost editata de cstm: 06 februarie 2015 - 13:10
#130
Postat 06 februarie 2019 - 20:15
De ceva vreme caut informații despre liniile transfrontaliere din județ iar acum postez ce am găsit, aici fiind și singurul subiect de pe forum despre o asemenea linie ( nu o să mă abat foarte mult de la el).
Căile ferate dinainte de 1914 din Bacica și Banat (sursa):
Nu-i de mirare că în articolul postat anterior autorul confundă podul de pe Tisa (1857) cu cel de pe Mureș (1903) - prin acestea două legătura dintre Timișoara și Szeged se făcea prin două trasee diferite: regiunea era și este foarte densă în linii cf (am numărat 10 linii cf care traversau granița actuală dintre România și Serbia).
Majoritatea acestora erau linii vicinale, echivalentul drumurilor județene.
Mai cred că n-ar trebui evitată Serbia. Nu sunt în UE, în Schengen dar până prin 2030 mă gândesc că va adera și ea. Și atunci traseul acesta, firesc cumva făcut la vremea lui, se va recircumscrie realității teritoriale. (Zic de Timișoara - Jimbolia - Kikinda - Szeged, dar prima oară trebuie făcut podul cf peste Tisa). La fel cum și despre legătura dintre Baja (Ungaria) și Subotica (și mai departe spre Szeged) se discută.
Ce am mai găsit este înființarea unei legături Arad - Szeged:
https://ec.europa.eu...rnal-eu-borders (pagina 55, ultimul rând, de jos)
Însă ce ar trebui rezolvat mai repede ar fi reluarea circulației între Stamora Moravița și Vârșeț, având în vedere anul 2021 când Novi Sad-ul și Timișoara vor fi capitale culturale.
După cum am văzut, între cele două orașe nu există vreun mijloc de transport public.
Mai rămâne combinația de bicicletă și tren prin care se poate călătorii între cele două țări
#131
Postat 06 februarie 2019 - 21:53
Dupa trasarea granitelor in 1918 si dupa schimbul de teritorii intre Romania si Regatul Slovenilor, Cratilor si Sirbilor, s-au stabilit si liniile care ramin transfrontaliere.
Asa ca s-au taiat liniile. Linia Virset-Jamu Mare ajungea pina la Ilia, de aceea in lugoj se circula fara rebrusare.
Linia Jebel-Boka s-a taiat la Giera.
Linia Nerau -Kikinda raminind taiata s-a unit cu ciotul ramas la Comlosu Mare din linia Lovrin Kikinda
la Valcani s-a incropit o gara, deoarece gara Valkani a ramas in Sirbia, pe fosta linie Kikinda-Seghed. (nu stiu ce mai este in teren din linia asta)
Linia Timisoara -Modos(Iasa Tomici) s-a taiat la Cruceni.
Din cauza formei granitei , linia Modos -Pardani a ramas in Romania, terasamentul mai poate fi vazut si azi daca se trece in Sirbia pe la Foieni, ba chiar se merge paralel cu el.
Din Pardani linia continua la Ionel si apoi la Jimbolia.Din acest motiv dupa ce Jimbolia a revenit Romaniei ca urmare a schimbului, s-a construit alta linie din Checea spre Carpinis.
De altfel strada Garii in Jimbolia este la fosta gara de pe aceasta linie.
se poate vedea cladirea pe google.
tot din Jimbolia pornea o linie ingusta spre Zrenjanin. (Becicherecul Mare).
Nu mai e cazul sa amintim despre linia Oravita -Bazias.
Pe partea maghiara sa nu uitam ca la Seghed linia secundara de la Mako nu mai intra in gara mare din lipsa podului peste Tisa.
Linia Arad-Batania a fost reconfigurata spre Nadlac undeva prin 1953 ( o sa ma uit). Se observa pe google ca linia are aliniamentul vechi din Pecica direct spre Batania pentru ca apoi sa faca brusc o curba la stinga ocolind practic orasul.
Apoi au mai fost o gramada de linii care duceau in Ungaria.A se vedea forma granitei in zona macazurilor spre Romania ale statiei Kotegyan.
a fost o linie Kotegyan -Ciumeghiu -Holod si alta Kotegyan spre Salonta.
Raportat la orientarea de care am spus la inceput, sa vedem cu liniile Vascau si Brad merg spre vest nu spre est, spre Budapesta nu spre Bucuresti.
Aici sint citeva poze ale garii din Jimbolia de pe linia de Zrenjanin, inclusiv ingusta. Sint linkuri spre diverse saituri.
https://forum.lokomo...e-2#post-164555
Aici sint cam toate liniile din partea ungara a monarhiei, trebuie doar stiut numele maghiare ale localitatilor romanesti
http://www.vasutallo....hu/vonalak.php
#132
Postat 06 februarie 2019 - 23:01
#133
Postat 06 februarie 2019 - 23:13
https://goo.gl/maps/D5CJmM3uzWz
dar lipseste un pod peste Tisa la Seghed, linia se opreste ca linie secundara la Ujszeged
http://lazarus.elte..../200e/38-46.jpg
https://infrastruct....yes-bekescsaba/
Aceasta postare a fost editata de timis2: 06 februarie 2019 - 23:19
#134
Postat 07 februarie 2019 - 00:25
timis2, la 06 februarie 2019 - 23:13, a spus:
https://goo.gl/maps/D5CJmM3uzWz
Din harta postată și din linkul de google street view mi-am dat seama că între Cenadurile de pe cele două maluri ale Mureșului
au fost două poduri:
Culeea cu placheta respectivă (încercuit în stânga imaginii) nu pare să fi fost a unui pod cf (încercuirea din dreapta):
Aceasta postare a fost editata de Vertigo: 07 februarie 2019 - 00:34
#135
Postat 07 februarie 2019 - 08:27
L-am gasit si in poze
https://www.darabant...-hid~II1589468/
iar aici este si podul feroviar de la Seghed.Curba strinsa din capatul spre oras a fost un mare impediment. practic linia dinspre Mako e aproape perpendiculara pe linia de peste Tisa sin Seghed. cred ca de-aia nici nu s-a mai refacut.
https://www.sulinet....idallomanya.htm
Aceasta postare a fost editata de timis2: 07 februarie 2019 - 08:49
#136
Postat 07 februarie 2019 - 09:29
#137
Postat 07 februarie 2019 - 11:18
@timis2: bun site ca sursă de informații: https://www.sulinet.hu, mulțam!
Am văzut în postările anterioare discutându-se despre un nou pod la Igriș. Știu că acolo este un pod plutitor, pe care se poate ajunge la Nădlac. L-a folosit cineva dintre voi, știe cineva după ce orar funcționează?
Ca un rezumat al ultimelor postări:
Pe Mureș, la Cenad, au fost două poduri: unul rutier și altul cf, construite în ordinea asta.
Fie că s-ar veni de la Arad sau de la Timișoara (prin Cenad) cu legături cf, acestea s-ar opri în Seghedul Nou (Újszeged).
Și cu un nou pod pe Tisa la Szeged, gara principală de acolo ar rămâne una înfundată (în caz că noul pod nu s-ar reconstrui pe vechiul amplasament sau mai la nord, dar asta ar implica demolări de clădiri).
Totuși, linia principală (magistrală) de cale ferată între Timișoara și Szeged este cea prin Jimbolia - Kikinda. Odată ce Serbia va fi în linie dreaptă spre aderare la UE s-ar putea reface legătura pe cf între SRB și HU și implict relua circulația pe acest traseu deschis la 1857.
Offtopic:
Timișoara are nevoie de legătură pe cf cu Serbia. Ideal, ambele să fie redeschise
(Tms - Jimbolia - Kikinda: de aici se poate călători mai departe cu trenul la Subotica, de exemplu;
Tms - Vârșeț - Belgrad: de aici s-ar putea ajunge la Novi Sad).
Legat de linia Belgrad - Novi Sad, de la 1 februarie s-a întrerupt traficul pe cf, pentru reconstrucția ei: http://www.zeleznice...acaja/?lang=lat)
Aceasta postare a fost editata de Vertigo: 07 februarie 2019 - 13:06
#138
Postat 07 februarie 2019 - 14:55
https://infrastruct....com/tag/szeged/
#139
Postat 07 februarie 2019 - 17:45
Vertigo, la 07 februarie 2019 - 11:18, a spus:
Offtopic:
Timișoara are nevoie de legătură pe cf cu Serbia. Ideal, ambele să fie redeschise
(Tms - Jimbolia - Kikinda: de aici se poate călători mai departe cu trenul la Subotica, de exemplu;
Tms - Vârșeț - Belgrad: de aici s-ar putea ajunge la Novi Sad).
Evident ca cea mai buna legatura feroviara dintre Timisoara si Novi Sad ar fi una directa care sa treaca si prin Zrenjanin, respectiv reactivarea/infiintarea unui punct de trecere a frontierei pe linia ferata Timisoara - Cruceni - Jasa Tomic (Modos) - Seceani - Zrenjanin - Novi Sad numai ca avem o abatere de vreo 30 km catre Zrenjanin ceea ce inseamna timp insemnat per total...Vezi harta...
http://www.klubputni...ruge-srbije.gif
Insa cum aceasta varianta de legatura directa intre Timisoara si Novi Sad pe CF probabil nu se va realiza prea curand sau niciodata, esxista solutia unui drum rutier direct din care lipsesc vreo 12 km de legatura transfrontaliera intre DN 59B (podul de la Otelec) si Srpski Itebej dincolo de granita... 7km de drum ar fi pe teritoriul Romaniei si 5km ar fi pe teritoriul sarbesc...Astfel Timisoara ar fi legata atat de Zrenjanin (al doilea cel mai mare oras de pe Bega) cat si de Novi Sad pe cale rutiera pe care ar putea circula inclusiv autobuze iar acelasi punct de trecere a frontierei ar deservi atat vaporasele de pe Bega in navigatia internationala cat si biciclistii de pe pista de biciclete dintre Timisoara si Zrenjanin care inca nici nu este inceputa dincolo de granita...
#140
Postat 08 februarie 2019 - 11:54
Dar mă gândeam că prin Stamora Moravița - Vârșeț - Belgrad linia ferată este deja în teren, trenurile de călători circulă (mai puțin între localitățile de graniță și anul acesta, 2019, cât vor fi lucrări între Belgrad și Novi Sad).
Ar fi doar o înțelegere de atins la nivel de ministere, operatori de transport feroviar.
Iar traseul zis, limitrof Begăi, ar completa pe cel velo și naval, cândva.
Însă cum CJT va investi în reabilitarea drumului până la graniță, prin Foeni, poate va fi interesat un operator de transport rutier, de curse între Timișoara și Novi Sad.
Cum, de exemplu, există o legătură a Flixbus între Timișoara și Szeged:
Aceasta postare a fost editata de Vertigo: 08 februarie 2019 - 12:09