STP Timișoara Forum: Radiala de Vest a Timisoarei - STP Timișoara Forum

Salt la continut

  • (2 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Radiala de Vest a Timisoarei Demararea documentatiei

#21 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3410
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 21 mai 2023 - 17:32

Unda verde pentru Studiul de Fezabilitate la soseaua de 1 km, cu regim de drum expres, care sa lege strada Garii si Pasajul Solventul de viitoarea Centura Vest. Primaria Timisoara a semnat contractul de aproape 180.000 de euro

Citeaza

TIMISOARA. In urma cu doua saptamani, Primaria Timisoara anunta firma care va intocmi documentatia pentru radiala de 1 km care sa lege strada Garii si Pasajul Solventul de viitoarea Centura Vest, iar zilele trecute a incheiat contractul

Studiile vor fi realizate de FIP Consulting, o companie abonata la contracte cu statul in toata tara.

Firma are la dispozitie 330 de zile sa realizeze documentatia si primeste de la Primaria Timisoara 730.000 lei (fara TVA), adica aproape 180.000 de euro, cu tot cu TVA, pentru Studiul de Fezabilitate.

Acest drum pentru care va intocmi SF-ul a fost prevazut inca din 2015 in Planul de Mobilitate Urbana Durabila pentru Polul de crestere Timisoara – proiectul C30.

Soseaua ar urma sa fie construita intre un sens giratoriu la Pasajul Solventul si o alta giratie ce va fi amenajata la intersectia cu strada Carpenului.

Potrivit autoritatilor, drumul va avea 2 benzi de 3,5 m pe sens si separator median, se vor proiecta retele de apa, canalizare pluviala si iluminat public, dar si un pasaj rutier suprateran peste calea ferata care sa includa si trafic pietonal si de biciclete.

Sunt prevazute si amenajarile de intersectii de tip giratie, una de raza larga sau in cruce la intalnirea cu inelul IV (intersectie intre pasajul Solventul si strada Garii, care e cuprinsa in celalalt proiect privind construirea pasajului), respectiv la intalnirea cu strada Carpenului, aceasta fiind de 2 benzi pe calea inelara.

Noua sosea e planuita cu functionalitate de drum expres, cu regim de viteza corespunzator. Insa se cere si studierea unei variante de infrastructura care sa cuprinda si piste de biciclete cu o latime de cel putin 1,5 m pe sens si trotuare de 2-3 m latime de-a lungul intregului drum.

Soseaua urmeaza sa fie a 8-a radiala, intrare in oras, a Timisoarei, pe langa Lugojului, Buziasului, Sagului, Ovidiu Balea, Torontalului, Aradului si Sever Bocu.

0

#22 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3410
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 06 noiembrie 2024 - 21:08

Timișoara: Radiala de Vest va fi construită din fonduri europene – drumul face legătura între zona Solventul și Centura de Vest

Citeaza

Primarul Dominic Fritz a semnat, anul trecut, cu societatea FIP Consulting contractul de proiectare, faza SF, pentru realizarea obiectivului Noua Radială Vest

Noua Radială Vest va include 4 benzi, câte două pe sens separate printr-un parapet, un pod peste calea ferată din vestul orașului, un sens giratoriu la intersecția cu strada Carpenului, dar și iluminat public stradal, rețele de apă și colectarea apelor pluviale, trotuare de 2-3 metri lățime, piste de biciclete de minim 1,5 metri lățime și spații verzi de minim 1,5 metri lățime.

“Un alt proiect mare pe care îl avem, Radiala de Vest, care și el va fi depus pentru finanțare europeană anul viitor, pornește din pasajul Solventul, din senul giratoriu, acest punct de întâlnire dintre strada Gării și Inelul 4 și va merge în zona de vest a orașului până în centura de vest, practic vom avea un drum de câteva kilometri, 1,7 km cu un nou pasaj peste calea ferată. Și în felul acesta, această zonă care astăzi este o zonă industrială semi-abandonată va deveni practic o zonă alimentată cu infrastructură rutieră și ne așteptăm să vedem de asemenea o transformare pe toate aceste platforme industriale care în timp să recapete viața“, a declarat viceprimarul USR al Timișoarei, Ruben Lațcău, miercuri, într-o vizită pe șantierul pasajului de la Solventul.

Radiala Vest, aflată acum în etapa de realizare a studiului de fezabilitate, reprezintă continuarea străzii Gării și va face legătura cu viitoarea Centură Vest, investiție pentru care a fost desemnat constructorul.

Legătura cu centura se va întinde pe aproximativ 2,7 kilometri, din care 1 kilometru va fi realizat prin proiectul de radială vest al primăriei și 1,7 kilometri prin proiectul de drum de legătură al CNAIR.

Timișoara are în prezent 7 radiale majore, respectiv Calea Șagului, Calea Martirilor, Calea Buziașului, Calea Lugojului, Calea Sever Bocu, Calea Aradului, Calea Torontalului și strada Gheorghe Lazăr/Cloșca/Ovidiu Balea, toate realizate în anii ‘70.

Acestea reprezintă culoarul de transport principal pentru traficul metropolitan, precum și cel de tranzit de la nivel național și internațional, care alimentează drumurile municipiului.

0

#23 Useril este offline   chapo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 14 ianuarie 23

Postat 08 noiembrie 2024 - 12:53

E bine că nici nu se grăbesc, nu e ca și cum în 2 luni max se semnează centura de Vest
0

#24 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 08 noiembrie 2024 - 20:13

Nu are nici un rost, sa revenim, proiectul primariei este de doar 1km cu tot cu pasaj, SDM nu cred ca se baga la pasaj, e cu licitatie.
La rece daca tot exista finantare si drumul de legatura da direct in intersectia Solventu unde va exista deja trafic intens pe inelul 4 si podul peste Bega plus trafic pe Str Garii, cum cred specialistii bine platiti din administratie ca se va circula prin giratie in care va fi inclusiv linii de tramvai in 3 directii? N-S-E, care va fi directia specialistilor sa le spunem din comisia de circulatie daca se va bloca si musca in
zbor acolo pentru ca vor fi semafoare.
O poza la Balta Verde si stii deja ce va fi in acel sens giratoriu cand se deschide radiala.
Daca tot au finantare si au doar 1km de construit sa includa si supratarversare la 1 banda pe sens daca sunt comozi peste giratie pe directia radialei Vest, sper sa nu ajungem ca in Vestul salbatic, dar nu vad scapare la ce ceata e.

Aceasta postare a fost editata de corco: 08 noiembrie 2024 - 20:30

3

#25 Useril este offline   chapo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 14 ianuarie 23

Postat 24 decembrie 2024 - 12:41

S-a aprobat SF pentru Radiala de Vest, Drum cu 2 benzi pe sens 14 metri latime platforma drum. Sa se grabeasca la cererea pentru finantare si licitatie pentru executie.
2

#26 Useril este offline   rue 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 684
  • Inregistrat: 01 septembrie 17

Postat 25 decembrie 2024 - 19:52

Ar fi important ca acea radiala sa continue pana după centura, pana în DJ Sau DN, sa elibereze accesul din Utvin și din Sacalaz spre acea zona a orașului.
La nivel de județ nu se aude nimic.
1

#27 Useril este offline   Pablo 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 3410
  • Inregistrat: 09 aprilie 20
  • Sexul:masculin
  • Locatia:307220 Giroc, Zona Metropolitană Timișoara, Județul Timiș, Regiunea Vest
  • Interese:Proiecte, Construcții, Infrastructură și Investiții - legate de Municipiul Timișoara, Zona Metropolitană Timișoara & Polul de Creștere Timișoara, Zona Urbană Funcțională (ZUF) Timișoara, Județul Timiș, Regiunea de Dezvoltare Vest, Macroregiunea 4 - RO4 (NUTS 1), Euroregiunea DKMT și Banat

Postat 08 ianuarie 2025 - 11:45

Radiala de Vest Timișoara, de nici 1 km, va costa aproape 30 de milioane de euro. Va lega strada Gării și Pasajul Solventul de viitoarea Centură Vest

Citeaza

Documentația întocmită de FIP Consulting arată ca va costa aproape 30 de milioane de euro șoseaua cu o lungime de aproape 988 de metri, care va avea 4 benzi și un pasaj peste calea ferată, cu 3 deschideri, însumând 86 de metri. Vor fi amenajate și piste de biciclete și trotuare

Radiala de Vest de nici 1 km va lega strada Gării și Pasajul Solventul de viitoarea Centură Vest și trebuie sa fie gata în 36 de luni (3 ani), se arată în documentație.

Primăria Timișoara își pune nadejdea în fondurile europene, mai ales ca obiectivul de infrastructură a fost estimat la 27.883.520 euro cu tot cu TVA. Proiectul va fi depus spre finanțare.

În ceea ce privește Centura Vest Timișoara, de care se va lega noul drum, aceasta are deja constructor. Ministerul Transporturilor, prin CNAIR, a desemnat în urma licitației compania NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ sa amenajeze varianta ocolitoare. Aceasta a intrat deja în proiectare.

0

#28 Useril este offline   chapo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 14 ianuarie 23

Postat 08 ianuarie 2025 - 12:20

Jurnalisti de 2 lei. Contractul inca nu a fost semnat, dar centura a intrat in proiectare. Bravo bai baieti
0

#29 Useril este offline   The Mechanic 

  • Moderator
  • Grup: Moderatori
  • Postari: 1274
  • Inregistrat: 30 ianuarie 15
  • Sexul:masculin

Postat 08 ianuarie 2025 - 12:53

Astia de la fip consulting sunt normali? Cum au ajuns ei la 30 de milioane de euro pentru un drum de 1 km cu un pasaj?
0

#30 Useril este offline   DanielT 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 06 aprilie 17

Postat 08 ianuarie 2025 - 13:17

Termenul de executie e si mai bomba, 3 ani 988m si centura vest care are 14 km tot asa :)))
Eu cred ca baietii astia din administratia actuala au niste studii secrete prin primarie din care reiese ca timisorenii sunt nemuritori, sa-i mai aud ca se plang ca se fac greu autostrazile in Romania :))
Totul se naste greu, licitatii intarziate cu anii, termene uriase, sume astronomice pentru niste proiecte indoielnice, revolutia bunei guvernari ce sa mai :Facepalm_emote_gif:
0

#31 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 08 ianuarie 2025 - 14:00

Asa se intampla cand esti abonat la borcanul cu miere si prima ta grija ca si firma e sa facturezi, sa vezi banii in cont si apoi stingi lumina
Ce proiect e asta de 30mil EUR pentru mai putin de 1km? de fapt pentru un pasaj peste liniile CFR ca restul sunt racorduri, cat ar costa sa bagi un TBM pe sub pamant pe sub calea ferata pe o distanta de 50m maxim? si la un sfert de pret sa ajunga si tot e mult, 10mil EUR/km
Cu restul de 10mil poate reuseste sa-i fuga mintea la Ruben sa transforme in Bulevard Calea Aradului pe portiunea de la Decathlon pana la IKEA ca arata sub o tara Africana cu multe scuze, la fel Calea Lugojului pentru alti 10mil EUR, sunt aceleasi constructii SIMPLE SI NECESARE, trotuare, parcari, spatii verzi, piste de biciclete si iluminat plublic, NORMALITATE !!
Dar cine mai poate sa-i ilumineze deca nu vad realitatea

Aceasta postare a fost editata de corco: 08 ianuarie 2025 - 14:10

0

#32 Useril este offline   DanielT 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 1530
  • Inregistrat: 06 aprilie 17

Postat 08 ianuarie 2025 - 14:22

Sa nu discutam despre Calea Torontalului unde vrei sa faci ditamai insititutul oncologic si spital municipal si care e la o banda pe sens. In fine, ar fi multe de spus dar ma opresc aici cu oftopicul.

Aceasta postare a fost editata de DanielT: 08 ianuarie 2025 - 14:23

0

#33 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 08 ianuarie 2025 - 15:27

Si portiunea din inelul IV demna de drumul oaselor dintre Torontal si Ovidiul Balea, toata rupta strada, fara trotuare, iluminat, vai cum se circula pe 1 banda pe sens si PMT viseaza sa ascunda 30 MIL EUR in mai putin de 1km de traversare a liniilor CFR, rusinica!!

Aceasta postare a fost editata de corco: 08 ianuarie 2025 - 15:32

0

#34 Useril este offline   chapo 

  • Membru autentic
  • PipPipPip
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 14 ianuarie 23

Postat 08 ianuarie 2025 - 17:12

Valorea investitiei reprezinta cea care nu contine TVA. Oricum acest cost va scadea foarte mult la licitatie
1

#35 Useril este offline   corco 

  • Membru activ
  • Grup: * Membri activi *
  • Postari: 990
  • Inregistrat: 10 octombrie 16
  • Sexul:masculin
  • Locatia:Timisoara
  • Interese:desbateri pe forum si prietenii

Postat 23 aprilie 2025 - 08:26

Citeaza

Proiect HCL din 2025-04-15
privind încheierea Acordului de parteneriat între UAT Municipiul Timișoara și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA în vederea finanțării proiectului „C30. Radiala nouă de vest (Centura – Solventul)”


Buna initiativa partea cu asocierea, pana la urma finantarea poate veni de oriunde , obiectivul conteaza.

Intersectia de dupa trecerea prin pasajul Solventul va fi un infernala, nu este specificat cum anume se va face aceasta corelare dar cel mai probabil va fi un sens giratoriu unde sigur se vor sparge toate borcanele pentru ca este un nod rutier de manual. Din pacate fara o solutie de separare a fluxurilor de trafic E-V; N-S acolo nu vad cum se va putea circula fluent.

Citeaza

Astfel, prin prezentul proiect se urmărește realizarea următoarele obiective:
• Construcția unui drum nou, cu două benzi pe sens și separator median, dotat cu piste pentru biciclete
și trotuare pe fiecare sens;
• Dotarea drumului cu rețele de apă, canalizare pluvială și iluminat public;
• Construcția unui pasaj suprateran, cu 2 benzi pe sens, peste calea ferată, linia CF 129 Timișoara
Nord –Stamora Moravița;
• Corelarea cu intersecția dintre inelul IV – Calea Bogdăneștilor – strada Gării;
• Amenajarea unei intersecții, tip girație, cu 2 benzi pe calea inelară, la intersecția cu str. Carpenului;
• Amenajarea de aliniamente verzi.

Aceasta postare a fost editata de corco: 23 aprilie 2025 - 08:30

0

Arata acest topic


  • (2 Pagini)
  • +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi