
Benzinarii in Timisoara
#101
Postat 07 aprilie 2014 - 23:40

#102
Postat 07 aprilie 2014 - 23:47
Mai degraba o sa fie cautate masini cu motoare diesel din anii '80 care pot sa mearga cu ulei de gatit fara nicio modificare.
#103
Postat 08 aprilie 2014 - 15:59
#106
Postat 14 mai 2014 - 21:32

#107
Postat 14 mai 2014 - 21:37
#108
Postat 15 mai 2014 - 08:45
Florin.B RATT, la 14 mai 2014 - 21:32, a spus:

Pai chiar n-are nici o legatura Gazprom-ul cu acele ruginaturi. Este o rusine pe obrazul nostru, al municipalitatii ca nu sanctioneaza drastic proprietarul terenului...Gazpromul (in acest caz) a venit ca o oaza de civilizatie intr-un oras ruinat pe alocuri...
Deci noua ar trebui sa ne fie rusine ca avem asemenea RUINE (ruginaturi sau cum vreti sa le ziceti)...

#109
Postat 15 mai 2014 - 08:49
#110
Postat 15 mai 2014 - 12:27
#111
Postat 29 mai 2014 - 07:51
#112
Postat 29 mai 2014 - 18:04

#114
Postat 05 iunie 2014 - 12:04
#115
Postat 05 iunie 2014 - 12:24
#116
Postat 05 iunie 2014 - 12:31
Citeaza
Guvernul a introdus din luna aprilie acciza suplimentară de 7 eurocenţi/litru la carburanţi pentru a colecta mai mulţi bani de la şoferi, dar statisticile oficiale arată o scădere abruptă, în aceeaşi lună, a vânzărilor de motorină şi benzină.
În loc să crească proporţional cu scumpirea artificială a carburanţilor, afacerile din acest sector au scăzut cu peste 16%, trăgând automat în jos şi încasările bugetare din respectiva taxă.
După câteva luni în care vânzările de carburanţi abia îşi reveniseră pe plus, arătând semnele bune ale relansării consumului, în aprilie acestea au scăzut cu 16,2% faţă de martie şi cu 6,1% faţă de aceeaşi lună din 2013, potrivit datelor raportate marţi de Institutul Naţional de Statistică (INS).
Iar dacă cifrele de afaceri scad într-o perioadă în care preţurile cresc, atunci prăbuşirea vânzărilor este cu atât mai accentuată (firesc ar fi să crească afacerile pe măsura scumpirii carburanţilor).
Niciun câştig la buget, şoferii ştiu de ce
Marii transportatori au avertizat, încă dinainte ca Guvernul să aplice acciza suplimentară, că vor pleca peste graniţă să alimenteze, combustibilul din România urmând să devină mai scump decât în ţările vecine.
Din calculele lor a reieşit că, în urma acestui „exod“ al consumatorilor, dacă reducerea consumului intern ar fi mai mare de 13,5%, s-ar anula practic plusul câştigat la buget de pe urma noii accize. Iată că, în aprilie, reducerea consumului intern a fost de peste 16%.
„Este firesc şi natural ca, dacă firmele au identificat un carburant mai ieftin în ţările vecine, să meargă şi să alimenteze de acolo.
Mai ales în condiţiile în care nu avem încă normele metodologice pentru restituirea de 4 eurocenţi/litru promisă. Atenţie, nu consumul nostru a scăzut, ci vânzările interne de carburanţi. Iar dacă mai mult de 13%-15% din aceste vânzări s-au mutat afară, atunci bugetul n-a câştigat nimic din acciza suplimentară.
Pragul de rentabilitate bugetară era de 13,5% la această acciză“, a declarat pentru „Adevărul“ Radu Dinescu, secretarul general al Uniunii Naţionale a Transportatorilor din România (UNTRR).
El a mai arătat că procedurile de restituire a acelei părţi (4 eurocenţi/litru) din acciza suplimentară sunt complicate în mod nejustificat, operându-se „tot cu hârtii, în plină eră digitală“.
„Noi avem opt furnizori care dau motorină vrac sau pe carduri, facturile emise de ei sunt perfect controlabile pe cale electronică, dar, pentru decontări, tot cu hârtii trebuie să umblăm“, a spus Radu Dinescu.
Guvernul are planuri mari cu banii din acciză
Scăderea vânzărilor interne de carburanţi din aprilie arată că efectul de bumerang al accizei suplimentare a fost cu atât mai puternic, cu cât consumul trebuia de fapt să crească în luna în care am avut Sărbătorile de Paşte.
Ca dovadă, vânzările de alimente au crescut, în aceeaşi lună, cu peste 5% faţă de luna anterioară, potrivit datelor INS.
Reamintim că Guvernul are în vedere finanţarea a cinci tronsoane de autostrăzi din fondurile colectate din acciza la carburanţi: Târgu-Neamţ - Topliţa - Târgu-Mureş, Paşcani-Suceava-Siret, Craiova-Calafat, Bucureşti-Giurgiu şi 93 de kilometri din Autostrada Transilvania.
aadevarul
#117
Postat 05 iunie 2014 - 13:29
#118
Postat 05 iunie 2014 - 16:47
Eu spre exemplu as putea monitoriza partea Girocului - Judetean - Stadion in mare parte a timpului.
Ceva in genul pretbenzina.ro dar centrat pe Timisoara; eventual cu alerte de preturi sau etc. Imi place sa lucrez in "comunitate" adica aici pe forum.
#119
Postat 05 iunie 2014 - 17:46
#120
Postat 06 iunie 2014 - 13:58



Departe de mine gandul de a sustine o astfel de masura insa opinia personala cu privire la aceasta masura este ca prin ea nu s-a incercat atat cresterea pretului la combustibil cat reducerea profitului companiilor petroliere. Un fel de boicot fortat pentru a-i face sa reduca marja de profit si preturile (boicot facut pe spatele consumatorilor desigur).
Acest boicot este vizibil, dar nu sesizat in mod direct intr-un articol ceva mai putin propagandistic al hotnews (aici).
Vanzarile nu au scazut, ci sunt aproximativ egale cu cele de anul trecut. Ceea ce a scazut comparativ cu anul trecut este cantitatea vanduta (aceeasi cifra de afaceri cu un produs mai scump). Nu cred ca este afectat in vreun fel bugetul avand in vedere cifra de vanzari egale si noua taxa.
Daca "boicotul" functioneaza, ar trebui sa vedem o scadere a preturilor in lunile urmatoare. Eu estimez undeva la 10-20 bani scaderea.
Citeaza
Este dificil de pus pe seama accizei suplimentare scaderea din aprilie 2014 a vanzarilor de carburanti. Practic, in aprilie 2014, avem aceleasi vanzari ca si in aprilie 2013, cand nu era introdusa acciza. Un posibil efect negativ al accizei suplimentare asupra vanzarii de carburanti va putea fi observata in decursul mai multor [luni]