Nu sunt sigur ca inteleg complet toate punctele, dar am sa incerc sa raspund:
Sorin, la 23 aprilie 2014 - 10:03, a spus:
Referire la orice postare despre API.
A.
Dacă:
1) Aplici la RATT şi ţi se aprobă accesul la baza de date deşi nu uita că "RATT are calitatea de operator de date cu caracter personal cu prelucrarea numărul 8419", lucru care are câteva implicaţii majore.
Nu cred vreo aplicatie are intentia de a procesa datele personale ale utilizatorilor/calatorilor (ok posibil sa gresesc, EU in aplicatia Android nu voi procesa niciodata datele personale). APIurile pe care mai multi le cer pe aici nu sunt pentru si nu trebuie sa proceseze date personale.
Sorin, la 23 aprilie 2014 - 10:03, a spus:
2) Radcom îţi oferă sursele aplicaţiei şi acceptul de a le modifica.
Sursele Radcom sunt proprietatea lor si orice API la care ne gandim nu trebuie sa aibe legatura cu acele surse, si azi ma pot conecta la ratt.ro/txt si sa obtin informatii utile fara vreo sursa si fara a viola proprietatea intelectuala a Radcom.
APIul la care ma gandesc eu va fi open source cu o licenta permisiva (BSD/MIT probabil) astfel incat daca RATT doreste, sa poata sa il ia si sa faca ce vrea cu el. Nu am nevoie sa includ in el nici macar schema bazei de date (denumiri tabele, coloane etc) cu estimarile - aceasta schema va fi completata de RATT in cadrul modificarilor proprietare (si probabil secrete) pe care trebuie sa le faca pentru a instala APIul. De aici si motivul pentru care problemele legate de informatiile cu caracter personal nu se aplica la acest API.
Sorin, la 23 aprilie 2014 - 10:03, a spus:
3) Îţi asumi responsabilitatea pentru eventualele vulnerabilităţi şi remedierea lor, care pot apărea în API.
Orice probleme de securitate cauzate de API vor fi adresate de cei care contribuie la API (inclusiv persoane din RATT dar atentie doar daca contributiile nu divulga secrete comerciale / proprietate intelectuala).
Sorin, la 23 aprilie 2014 - 10:03, a spus:
4) Toate cele de mai sus GRATIS, deoarece scopul iniţial este acoperit şi anume de a oferi managementul traficului şi vanzarea de titluri de călătorie. Chiar dacă sunt nişte mici probleme, ele vor fi rezolvate, vezi punctul B.
Unul din atributele open-source este gratuitatea pentru oricine.
Sorin, la 23 aprilie 2014 - 10:03, a spus:
5) Dacă chiar sunt punctele de sus rezolvate, cel mai probabil dacă vei lucra la noi, nu cred că te vei putea ocupa doar de dezvoltare ci şi de întreţinere, care câteodată are prioritate şi nu numai la sistem. A spus într-un post D-l Florin câte probleme sunt.
Modul de lucru open-source nu presupune vreo relatie contractuala cu autorii software-ului open source (cel mai probabil autorii nici nu doresc asta - vezi linux kernel, cate companii il folosesc si customizeaza fara sa ofere nimic autorilor).
Sorin, la 23 aprilie 2014 - 10:03, a spus:
Vă putem oferi date publice din sistem dar accesul la el e mai problematic.
Cu aceasta, consider problema API încheiată.
Nimeni nu cere access la sistem sau la date non-publice, vrem doar sa stim daca ne apucam de API, este RATT interesat:
(1) sa ia codul si sa customizeze 10-15 linii de cod intr-un fisier astfel ca APIul sa functioneze cu baza de date cu estimari a RATT?
(2) sa valideze sursele modificate asigurandu-se ca se respecta obligatiile legale si contractuale ale RATT (referitoare la prop. intelectuala, date personale etc.).
Vreau sa spun ca abordarea asta nu e inventata de mine, e procedura standard in industrie ex. Samsung, HTC si altii iau sursele AOSP (Android Open Source Project) le modifica si le pun pe dispozitive FARA sa faca publice toate modificarile, la fel cu producatorii de routere si kernelul linux si alte exemple. Mi-ar place sa cred ca in lumina acestor informatii, discutia cu APIul ramane deschisa.